iTrader
    0

Cool Recordlabel opstarten VZW

Dag Iedereen!

Mijn eerste discussie hier, dus hopelijk doe ik het goed. Don't shoot the messenger

Mijn vraag gaat over het opstarten van een (klein) recordlabel, ik heb al wat opzoekwerk gedaan maar rechten en plichten blijven allemaal toch redelijk vaag voor mij..

Wat ik gevonden heb, en wat voor mij interessant lijkt is een vzw opstarten.
    Akkoord, is zonder winst dan maar dit is niet mijn prioriteit. Ik wil liever mensen samenbrengen en mooie dingen maken dan groot cashen! (Alsof dat al mogelijk is in belgie )

Heeft iemand hier ervaring mee, is dit mogelijk? Muziek uitbrengen, (gratis) optredens geven, en naambekendheid maken zonder een bvba te moeten opstarten en me blauw betalen aan belastingen?

Hoe zit het ook met SABAM, komen die kloppen van zodra je 'een nieuwe artiest' naar buiten brengt?

Ik heb waarschijnlijk nog vragen, maar die hou ik voor als ik een antwoord krijg van iemand. Anders kan ik er zelf niet meer aan uit

Alvast bedankt aan iedereen die de moeite doet!

iTrader
    0
    Een vzw oprichten
    Een vzw oprichten | Poppunt

Je eigen label oprichten
    Je eigen label oprichten | Poppunt

iTrader
    0
    BieBie, bedankt voor je reactie!

Die site had ik inderdaad zelf al gezien, en hoewel er veel info opstaat zou het fijn zijn eens iemand te kunnen spreken die er ervaring mee heeft. (is toch altijd wat anders dan professionele tekst op een website he)

iTrader
    0
    Ben niet de fijnste mens om tegen te zeiken , en erg spraakzaam ook nie

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Misschien is dit een goede werkwijze: men zoekt zelf info op via het web en het schrijven van mails naar de betrokken instanties (met duidelijk geformuleerde vragen, niet 'ik wil wat info over muziek uitbrengen').
    De antwoorden die je krijgt (en die dikwijls niet to the point zijn en/of in juridische taal zijn opgesteld, I must admit) lees je door.

Je trekt conclusies en formuliert dan wat je al weet en wat niet. En beide geef je hier in je topic weer. Voordeel: je gaat geen antwoorden krijgen die je eigenlijk al wist. Bespaart u tijd en de forumgangers. En degene die al kennis hebben gaan geen halve brief moeten schrijven (als ze daar al goesting voor hebben), maar kunnen uw concrete vragen beantwoorden. Maar het is maar een idee he. Hier lopen vele goede zielen rond die bereid zijn om te antwoorden.

Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wat ik uit ervaring weet, is dat je heeeeeel veel mensen moet kennen en ook best een investeringsbudget moet klaarhebben, wil je deze stap zetten.
    Het is geen gemakkelijke wereld en je zou er een financiele positie in nemem.

Als dit je niet laat ontmoedigen, veel succes! We hebben nood aan wat frisse initiatieven

Tags for this Thread

Regels voor berichten