Pagina 6 van 15 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Discussie: Lente en zomer 2018

Sneeuwstorm's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    25°C binnen, ideaal. Buiten is het nog altijd 32°C. Ik had in feite zin om een laat ritje te doen met de fiets maar ik zal het maar zo laten ...
    Tmax was hier 38,7°C volgens mijn weerstation.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Toch vrij uitzonderlijk dat het zo lang zo warm is. Ik kijk uit naar temperaturen onder 20 graden en om terug een jas aan te doen, maar dat zit er voor volgende week nog niet meteen in. Het gekke is dat je deze temperaturen op verlof in het buitenland veel beter verdraagt dan wanneer je in België blijft. Onlangs stond in de krant dat mensen beter gezind worden met dit weer, maar in een andere krant las ik dan weer dat mensen meer geneigd zijn zelfmoord te plegen bij hogere temperaturen. Nuja, het is dan ook komkommertijd.

iTrader
    1 (100%)
    Al 14 dagen een hittegolf, dat gebeurt toch niet zo dikwijls. Nu zal zaterdag cruciaal worden, het is onzeker dat we dan 25°C zullen halen. Als het 25°C of meer wordt dan sleept de hittegolf nog wel even aan en zou dat qua duur een record kunnen worden (record is 17 dagen denk ik).

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Toch vrij uitzonderlijk dat het zo lang zo warm is. Ik kijk uit naar temperaturen onder 20 graden en om terug een jas aan te doen, maar dat zit er voor volgende week nog niet meteen in. Het gekke is dat je deze temperaturen op verlof in het buitenland veel beter verdraagt dan wanneer je in België blijft. Onlangs stond in de krant dat mensen beter gezind worden met dit weer, maar in een andere krant las ik dan weer dat mensen meer geneigd zijn zelfmoord te plegen bij hogere temperaturen. Nuja, het is dan ook komkommertijd.
    Goh, de luchtvochtigheid bij ons is nu toch ook niet zo hoog de laatste dagen (mede door die droogte). Vandaag voelde het echt drukkend warm aan maar gisteren ben ik met de fiets naar het werk geweest en dat was goed te doen.

Ik denk dat het eerder moeilijker te verdragen is omdat je moet werken. Op hotel is er airco, wat de meeste mensen ook niet hebben thuis.
    Als je op vakantie bent ergens in een zuiders land met airco in het hotel, een frisse GT en je kan zo de zee of het zwembad inspringen dan is 35°C minder lastig dan wanneer ge op het werk zit te puffen in een bureau of een magazijn waar het 30°C is.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Het is niet zozeer dat er airco is op hotel in Spanje ofzo, het is gewoon een ander soort klimaat en dan kan je gewoon vlot die temperatuur verdragen, pas op het is en blijft warm maar dat is heel anders dan hier.

Voor mij mag het nu ook wel gedaan zijn, is al sinds half Juni van dit en de laatste week nog erger, en kom niet af met labels als ''azijnpisser'' etc want er is gewoon regen nodig en het duurt nu wel lang genoeg, zeker nu de nachten bijna niet droppen in tegenstelling tot 2 weken geleden waar die nog richting 12 graden gingen s'nachts.
    Momenteel is het hier nog 26 graden op dit moment en het huis binnen is bijna 30 dagen na een paar dagen 32+ te hebben gehad….

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vandaag was de eerste dag van mijn verlof, maar toch mss een heel klein beetje mis ik 't werk, daar zat in tenminste op een bureau met airco
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    136 (99%)

Lente en zomer 2018

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glennix Bekijk bericht
    Split unit airco op 20 graden en alles komt goed.
    Haha idd lang leve de split-unit airco

We gaan die 20-25 graden niet meer gewoon zijn op del duur
    PSN: Jonas89

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sneeuwstorm Bekijk bericht
    Al 14 dagen een hittegolf, dat gebeurt toch niet zo dikwijls. Nu zal zaterdag cruciaal worden, het is onzeker dat we dan 25°C zullen halen. Als het 25°C of meer wordt dan sleept de hittegolf nog wel even aan en zou dat qua duur een record kunnen worden (record is 17 dagen denk ik).
    Ik vind die 14 dagen hittegolf wel relatief, aangezien er slechts 3 dagen daarvan (woensdag, donderdag en vandaag) boven de 30°C komen.
    De hittegolf van 1976 duurde 17 dagen, maar 16 dagen daarvan was het meer dan 30°C. Dat is toch nog van een ander niveau

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De 37° gisteren viel idd nog mee.
    Tijdens de middag moest ik even buiten zijn en heb ik in de zon gereden. Maar het voelde helemaal niet drukkend aan.
    Paar weken geleden bij temperaturen hoog in de 20 moest ik vlugger zweten dan gisteren.

Waarschijnlijk is de vochtigheid vrij laag momenteel en is dit meer zoals warmte in zuiderse landen en dus veel dragelijker dan wat wij hier gewoon zijn.

Ook slapen was hier geen probleem. Voorbije nachten geslapen in 27-32° maar altijd zonder probleem om in slaap te vallen en goed door te slapen.
    Unlimited Potential!

iTrader
    10 (100%)
    Ik ben een wrak. 17u op een bus gezeten naar huis. 3u geslapen. Nog niks gegeten. Hier 37 graden dus dacht ik van mooi ons zwembad in te duiken is dat water natuurlijk helemaal groen.

FML.

Morgen beter.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik ben een wrak. 17u op een bus gezeten naar huis. 3u geslapen. Nog niks gegeten. Hier 37 graden dus dacht ik van mooi ons zwembad in te duiken is dat water natuurlijk helemaal groen.

FML.

Morgen beter.
    Zalig toch?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Zalig, had ik dat geweten zat ik nu niet in Spanje..

Mag van mij ieder jaar zulk weer zijn. Dan scheelt het toch 2000€ om de zon eens te zien in mijn verlof.
    Unlimited Potential!

iTrader
    0
    Vergelijking met de 1976 hitte.

1976:

2018:
    Unlimited Potential!

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Zalig toch?
    Niks te maken met het weer, wel door die fucking bus. Had ik niet kapot geweest van vermoeidheid hoorde je me nu niks zeggen.

3 graden warmer dan van waar ik kom dus dat zal het niet zijn.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

fordjah's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Frisjes vandaag.

iTrader
    1 (100%)
    Einde van de hittegolf, Ukkel is maar tot 23.8 geraakt. Het zou moeten lukken dat we nog gaan 25 graden halen.

Pagina 6 van 15 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten