Pagina 3 van 41 Eerste 123456713 ... Laatste
    J.Brown's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    Ben momenteel op zoek naar deftige speakers, nooit echt beseft dat de mijne maar zwak waren (kleine/oude Pioneers).

Mocht iemand een set staan hebben die hij weg doet, laat maar weten!

Algorithm's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hmm ok, dan zal het probleem toch daar niet aan liggen denk ik, bedankt.
    Ik heb wat zitten googelen en een oude/vuile/versleten speaker relay zou het probleem
    Dat is natuurlijk het nadeel van interessant willen doen en een vintage versterker willen kopen Als er iets niet werkt moet je gaan zoeken als een malle en iemand vinden die die dingen kan herstellen of onderhouden. Niemand die toevallig iemand kent rond West-Vlaanderen of Gent?

Lijkt erop, maar 't is een 2240!
    Tedju, was geen slechte gok dan toch ni ^^

Ik ken alleen iemand in het mechelse daarvoor.
    We're young, we're supposed to drink too much. We're supposed to have bad attitudes and shag each other's brains out. We are designed to party. Yeah, so a few of us will overdose, or, go mental, but Charles Darwin said you can't make an omelet without breaking a few eggs. We had it all. We fucked up, bigger, and better than any generation that came before us! WE WERE SO BEAUTIFUL! We're screw ups. I'm a screw up. And I plan to be a screw up, until my late twenties, maybe even my early thirties.

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Zeg maar hoor, als het nodig is kan ik altijd eens tot daar rijden

iTrader
    4 (100%)
    In de Boomgaardenstraat in Berchem is er een louche winkeltje met "hifi-materiaal". Misschien dat ze daar iets kunnen doen?
    Al lijkt het wel een niet te vertrouwen bedoening

Algorithm's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    check pm
    We're young, we're supposed to drink too much. We're supposed to have bad attitudes and shag each other's brains out. We are designed to party. Yeah, so a few of us will overdose, or, go mental, but Charles Darwin said you can't make an omelet without breaking a few eggs. We had it all. We fucked up, bigger, and better than any generation that came before us! WE WERE SO BEAUTIFUL! We're screw ups. I'm a screw up. And I plan to be a screw up, until my late twenties, maybe even my early thirties.

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Hmm ok, dan zal het probleem toch daar niet aan liggen denk ik, bedankt.
    Ik heb wat zitten googelen en een oude/vuile/versleten speaker relay zou het probleem
    Dat is natuurlijk het nadeel van interessant willen doen en een vintage versterker willen kopen Als er iets niet werkt moet je gaan zoeken als een malle en iemand vinden die die dingen kan herstellen of onderhouden. Niemand die toevallig iemand kent rond West-Vlaanderen of Gent?

Lijkt erop, maar 't is een 2240!
    RTV Service Land van Waaslaan 44 Sint Amandsberg (zelf geen ervaring mee)

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Heb gemerkt dat bij het afspelen van platen (de ene al meer dan de andere) m'n woofers van de speakers onnodig hard op en neer gaan. Is dat een soort van resonantieprobleem? Mijn platenspeler staat dan ook erg dicht bij 1 van de speakers.

Als ik m'n naald bijvoorbeeld op het begin van een plaat zet, en de rotor uit zet en ik geef een tik op het frame van de platenspeler dan is er ook een serieuze 'doef' waar te nemen uit de speakers waarbij de woofers enorm bewegen..

Kan het eventueel eens filmen maar ik neem aan dat ik hier met een serieus resonantieprobleem zit?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    @musk

ken weinig van den elektriek, maar.. simpele oplossing als ik uw sig bekijk, kijken waar de stroomkabels over elkaar liggen. poezenhoofden beter schikken (logisch rekenen - wat heeft wat nodig op het moment je geluid speelt - zijn de stopcontacten goed geaard? niet vochtig? sigarettenrook?); geluidskabels niet laten kruisen, en terzijde effe alles die bloot ligt met isoprophyl alcool een goede whack geven. als je denkt stroom te verliezen kan je effe met een ledje eens alle aardingen af gaan. ieder (recent) toestel heeft een aarding, wil niet zeggen dat het werkt, dus effe checken, zeker uw PC.

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Heb gemerkt dat bij het afspelen van platen (de ene al meer dan de andere) m'n woofers van de speakers onnodig hard op en neer gaan. Is dat een soort van resonantieprobleem? Mijn platenspeler staat dan ook erg dicht bij 1 van de speakers.

Als ik m'n naald bijvoorbeeld op het begin van een plaat zet, en de rotor uit zet en ik geef een tik op het frame van de platenspeler dan is er ook een serieuze 'doef' waar te nemen uit de speakers waarbij de woofers enorm bewegen..

Kan het eventueel eens filmen maar ik neem aan dat ik hier met een serieus resonantieprobleem zit?
    Dat je het hoort als je op platenspeler tikt, is niet ongewoon. En het bewegen van de woofers zal te maken hebben met rumble door oneffen lp's. Veel phono-versterkers hebben daarvoor een speciaal filter dat die erg lage frequenties afsnijdt. Je kan dat eventueel wat verhelpen door een puck of een clamp te gebruiken (door het gewicht wordt de lp dichter op het plateau gedrukt). Afhankelijk van hoe ver de woofers kunnen uitslaan, kan dat wel degelijk een risico zijn.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FurtiveDuck Bekijk bericht
    @musk

ken weinig van den elektriek, maar.. simpele oplossing als ik uw sig bekijk, kijken waar de stroomkabels over elkaar liggen. poezenhoofden beter schikken (logisch rekenen - wat heeft wat nodig op het moment je geluid speelt - zijn de stopcontacten goed geaard? niet vochtig? sigarettenrook?); geluidskabels niet laten kruisen, en terzijde effe alles die bloot ligt met isoprophyl alcool een goede whack geven. als je denkt stroom te verliezen kan je effe met een ledje eens alle aardingen af gaan. ieder (recent) toestel heeft een aarding, wil niet zeggen dat het werkt, dus effe checken, zeker uw PC.
    Thx voor de uitleg, maar de sig is nog van men DJ periode, heb intussen enkel hifi-materiaal

@Polle,

Heb wat research gedaan. Lijkt me inderdaad dat ik met die rumble zit. Clamp is intussen besteld, had toch nog een waardebon van Juno en ik vind de vinyls niet meer zo leuk daar.

Maar ben toch serieus aan het twijfelen over zo een filter. Ik lees dat die rumble enorm veel power zuipt van de amp om die lage frequenties te halen.. En dat door die zware belasting van de woofers het laag nogal woelig en rommelig wordt. Ben op het eerste gedacht niet zo voor een filter die frequenties gaat afknippen, maar heb toch het gevoel dat ik hier misschien wel goed aan doe.

Het meest goede lees in over deze van KAB:

https://www.kabusa.com/frameset.htm?/rf1.htm
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nog eens zotte kosten gedaan

Schiit Vallhalla 2 is op komst
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Nog eens zotte kosten gedaan

Schiit Vallhalla 2 is op komst
    sweet, welke headphones gebruik je?

Ik nog steeds aant twijfelen voor die rumble filter, das ffs alweer 200 euro

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    sweet, welke headphones gebruik je?

Ik nog steeds aant twijfelen voor die rumble filter, das ffs alweer 200 euro
    De classics der classics, HD600 en ook nog de HE300 van Hifiman.
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Even een vraag stellen hier. Soms valt het geluid van een van de rechterluidsprekers weg, en dan moet ik mijn versterker uit en terug aanzetten, of soms gewoon een keer alle knoppen een paar keer indrukken en dan werkt het weer. Is de versterker versleten of zou het helpen om hem een keertje uit te blazen met perslucht?

't Is een oude Kenwood versterker uit die jaren 80, model KA-54. Speakers zijn even oude B&W DM110's, waarvan ik de doeken eens zou moeten vervangen.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

ALF 2.0's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    De classics der classics, HD600 en ook nog de HE300 van Hifiman.
    Mooie collectie! Ik heb de HE300 én de HE400. Hifiman biedt veel waar voor zijn geld.
    The alien formerly known as Reapo.

Pagina 3 van 41 Eerste 123456713 ... Laatste

Regels voor berichten