Pagina 2 van 40 Eerste 12345612 ... Laatste

Discussie: 3D printing

iTrader
    0
    Abs is moeilijk om goed te krijgen

Echter: er is makkelijker, sterker en beter te vinden dan abs. Colorfabb HT bijvoorbeeld
    dude

Desert's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Abs slug maken Dus abs mengen met aceton en daar uw bed mee inwrijven.

Hebde een fan naast uw printerkop staan ? (deze op on zetten na laag of 3)
    The mind is like a parachute,
    it only functions when its open.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desert Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Abs slug maken Dus abs mengen met aceton en daar uw bed mee inwrijven.

Hebde een fan naast uw printerkop staan ? (deze op on zetten na laag of 3)

Bedankt voor de info, ik ben al de hele dag bezig met test bootjes te printen en alles opnieuw af te regelen. Ondertussen ook overgeschakeld naar Simplify3D, deze past blijkbaar ook automatisch de snelheden aan terwijl de vorige altijd dezelfde snelheid gebruikte.

Ik heb idd een fan staan, maar hangt aan de andere extruder dat ik gebruik voor PLA. Ben ook van plan om een nieuwe fan te printen voor beide extruders, maar eerst moet ik al deftig ABS kunnen printen. Is momenteel het ideale weer om te testen en te proberen. Hopelijk straks beter resultaat met Simplify3D. Ik dacht voor ABS dat een fan niet aangeraden was.

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Een fan is idd niet echt ideaal voor ABS, werkt warping in de hand. Een behuizing voor de printer (als die er zelf geen heeft) om de warme lucht gevangen te houden doet veel voor succesvolle ABS-prints.
    .

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Een fan is idd niet echt ideaal voor ABS, werkt warping in de hand. Een behuizing voor de printer (als die er zelf geen heeft) om de warme lucht gevangen te houden doet veel voor succesvolle ABS-prints.
    De printer heeft een dichte behuizing. Maar heb ondertussen een probleem gevonden. Het bed is blijkbaar niet overal even hoog. Op sommige plaatsen is er ruimte tussen bed en extruder en op andere plaatsen niet. Heb nu een glas besteld op maat van 2mm dik om te gebruiken ipv van een sticker.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Hey,

Hier ben ik weer. Ik zou mijn huidige printer willen vervangen door een ander toestel omdat ik deze gewoonweg niet deftig afgeregeld krijg.
    Zijn er mensen die een goed alternatief weten en voldoen aan volgende eisen.

- Single extruder
    - ABS + PLA + ....
    - Afmetingen minimum 180x140x140 (lxbxh)
    - Verwarmd bed
    - Eenvoudige bed leveling
    - Gesloten behuizing
    - Stand-alone printen mogelijk
    - Minstens 1 connectie mogelijkheid via USB of Ethernet of WiFi
    - Moet werken met Simplify3D

Mijn huidige printer is een Flashforge creator pro (versie 2016), maar krijg deze nooit deftig afgeregeld. Deze gaat dan ook de deur uit.

Desert's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Zelf een maken metalen frame en zelfbouw
    The mind is like a parachute,
    it only functions when its open.

Anoniem0's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulle Bekijk bericht
    Hey,

Hier ben ik weer. Ik zou mijn huidige printer willen vervangen door een ander toestel omdat ik deze gewoonweg niet deftig afgeregeld krijg.
    Zijn er mensen die een goed alternatief weten en voldoen aan volgende eisen.

- Single extruder
    - ABS + PLA + ....
    - Afmetingen minimum 180x140x140 (lxbxh)
    - Verwarmd bed
    - Eenvoudige bed leveling
    - Gesloten behuizing
    - Stand-alone printen mogelijk
    - Minstens 1 connectie mogelijkheid via USB of Ethernet of WiFi
    - Moet werken met Simplify3D

Mijn huidige printer is een Flashforge creator pro (versie 2016), maar krijg deze nooit deftig afgeregeld. Deze gaat dan ook de deur uit.
    nen printer van boven de 1000 euro niet afgesteld krijgen?
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    nen printer van boven de 1000 euro niet afgesteld krijgen?
    Net geen €1000. Het lukt gewoon niet om met de 3 schroeven het bed deftig te krijgen + de nozzles uit te lijnen.

Als het lukt, dan werkt alles heel goed, maar na 5 à 10 prints moet ik opnieuw beginnen met sukkelen. Ben het beetje beu en heb te weinig geduld. Ik zet deze straks te koop na het ontbijt.

iTrader
    4 (100%)
    Net geen €1000. Het lukt gewoon niet om met de 3 schroeven het bed deftig te krijgen + de nozzles uit te lijnen.

Als het lukt, dan werkt alles heel goed, maar na 5 à 10 prints moet ik opnieuw beginnen met sukkelen. Ben het beetje beu en heb te weinig geduld. Ik zet deze straks te koop na het ontbijt.
    selfleveling is nu eenmaal iets dat je af en toe moet doen.
    Beweeg je de printer veel? of staat hij op vaste positie?
    'The world will not be destroyed by those who do evil, but by those who watch them without doing anything'
    -Albert Einstein
    Belmoto

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    selfleveling is nu eenmaal iets dat je af en toe moet doen.
    Beweeg je de printer veel? of staat hij op vaste positie?

Printer staat vast opgesteld en wordt nooit verplaats.

Het probleem is dat het bed snel ontregelt is als je grotere prints wilt afnemen die niet zo snel loskomen. De originele stickers om op te printen waren een ramp om te reinigen. De lijm bleef plakken op het bed.
    Ik ben overgeschakeld op BuildTak wat heel wat handiger is. Ik heb ook enkele glazen bedden aangeschaft om extra op het bed te leggen. Maar blijf altijd hetzelfde probleem hebben.

Het is echt heel onhandig om met 3 schroeven het bed in orde te krijgen of ik versta iets niet. Ik ben er uren mee bezig met een papiertje om deze af te regelen.

iTrader
    4 (100%)
    Printer staat vast opgesteld en wordt nooit verplaats.

Het probleem is dat het bed snel ontregelt is als je grotere prints wilt afnemen die niet zo snel loskomen. De originele stickers om op te printen waren een ramp om te reinigen. De lijm bleef plakken op het bed.
    Ik ben overgeschakeld op BuildTak wat heel wat handiger is. Ik heb ook enkele glazen bedden aangeschaft om extra op het bed te leggen. Maar blijf altijd hetzelfde probleem hebben.

Het is echt heel onhandig om met 3 schroeven het bed in orde te krijgen of ik versta iets niet. Ik ben er uren mee bezig met een papiertje om deze af te regelen.
    voor grote platte prints heb ik soms al 'compressed air' gebruikt .
    als je die omgekeerd houd dan koel je het oppervlak heel snel af. Door het verschil in temperatuur en de krimp komt het zo los.
    -Albert Einstein
    Belmoto

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Heb recent ook een 3D printer gekocht, weliswaar op kickstarter.com, dus moet nog even wachten totdat die geleverd wordt. Maar maakt mij niet echt uit.
    Degene die ik gekozen heb heeft een CNC module, Laser graveermodule en Printmodule en bestaat uit volledig aluminium onderdelen met self-leveling heated bed e.d. dit alles onder de €500, dus leek me wel serieus interessant. Aangezien deftige CNC, Print en Laser toestellen al direct tegen de €1000 elk liggen. Je kan ook enkel een 3D printer, CNC graveerder en/of Laser graveerder kiezen, hoeft niet alles tezamen te zijn.

Linkje: SNAPMAKER: The All-Metal 3D Printer
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Heb recent ook een 3D printer gekocht, weliswaar op kickstarter.com, dus moet nog even wachten totdat die geleverd wordt. Maar maakt mij niet echt uit.
    Degene die ik gekozen heb heeft een CNC module, Laser graveermodule en Printmodule en bestaat uit volledig aluminium onderdelen met self-leveling heated bed e.d. dit alles onder de €500, dus leek me wel serieus interessant. Aangezien deftige CNC, Print en Laser toestellen al direct tegen de €1000 elk liggen. Je kan ook enkel een 3D printer, CNC graveerder en/of Laser graveerder kiezen, hoeft niet alles tezamen te zijn.

Linkje: SNAPMAKER: The All-Metal 3D Printer

Interessant, hopelijk heb je deze sneller dan deze waar ik backer van ben : ARMBOT. Deze zou al voor februari 2017 zijn geweest, maar nog niets van gehoord.

Er is nog een lopende kickstarter voor filament : MATTEFORGE

Ondertussen bij de zoektocht deze printer tegen gekomen: CEL ROBOX. Is niet goedkoop maar ziet er goed uit.

iTrader
    0
    Prusa i3 mk2 is een goede optie voor single extrusion, dual extrusion een bcn sigma r17

Ben er voorlopig mee moetdn stoppen wegens ziekte, als iemand interesse heeft in een bigbox dual extruder printer, pm me

Ook nog een oude ultimaker staan die mits wat restauratie terug kan werken
    dude

Pagina 2 van 40 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten