Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    [QUOTE=makila;21967377]Knip[/QUOTE
    Raar, mijn schoonbroek zit in de sector en heeft ook onze airco geïnstaleerd. De grote kost qua hardware is de buitenunit en verschil in vermogen geeft een iets hogere prijs maar zeker geen duizenden euro's (denk eerder aan 500-750 voor een verdubbeling in vermogen). Wat wel kan zijn is dat de woonkamer een pak groter is en er hierdoor nog een verschil is. That being said, de kans dat je je slaapkamer en woonkamer samen op full opzet is beperkt dus een iets zwaardere buiten-unit zal wel volstaan. Trouwens, de enige manier om te weten of het redelijk is qua offerte is er meerdere op te vragen bij verschillende aannemers.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een offerte laten maken voor een split unit.

1 buitenunit + 1 binnenunit slaapkamer: 2500€
    1 buitenunit + 2 binnenunits (slaapkamer + Living): 6000€ (!)

De installateur claimt dat hij meer power nodig heeft voor 2 ruimtes. Daardoor zwaardere units moet hangen en ook dat hij meer leidingen moet trekken ...
    en dat het daardoor meer dan dubbel de prijs is.

Ik kan best begrijpen dat je bij 2 binnenunits met veel meer leidingen zit, en dat je iets meer power nodig hebt, maar 3500€ meer voor 1 unit meer lijkt me onrealistisch en overdreven?

Die 2500€ leek me nog OK, maar 6000€ voor 2 binnenunits voor een ruimte van <90m2 is toch dikke onzin? Of ben ik nu zo verkeerd? Misschien moet ik toch nog eens verder gaan horen want die kan toch zeker goedkoper niet?
    Hij heeft meer power nodig voor 2 ruimten. In principe is de power die je nodig hebt afhankelijk van de te koelen oppervlakte van de ruimte. Mijn koelunit in de living is zwaarder dan deze van de slaapkamer. Ik had initieel ook een versie met 2 binnenunits en 1 buitenunit. En die had hij bij mij ook duurder voorzien dan 2 keer een enkele. Juist omdat die buitenunit zodanig zwaar uitkomt dat je er nog een paar extra binnenunits op zou kunnen koppelen. Ik heb uiteindelijk gekozen voor 2 keer een aparte installatie. Was goedkoper dan de gekoppelde.

Enige spijtige vind ik dat ik maar 1 van de slaapkamers heb uitgerust in plaats van allebei.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja ok maar 6000€? Voor een appartement? Wat kost het koelen van een volledig huis dan? 20000€?
    6000€ vind ik wel erg veel / absurd om amper 2 ruimtes te koelen.

1 buitenunit + 1 binnenunit = 2500€
    1 extra unit = 1000€ ?? (Volgens google)
    Extra koelvermogen (living groter) = 1000€ max ???

Dan kom ik uit op 4500€. Nog belange na geen 6000€.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja ok maar 6000€? Voor een appartement? Wat kost het koelen van een volledig huis dan? 20000€?

Kijk ik had mijn installatie voor 3k btw in. Maar die had een enorme korting gegeven wegens vergetelheid in mijn andere bestelling.
    Daarnaast is het niet uw taak om iemand zijn rekening te maken of zijn offerte te maken. Wil je een andere prijs, vraag iemand anders om een offerte en speel die tegen hem uit. Met 1 offerte en dan zeggen ik vind ga je nergens geraken.

Het koelen gebeurd in functie van het volume. En meestal ga je misschien enkel nog een paar extra slaapkamers koelen. Dat gaat niet zo erg veel verschil geven als je al uw living en 1 slaapkamer hebt voorzien. Maar je gaat dan wel eindigen bij de 10k ja als ik zo gok.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Natuurlijk is het niet mijn taak iemand zijn rekening of zijn offerte te maken. Echter ik ben wel de klant waaraan je geld verdient. Dus als je prijs te hoog is hap ik niet toe. EN een andere klant ook niet! Dan sta je daar met je offertes!

Maar je hebt gelijk, dit was MAAR een eerste aanbod/offerte en net zoals bij alles krijg je de beste prijs door de concurrentie tegen elkaar uit te spelen OF door een kennis via via het te laten installeren.

En natuurlijk hangt het ook van het merk af. Een Daikin kost bijvoorbeeld meer dan een Maxicool.

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb een airco van €4000 voor een ruimte van 60m2. Ik moest zogezegd wel 2 zuiniger airco's kiezen maar dat heb ik godzijdank niet gedaan. Werkt perfect en doet wat het moet als het hier eens warm is.

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Freddyplus Bekijk bericht
    Ik heb voormiddag een electrozaak bezocht om een airco aan te kopen. De verkoper raadde mij een MONOBLOC WP-AIR DIGITEMP INVERTER aan. Is een vrij mooie "radiator" met aan de achterkant twee uitgangen om buizen naar buiten door de muur te laten gaan. Heeft iemand zo'n toestel of heeft iemand hier ervaring mee. Toestel is vrij duur van 1500 tot 2200 Euro.

Het toestel zou hier een slaapkamer moeten koelen van ongeveer 15 m² dus ongeveer 35 m³.

Dank voor alle reacties
    Mijn ouders hebben deze. Werkt goed voor een enkele kleine ruimte, maar levert natuurlijk geen prestaties zoals een split systeem. Werkt in ieder geval wél veel beter dan zon monoblok uit de Media Markt. Als de ruimte die je wilt koelen dus niet te groot is en niet onderhevig is aan extreme opwarming (onder dak, grote ramen aan zuidkant, etc.) dan kan dit een oplossing zijn.
    Laatst gewijzigd door MiniJeffrey; 10 juni 2019 om 20:06
    Let us pray for all the fools that be

MiniJeffrey's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ben ook aan het kijken om m'n app van +- 70m² te koelen. Eerste offerte van Daikin was al 4.500 patatten :/
    Let us pray for all the fools that be

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb een offerte laten maken voor een split unit.

1 buitenunit + 1 binnenunit slaapkamer: 2500€
    1 buitenunit + 2 binnenunits (slaapkamer + Living): 6000€ (!)

De installateur claimt dat hij meer power nodig heeft voor 2 ruimtes. Daardoor zwaardere units moet hangen en ook dat hij meer leidingen moet trekken ...
    en dat het daardoor meer dan dubbel de prijs is.

Ik kan best begrijpen dat je bij 2 binnenunits met veel meer leidingen zit, en dat je iets meer power nodig hebt, maar 3500€ meer voor 1 unit meer lijkt me onrealistisch en overdreven?

Die 2500€ leek me nog OK, maar 6000€ voor 2 binnenunits voor een ruimte van <90m2 is toch dikke onzin? Of ben ik nu zo verkeerd? Misschien moet ik toch nog eens verder gaan horen want die kan toch zeker goedkoper niet?
    Bij ons is er een paar maanden geleden airco geinstalleerd in 3 slaapkamers en de woonkamer, dus 4 binnenunits en 1 buitenunit. Daarvoor hebben we ongeveer 5500 euro (incl 21% btw) betaald, dit leek ons een eerlijke prijs na vergelijking van enkele offertes. Merk is panasonic.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bon, ne mobiele airco is dus af te raden?
    Ging er net ene kopen om 2 slaapkamers te koelen.
    Don't think you are, know you are...

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hebben onlangs 1 buiten-unit (8000W) en 2 binnen-units (2x 5000W) laten installeren.
    Merk: Samsung
    Binnen-units hebben die wind-free optie en uiteraard op afstand regelbaar.
    Kwam op 5.000 EUR

Werken er nu al een maand bij, 1 binnen-unit staat in de eetkamer en kan met gemak onze eetkamer, keuken en living koelen (en verwarmen). De andere unit staat in de gang boven en heeft geen problemen om 3 slpkrs en 1 badkamer te koelen.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    6000 EUR voor 1 buitenunit met 2 binnenunits is toch pittig hoor, dan moet de plaatsing al zeer complex zijn.

veel hangt ook af van wat ze exact zetten. Daikin hebt ge bv al voor 1200 EUR geplaatst, maar dat is echt een budgetmodel die vrij luidruchtig is.
    Wilt ge een van bv de Stylish reeks, dan zit ge al op bijna 2000 EUR voor de materialen zonder plaatsing.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    6000 EUR voor 1 buitenunit met 2 binnenunits is toch pittig hoor, dan moet de plaatsing al zeer complex zijn.
    Ik heb de offerte opgezocht.
    --> Het betreft het koelen van een slaapkamer van < 20m² en een living van <60m² (Dit heb ik zonet gemeten).

Goedkoopste offerte (de firma had drie offertes doorgestuurd, LG, Daikin en Mitsubishi)

LG - MULTI SPLIT SLPKM + LIVING

Standaard Plus Wandmodel PC09SQ NSJ
    Geluidsniveau: 27-36 dB(A)
    Gewicht: 8,7 kg
    Koelmiddel: R32

+

Standaard Plus Wandmodel PC18SQ NSK
    Geluidsniveau: 35-44 dB(A)
    Gewicht: 11,9 kg

+

Buitentoestel LG: MU4R25 U40
    Koelcapaciteit: 7,0 kW
    Verwarmingscapaciteit: 1,5 _ 9,4 kW
    Verwarmingscapaciteit bij -7∞C: 5,9 kW
    Elektrisch verm. verwarmen/koelen: 2,9/2,6 kW
    SCOP/SEER: 4,20/8,20
    Energieklasse koelen/verwarmen: A++/A+
    Geluidsniveau: 49-53 dB(A)
    Gewicht: 61 kg
    Max leidinglengte (per toestel)/hoogteverschil: 70 m (25m)/7,5 m

Prijs: 5.677,00 € exclusief Btw
    --> 6.017,62 € Inclusief Btw

---

Misschien dat de experts onder ons op basis van deze info kunnen uitmaken waarom deze offerte zo duur is?
    Uiteindelijk is dit geen huis met 3 slaapkamers of een zolder of wat dan ook hé en de ruimtes zijn nu ook niet overdreven groot.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe zit Mitsubishi eigenlijk qua kwaliteit op dat vlak? Dat is wat hier hangt maar heb dus geen idee hoe zich dat meet tegenover bijvoorbeeld een Daikin..?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    @makila: dat is een buitenunit waar je 4 toestellen op kan aansluiten. zeer goed product natuurlijk, maar waarom is dat nodig als ge maar 2 binnenunits wilt? hebt ge gevraagd dat het uitbreidbaar is?

https://www.havepe.nl/nl/product/lg/...eel/1873/1896/
    +
    https://www.havepe.nl/nl/p74/product...ionType=search
    +
    https://www.havepe.nl/nl/p74/product...ionType=search

Is een totaal van 2500 EUR. Pakt nu nog dat ze iets minder korting geven en 3000 EUR tellen voor de toestlelen. Dat wilt dan zeggen dat ze nog is 3000 EUR tellen voor de plaatsing. Toch goed geld ze
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten