Pagina 1 van 2 12 Laatste
    SteveDotcom's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

Allergie - huisstofmijt

De laatste jaren viel het mij op dat ik op regelmatige basis ziek was, om de 4 maanden elke keer hetzelfde. Dokters hadden het niet door en bleven verkeerde medicatie geven maar het bleek uiteindelijk een allergie te zijn aan huisstofmijt. Ik herinner mij dat ik als kind hier ook last van had, maar het was nooit in die mate dat het opviel dat ik ziek werd van huisstofmijt.
    Ondertussen 26 jaar en ik merk toch dat ik nu meer en meer last heb, dokter heeft levocetirizine voorgeschreven en dat helpt in beperkte maten. De dokter liet mij wel weten dat ik heel fel reageer op huisstofmijt.

Zijn hier mensen met ervaring, wat hebben jullie gedaan om het te verbeteren of ervan af te geraken?
    Zo lees ik dat een luchtreiniger wel kan helpen maar dat het er niet voor gaat zorgen dat het volledig verdwijnt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    wij hebben ons bed volledig vervangen (de rugleuning was deels in stof), nergens tapijten in huis (behalve in de badkamer, vriendin kan daar niet zonder), lakens worden elke week op 90 graden gewassen, ... dat is het zowat.

speciaal beddegoed schijnt toch niet efficient te zijn.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Wij hebben hier sinds een paar maand zo'n luchtreiniger staan, werkt heel goed. Heb nog al vaak momenten dat ik last krijg van mij keel en begin te hoesten en stopt bijna niet. Na een halve dag met die filter op voel ik zeker dat verschil.

Fijn stof en konijnenhaar vliegt hier ook nog al vaak rond en dat helpt er ook wel tegen. Die filter was niet goedkoop, maar wel 1 van de betere.

Is een De'longhi PU6020 Pure XL gekocht bij MM.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    10 (100%)
    Volgens mij gaat dat een van de manieren zijn die ik ga uitproberen om zo een luchtreiniger te kopen. De lakens regelmatig wassen en dergelijke brengt hier helaas maar weinig verschil met zich mee.

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    +- hetzelfde verhaal.

Geen last van de ogen, of niezen, of zo.

Maar de sinus in mijn rechterneusgat ontsteekt gauw. Nooit iets om gegeven dat dat neusgat toezat.
    Maar tegenwoordig zit mijn middenoor mee dicht na een tijd, en dat is wel erg.

Levocetirizine gebruik ik ook, is ook zonder voorschrift te verkrijgen. Desloratadine en zo, zijn wel op voorschrift.
    De antihistaminicums lijken even krachtig te reageren bij mij.
    Maar als je niet te lui bent om telkens een voorschrift te gaan halen, en je op uw centen zit (levocetirizine wordt ook terugbetaald voor een deel mits een voorschrift), kan je meerdere proberen.

Ook proberen of je best 's morgens een pilletje neemt, of 's avonds.
    Ik doe het 's morgens. Sommigen kunnen er moe van worden, en doen het dus beter 's avonds.

Heel vaak het stof afdoen, gladde oppervlakken doen met water met een allesreiniger in.
    De matras regelmatig stofzuigen.

Ik heb een luchtreiniger, ik zet die op als ik mijn bed bv. opmaak, of als ik het stof afdoe.
    Helpt dat, goh, die filter ziet al gauw grijs, dus ergens wel. Maar het effect op het lichaam is moeilijk in te schatten.

Ik krijg mijn oor open met af en toe eens een straffe neusspray te gebruiken.
    En dan kan ik er vanaf zijn voor een 2 maanden.

Neussprays zijn shit. En de meeste dien je langere tijd te gebruiken, of te blijven gebruiken zelfs.

Voor mij persoonlijk, helpt een stootkuur met dexa rhinospray. Is 1 van de krachtigste sprays, een mengeling van alles.
    2 of 3 dagen kuren met die spray, en ik kan een hele tijd goed zijn. Wel blijven poetsen.

Je kan ook regelmatig je kussen eens in de diepvriezer steken, een dag lang.
    Dan vriezen de beestjes ook dood.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteveDotcom Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De laatste jaren viel het mij op dat ik op regelmatige basis ziek was, om de 4 maanden elke keer hetzelfde. Dokters hadden het niet door en bleven verkeerde medicatie geven maar het bleek uiteindelijk een allergie te zijn aan huisstofmijt. Ik herinner mij dat ik als kind hier ook last van had, maar het was nooit in die mate dat het opviel dat ik ziek werd van huisstofmijt.
    Ondertussen 26 jaar en ik merk toch dat ik nu meer en meer last heb, dokter heeft levocetirizine voorgeschreven en dat helpt in beperkte maten. De dokter liet mij wel weten dat ik heel fel reageer op huisstofmijt.

Zijn hier mensen met ervaring, wat hebben jullie gedaan om het te verbeteren of ervan af te geraken?
    Zo lees ik dat een luchtreiniger wel kan helpen maar dat het er niet voor gaat zorgen dat het volledig verdwijnt.
    Bij mij was het min of meer omgekeerd, niet ziek maar gewoon een heel jaar door precies licht verkouden door niezen. Bleek inderdaad dan ook een allergie voor huisstofmijt te zijn. Cetrizine helpt wel maar heeft nogal wat mindere neveneffecten dus ik neem dat enkel op momenten dat ik echt veel last heb.
    Luchtreiniger gaat volgens mij niet gigantisch veel uitmaken voor huisstofmijt, het zal symptomen misschien wat verminderen, maar uw bronprobleem zit toch echt bij het beestje (nuja, zijn uitwerpselen).
    Beste oplossing is zo weinig mogelijk stof in huis...

iTrader
    0
    Naast de hygiëne regels etc die je gewoon kan googlen, ben ik volledig allergie vrij dankzij een cortisone inhalator.
    Zyrtec, citrizine,... Heb ik altijd bij me omdat ik allergische astma aanvallen krijg van sommige huisdieren en daarmee kan ik de astma vermijden maar helaas niet de andere symptomen (jeuk, ogen, loopneus,...)

Er bestaat ook imunotherapie dmv inspuitingen, had helaas geen positief effect bij mij maar dat is ook een optie die je zeker met je allergoloog/pneumolooog kan bespreken.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mja ik heb +/- een non stop 'verkoudheid, ik denk niet dat er een dag is dat ik mijn neus niet snuit. Maar het is nu ook weer niet zo erg dat ik er medicatie voor zou gaan nemen. Enige dat een miserie is is het bed verschonen of de kussens van de zetel degelijk reinigen Dat is meestal een paar uur niezen en tranen, maar bon. Dus hangt er allemaal maar af van hoe ziek je bent vs hoe veel moeite het oplossen is.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Mja ik heb +/- een non stop 'verkoudheid, ik denk niet dat er een dag is dat ik mijn neus niet snuit. Maar het is nu ook weer niet zo erg dat ik er medicatie voor zou gaan nemen. Enige dat een miserie is is het bed verschonen of de kussens van de zetel degelijk reinigen Dat is meestal een paar uur niezen en tranen, maar bon. Dus hangt er allemaal maar af van hoe ziek je bent vs hoe veel moeite het oplossen is.
    Dat is dus exact wat ik heb (en al jaren had voordat ik wist dat het een allergie was). Het is irritant, maar de nadelen van medicatie vond ik erger...

Kantoren met tapis-pleine zijn wel verschrikkelijk voor mij.

iTrader
    10 (100%)
    Er zijn blijkbaar maar weinig mogelijkheden om er volledig vanaf te geraken. Hier is daarnet toevallig net iemand een speciale stofzuiger komen voorstellen, lijkt me wel een apparaat waarbij de huisstofmijt serieus kan mee worden vermeden maar wel een kostprijs van €2000.

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Het allerergste aan huistofmijtallergie is wat mij betreft toch het besef dat je allergisch bent aan de uitwerpselen van microscopische mijtjes die OVERAL in je huis zitten maar die je dus niet kan zien. Je bent ook niet allergisch aan de beestjes zelf, maar aan hun uitwerspelen. Eigenlijk is dat gewoon een horror-allergie.

Ik haal weliswaar geen dikke tapijten in huis en was mijn lakens zoals JPV ook vermelde, maar dat zou ik zonder die allergie hopelijk ook doen.

Ik prijs mezelf voorlopig gelukkig volgens allergietesten allergisch aan huistofmijt, graspollen en een aantal andere planten en nooit écht last van gehad.

iTrader
    10 (100%)
    Heb bij deze een luchtreiniger besteld, hou jullie op de hoogte

NDEFCB's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteveDotcom Bekijk bericht
    Heb bij deze een luchtreiniger besteld, hou jullie op de hoogte
    Graag.

Ik heb soms zo een last dat mijn rechter(binnen)oor zo verstopt geraakt dat er serieuze druk verschillen ontstaan en mijn gehoorvlies (of hoe dat ook heet) 'klikt' meerdere malen per dag.
    Vermoedelijk is dit van allergieën en ben ook op zoek naar een oplossing.
    Suggesties ?

iTrader
    0
    Hier idd een soort van non-stop verkoudheid.

Ik heb een buitenjob vooral en dat scheelt echt enorm.
    Thuis vooral geen tapijten hebben,goed poetsen, huisdieren hebben gaat ook niet bij mij.

Als ik bij mijn oma 3 uur binnenzit krijg ik bijna een astma aanval. (96 tapijten in de living ofzo)
    Don't be a worrier, be a warrior!

iTrader
    10 (100%)
    Momenteel moet ik zeggen dat het goed onder controle is maar ik neem wel elke dag levocetirizine. We proberen de lakens hier vaker te wassen en de slaapkamer beter te verluchten. Ook heb ik nu sinds kort een luchtreiniger gekocht. Het is moeilijk te zeggen welk deel ervoor zorgt dat het onder controle is op de moment.
    Ik ga proberen de medicatie nog een maand te nemen en dan rustig af te bouwen om te zien als het zonder kan!

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten