Pagina 1 van 36 1234511 ... Laatste

Discussie: Het klimaat

iTrader
    0

Het klimaat

Mijn mening omtrent klimaat

Serieus geen topic over het klimaat hier? Hoe kan je dit forumgedeelte dan serieus nemen. Tja, tijd om zelf maar verandering in te brengen. Even een stukje dat ik neergezet heb over de evolutie van onze winden en de gevolgen daarvan op basis van statistieken van logboekweer.nl (heel goede site/database over het weer in de laatste 50 jaar in Eurazie.). Veel is eigen interpretatie uiteraard, maar ik heb wel vrij veel ervaring met de materie, en ik weet wel waarover ik spreek. Eigen interpretatie werkt trouwens voor mij beter, dan het louter blindelings volgen van andersmans artikels, want de kwaliteitskranten kunnen best een hoop zever schrijven, net zoals de IPCC-rapporten en 'kwaliteitsvolle documentaires) die qua punt wel goed zitten, maar quasi alles ontkrachten door cijfers die helemaal uit de lucht gegrepen zijn en alles uit de context plaatsen, en gewoon compleet overdreven zijn (sensatie zeker?). Het valt mij sowieso al op dat de laatste jaren veel instellingen en bedrijven een centje proberen bijverdienen omtrent klimaatverandering door alles te sensationaliseren. Eergisteren las ik een artikel van HLN waarbij ze schreven dat de hitte-index zal stijgen tot 75 graden (!) in ik dacht nabij de Perzische golf? Sowieso. De streek waarover ze het hadden is een droog gebied, dus dan moet je al 70 graden aan de grond hebben om die getallen (77 graden als hitte-index te bereiken met 10 a 20 procent vochtigheid). Ofwel 60 graden met >60 procent vochtigheid, maar dan wil ik niet weten wat er zou gebeuren als daar dan onweders uitbreken (en zo hoge vochtigheidsgraden komen daar nauwelijks voor, en als dat zo is ligt de temperatuur een pak lager. Je kan je niet voorstellen hoeveel ik me daar aan erger. Zeker omdat ze klimaatverandering gewoon tot in het belachelijke trekken, terwijl het er zeker is in, en in veel lichtere vorm nog altijd ernstig is, of zel