Pagina 2 van 34 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: Winter 2018-2019

iTrader
    0
    UK Outlook for Tuesday 16 Oct 2018 to Tuesday 30 Oct 2018:

Whilst there is considerable uncertainty in the forecast, the weather in the second half of October looks likely to be on the wet and windy side, though drier and brighter interludes are likely too. Gales are possible at times, particularly in the northwest. Towards the end of the month, there is a chance of more settled weather developing again, particularly in the south, where night time fog and frosts would become more likely. Temperatures will probably be generally colder than average by then, but with some short-lived milder interludes at times. There is an increasing chance of a more blocked pattern developing late October, perhaps with high pressure becoming re-established across the UK.

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    UK Outlook for Tuesday 16 Oct 2018 to Tuesday 30 Oct 2018:

Whilst there is considerable uncertainty in the forecast, the weather in the second half of October looks likely to be on the wet and windy side, though drier and brighter interludes are likely too. Gales are possible at times, particularly in the northwest. Towards the end of the month, there is a chance of more settled weather developing again, particularly in the south, where night time fog and frosts would become more likely. Temperatures will probably be generally colder than average by then, but with some short-lived milder interludes at times. There is an increasing chance of a more blocked pattern developing late October, perhaps with high pressure becoming re-established across the UK.
    Toch zalig die weerberichten.
    Het gaat nat en winderig worden maar droog en helder is ook mogelijk.
    Windstoten kunnen miss mogelijk zijn.
    Het gaat kouder zijn dan normaal maar daarbij ook warmer.

Daarmee is de lading wel gedekt zeker ongeacht het weertype?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Toch zalig die weerberichten.
    Het gaat nat en winderig worden maar droog en helder is ook mogelijk.
    Windstoten kunnen miss mogelijk zijn.
    Het gaat kouder zijn dan normaal maar daarbij ook warmer.

Daarmee is de lading wel gedekt zeker ongeacht het weertype?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het gaat altijd om de trend die ze in dergelijke langetermijnverwachtingen steken. Dat vorst s'nachts meer waarschijnlijk wordt en dat er in het zuiden van de VK meer kans op droog weer is dan in het noorden is klimatologisch inderdaad allemaal vrij logisch, maar het zijn de zaken die ik vet druk die meer van belang zijn. Al is dat ondertussen al weer wat bijgesteld.

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Buiten zondag geeft de langetermijnvoorspelling temperaturen >= 17° C. Met kans op vier dagen twintigers. En nog altijd niks van neerslag.

Leuk om je gekend te hebben herfst. Tot nooit meer precies .
    Down on pain street, disappointment lurks

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Buiten zondag geeft de langetermijnvoorspelling temperaturen >= 17° C. Met kans op vier dagen twintigers. En nog altijd niks van neerslag.

Leuk om je gekend te hebben herfst. Tot nooit meer precies .
    warm weer goe voor het gras dat nog moet gezaaid worden. De weinige neerslag is wat minder.
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    0
    "generally colder than average by then"

En nu: In light of the monster Bering/Alaska ridge, an analog based on negative EPO and WPO in September shows a striking warm pattern for western/northern Europe in Nov-Dec. There's also a connection here to a Modoki-like Niño state (warm central Pacific).

https://twitter.com/WorldClimateSvc/...38750715305984

John1307's schermafbeelding
    iTrader
    50 (95%)
    Dank u klimaatverandering.. . Ik ben dat eeuwig zomerweer kotsbeu aan het geraken. We hebben amper een weekje herfstweer gehad en we zitten weer terug in hetzelfde stramien: veel te warm voor de tijd van het jaar, stralende zon en geen regen te bespeuren. Ik peins dat we over twintig jaar geen lente of herfst meer zullen hebben.. .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Sneeuwstorm's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Allemaal goed en wel zo'n nazomertje maar het hoeft toch ook niet te lang te duren, geen december 2015 aub! Anders zal ik nog naar Finland moeten in de winter om eens wat sneeuw te zien.

iTrader
    0
    Komaan mannen. Je mag daar niet op zagen want dan zijn jullie allemaal zuurpruimen en pretbedervers!

iTrader
    0

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John1307 Bekijk bericht
    Dank u klimaatverandering.. . Ik ben dat eeuwig zomerweer kotsbeu aan het geraken. We hebben amper een weekje herfstweer gehad en we zitten weer terug in hetzelfde stramien: veel te warm voor de tijd van het jaar, stralende zon en geen regen te bespeuren. Ik peins dat we over twintig jaar geen lente of herfst meer zullen hebben.. .

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    3 maanden herfst, 9 maanden zomer, met wat geluk 2-3 weken winter, met de grootste kans in maart. De laatste vijf jaar waren de twee grootste winterperiodes verdorie allebei in maart (tenzij ja misschien januari 2013 maar maart 2013 > januari 2013 hier, vooral door die dikke pak sneeuw, en januari 2013 kan ik me niet goed meer herinneren. En maart 2018, is eigenlijk eind feb/begin maa 2018 met wat nog naweeën van de kou in diezelfde maart, maar de winter van 2017-2018 is de winter waarvan procentueel gezien de grootste vrieskou van alle winters plaatsvond na 15 februari 2018 (ik kan het artikel niet meer vinden), maar ik weet dat 85% van de vrieskou in 2018 plaatsvond na 15 februari, en de 2e plaats was een jaar met rond de 50 procent, en derde plaats iets met 25%. Zo uitzonderlijk was dat dus.

iTrader
    50 (95%)
    Komaan mannen. Je mag daar niet op zagen want dan zijn jullie allemaal zuurpruimen en pretbedervers!
    Daarom dat we wat anoniem komen zeuren op een internetforum. Ik erger mij te pletter aan collegas die spreken over ‘lekker warm’ als het kwik ruim de dertig graden overschrijdt (alsof ge dan nog normaal kunt functioneren) of de ‘heerlijke nazomer’ terwijl temperaturen van 25 graden in midden oktober toch vrij onrustwekkend zijn... . Trouwens het argument van minder stoken gaat ook niet op want als dat weerpatroon zo verder gaat zitten we binnen dit en vijf jaar allemaal met airco, dat gaat pas een lachertje zijn met die belachelijke energieprijzen hier... .

iTrader
    50 (95%)
    Ach daar zijn ze het tenminste gewoon en iedereen heeft toch airco. Hier is het al sinds begin april quasi iedere dag 20-25 graden geweest. Veel te veel van het goede voor zo’n noorderlijk landje als belgie... .

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John1307 Bekijk bericht
    Daarom dat we wat anoniem komen zeuren op een internetforum. Ik erger mij te pletter aan collegas die spreken over ‘lekker warm’ als het kwik ruim de dertig graden overschrijdt (alsof ge dan nog normaal kunt functioneren) of de ‘heerlijke nazomer’ terwijl temperaturen van 25 graden in midden oktober toch vrij onrustwekkend zijn... . Trouwens het argument van minder stoken gaat ook niet op want als dat weerpatroon zo verder gaat zitten we binnen dit en vijf jaar allemaal met airco, dat gaat pas een lachertje zijn met die belachelijke energieprijzen hier... .
    Zaagt zo nie. Als je al zoveel zaagt met zoveel vitamine D in de lucht, wat gaat dat dan niet zijn als het de hele tijd donker is en regent? Je gaat helemaal depri worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Zaagt zo nie. Als je al zoveel zaagt met zoveel vitamine D in de lucht, wat gaat dat dan niet zijn als het de hele tijd donker is en regent? Je gaat helemaal depri worden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Heerlijk. Die grijze, regenachtige dagen waar het vanaf 17u donker is. Kan niet beter. . IJsland heeft er genoeg van, een van de meest gelukkige landen ter wereld.

Pagina 2 van 34 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten