Pagina 3 van 40 Eerste 123456713 ... Laatste

Discussie: 3D printing

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulle Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Interessant, hopelijk heb je deze sneller dan deze waar ik backer van ben : ARMBOT. Deze zou al voor februari 2017 zijn geweest, maar nog niets van gehoord.

Er is nog een lopende kickstarter voor filament : MATTEFORGE

Ondertussen bij de zoektocht deze printer tegen gekomen: CEL ROBOX. Is niet goedkoop maar ziet er goed uit.
    We zien wel. Heb al redelijk veel projecten gefund en er zijn er al een paar binnen gekomen.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik heb ook wat issues met de mijne. Cheape prusa clone.
    kan dit aan het filament liggen dat vochtig geworden is?
    ook dienen de 6hoekjes symmetrisch te zijn en dit zijn ze totaal niet. (mechanisch probleem?)
    over extrusion?

'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    dat lijkt me vooral overextrusie ja. Dat die zeshoekjes niet kloppen, geeft me de indruk dat je X-as en Y-as niet perfect in een hoek van 90 graden staan.
    .

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    dat lijkt me vooral overextrusie ja. Dat die zeshoekjes niet kloppen, geeft me de indruk dat je X-as en Y-as niet perfect in een hoek van 90 graden staan.
    heb je een tip hoe ik dit kan testen?
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    heb je een tip hoe ik dit kan testen?
    Print eens een groot vierkant. Als er een parallellogram uit komt, staat je frame scheef. Als het een rechthoek is, moet je eens kijken naar steps/mm voor X en Y.
    Ik denk ook dat je temperatuur te hoog is, maar je hebt eerst grotere problemen lijkt me .

Overigens, mijn broer heeft bij hobbyking een Fabrikator mini V2 gekocht. Ik was sceptisch, maar moet eerlijk zijn, dat print verbluffend goed. Fenomenaal goed eigenlijk, zeker als je weet dat ie minder dan €200 kost. Natuurlijk, print volume s erg klein, maar als daar mee kan leven, en je wil voornamelijk PLA printen, kan ik niet anders dan dat aanraden. Zelfs de print snelheid is meer dan aanvaardbaar en hij is stil genoeg dat je hem op je buro kan zetten.

Ik heb zelf net een prusa I3 Mk2S kit besteld als opvolger van mijn K8400 vertex. 7 weken wachten .

Fr33z's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Enekel dagen al bezig met zelf een fidget spinner te printen en te bouwen, resultaat:

Als jullie de .stl files willen hebben, ze staan op Thingiverse:
    https://www.thingiverse.com/thing:2371759
    Steam : Fr33z.be ツ
    Origin : Insulted_Fr33zzz

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Iemand een idee waarvoor de ptfe tube dient bij de ffcp? Blijkbaar zit dat aan de nozzle, hopelijk waren dit reserve onderdelen want heb deze nooit geplaatst. Veel demonteer werk.
    Laatst gewijzigd door Mulle; 14 juni 2017 om 20:50

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Na heel wat proberen en prutsen en +300m filament er door te jagen heb ik de printer bijna onder controle denk ik.

Wat heb ik allemaal gewijzigd en geleerd:
    - Terug naar de standaard slicer over geschakeld ipv. Simplify3D te gebruiken
    --> heb de uitgebreide expert modus gevonden in de standaard slicer van FlashForge
    --> Simplify3D is overkill voor mij

- Trager leren printen en geduld hebben

- Temperatuur is blijkbaar heel belangrijk van filament en verschilt redelijk van merk tot merk
    --> op de rol PLA staat (190°C-210°C)
    --> op 200°C komt de onderlaag in bultjes bij printen van grote oppervlaktes, bij 210°C is dit perfect (lang gezocht)

- De Buildtak dat ik gebruikt werkt heel goed (eenvoudig aan te brengen en te verwijderen zonder lijmresten)
    --> nadeel, blijkbaar na x-aantal keren op te warmen en af te koelen, werkt deze niet goed meer
    --> de prints hechten niet meer, ook op de oppervlaktes waar nog nooit is geprint
    --> na vervangen is alles terug in orde

- De prints soms 90° draaien in de slicer zodat er minder kans is op botsing met 2de extruder

- Nu mijn grootste problemen zijn gevonden, is de balans vinden tussen kwaliteit en snelheid

Conclusie: mijn problemen waren niet de uitlijning van het bed, maar de temperatuur van de extruder en de Buildtak.

Als iemand interesse heeft in Simplify3D, deze staat te koop.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    22 (100%)
    - De Buildtak dat ik gebruikt werkt heel goed (eenvoudig aan te brengen en te verwijderen zonder lijmresten)
    --> nadeel, blijkbaar na x-aantal keren op te warmen en af te koelen, werkt deze niet goed meer
    --> de prints hechten niet meer, ook op de oppervlaktes waar nog nooit is geprint
    Al eens met ontsmettingsalcohol de buildtak gereinigd?
    .

iTrader
    0
    Simplify3d is een kwestie van deftig te leren kennen, gebruik desnoods de video tutorials maar het is wel degelijk de beste slicer die er is

Werk er nu 1.5 jaar mee en heb nooit een andere meer gebruikt.

Neways. Mijn printers gaan de deur uit en worden vervangen door een bcn3d sigma R17. Ben het vele onderhoud en prutsen beu en de sigma is veruit de beste dual oplossing op dit moment

Ultimaker 1 met heated bed upgrade en e3d hotend (x en y as liggen uit elkaar, terug in elkaar te steken)
    E3d bigbox dual
    Prusa mk2 ( half gebouwd, nooit afgewerkt)

Wie interesse heeft, pm
    Laatst gewijzigd door falc.be; 17 juni 2017 om 19:45
    dude

iTrader
    39 (100%)
    - Temperatuur is blijkbaar heel belangrijk van filament en verschilt redelijk van merk tot merk
    --> op de rol PLA staat (190°C-210°C)
    --> op 200°C komt de onderlaag in bultjes bij printen van grote oppervlaktes, bij 210°C is dit perfect (lang gezocht)
    Hmm, ik weet niet zeker wat je bedoelt met bultjes, maar alle PLA waar ik al mee geprint heb, werkt van 185 tot 225+ zonder noemenswaardige problemen. Ik print altijd wat temperatuur torentjes zoals dit:
    https://www.thingiverse.com/thing:1298948

Grootste verschil zit hem in de sterkte en soms een klein verschil in bridging/spinnewebben bij hoge temps, en zelfs dat scheelt bijzonder weinig.

Jij hebt toch een verwamd bed? Dan heb je geen buildtak nodig. De beste upgrade die ik op mijn vorige printer gedaan had was die buildtak brol vervangen door verwarmde glazen plaat. Eventueel wat haarlak erop spuiten voor sommige exotische materialen. Voor PLA, gewoon bed op 50C zetten en dat lost echt niet.

Als iemand interesse heeft in Simplify3D, deze staat te koop.
    [/QUOTE]

Als je hem nog maar 2 weken zou hebben, kan je een refund vragen. Heb ik ook gedaan.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Al eens met ontsmettingsalcohol de buildtak gereinigd?
    Nee, nog nooit geprobeerd. Zal dit eens proberen, bedankt voor de tip.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    Simplify3d is een kwestie van deftig te leren kennen, gebruik desnoods de video tutorials maar het is wel degelijk de beste slicer die er is

Ik zal de tutorials eens volgen, maar zal nog niet voor direct zijn. Momenteel te mooi weer om naar video's te kijken :-D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P4man Bekijk bericht
    Hmm, ik weet niet zeker wat je bedoelt met bultjes, maar alle PLA waar ik al mee geprint heb, werkt van 185 tot 225+ zonder noemenswaardige problemen. Ik print altijd wat temperatuur torentjes zoals dit:
    https://www.thingiverse.com/thing:1298948

Grootste verschil zit hem in de sterkte en soms een klein verschil in bridging/spinnewebben bij hoge temps, en zelfs dat scheelt bijzonder weinig.

Jij hebt toch een verwamd bed? Dan heb je geen buildtak nodig. De beste upgrade die ik op mijn vorige printer gedaan had was die buildtak brol vervangen door verwarmde glazen plaat. Eventueel wat haarlak erop spuiten voor sommige exotische materialen. Voor PLA, gewoon bed op 50C zetten en dat lost echt niet.
    Met de bultjes bedoel ik dat bij grote oppervlaktes de filament niet altijd hecht aan de buildtak waardoor er bulten ontstaan. Na verschillende lagen te printen valt dit minder op, maar als je de onderkant bekijkt is dit zeker niet mooi. Nu al de hele dag aan het printen (bezig met 3de print +-5u per print) en alles loopt perfect.

Ik heb inderdaad een verwarmd bed. Ik heb ook enkele glazen platen laten maken bij de lokale glascentrale. Maar deze enkel gebruikt met buildtak op. Ik moet opnieuw mijn houders voor de glasplaat printen. Deze zijn helaas vervormd door ze in PLA te printen ipv ABS. Heb het nooit geprobeerd om direct op glas te printen, ik dacht dat niet werkte zonder hechtmiddel (lijmstift of opgelost materiaal in aceton).

Als je hem nog maar 2 weken zou hebben, kan je een refund vragen. Heb ik ook gedaan.
    Heb deze al enkel maanden, dus geen refund meer. Maar zal mij er toch eens in verdiepen.

Iedereen alvast bedankt voor de heel nuttige info. Ik blijf bijleren en heb al heel wat minder frustraties.

iTrader
    22 (100%)
    Nee, nog nooit geprobeerd. Zal dit eens proberen, bedankt voor de tip.
    Zeker doen, gewoon de zuiverste alcohol die je in een doe-het-zelf-zaak of bij een apotheek kan verkrijgen. Gebruik ik om het PEI-vel van m'n Prusa i3 mk2 te kuisen (vetvegen van vingers enzo) en dat komt het plakken van m'n PLA ten goede.
    .

iTrader
    39 (100%)
    Met de bultjes bedoel ik dat bij grote oppervlaktes de filament niet altijd hecht aan de buildtak waardoor er bulten ontstaan. Na verschillende lagen te printen valt dit minder op, maar als je de onderkant bekijkt is dit zeker niet mooi. Nu al de hele dag aan het printen (bezig met 3de print +-5u per print) en alles loopt perfect.
    Hmmm, bij PLA zou de temperatuur echt niet zo kritisch mogen zijn, zeker niet voor de eerste laag. Klinkt alsof je toch nog een hechtings probleem hebt?

Ik heb inderdaad een verwarmd bed. Ik heb ook enkele glazen platen laten maken bij de lokale glascentrale. Maar deze enkel gebruikt met buildtak op. Ik moet opnieuw mijn houders voor de glasplaat printen. Deze zijn helaas vervormd door ze in PLA te printen ipv ABS. Heb het nooit geprobeerd om direct op glas te printen, ik dacht dat niet werkte zonder hechtmiddel (lijmstift of opgelost materiaal in aceton).
    Is niet nodig voor PLA. Gewoon recht op een warme (40-50C) glazen plaat. Voor grote prints, of als het nodig blijkt, hooguit haarlak erop spuiten, 1x per 20+ prints. Of 3DLac, maar ik ben vrijwel zeker dat dat hetzelfde is als haarlak. Het ruikt naar verluid zelfs hetzelfde . Voor ABS moet je plaat warmer, 90-100C, en haarlak. Eventueel een aceton/ABS slurry, maar dat plakt zelfs te goed. Heb ik meer dan eens in de diepvriezer moeten zetten om los te geraken, en letterlijk ooit een stuk glas uit mijn plaat getrokken. Sindsdien gebruik ik enkel nog haarlak .

Wat klemmen betreft, dit soort klemmen verkopen ze bij de AVA voor een paar euro:

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    Ik heb het 2 weken geprobeerd, maar ik was niet overtuigd:
    -de profielen vond ik ontzettend verwarrend; welke parameter afhankelijk was van printer/filament of kwaliteit profiel was mij een raadsel. Dat zal je wel leren op termijn?
    -geen bridging instelling. Ik wil sneller kunnen bridgen en de fan op 100%. Dat kan je niet in S3D, en dat is de voornaamste reden dat ik mijn geld terug heb gevraagd.

Het heeft wel een aantal krachtige mogelijkheden die wel eens nuttig kunnen zijn, en de slicer zelf is goed, maar geen €150 goed. Ik zag nauwelijks tot geen verschil met slic3r.

YMMV

dan moet je ze misschien toch nog eens proberen ; Cura met name heeft een aantal heel leuke instellingen tegenwoordig. Bijvoorbeeld "fuzzy skin":

Dat is al een paar keer echt nuttig gebleken. BV toen ik een glasvezel mat moest nabootsen in deze "cutout" :

Neways. Mijn printers gaan de deur uit en worden vervangen door een bcn3d sigma R17. Ben het vele onderhoud en prutsen beu en de sigma is veruit de beste dual oplossing op dit moment

Ultimaker 1 met heated bed upgrade en e3d hotend (x en y as liggen uit elkaar, terug in elkaar te steken)
    E3d bigbox dual
    Prusa mk2 ( half gebouwd, nooit afgewerkt)
    Ik heb je een PM gestuurd. Ik heb interesse in die MK2. Ik heb er zelf al een besteld, maar dat gaat nog even duren.

Pagina 3 van 40 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten