Pagina 35 van 35 Eerste ... 253132333435

Discussie: 3D printing

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    210 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb ook problemen met de standaard supports in Cura.
    Ze zijn moeilijk te verwijderen.
    Ik heb soms problemen met mijn brims, ze zijn ook moeilijk te verwijderen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    We gaan der eens aan beginnen
    Have fun!
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

witten's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)

3D printing

Y/Z carriage klaar. Bearings niet van betere kwaliteit dan mijn anet a8.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    210 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    Y/Z carriage klaar. Bearings niet van betere kwaliteit dan mijn anet a8.

Da kan een beetje sneller eh
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Da kan een beetje sneller eh
    Hehe. Inderdaad maar ik geniet te hard van het bouwen dat ik graag mijn tijd neem.

On a Side note. Y carriage maakt enorm veel lawaai vind ik. Luider zonder de motor aan te sluiten dan anet met belt en motor connected. Nu ja die is al goed gerodeerd.
    Ben aant twijfelen of ik drylins er ga in knallen (heb die nog liggen van vorige printer).

'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Ik had om te starten een Anet A6 gekocht, en dat moederbordje heeft het na 6 maanden begeven.
    Tijd om de onderdelen te salvagen en er roboticaprojectjes met de maken!

Iemand een idee wat er goede mosfets zijn om de motoren aan te sturen met een arduino?
    Ik heb niet de mogelijkheid om dit forum elke dag te checken. Wil je mij snel contacteren, stuur dan even een PM, dan krijg ik een mailtje!
    Verzendingen zijn niet altijd evident, dus sterke voorkeur voor afhaling! Anders kan het wel eens een weekje duren. (Na betaling)

iTrader
    4 (100%)
    X en Z ook klaar.
    Heb wel de bearings van de Y as geherorienteerd. die zaten niet met balletjes bovenaan.

Laatst gewijzigd door witten; 6 december 2018 om 20:35
    -Albert Einstein
    Belmoto

tanktic's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Paar vraagjes voor de handige mensen hier en de kenners:
    Ik zou in het aankomende verlof een enclosure willen maken voor mijn cr10s (staat in mijn kamer maar mijn raam staat heel het jaar open), kheb nu iets samen getekend maar twijfel nog over een paar zaken.
    https://imgur.com/a/TNTQeQQ
    Ik zou dan aan de linkerkant onderaan een gleuf / gat maken voor de kabels van de controlbox naar buiten te doen en vanboven een DIY drybox maken met een filament gleuf naar binnen.
    Top paneel ga ik ook los laten en op zijn plaats houden met 4 hoekprofielen aan de binnenkant zodat deze makkelijk kan verwijderd worden .
    Nu vroeg ik mij ook af of 2mm plexi voor de deurtjes en de rechterzijkant voldoende gaat zijn of is het toch aan te raden om voor 3mm te gaan?
    Alsook of ik de linkerkant dicht zou maken met dan legplankjes in of is het beter als de controlbox niet in een 'kast' staat maar in de open. Als het beter is open zou ik gewoon legplankjes erboven bevestigen aan de linkerplaat.

Kweet dat dit niet echt het goeie forum is om dit te vragen maja theeft met 3d printen te maken en kan mss interesant zijn voor als nog mensen een enclosure willen bouwen.
    Xboxlive Tag: Tanktic
    Psn: Tanktic
    Twitch.tv

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Meeste homemade enclosures die ik al gezien heb, zijn toch met 3mm plexi. Dit omdat 2mm ne wobble kan geven, wat bij 3mm veel minder is. En afgaand op uwe schets gaan uw deurkes puur plexi zijn zonder houten kader errond.

Dan nog paar opmerkingen:
    Beste voor zowel PSU als andere elektronica is dit onder de 40° te houden. Als uw enclosure goed gemaakt is, zal de temperatuur snel oplopen. Dus zeker bij langere prints kan dit dan problematisch zijn. + het kan ook handig zijn voor aan de controls te kunnen zonder de enclosure te openen moest dit ooit nodig zijn.
    Ik zou geen gleuf maken voor filament, maar met PTFE tube werken. Hoe minder grinding, hoe beter

iTrader
    4 (100%)

Elektronica zal voor morgen zijn.

-Albert Einstein
    Belmoto

tanktic's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Meeste homemade enclosures die ik al gezien heb, zijn toch met 3mm plexi. Dit omdat 2mm ne wobble kan geven, wat bij 3mm veel minder is. En afgaand op uwe schets gaan uw deurkes puur plexi zijn zonder houten kader errond.

Dan nog paar opmerkingen:
    Beste voor zowel PSU als andere elektronica is dit onder de 40° te houden. Als uw enclosure goed gemaakt is, zal de temperatuur snel oplopen. Dus zeker bij langere prints kan dit dan problematisch zijn. + het kan ook handig zijn voor aan de controls te kunnen zonder de enclosure te openen moest dit ooit nodig zijn.
    Ik zou geen gleuf maken voor filament, maar met PTFE tube werken. Hoe minder grinding, hoe beter
    ok thanks ga dan voor 3mm plexi gaan voor safe te zijn en de controlbox niet insluiten, ging voor de filament iets zoals dit gebruiken https://www.thingiverse.com/thing:2156762 maar ik kan dus beter een soort trechtervorm nemen die dan op zoeen tube komt? pak ik dan best ook een tube met 2mm binnenopening of mag dat best ruimer zijn voor 1.75mm filament
    Laatst gewijzigd door tanktic; 8 december 2018 om 00:17
    Xboxlive Tag: Tanktic
    Psn: Tanktic
    Twitch.tv

gunnie's schermafbeelding
    iTrader
    87 (100%)
    Zo printer nummer 4 is ook klaar
    Na al een XYZ Davinci 1.0A, Anet A6 en een Anycubic Kossel in elkaar gezet te hebben kriebelde het weer bij een Gearbest aanbieding.
    Deze blijft wel thuis staan, de andere heb ik in de hackerspace staan (Brixel.be)

Ender 3 met Marlin 1.1.9 flashed

.:. Eigen Casemods .:. Nimbleminds Gaming .:. Dj gunnie .:. Game collectie .:.
    .:. PSN: gunnie .:. Xbox: gunniepsx .:.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    148 (100%)
    Ben gestart met mijn Palette 2 eens te installeren. Nu eerst nog de clip printen voor de Prusa om de tube tussen de Palette en de printer te verbinden.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    148 (100%)
    Valt nog mee van gebruik, mijn 1ste test:

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    148 (100%)
    Resultaat 1ste kleurenprint:

Dit zal de definitieve opstelling worden:

Iemand interesse in de Prusa MMU2 voor een heel goede prijs?

Reden van verkoop is dat de MMu2 heel veel plaats nodig heeft en dat heb ik momenteel niet waar mijn printers staan.

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tanktic Bekijk bericht
    ok thanks ga dan voor 3mm plexi gaan voor safe te zijn en de controlbox niet insluiten, ging voor de filament iets zoals dit gebruiken https://www.thingiverse.com/thing:2156762 maar ik kan dus beter een soort trechtervorm nemen die dan op zoeen tube komt? pak ik dan best ook een tube met 2mm binnenopening of mag dat best ruimer zijn voor 1.75mm filament
    Standaard voor 1.75 is 2mm inner diameter, 4mm outer diameter. 2inner/3outer gaat ook, maar da's wa dun en kan bij een scherpe bocht toegenepen worden.
    En voor aansluiting in uw drybox/enclosure kan je couplings of zoiets gebruiken.

Verder nog een opmerking bij uw design waar ik gisteren niet aan gedacht heb: zorg dat je het makkelijk uit elkaar kunt halen/alle zijkanten eraf kunt halen/top van den basis kunt halen. Troubleshooten in een kist is niet optimaal
    Laatst gewijzigd door the_fox; Gisteren om 14:56

Pagina 35 van 35 Eerste ... 253132333435

Regels voor berichten