Bekijk resultaten enquête: Welke "mentale stoornis" heb jij?

Aantal stemmers
111. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bipolaire stoornis

11 9,91%
  • Schizofrenie

4 3,60%
  • Borderline

3 2,70%
  • Angst- en/of paniekstoornis(sen)

29 26,13%
  • Depressie

19 17,12%
  • OCD (dwangneuroses en - gedachten)

9 8,11%
  • ASS (Autisme)

15 13,51%
  • AD(H)D

13 11,71%
  • Andere

8 7,21%
  • Geen

41 36,94%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 16 van 16 Eerste ... 61213141516
    Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ivan4you Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb ptss.Ik heb in een zware brand gezeten en ben verbrand voor 83 percent van mijn lichaam (derde en tweede graad).Ook de verzorging was keihard (8 maand op intensieve en 8 maand revalidatiekamer).Elke dag geconfronteerd worden met de littekens en de dagelijkse verpleegster aan huis laten mentaal wel iets achter.
    Ik neem hiervoor elke dag 1 pil Deanxit.Is hoofdzakelijk een angst remmer.
    Ze hebben mij ook 8 maand lang geen kini gegeven waardoor dat ik ook fysiek een wrak ben.
    Veel sterkte, lijkt mij niet gemakkelijk om je hier zomaar over te zetten. Dat is al van een kaliber dan de lusteloosheid issues die o.a. hierboven werden omschreven.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Self-management goeroe Anthony Robbins omschrijft depressie als een aangeleerde staat van zelf-hulpeloosheid. Vind ik een heel doeltreffende omschrijving.
    Afgaande op zijn wikipedia pagina is dat toch gewoon het niet-religieuze equivalent van zo'n TV-priester waar ze er ginder ook hopen van rond lopen hebben.
    *** Also sprach Zarathustra ***

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik merk dat ik de laatste tijd heel kwaad word van artikels over psychologen en zelf-hulpgoeroe's of 'het taboe doorbreken' of dat we allemaal wel eens met een depressie of burn-out zitten en dat het goed is dat we daar eens aandacht voor hebben blabla.

Terwijl er nog steeds een gigantisch taboe rust op ernstige problemen, levenslang met iets zitten, chronische of aangeboren psychiatrische aandoeningen, ernstig misbruik of iets anders waardoor je basically heel je leven met psychologen, psychiaters, opnames en medicatie zit.

Het gaat nooit daar over. Het gaat altijd over een burn-out wegwerken en dan verder. Of 10x naar de psycholoog en beter. Of naar de psycholoog als een soort coaching. Het is bijna hip geworden.

Of die onnozele Anthony Robbins die zegt dat je blijkbaar gewoon wat positiever moet zijn. Ja, zeg dat maar eens tegen mensen die hun halve jeugd misbruikt, verkracht en geslagen geweest zijn. Heel je fundament aan diggelen maar doet eens wat meer uw best om wat positiever te zijn hé.

They have no fucking clue.

Ik wil hier niet over discussiëren of iets specifieks mee zeggen. Ik word er gewoon echt boos en triest van.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Of die onnozele Anthony Robbins die zegt dat je blijkbaar gewoon wat positiever moet zijn. Ja, zeg dat maar eens tegen mensen die hun halve jeugd misbruikt, verkracht en geslagen geweest zijn. Heel je fundament aan diggelen maar doet eens wat meer uw best om wat positiever te zijn hé.
    Dat zegt die Anthony Robbins ook niet, jouw voorstelling van zijn aanpak is al even simplistisch als wat je hierboven aankaart ("10x naar de psycholoog en beter").
    Hij omschrijft in zijn boek net voorbeelden van mensen die echt problemen mee hebben gemaakt in het hun jeugd/leven en hoe zij daar dan bovenop zijn gekomen. Lees het gerust eens, dat zijn mensen die echt wel zwaardere problemen hadden dan wat jij in je post hierboven omschrijft (bijv. mensen wiens hele familie werd uitgemoord in concentratiekampen, mensen van wie de kinderen vermoord werden voor hun ogen in een oorlog, mensen die voor 90% verlamd zijn geraakt en door een loodzware revalidatie moeten gaan). Dat vind ik veel zwaarder dan iemand die met een burnout kampt of een aangeboren psychische afwijking heeft.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ja, dat helpt.

Amai, volgens mij heb je mijn post langs geen kanten gesnapt.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Ja, dat helpt.

Amai, volgens mij heb je mijn post langs geen kanten gesnapt.
    Jij beschuldigt de man van een simplistische "positivo" aanpak en ik wijs je erop dat hij die niet hanteert. Zijn methode heeft echt wel meer diepgang dan dat hoor en ook betrekking op mensen die net uit ergere situaties komen dan jij o.a. hierboven aanhaalde.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Jij beschuldigt de man van een simplistische "positivo" aanpak en ik wijs je erop dat hij die niet hanteert. Zijn methode heeft echt wel meer diepgang dan dat hoor en ook betrekking op mensen die net uit ergere situaties komen dan jij o.a. hierboven aanhaalde.
    Je hebt echt geen fucking clue, met je ergere situaties.

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Die discussie wil ik hier eigenlijk ook liever niet zien. Dat stopt hier.

Er is weinig wetenschappelijks aan en stellen dat een depressie (een echte) gelijk is aan aangeleerde hulpeloosheid. Dat is een kaakslag voor die ganse groep mensen.
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 18 november 2020 om 00:34
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

Regels voor berichten