Discussie: Metalthread V

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nieuwe slipknot staat hier op. Weet niet goed wat ik er van moet denken, denk dat em wel zal groeien. Maar donkerder als iowa ist ni
    Ik vind precies de singles die eerder gereleased zijn zowat de enige echt goeie nummers op dat album. De rest lijkt allemaal nogal plat (met hier en daar wel een uitschieter)
    Ik blijf, mede door die eerdere nummers, toch ferm op mijn honger zitten.

Tis gelukkig niet zo erg als In Flames hun laatste waar de eerste single ongeveer het beste is dat ze de afgelopen 10-15 jaar hebben geschreven om dan de rest van dat album terug vol te gooien met hun hedendaagse eurosongmuziek maar toch... Ik had een pak meer verwacht eerlijk gezegd.
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir WarCry III Bekijk bericht
    Geef mij maar wat goeie thrash metal genre Slayer, Exodus, Testament, Sodom. ^_^
    Moest ge nog eens naar Europa komen, of misschien komt de tour wel naar Japan: testament, exodus en death angel doen samen een tour door Europa

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kheb het gehoord, ja. Met Gary Holt terug in Exodus. Dat zal idd wel een vette tour zijn. Vorig jaar hebben we hier bijna maar net niet hetzelfde gekregen. Hehe. THRASH DOMINATION

Da's normaal een jaarlijks evenement maar dit jaar hebben ze spijt genoeg nog niks laten horen. In 2015 ben ik nog samen met mijn vrouw daar hene geweest. Sodom, Exodus en Overkill waren van de partij toen. Vooral Sodom zijn wij beiden grote fans van. Een deel van hun set toen staat ook op youtube.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    De nieuwe song van Opeth is wow wow woooow

Svartálfar's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Waarom kom ik er vandaag pas achter dat Mgla met een nieuwe plaat gaat komen

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svartálfar Bekijk bericht
    Waarom kom ik er vandaag pas achter dat Mgla met een nieuwe plaat gaat komen
    Doet toch al ff de ronde.
    Aan de promo track te horen zal mijn reactie weer zijn zoals bij de vorige albums: Eerst denk ik 'meh', dan koop ik die toch en blijft dat een maand in de cd-speler zitten omdat het zo geniaal is.

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    De nieuwe Tool is een schot in de roos imo. Ik durf nog niet zeggen of het het niveau bereikt van Aenima en Lateralus, maar ik vind het stukken beter dan 10.000 Days. Er is wel letterlijk geen seconde muziek die "vernieuwend" klinkt, wel allemaal "vertrouwd"

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

drolf's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    De nieuwe Tool is een schot in de roos imo. Ik durf nog niet zeggen of het het niveau bereikt van Aenima en Lateralus, maar ik vind het stukken beter dan 10.000 Days. Er is wel letterlijk geen seconde muziek die "vernieuwend" klinkt, wel allemaal "vertrouwd"
    Ik ben blij dat ze eindelijk op Spotify staan (ook de oude albums staan er nu meteen op).

nTFs's schermafbeelding
    iTrader
    118 (100%)
    7empest is met stip het beste nummer van het album maar ik mis nummers die me direct bij het nekvel grijpen.
    Tracks zoals Vicarious, Aenema, Schism, Stinkfist,, 46&2, Right In Two, Ticks And Leeches,..doen dit wel en blijven straf tot het einde.
    Niet simpel om na 13 jaar nog relevant te blijven en al wat Tool uitbrengt klinkt nog altijd super maar ik had er méér van verwacht.
    En geen idee wat Chocolate Chip Trip op dat album doet. Onding van jewelste.
    I5-8600K | Asrock Z370 Extreme 4 | RTX 2070

Obi-Jan's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nja ik ben ook nog niet echt overtuigd door die nieuwe, maar moet hem wel nog is aandachtiger beluisteren.
    Maar eerste indruk vond ik hem zelfs een beetje... saai? Ze passen veel dezelfde truukjes toe in elk nummer precies. En ik ga ook wel akkoord met wat nTFs zegt, ik mis nummers die je bij het nekvel grijpen.

Maar het blijft wel Tool natuurlijk, er zitten ook echt wel goeie momenten in. Ik ga hem nog een paar keer moeten beluisteren voor definitief oordeel denk ik.

Ik heb ook nooit echt de 10.000 days haat gesnapt. Blijft een dijk van een plaat, en ik zet die voor de moment ook nog boven hun nieuwe plaat.
    Monads
    That which does not kill me only postpones the inevitable.
    De Metalnight.

Cerulean's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Is er dan 10.000 Days haat?
    Ik haat die alleszins niet maar ik was indertijd wel enorm teleurgesteld door de lat die ze gelegd hadden met de 2 voorgangers.
    Maar Tool platen moeten altijd groeien he, ik denk dat bij velen de appreciatie voor de nieuwe ook wel nog zal komen. Ik vond Aenima en Lateralus in 't begin ook niet zo super goed.
    Laatst gewijzigd door Cerulean; 1 september 2019 om 02:27

I guess I should know the limits of the world... There are moments I find myself not breathing at all

CisnerosIsGod's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerulean Bekijk bericht
    Is er dan 10.000 Days haat?
    Ik haat die alleszins niet maar ik was indertijd wel enorm teleurgesteld door de lat die ze gelegd hadden met de 2 voorgangers.
    Maar Tool platen moeten altijd groeien he, ik denk dat bij velen de speciale voor de nieuwe ook wel nog zal komen. Ik vond Aenima en Lateralus in 't begin ook niet zo super goed.
    Geen haat, maar 10KD zit voor mij mijlenver onder Aenima / Lateralus niveau hoor. Het enige redeeming is de supergeniale Wings For Marie suite, voor mij het beste dat Tool gemaakt heeft na Reflection. Maar nummers als The Pot, Right In Two, Jambi en zelfs Rosetta Stoned zet ik zelden op...

Betreffende het nieuwe album: De title track bleek wel wat te groeien qua appreciatie, en is een fijne opener. Pneuma is een instant fucking classic die zo na The Patient zou kunnen gestaan hebben op hun magnum opus. Ik zie mezelf een paar weken naar Pneuma op repeat luisteren. Invincible is geniaal, Maynard met de vocoder, love it. Descending duurt net iets te lang en vond ik live dan weer beter. Culling voices is prima maar ik cringe een beetje bij de tekst die duidelijk over Maynard's #MeToo allegations gaat.

Ik snap de 7empest hype totaal niet. Voelt incoherent en out of place op het album. Vind iedereen dit gewoon zo goed omdat ze snakken naar een kwade Maynard? Misschien gaat het nog wel groeien zoals de title track, maar na de eerste paar listens echt zeer underwhelming.

Als muziekfan en kritische luisteraar: 7.5/10
    Als Tool-fan en nostalgische luisteraard: 8.7/10

Als ik het in hun disco rangschik: Lateralus > Aenima > Fear Inoculum > Undertow > 10.000 days
    Researcher of the Iommic and Cisnerosian rituals.
    #MCFC

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Het moment in Pneuma wanneer die riff losgaat is toch wel kippenvel hier. Ook de titeltrack is subliem, net zoals Descending.

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb em ook uit. I don't know. Nummers zoals lateralus of stinkfist hebbe een duidelijke climax waar naar opgebouwd wordt en die u met een wauw gevoel achterlaten. De nieuwe nummers hebbe dat minder (of moeten groeien) en hebbe meer weg van cockteasen

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    10.000 days vind ik ook niet de beste tool plaat maar is verre van slecht.
    Jambi,Wings For Marie (Pt.1),Right in Two,Vicarious en The Pot vind ik de leukste nummers.
    Rosetta Stoned geeft me nu ook niet zo'n wow gevoel.
    De rest vind ik maar matige songs.

Heb de laatste nieuwe nog wel niet beluisterd.
    Zal deze week ergens gebeuren hoop ik.

Pagina 312 van 314 Eerste ... 212262302308309310311312313314 Laatste

Regels voor berichten