Pagina 6 van 36 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Discussie: Het klimaat

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    resistente bacteriën binnenkort, zie ik nog zorgen voor een stevig duwtje aan de wereldbevolking

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    resistente bacteriën binnenkort, zie ik nog zorgen voor een stevig duwtje aan de wereldbevolking
    Laat ons hopen dat de antibiotica-verslaafden van deze wereld dan toch nog één voordeel opleveren.

iTrader
    70 (100%)
    Over dat watertekort trouwens, dat zie ik eigenlijk ook echt een serieus probleem worden in de toekomst.
    Daarom dat ik al voor 20k liter regenputten heb laten steken

Etersil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht

mooi illustraties.
    De toekomst ziet er behoorlijk kapot uit.
    maar zoals bijna alle mensen denken: 'het is niet mijn probleem, maar dat van m'n kleinkinderen #care'.
    Dat is zowat het grootste probleem met de klimaatopwarming.
    Alsook de nieuwe opkomende industrielanden, die afkomen met 'jamaar, jij hebt je land mogen grootbrengen met vuile uitlaatgassen technologie, nu mogen wij dat ook. We zullen in de toekomst wel eens kijken voor een paar zonnepanelen'.

Zonnepanelen en windturbines zijn trouwens ook geen oplossing. Zeker niet als we dan ook nog eens allemaal elektrisch zouden rijden.
    Windturbines zijn na ongeveer 20 jaar zo goed als versleten. Neerhalen & recycleren brengt niet genoeg op. De kostbare metalen moeten ook ontgint worden (door zware dieselmotoren aangevoerde machines).

Blij dat ik binnen een 50tal jaar dood en begraven ben. Geen eeuwig leven voor mij aub.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Etersil Bekijk bericht
    Blij dat ik binnen een 50tal jaar dood en begraven ben. Geen eeuwig leven voor mij aub.
    Over 50 jaar ben ik nog maar 70. Ben al bij al blij dat ik al 20 ben. Ik heb compassie met kindjes die nu geboren worden. In wat voor een wereld gaan die later leven. Klimaatopwarming is één ding, de shit die mensen elkaar aandoen is mogelijks nog veel erger.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sooth Awful Bekijk bericht
    Precies of mensen die zelfmoord willen plegen wakker liggen van of het al dan niet illegaal is in hun land.
    Volgens mij wel, maar dat zullen we nooit met zekerheid weten (algemeen genomen).

Een dodelijke griep-pandemie zou er moeten komen.
    Uw loon zal er dan ook serieus op achteruit gaan.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Volgens mij wel, maar dat zullen we nooit met zekerheid weten (algemeen genomen).

Uw loon zal er dan ook serieus op achteruit gaan.
    Stel dat het wereldwijd zou vertienvoudingen, dan zit je nog met 'maar' 10 miljoen per jaar.. dat is een druppel op een hete plaat.

Ik weet niet in hoeverre deze statistieken accuraat zijn, maar als ik Worldometers - real time world statistics bekijk is er heel wat meer nodig dan dat om de bevolkingsgroei nog maar gewoon te remmen, laat staan afnemen.

Stop trouwens aub met de keyboardwarrior uit te hangen, of spreek je in persoon ook zo tegen uw medemens?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Etersil's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Uiteindelijk zal er wel eens een super bacterie uitbreken en de helft van de wereldbevolking plat leggen.

Men zit in de ziekenhuizen nu al met onverslaanbare bacteriën.
    Waar zelfs een simpele operatie nu meer en meer risico voller word.
    Heb je de bacterie: Pech madam, wij kunnen niets meer doen. Maar we zullen proberen en u nadien de nabestaanden nog een dikke factuur sturen.

Ondertussen hebben ze die bacterie nog resistenter gemaakt.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Stel dat het wereldwijd zou vertienvoudingen, dan zit je nog met 'maar' 10 miljoen per jaar.. dat is een druppel op een hete plaat.

Ik weet niet in hoeverre deze statistieken accuraat zijn, maar als ik Worldometers - real time world statistics bekijk is er heel wat meer nodig dan dat om de bevolkingsgroei nog maar gewoon te remmen, laat staan afnemen.

Stop trouwens aub met de keyboardwarrior uit te hangen, of spreek je in persoon ook zo tegen uw medemens?
    Al een geluk dat er zo veel abortussen worden uitgevoerd. Anders zaten we nu al tegen de 100 miljoen net growth dit jaar.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Etersil Bekijk bericht
    Ondertussen hebben ze die bacterie nog resistenter gemaakt.
    lol..
    Een bacterie wordt niet resistent(er) als je er gewoon besmet mee bent maar er geen actie tegen onderneemt. Wanneer je als een kluns antibiotica begint in te nemen en de kuur niet uitneemt of niet zorgvuldig inneemt of stopt vooraleer alle bacteriën in je lichaam dood zijn, dan pas verhoog je de kans op resistentie.
    En ik ken veel mensen die antibiotica inpakken als snoepkes en dan klagen dat ze voor hun tijd onder de grond liggen. Mijn tante vorig jaar nog. Een klein bolleke vet dat antibiotica als snoep at en is gestorven aan triviaal virus. Huisartsen treffen hierin minstens evenveel schuld. Maar je kan het de huisartsen die 60+ zijn niet kwalijk nemen. Ze komen nog uit een tijd dat je dat diploma bij een pot choco kreeg bij manier van spreken.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een resistente bacterie heeft wel minder kansen buiten een omgeving waar al hun concurrentie verwijdert wordt.
    Men is hard bezig naar nieuwe manieren om resistentie in bacteriën, schimmels, plagen, insecten, ... aan te pakken. Technologie staat daar niet in stil.
    Ook op vlak van water is men goed bezig om op goedkope manier water te zuiveren.

Over klimaat:
    Dit is onomkeerbaar en we zien dat er een blijvende escalatie is op voorspellingen. Het zal dus wss nog veel sneller gaan dan we verwachten.
    Het is twisted dat van alle diersoorten op onze planeet de mens een van de meest adaptieve is op vlak van klimaat. Er zal nog vele leven uitsterven doordat het zich niet zal kunnen aanpassen aan de snelheid van de klimaatverandering, maar de mens zal blijven uitbreiden.

Overbevolking is geen echt probleem. Onze planeet kan tientallen miljarden mensen huisvesten. Er zal nog zeer veel natuur een dierlijk leven plaatsmaken voor meer mensen.
    Unlimited Potential!

iTrader
    70 (100%)
    overbevolking is gewoon een gevolg van de technologische vooruitgang zeker?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht

Jij viel mij aan, wijsneus. Niet omgekeerd. Of ben je post #65 al vergeten?

10 miljoen per jaar is wel degelijk beter dan 0 per jaar. Het begrotingstekort wordt toch ook niet gedicht met 1 maatregel. Dat zijn er tientallen.

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    overbevolking is gewoon een gevolg van de technologische vooruitgang zeker?
    Stijging van wereldbevolking is idd een gevolg van technologische vooruitgang.
    Voornamelijk:
    - Technologische vooruitgang in agricultuur.
    - Technologische vooruitgang in transport.
    - Technologische vooruitgang in bewaren van voedsel.
    - Standaardisering die globalisering toeliet.
    - Technologische vooruitgang in de medische wereld waardoor mensen langer leven en minder sterven door ziekte.
    - Uitbreiding van kennis en verbetering van onderwijs die kindersterfte heeft doen verminderen.

Dus ja, grotendeels technologische vooruitgang.
    Logisch toch? Weinig ironie te bespeuren. Ge moet toch al zeer onwetend zijn om de link tussen bevolkingsgroei en technologie niet te kennen of vatten.
    Unlimited Potential!

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rsc Bekijk bericht
    Jij viel mij aan, wijsneus. Niet omgekeerd. Of ben je post #65 al vergeten?

10 miljoen per jaar is wel degelijk beter dan 0 per jaar. Het begrotingstekort wordt toch ook niet gedicht met 1 maatregel. Dat zijn er tientallen.
    Akkoord, ik had het anders moeten verwoorden. Dat was niet aanvallend bedoeld.

Maar nu zeg je dat het kan helpen naast andere tientallen maatregelen, daar kan ik ook akkoord mee gaan. Maar mijn initiële reactie was op uw statement:

"Euthanasie legaliseren en dit probleem is opgelost"
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Pagina 6 van 36 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten