Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste
    Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    very interesting!
    Het intrigeert me enorm en zou me er willen in verdiepen mocht ik er de tijd voor vinden

perhaps zeer domme vraag: zullen ze in staat zijn om 'live' beelden te versturen tot hij aan Mars geraakt?
    En zit er geen enkel element meer in die auto waardoor er verschil in atmosferische druk zou kunnen zijn waardoor auto vervormd?
    Ik vermoed wel dat ze kritische en gevaarlijke delen van de wagen gedemonteerd hebben voor launch.
    Ik denk dan aan batterijen e.d.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    perhaps zeer domme vraag: zullen ze in staat zijn om 'live' beelden te versturen tot hij aan Mars geraakt?
    En zit er geen enkel element meer in die auto waardoor er verschil in atmosferische druk zou kunnen zijn waardoor auto vervormd?
    Die 'auto' zal niet meer dan een paar carrosserieplaten zijn, veel zal er daar niet aan vervormen.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mijn fantasie sloeg beetje op hol. Ik zag al enkele aliens opt gemakske een conversatieke doen en er opeens een Tesla met een ventje in voorbijzweeft

iTrader
    0
    Misschien een domme vraag, maar waarom laten ze die side boosters niet gewoon in de oceaan droppen door een parachute zoals ze met de SRB's deden van de Space Shuttle? Of ligt dat puur aan de kosten om die te gaan opvissen?

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Misschien een domme vraag, maar waarom laten ze die side boosters niet gewoon in de oceaan droppen door een parachute zoals ze met de SRB's deden van de Space Shuttle? Of ligt dat puur aan de kosten om die te gaan opvissen?
    De bedoeling van SpaceX is om de kostprijs van ruimtelanceringen gigantisch naar omlaag te halen. Men wil die boosters dus met zo min mogelijk schade kunnen recupereren, zodat ze zo snel mogelijk opnieuw ingezet kunnen worden. Als je die boosters in de zee laat droppen dan zijn die niet meer herbruikbaar, je hebt veel meer schade en het zeewater tast alle componenten aan.

De kostprijs van een lancering is dacht ik rond de $60 miljoen voor de SpaceX Falcon 9. Het grootste deel daarvan gaat naar de bouwkost van de raket. Die voltanken met branstof kost rond de $200 000 dus je kan enorm veel profijt doen door zo'n raket meermaals te gebruiken.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    De bedoeling van SpaceX is om de kostprijs van ruimtelanceringen gigantisch naar omlaag te halen. Men wil die boosters dus met zo min mogelijk schade kunnen recupereren, zodat ze zo snel mogelijk opnieuw ingezet kunnen worden. Als je die boosters in de zee laat droppen dan zijn die niet meer herbruikbaar, je hebt veel meer schade en het zeewater tast alle componenten aan.

De kostprijs van een lancering is dacht ik rond de $60 miljoen voor de SpaceX Falcon 9. Het grootste deel daarvan gaat naar de bouwkost van de raket. Die voltanken met branstof kost rond de $200 000 dus je kan enorm veel profijt doen door zo'n raket meermaals te gebruiken.
    die boosters gaan ze niet meermaals gebruiken, maar het is een bepaald onderdeel ervan als ik goed gelezen heb (de vinnen). Dat de core in zee is getotterd is daarom ook minder erg, aangezien de vinnen daar van een minder moeilijk te maken/duur/zeldzaam materiaal zijn.

edit: blijkbaar tinanium grid fins tegenover aluminium (in de core).
    bron: https://tweakers.net/nieuws/134945/f...vloeistof.html
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 7 februari 2018 om 18:46

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    die boosters gaan ze niet meermaals gebruiken, maar het is een bepaald onderdeel ervan als ik goed gelezen heb (de vinnen). Dat de core in zee is getotterd is daarom ook minder erg, aangezien de vinnen daar van een minder moeilijk te maken/duur/zeldzaam materiaal zijn.

edit: blijkbaar tinanium grid fins tegenover aluminium (in de core).
    bron: https://tweakers.net/nieuws/134945/f...vloeistof.html
    De visie van SpaceX is om ruimtevaart betaalbaar te maken door zoveel mogelijk te hergebruiken.

De twee sideboosters van deze testvlucht dat worden waarschijnlijk museumstukken, daarom dat men er over spreekt dat men die niet gaat herbruiken. Maar die van de volgende vluchten die gaat men wel hergebruiken, het zou zot zijn om die weg te smijten als die nog eens kunnen vliegen. Die vinnen dat is maar een klein detail, die uit aluminium dat is nog de vorige generatie, die waren niet geschikt voor hergebruik.

Met Musk zijn eigen woorden:

“If we are successful, it’s game over for other operators of heavy-lift rockets,” Musk said. “It’s like where one aircraft company has reusable aircraft and all the other aircraft companies had aircraft that were single use, and you’d sort of parachute out at your destination and the plane would crash land somewhere. Crazy at it sounds, that’s how the rocket business works.”
    Het doel van SpaceX is om uiteindelijk zoveel mogelijk onderdelen van een raket opnieuw te kunnen hergebruiken, met een zeer korte turnaround time. Dus meer richting het model van de luchtvaart, waarbij men na het landen het vliegtuig weer voltankt en relatief snel weer kan vertrekken;
    Laatst gewijzigd door LSDsmurf; 7 februari 2018 om 18:59

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Zotte kerel die Elon...

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    very interesting!
    Het intrigeert me enorm en zou me er willen in verdiepen mocht ik er de tijd voor vinden

Nee, de Tesla heeft geen zonnepanelen en de telemetrie zal stoppen eenmaal de batterijen leeg zijn. Met zonnepanelen zou het ook moeilijk zijn. Enkel het Deep Space Network heeft de capaciteit om voldoende bandbreedte te leveren aan objecten die zich buiten een baan om de aarde bevinden, en het DSN is quasi constant volgeboekt om contact te houden met de vele wetenschappelijke sondes die door ons zonnestelsel sjeezen of rondrijden op Mars. Dat is toch iets belangrijker dan het streamen van een Tesla door het zwart van de ruimte .

Het is overigens een fabeltje dat iets zomaar explodeert of vervormt als het in de ruimte komt. Het drukverschil in de ruimte is slechts 1 bar. Meeste autobanden kunnen 4 bar aan. De banden zijn ook het enige dat nog iets onder druk bevat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Ik vermoed wel dat ze kritische en gevaarlijke delen van de wagen gedemonteerd hebben voor launch.
    Ik denk dan aan batterijen e.d.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Die 'auto' zal niet meer dan een paar carrosserieplaten zijn, veel zal er daar niet aan vervormen.
    De auto is de intacte wagen van Elon zelf. De payload is zelfs artificieel verzwaard, want ze hadden voldoende gewicht nodig om te kunnen valideren of de raket een voldoende grote massa in een Hohmann transfer orbit kon injecteren. Die batterijen zijn ook relatief ongevaarlijk vergeleken met de bom van 250.000kg kerosine waar ze op gemonteerd is. Ook andere sondes bevatten overigens zo'n batterijen.

Elon wilde ook dat de radio zo lang mogelijk David Bowie bleef spelen, wat hij zal doen tot de batterij leeg is.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht

Elon wilde ook dat de radio zo lang mogelijk David Bowie bleef spelen, wat hij zal doen tot de batterij leeg is.
    there is no sound in space....
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    there is no sound in space....
    Ook geen wegen .
    _/Forum Supervisor

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Ook geen wegen .
    haha ja.
    Ma da was het eerste dat me gisteren opviel. toen de shell open ging begon major tom te spelen. Bon ze zaten wel nog niet in deep space maar ik had zo iets van... dit klopt niet.
    -Albert Einstein
    Belmoto

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zat eigenlijk juist hetzelfde te denken toen die muziek begon te spelen. Er is toch geen lucht om trilling in te veroorzaken. Eén verklaring die ik bedacht was dat ze misschien gewoon de data van die muziek aan het streamen waren vanaf de wagen. Weet hier iemand hoe precies de vork in de steel zat?

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Dat was gewoon een audio overlay op de livestream...
    _/Forum Supervisor

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    denken ze nu echt dat daar gewoon een microfoon aan die camera hangt om dat geluid hier op aarde te laten afspelen?

Pagina 4 van 9 Eerste 12345678 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten