JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Sonos/Bose Soundtouch

Vond vreemd genoeg niet direct een recente topic over sonos (tenzij Sonos en co als Hifi beschouwd worden?), maar ook niet direct het ideale forum, hoop dus dat ik goed zit aangezien sonos toch redelijk wat met muziek te maken heeft.

Wij verbouwen onze woning en gezien een krakkemikkig multimediasysteem uit 2002 het stilaan begeeft, zoeken we wat nieuws. Het hoeft geen topklasse te zijn, maar toch graag iets beter dan een standaard 2+1 systeem.

Wat ik graag zou willen:
    - een systeem waarbij boxen met elkaar gecombineerd kunnen worden
    - Minstens Wifi, bluetooth is handig als extra
    - op een of andere manier te connecteren met een NAS (synology), teveel MP3's die daarop staan
    - indien mogelijk combineerbaar met een draagbaar systeem voor in de tuin (blijkbaar moeilijk te vinden)
    - combineerbaar met TV (standaard Samsung 6000 reeks), zodat geluid van TV iets krachtiger/helderder kan (kan dat ook zonder een echte playbar/beam/...?)
    - enkele presets zijn wel handig (op dat vlak lijkt Bose Soundtouch reeks beter dan Sonos?)
    - minstens 3 verschillende boxen: eentje voor rond de tv/living, eentje voor in de keuken en ene voor in de badkamer.
    - als er een DVD-speler (als CDspeler) kan op aangesloten worden, graag.

Ideeën?
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Wat is je budget?
    Zelf ook aan het rondkijken en ik zou voor deze gaan: https://www.cambridgeaudio.com/en/products/yoyo/yoyo-l
    Om uw wensen even af te gaan:
    - boxen combineren: werkt. Er zit een Chromecast in en die kan je toevoegen in de Google Home app.
    - Biedt beide aan.
    - NAS: moet je eens bekijken wat voor NAS je hebt. Kan je bv Plex gebruiken (of een Plex servertje opzetten) lijkt me dit geen probleem.
    - Boxen werken op batterijen. Dus die van de keuken of living kan je makkelijk mee naar buiten nemen en later terug zetten.
    - Kan je perfect op je TV aansluiten.
    - Beperkte presets (4)
    - Denk van wel (afhankelijk van je DVD speler).

Nadeel: de prijs (400 euro per stuk). En misschien ook de app. Alles gaat via Google home; imo geen ramp maar ik snap dat mensen één app vd fabrikant verkiezen.
    Voordeel: sounds en looks great
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat is je budget?
    Zelf ook aan het rondkijken en ik zou voor deze gaan: https://www.cambridgeaudio.com/en/products/yoyo/yoyo-l
    - boxen combineren: werkt. Er zit een Chromecast in en die kan je toevoegen in de Google Home app.
    - Biedt beide aan.
    - NAS: moet je eens bekijken wat voor NAS je hebt. Kan je bv Plex gebruiken (of een Plex servertje opzetten) lijkt me dit geen probleem.
    - Boxen werken op batterijen. Dus die van de keuken of living kan je makkelijk mee naar buiten nemen en later terug zetten.
    - Beperkte presets (4)

Nadeel: de prijs (400 euro per stuk). En misschien ook de app. Alles gaat via Google home; imo geen ramp maar ik snap dat mensen één app vd fabrikant verkiezen.
    Ik heb de Yoyo S en dat is een zeer leuk apparaatje!
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Wat is je budget?
    - Biedt beide aan.
    - Beperkte presets (4)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Ik heb de Yoyo S en dat is een zeer leuk apparaatje!
    beide bedankt . Gebruik Google Home nu nog niet, zal dus eens moeten checken of het wat is .

NAS is een Synology DS241se. Zal eens voor die plex kijken.
    Pippi L.

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    beide bedankt . Gebruik Google Home nu nog niet, zal dus eens moeten checken of het wat is .

NAS is een Synology DS241se. Zal eens voor die plex kijken.
    De Yoyo S en de M zijn wel bluetooth only. Wil je iets smart moet je voor de L gaan.
    Imo klinkt de Cambridge Audio beter dan Sonos of Bose maar je moet vooral zelf eens gaan luisteren. Dunno of er iets van winkel in de buurt is waar je terecht kan?
    't is immers iets enorm subjectief: wat ik aangenaam van klank vind, kan helemaal anders zijn dat waar jij van houdt. Plus: de stijl muziek speelt ook nog eens rol, rock kan goed klinken op installatie X terwijl dance een pak minder indrukwekkend is.
    -
    Ron Swanson

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bluesound en Denon Helios is ook iets waar je naar kan kijken, zeker voor multiroom toestanden ideaal.
    Uit eigen ervaring weet ik dat de Bluesounds beter klinken dan Sonos, prijs +- hetzelfde.
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

TitaTovenaartje's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    hoe krijg je geluid van tv uit die yolo's? Is dat via HDMI?
    Ik ben aant kijken voor een soundbar, maar vrouwtje lief heeft niet graag zo een lang ding onder de tv staan.
    En hoe is het geluid als dat 50cm lager staat dan de tv?
    Work like a Captain, play like a Pirate

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mijn ma heeft een Sonos (Play:5 + 2x Play:3). Doet wat het moet doen, zeer gebruiksvriendelijk.

Wat uw vragen betreft:
    -Luidsprekers combineren/groeperen: geen enkel probleem. En elke luidspreker iets anders laten afspelen is uiteraard ook geen probleem.
    -NAS: perfect mogelijk, ik raad Plex aan maar gewone uPnP mediaservers werken ook.
    -Draagbaar systeem: nope. Je hebt op z'n minst stroom (en WiFi) nodig. Maar wanneer we met de familie bij m'n ma zijn, zetten we de Play:5 vaak met een verlengsnoer op terras / in de tuin. 't Is maar of je dat ziet zitten of niet
    -Combineerbaar met TV: jep. Mijn ma heeft de koptelefoonuitgang van de TV op de Play:5 aangesloten.
    -Enkele presets: goh, je kan wel wat wijzigen aan de klank maar weet nu niet meteen vanbuiten of je kan die kan opslaan in presets. Of bedoel je presets qua content? Dat zit er alleszins wel in, er is een aparte 'favorieten'-pagina waar je alles kan aan toevoegen (radio-zenders, artiesten, afspeellijsten, ...).
    -Minstens 3 verschillende boxen: perfect mogelijk.
    -DVD/CD-speler: geen probleem. Als je het combineert met de TV, zie dat je dan minstens 2 luidsprekers hebt met een lijningang (Play:5), of je moet het zien zitten om de kabels te versteken.

De klank van de Play:3 is aanvaardbaar om 's ochtend naar de radio te luisteren. De Play:5 klinkt al een pak beter voor muziek te beluisteren. (Zelf verkies ik een paartje studiomonitors of een oud HiFi setje, maar daar ben je nu niet naar op zoek )

Ik zou aanraden om dan 2x Play:5 voor uw living te pakken (dan hebt ge een kwaliteit behoorlijk deftig stereopaartje + hebt ge ineens uw 2 analoge lijningangen, 1 voor TV en 1 voor CD/DVD) en dan One's of Play:1's voor uw keuken & badkamer (waar de kwaliteit wat minder uitmaakt en ge geen analoge ingangen nodig hebt).

Begint natuurlijk redelijk duur te worden (€1000 voor 2x Play 5's + €340 tot €450 voor 2x One of Play:1's). Ik heb 0 ervaring met andere smart speakers, dus misschien is er iets dat hetzelfde kan bieden voor minder geld, of meer kwaliteit kan bieden voor hetzelfde geld. Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn ma er heel content van is, er vlot mee kan werken, en ik het geluid aanvaardbaar vind.
    Laatst gewijzigd door Destel; 10 januari 2019 om 12:55
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    PSN / XBL / Steam / LoL: MaxVMH
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TitaTovenaartje Bekijk bericht
    hoe krijg je geluid van tv uit die yolo's? Is dat via HDMI?
    Ik ben aant kijken voor een soundbar, maar vrouwtje lief heeft niet graag zo een lang ding onder de tv staan.
    En hoe is het geluid als dat 50cm lager staat dan de tv?
    HDMI of de optische ingang.
    Qua geluid zal je eens moeten testen. Denk niet dat het vervelend gaat zijn dat het wat lager staat. Maar da's dus ondervinden hé. Normaal kan je in een deftige winkel wel eens een test setup beluisteren
    -
    Ron Swanson

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    -Enkele presets: goh, je kan wel wat wijzigen aan de klank maar weet nu niet meteen vanbuiten of je kan die kan opslaan in presets. Of bedoel je presets qua content? Dat zit er alleszins wel in, er is een aparte 'favorieten'-pagina waar je alles kan aan toevoegen (radio-zenders, artiesten, afspeellijsten, ...).
    ik bedoelde eigenlijk dat je zonder GSM ook kan switchen tussen minstens een paar afspeellijsten (voor de kinderen).
    Pippi L.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    ik bedoelde eigenlijk dat je zonder GSM ook kan switchen tussen minstens een paar afspeellijsten (voor de kinderen).
    Dat gaat niet. Het enige wat je op het toestel zelf kunt doen is volume wijzigen en aan/uit zetten (als je hem aanzet begint hij de laatst gekozen content opnieuw af te spelen).
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    PSN / XBL / Steam / LoL: MaxVMH
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

iTrader
    12 (100%)
    Ah da weet ik nu ni zeker of die Yoyo dat kan. Zal het straks eens opzoeken. Dacht dat je equaliser presets bedoelde.
    -
    Ron Swanson

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Bluesound en Denon Helios is ook iets waar je naar kan kijken, zeker voor multiroom toestanden ideaal.
    Uit eigen ervaring weet ik dat de Bluesounds beter klinken dan Sonos, prijs +- hetzelfde.
    Bluesound is zelfs de enige die ik qua klank als "goed" durf omschrijven.
    Het enige nadeel van Bluesound tov HEOS is dat als je het wil combineren met een surround set met surround receiver, Bluesound enkel in high-end merken zit. Niet iedereen wil een NAD van 1500 EUR + kopen bv.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

Regels voor berichten