Pagina 5 van 5 Eerste 12345
    glennix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier word binnen een paar weken een multi split van 4 KW van Mitsubishi geplaatst in 2 kleinere slaapkamers (2 binnen units en 1 buiten unit) en beneden in een grote leefveranda een single split van 7 KW. Kosten zijn ongeveer 3200 EUR voor de Multi split en ook ongeveer 3200 EUR voor de Single split van 7 KW. Met het nieuwe koelmiddel r32.

Mitsubishi en Daikin zijn toch de grootste en beste merken in de split unit wereld. In mijn pas verkochte woning had ik een single split van LG van 3,5 KW in de woonkamer en een oudere single split van Carrier van 2,5 KW in de slaapkamer. Voor mijn LG heb ik 3 jaar geleden 1500 EUR betaald en de voor de Carrier 500EUR om hem te laten aansluiten (hing er al toen ik het huis koopte maar de vorige eigenaar had hem nooit laten aansluiten.)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik zie dat er ook zo zelfbouwpakketten zijn... Dan betaal je op het einde enkel extra voor een 'keuring' en om het gas erop te laten zetten.

Moeilijk kan dat toch niet zijn zo een systeem plaatsen eigenlijk?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zie dat er ook zo zelfbouwpakketten zijn... Dan betaal je op het einde enkel extra voor een 'keuring' en om het gas erop te laten zetten.

Moeilijk kan dat toch niet zijn zo een systeem plaatsen eigenlijk?
    Als ge het u afvraagt, dan best laten doen

Ik was zelf ook aan't kijken voor monobloc maar aangezien het allemaal binnen wordt aangesloten, houdt het geluid mij wat tegen.. Hoe zit het met de aansluiting qua elektriciteit, is da in de muur?

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @makila: hebt ge gevraagd dat het uitbreidbaar is?
    Neen net het omgekeerde eigenlijk ..

OK. Als ik de de reacties hier bekijken + de prijzen die anderen hier betalen + een beetje google dan is de hoge prijs een combinatie van factoren

- De buitenunit uit het voorstel lijkt ten eerste al serieuze overkill
    - Men vraagt volgens mij geen 3000€ voor de buitenunit. Als ik de buitenunit google dan varieren de prijzen ENORM (van 1783.24€ tot bijna het dubbele 3346.86€) . Blijkbaar rekenen ze gewoon stevig door voor de buitenunit tov de fabrieksprijs.

Besluit: Dit kan een pak goedkoper ..

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten