Pagina 2 van 41 Eerste 12345612 ... Laatste
    Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ken de winkel. Ik ben in't filiaal in Brasschaat geweest voor mijn installatie
    Ik kende er echt weinig van, wilde gewoon iets degelijk voor een niet al te hoge prijs. Daar een paar setups gehoord (ik heb daar 2 namiddagen gezeten met een deel van mijn cd collectie )en deze kwam als beste uit de bus.

Anyway, nog eens merci voor de info!
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

kakature's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ondertussen een Pro-Ject Debut III gekocht trouwens, bedankt voor de info Morgen komt ie hopelijk aan!

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Pfft, vrijdag bestellen en zaterdag in de bus zeggen ze, het ziet er niet naar uit dat het vandaag zal arriveren

FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Iemand ervaring met de Pro-Ject Speed Box S? Ik lees daar zowel goeie als slechte dingen over, levert het nu echt iets op?
    enkele jaren geleden een debut III aangekocht en op den duur wordt wisselen naar 33 en 45 natuurlijk een pain in the ass hoewel je na verloop van tijd echt snel kan switchen hoor. nu, neemt niet weg dat het enorm slecht is voor uw riemke en dus na enkele maanden gewoon zo'n speedbox in huis gehaald. een luxe en tbh must have want zoals Polle aanhaalt zorgt het voor ook voor een constantere snelheid in toeren. prijs is natuurlijk wel aan de hoge kant hoewel ik zie dat 't ondertussen al beter meevalt, maar als je er ééntje tweedehands op de kop kan tikken zou ik het niet laten. die debut III is trouwens inderdaad een leuk instap model, ondertussen al enkele platenspelers aangekocht, hersteld, opgeknapt en weer verkocht maar weet zeker dat die pro-ject hier naast de marantz 6350 mooi op z'n plaatsje blijft staan.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe zit het eigenlijk met de 'constantheid' in toerental van een technics sl1200mk2? Ik weet niet in hoeverre mijn oor getraind is maar ik hoor niet of het toerental soms afwijkt ofzo
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    als die al gaat afwijken gaat het vaak over erg subtiele verschillen; snelheid controleren kan via bv. een strobe disc of gewoon uw plaat importeren met bv. Audacity en even checken of je doorheen de volledige plaat een constante snelheid aanhoudt.

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De sl1200 heeft een Quartz gestuurde motor, maw de snelheid is niet afhankelijk van de frequentie van het lichtnet en zal dus heel stabiel zijn. Testen kan heel gemakkelijk met een plaat met een 1kHz testtoon (bv van Dr. Feickert) en de app Platterspeed.

iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Quartz gestuurde motor
    kan natuurlijk altijd zijn dat zo'n motor toe is aan een onderhoud. zeker als die platenspeler in een danszaal heeft gestaan.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nee heb ze 4 jaar geleden nieuw aangekocht en is nooit vervoerd ofzo geweest.. Neem aan dat het dus wel in orde zal zijn
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet iemand wat de beste manier is om speakers aan te sluiten op zoiets?

Ik heb de laatste tijd af en toe last van wat gekraak en geluid die niet volledig doorkomt en ik begin nu te denken dat mijn luidsprekers misschien beter aangesloten kunnen worden.
    En een bijkomende vraag: hoe heet zo'n aansluitingssysteem? Ik wou zelf opzoeken wat de beste manier is om luidsprekers daarop aan te sluiten maar ik weet de term niet.

/edit

Ok, spring clips heet dat systeem blijkbaar. Maar misschien zijn er ondertussen al modernere en betere aansluitingen te vinden?
    Laatst gewijzigd door kakature; 1 februari 2016 om 09:23

clercqie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Draad erdoor steken en dichtschroeven. Wel zorgen dat de kleurcode klopt, uiteraard.

De mijne thuis werken ook op zo'n systeem, en ik heb (zover ik weet) geen last. Gewoon maken dat je je kabels diep genoeg steekt

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht

Ik heb de laatste tijd af en toe last van wat gekraak en geluid die niet volledig doorkomt en ik begin nu te denken dat mijn luidsprekers misschien beter aangesloten kunnen worden.
    En een bijkomende vraag: hoe heet zo'n aansluitingssysteem? Ik wou zelf opzoeken wat de beste manier is om luidsprekers daarop aan te sluiten maar ik weet de term niet.

/edit

Ok, spring clips heet dat systeem blijkbaar. Maar misschien zijn er ondertussen al modernere en betere aansluitingen te vinden?
    Het principe is nog steeds dezelfde hoor. Alle passieve speakers werken op die manier.
    Een variant op de kabel-door-het-gaatje is de banana-plug.

Als je problemen hebt, misschien stukje kabel strippen en nagaan of de aansluitingen niet wat geoxideerd zijn als het een oude versterker is.
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Algorithm's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kakature Bekijk bericht

/edit

marantz 104 tuner? (77 model?)
    We're young, we're supposed to drink too much. We're supposed to have bad attitudes and shag each other's brains out. We are designed to party. Yeah, so a few of us will overdose, or, go mental, but Charles Darwin said you can't make an omelet without breaking a few eggs. We had it all. We fucked up, bigger, and better than any generation that came before us! WE WERE SO BEAUTIFUL! We're screw ups. I'm a screw up. And I plan to be a screw up, until my late twenties, maybe even my early thirties.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Het principe is nog steeds dezelfde hoor. Alle passieve speakers werken op die manier.
    Een variant op de kabel-door-het-gaatje is de banana-plug.

Als je problemen hebt, misschien stukje kabel strippen en nagaan of de aansluitingen niet wat geoxideerd zijn als het een oude versterker is.
    Een bananenstekker is trouwens een minder constante aansluiting dan gewoon rechtstreeks de draad er door. Het is handiger als je vaak verhuist, maar los daarvan is er eigenlijk geen voordeel.

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm ok, dan zal het probleem toch daar niet aan liggen denk ik, bedankt.
    Ik heb wat zitten googelen en een oude/vuile/versleten speaker relay zou het probleem
    Dat is natuurlijk het nadeel van interessant willen doen en een vintage versterker willen kopen Als er iets niet werkt moet je gaan zoeken als een malle en iemand vinden die die dingen kan herstellen of onderhouden. Niemand die toevallig iemand kent rond West-Vlaanderen of Gent?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Algorithm Bekijk bericht
    marantz 104 tuner? (77 model?)
    Lijkt erop, maar 't is een 2240!

Pagina 2 van 41 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten