Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Beste,

Heb je nog last van chronische hyperventilatie? Ikzelf heb allerlei klachten en het verziekt heel mijn leven. Ik had graag geweten wat ik hieraan kan doen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sainsaw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heeft er hier iemand ervaring met chronische hyperventilatie?

Ik ben hier zelf mee gediagnoseerd na een half jaar van onderzoeken en doktersbezoeken. Dit is bij mij begonnen nadat ik dacht dat ik een hartaanval kreeg (benauwd, pijn bortskast links, duizelig, ...) dus zijn we naar het spoed gereden en daar bleek alles in orde. Daarna bloedonderzoek (ook alles in orde) en cardioloog (licht lekkende hartklep gevonden). Dan is het enkele maanden beter geweest, tot zelfs helemaal in orde.

Daarna wou ik echter terug aan mijn conditie werken en na het sporten (20 min. joggen) kreeg ik er weer last van, en dit is tot nu toe nog niet weggegaan, occasioneel een week beter en slechter. De dokter had voorgesteld om een MRI te laten nemen tegen mijn duizeligheid, om iets neurologisch uit te sluiten en ben dus vorige week naar de neuroloog geweest, die heeft allemaal testen gedaan en op de foto was er ook niets te zien buiten een sinusitis. Waarvoor ik al antibiotica gekregen heb. Het is dan de neuroloog die met het idee kwam dat dit wel eens chronische hyperventilatie kon zijn nadat ze mijn blad met klachten las.

Het vervelende is echter of nu nog steeds niet weet of dit echt zo is, want sporten lukt me niet en mijn klachten slagen alleen op het linkerdeel van mijn lichaam (stijve spieren, pijn borstkast, ...). Is er hier ook iemand die dit heeft of gehad heeft en mijn klachten herkent? En zo ja, wat er tegen te doen valt of trucjes om hier mee om te gaan? Ik heb al een afspraak bij de fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen en hoop echt dat dit kan helpen, want soms wordt ik echt zot van de klachten...

TL;DR: iemand ervaring met chronische hyperventilatie en wat je hier tegen kan doen?

iTrader
    32 (94%)
    Ik heb er de laatste tijd ook vaak last van, de eerste keer dacht ik, zal wel eenmalig zijn, maar toch gemakkelijk paar keren per week. Het is wel niet zo hevig als dat anderen hier schrijven. Bij mij warmt plots mijn borstkas op, ik krijg het benauwd, voel mijn hartslag heel duidelijk bonken, en na paar seconden zakt dat allemaal weer weg.. Duizelig ben ik niet. Kan ook perfect uren aan een stuk hevig sporten. Ik weet uit ervaring dat ik heel gevoelig ben aan stress, krijg dan altijd bizarre kwaaltjes.. Dus voorlopig link ik het aan stress, we zien wel verder hoe het evolueert. Of het is gewoon reflux Maar dan zou mijn hart zo niet overdreven bonken..

sainsaw's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loolie12 Bekijk bericht
    Beste,

Heb je nog last van chronische hyperventilatie? Ikzelf heb allerlei klachten en het verziekt heel mijn leven. Ik had graag geweten wat ik hieraan kan doen?
    De klachten zijn serieus geminderd, als in met momenten nog, maar meestal terug een normaal leven. Ik weet niet hoe de klachten zich bij u uiten, maar wat mij het beste er heeft door geholpen is mij er gewoon over zetten. En daarmee bedoel ik om alles te blijven doen zoals ik ervoor deed, en mijn eigen echt te forceren om er niet meer aan te denken, om de angst onbestaande te maken.

Bij mij was bijvoorbeeld het grootste probleem dat ik schrik had om dood te vallen, dus heb ik zo op mijn eigen ingepraat dat het ni erg is om dood te vallen, dat het dan maar zo is, en om te accepteren dat niet elk klein pijntje tot de dood leidt. En dus ook gewoon door te sporten/doen als ik zo'n pijn kreeg.

Misschien niet het makkelijkste advies, maar wel hetgeen dat mij erover heeft geholpen.

iTrader
    0
    Dank je voor de tips. Ik probeer idd, met behulp van een psycholoog, mij erover te zetten en te leren dat ik dit gewoon zelf in de hand hou door er constant mee bezig te zijn. Het enige wat ik nu nog heb, is een soort duizeligheid...allee, het is in feite een licht, zweverig gevoel in mijn hoofd. En daarin kan ik niet berusten omdat het echt een heel beangstigend gevoel is. Het is angst voor de angst en ik kan het niet van mij afzetten. Ik sta ermee op en ik ga ermee slapen. Ik heb twee kinderen, en ik wil er graag zijn voor hen, maar die duizeligheid beperkt mij enorm

sainsaw's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loolie12 Bekijk bericht
    Dank je voor de tips. Ik probeer idd, met behulp van een psycholoog, mij erover te zetten en te leren dat ik dit gewoon zelf in de hand hou door er constant mee bezig te zijn. Het enige wat ik nu nog heb, is een soort duizeligheid...allee, het is in feite een licht, zweverig gevoel in mijn hoofd. En daarin kan ik niet berusten omdat het echt een heel beangstigend gevoel is. Het is angst voor de angst en ik kan het niet van mij afzetten. Ik sta ermee op en ik ga ermee slapen. Ik heb twee kinderen, en ik wil er graag zijn voor hen, maar die duizeligheid beperkt mij enorm
    Als alles onderzocht is, moet je gewoon accepteren dat het normaal is. Das hetgeen da voor mij het best gewerkt heeft. Accepteren dat je altij duizelig bent dat je er niet meer moet aan denken, en dan gaat er een dag komen dat je 's ochtends opstaat en met iets anders bezig bent en er een paar uur erna pas aan denkt, en van dan ben je op de goede weg. Echt leren accepteren dat het niets erg is en dat het bij u hoort, zoals iedereen wel is koppijn of rugpijn heeft ben jij al is duizelig. Niets erg en gaat ook altijd weer over.

iTrader
    0
    Accepteren en er niet meer aan denken...hoe doe je dat juist? :-) Klinkt zo simpel :-) maar ik vind het heel moeilijk omdat ik er al maanden last van heb, niet constant maar echt grotendeel van de dag. Soms kan ik idd denken 'tja, so be it' maar dat duurt nooit lang :-( mijn man zegt ook dat het allemaal stress, spanning en angst is. Ook omdat ik alles constant zit te googelen... ik heb al heel wat tests laten doen en er komt nooit iets uit. Van iemand die nooit naar de dokter ging, ben ik nu een halve hypochonder geworden. Frustrerend!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Dat is ook het probleem volgens mij (ook van OP) - hypochondrie.

Vind dat allemaal heel herkenbaar. Is bij mij op termijn ook vanzelf over gegaan. Mede door op mezelf in te praten en het krijgen van een dochtertje. (lees: uw eigen leven minder belangrijk beginnen vinden dan dat van uw kind hielp voor mij)
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dat is ook het probleem volgens mij (ook van OP) - hypochondrie.

Vind dat allemaal heel herkenbaar. Is bij mij op termijn ook vanzelf over gegaan. Mede door op mezelf in te praten en het krijgen van een dochtertje. (lees: uw eigen leven minder belangrijk beginnen vinden dan dat van uw kind hielp voor mij)
    Bij mij is het net begonnen met de komst van mn tweede. Ik heb daarvoor een miskraam gehad dus ik was constant op mijn hoede voor de kwaaltjes, na de bevalling begon het met benauwdheid, daarna de stress en immobiliteit door een operatie. En google... volgens mijn man. Hij gelooft niet dat chronische hyperventilatie bestaat, dat het geen ziekte is, maar een gevolg van een lichaam onder constante stress en spanning..

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten