hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nieuwste Arch Enemy

Lakigigar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nog weinig echt slechte dingen gehoord, maar heb dan ook wel voor 80-90% new wave banden / shoegaze / ethereal wave / post-punk geluisterd. Nu U2 aan het opleggen dat ik maar ken van een paar enkele songs (I still haven't found what i'm looking for vind ik echt mooi trouwens), en ja de naam en de zanger Bono. Klinkt niet echt slecht, voor één of andere reden ook meer spacey dan andere rockbands lol.

Het minst goede dat ik tot nu toe heb gehoord is Linkin Park en Radiohead. En naar SIgur Ros kan ik ook niet lang luisteren, maar wie weet dat het kwartje nog wel valt bij die banden. Het zal alleszins wel helpen dat ik spotify heb, want voor de meeste albums moet ik nu niet zo een moeite doen, kwaliteit is beter op Spotify (ook de kwaliteit van het scrobblen, en de toegang tot nog meer muziek).

Wel jammer dat nu en dan toch iets ontbreekt. Gods & Monsters van Lana Del Rey ontbreekt en de twee albums die op 21 en 22 in de top 250 op muziekmeter staan, ontbreken ook, terwijl ik wat instapmetal nodig heb. En misschien best al eens instap - heavy metal, of muziek voor als het eens hard moet gaan.

Het probleem dat ik wel vaak heb, is dat de albums vaak wel goed zijn, maar dat ik dan niet echt weet waarom ik er nog meer naar zou moeten luisteren, of dat het er in de ene oor ingaat, en de andere oor er dan weer uitgaat. En ik weet niet of meerdere keren luisteren enzovoort echt wel zal helpen. Bij Achtung Baby van U2 heb ik dat gevoel een beetje. Het is niet slecht, maar ik zie er mezelf niet super veel naar luisteren, of de singles van een album goed te leren kennen, dus dat weet ik niet echt zo goed. Ofwel moet ik gewoon de meest bekendste singles van elke band een beetje opzoeken enzovoort, en zo proberen *voeling* met een band te kweken? Dat is ook meteen de reden waarom ik zelden of nooit naar rock luister, omdat ik in het verleden altijd dat probleem heb. Nu heb ik ook wel het idee dat ik altijd er de verkeerde subgenres er uitkoos, of niet lang genoeg aanhoudde wanneer ik uit mijn comfortzone stap, en al snel terugval op mijn comfortzone, i don't know.

Maar ja, als ik dat met Grimes deed zou ik bvb. nooit Halfaxa ontdekt hebben, want dat is één van haar minst bekendste albums, en is echt niet zo bekend in het algemeen. Jammer, want het is het beste dat ik ooit heb gehoord en weinig komt in de buurt van Halfaxa.
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 7 december 2018 om 18:28
    Life is neither flat or a circle, but it's a sphere.

iTrader
    0
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lakigigar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

de twee albums die op 21 en 22 in de top 250 op muziekmeter staan, ontbreken ook, terwijl ik wat instapmetal nodig heb. En misschien best al eens instap - heavy metal, of muziek voor als het eens hard moet gaan.
    Beste instap volgens mij:
    Metallica- Metallica (bekend onder naam black album)
    Iron maiden- Number of the beast
    Black sabbath- Paranoid

Hard rock met e metal kantje
    Deep purple- Machine head
    Guns n roses-Appetite for destruction

Metal is niet het meest toegankelijke genre maar dat lijkt mij een goede instap.

Ivm die muziekmeter: tool is de max ma vind ge enkel op (schijt)dure vinylversies, cd of youtube
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Brutus-burst

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Beste instap volgens mij:
    Metallica- Metallica (bekend onder naam black album)
    Iron maiden- Number of the beast
    Black sabbath- Paranoid

Hard rock met e metal kantje
    Deep purple- Machine head
    Guns n roses-Appetite for destruction

Metal is niet het meest toegankelijke genre maar dat lijkt mij een goede instap.

Ivm die muziekmeter: tool is de max ma vind ge enkel op (schijt)dure vinylversies, cd of youtube

Ik vind de NU-Metal ook goed genoeg om in te stappen,staan ook diverse playlists van op Spotify.
    Zaken zoals Steel Panther en Judas Priest kunnen ook helpen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Ik vind de NU-Metal ook goed genoeg om in te stappen,staan ook diverse playlists van op Spotify.
    Zaken zoals Steel Panther en Judas Priest kunnen ook helpen.
    Nu-metal is zodanig breed (ik zie weinig gelijkenis tussen slipknot en limp bizkit) dat ik daar niet mee zou beginnen. Judas priest eigenlijk wel maar dan vooral british steel en screaming for vengeance

iTrader
    0
    Ik zal me er dan in verdiepen, net zoals de andere tips die me al zijn doorgestuurd.

Björk - Hidden Place

Björk - Undo

Juist Vespertine beluisterd. Absoluut een machtig album. Stijgt voor mij ver boven alle andere Bjork albums uit. Al zijn de andere ook vrij goed, vooral Homogenic (dat een goed tweede deel kent, en een eerste deel dat volgens mij beter wordt als het rijpt). Post heeft een goed begin, maar kan dat niveau helaas niet vasthouden. En Debut is het meest speelse en toegankelijke album, maar heeft een paar mindere platen die het een minder geheel maken.

De andere albums ga ik later wel eens luisteren. Nu weer wat andere muziek luisteren, en soms eens deze vier albums op repeat gooien. Ik kan dan later wanneer ik weer 100 albums meer heb beluisterd de rest eens beluisteren.

My Bloody Valentine - Loveless, The Cure - Disintegration en de laatste drie / vier Beach House albums groeien wel enorm voor me. En het debuutalbum van The Doors is ook één van de sterkste albums die ik afgelopen week heb beluisterd

iTrader
    0

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sorry voor mogelijke dt-fouten! | Last.fm

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neil Young - Songs For Judy (album)
    De dood vroeg aan het leven: waarom is iedereen bang voor mij? Waarop het leven zei: omdat ik vol leugens zit en jij de waarheid bent.

iTrader
    0
    Pale Cocoon - Cocoon (1984)

Dit is toch ook typisch Lakistyle. Je hebt het voornemen om uit je comfortzone te stappen en nieuwe muziek te ontdekken vanuit verscheidene genres, en vooral uit de toplijsten, en dit is waar je uitkomt na nog geen zeven dagen. Wat obscure Japanse futuristische ethereal wave uit 1984 dat amper door een kat beluisterd is. Maar prachtige muziek! Een van die vele onbekende parels!

Vandaag wel een album van Arctic Monkeys en The Smiths beluisterd. En eigenlijk nog wel wat meer, maar dat waren twee must-hears dat ik gedaan had. Allebei erg mooi, beter dan gemiddeld. Maar niet echt een muziek waarbij ik een drive heb om het opnieuw te beluisteren, maar dat kan veranderen als ik het meer luister (later).

Verder ook nog
    The Smiths - The Queen is Dead (1986) Mooi, maar heeft meer luisterbeurten nodig.
    Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) Mooi, alvast leuk genoeg om naar te luisteren. Maar heeft ook meer luisterbeurten nodig.
    Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984) Erg mooi album dat we wat doet denken aan The Cure - Disintegration.
    Ringo Deathstarr - Colour Trip (2011) Erg goed shoegaze-album dat me werd aangeraden! Ik raad het jullie ook aan, zal ik zeker nog in de repeat gooien!
    Beach House - Thank Your Lucky Stars (2015): Erg goed met een paar leuke liedjes. De laatste vier albums van Beach House liggen me dus allemaal, en ze zijn aan het uitgroeien tot een van mijn favoriete groepen. Ik denk dat ze de kaap van 1000 keer beluisteren wel gaan halen volgend jaar (staan nu op de helft daarvan, maar dat is bijna enkel met 7 en vooral Lemon Glow dat al veel op repeat stond. Met dat ze zo een tiental nummers, en ook nog eens consistent sterke albums hebben, zal dit wel uitgroeien tot een van mijn meest favoriete en meest beluisterde groepen.
    The Cure - Seventeen Seconds (1980): Ok, maar heeft meer luisterbeurten nodig, en Disintegration vind ik veel beter.
    Bel Canto - Shimmering, Warm & Bright (1992): Noorse ethereal wave en dream pop, maar viel me tegen
    Laatst gewijzigd door Lakigigar; 10 december 2018 om 05:11

Pagina 105 van 105 Eerste ... 55595101102103104105

Regels voor berichten