Pagina 11 van 41 Eerste ... 78910111213141521 ... Laatste
    Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een versterker moet de speakers idd kunnen aansturen. Maar laat ons wel wezen: zolang je niet met exotische speakersystemen op de proppen komt (denk bv aan elektrostaten die erg kunnen dippen in impedantie), moeten gewone degelijk gebouwde versterkers in staat zijn om "normale" speakers aan te sturen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe hebben jullie besloten in welke format jullie muziek kopen/streamen? Momenteel heb ik nl een Spotify premium abo, een stuk of 10 lossless albums gekocht op Qobuz en een resem CD's. Enige wat ik nooit heb gekocht is vinyl, en hoewel dat echt puur nostalgisch de leukste format is, heeft het denk ik weinig zin om daar nu nog een collectie van aan te leggen.
    Mijn voorkeur, zowel qua gemak als kwaliteit, blijven digitale albums kopen maar dan mis je toch wel het fysiek contact met de hoes enz.
    Moeilijk, in elk geval, en ik ben al meer dan eens gewisseld van format

Anyway, om ook on topic te blijven, mijn huidige setup:
    - NAS voor bovengenoemde albums op te slaan en te streamen
    - Onkyo TX-NR414
    - Bowers & Wilkins CM1 S2 stereopaar

Denk dat ik wel goed zit daar, zou eventueel een nieuwe versterker overwegen hoewel ik betwijfel of ik veel verschil ga horen.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een paar jaar geleden besloten om al mijn cd's (+/- 1200 stuks) te gaan rippen in flac en op een NAS te zetten omdat mijn collectie te veel plaats begon in te nemen. Zeker in combinatie met een toenemende platencollectie.
    Ik heb een streamer van Naim, en met die bedieningsapp kun je allerhande info raadplegen over de muziek die je afspeelt (reviews, bio's, gelijkaardige album, discografie, zelfs een directe link naar amazon).
    Dan heb ik een tijd online muziek gekocht (bij HDtracks en Qobuz), maar sinds mijn streamer ook Tidal ondersteunt heb ik daar een abonnement op. Nu koop ik al een hele tijd geen cd's meer, enkel nog vinyl (alleen jazz).

Cd's zijn voor mij een soort overbodige tussenstap tussen het gemak en kwaliteit van digitale muziek en het fysieke en rituele aspect van vinyl.

ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na mijn verhuis mijn front speakers aangepast, 't is hier nog altijd stereo all the way ook al kijk ik naar een film, de oude audio professional speakers zijn vervangen door Martin Logan SL3 hybride electrostaten. (Niet dat die zo jong zijn maar bon 't scheelt hem de helft van leeftijd )

De oude zijn veel te goed om weg te doen en er hangt sentimentele waarde aan vast dus die gaan zeker en vast niet weg.

picje: http://oi63.tinypic.com/96yqnd.jpg
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Damn...

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waardak vooral van verschiet is dat de door mijn vader ooit zelf ontwikkelde en gebouwde klasse A eind-amp die maar +- 10 watt per kanaal op 4 Ohm levert deze speakers echt levendig en volumineus kan doen klinken en daarenboven luid als het echt moet.

Yep de Martin Logan's zijn 4 ohm met dippen tot 2 ohm, gelukkig had mijn vader die amp gebouwd om dit te kunnen want hij was zelf elektrostaten aan't bouwen, spijtig genoeg overleden net voor de amp volledig af was en de elektrostaten waren enkel al wat ruwe planken en bekabeling op elkaar.

De Amp is technisch compleet af maar is nooit ingebouwd in 2 nette monoblok kastjes, de 2 monoblokken zijn gewoon op een spaanplaat geschroefd met vooraan 2 grote koelvinnen. Werkt prima zo maar 't ziet er niet uit he. Als ik ooit iemand vind die dat voor mij zou kunnen doen ga ik het zeker laten doen.
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het blijft cool van die electrostaten. En mooi dat je die versterkers van je vader kunt gebruiken, dat geeft toch een serieuze meerwaarde aan een set. Kun je ze zelf niet inbouwen in een case? Bij bv audiophonics.fr heb je dergelijke chassis in verschillende afmetingen...

iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gohja ik zou dat kunnen maar zomaar in een metalen kist steken is ook niet goed, bepaalde zaken moeten op bepaalde plaatsen zitten dat er geen interactie is van elkaar of met de case en daar ken ik niks van.

Het is spijtig dat hij z'n eigen versterker nooit op z'n eigen electrostaten heeft kunnen gebruiken, maar kijk, na 20 jaar is het er toch van gekomen.

Bonaventura's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nog eens wat advies nodig!

Ik heb momenteel een muziekkamer waar m'n platenspeler staat en mijn DJ-installatie. Ik heb onlangs speakers van DB aangekocht om te gaan draaien, dus die moet ik zo nu en dan van die muziekkamer (2e verdiep) naar beneden dragen. Omdat het hier gaat om speakers van 30kg ben ik momenteel op zoek naar compacte(re) monitors om permanent op die muziekkamer te zetten.

Het zou dus dienen om zowel aan te sluiten op mengpaneel en CDJ's om te mixen, en om platen te beluisteren. Het leek me wat gek om twee aparte set-ups aan te schaffen.

Ik heb hier al een aantal keer kleine monitors zien passeren, dus ik denk dat het op zich geen rare keuze is? Of is het toch echt aan te raden om grotere kasten te zetten?

Iemand die in een gelijkaardige situatie zit?
    Nee.
    You think you've got it, ooh, you think you've got it. But got it just don't get it 'til there's nothing at all.
    Pain is weakness leaving your body.

shiftyke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heeft er hier iemand een Sennheiser HD800? Ik was aan het denken voor end-game te gaan maar ik lees vooral hate-it or love-it wat vrij bizar is voor een hoofdtelefoon van €1000.
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Koonut's schermafbeelding
    iTrader
    219 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vermoed dat de haat bij velen pas opkomt nadat ze beseffen dat ze 1000euro aan een koptelefoon hebben uitgegeven. Faaaaaaaaaaaaaaak

iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shiftyke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heeft er hier iemand een Sennheiser HD800? Ik was aan het denken voor end-game te gaan maar ik lees vooral hate-it or love-it wat vrij bizar is voor een hoofdtelefoon van €1000.
    Dat is helemaal niet de end-game . Kijk bv maar eens naar een Audeze lCD 4 (planar magnetisch ipv dynamisch)

Doel je trouwens op de "oude" 800 of de nieuwe 800 S? Ze schijnen nogal anders te klinken. Ik heb de "oude" nog gehoord bij WidescreenAudio in Gent. Erg mooi, maar wel erg clean en behoorlijk veeleisend voor bron en versterking. Als je er veel geld wil tegenaan gooien, zeker ook eens een Stax-systeem beluisteren (elektrostatisch ipv dynamisch).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koonut Bekijk bericht
    Ik vermoed dat de haat bij velen pas opkomt nadat ze beseffen dat ze 1000euro aan een koptelefoon hebben uitgegeven. Faaaaaaaaaaaaaaak
    Als je een deftige speaker set aanschaft ben je vaak meer kwijt, ik kan geen speakers gebruiken, toch niet zonder de buren (of mijn vriendin ) zot te krijgen dus is een hoofdtelefoon de beste oplossing!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Polle32 Bekijk bericht
    Dat is helemaal niet de end-game . Kijk bv maar eens naar een Audeze lCD 4 (planar magnetisch ipv dynamisch)

Doel je trouwens op de "oude" 800 of de nieuwe 800 S? Ze schijnen nogal anders te klinken. Ik heb de "oude" nog gehoord bij WidescreenAudio in Gent. Erg mooi, maar wel erg clean en behoorlijk veeleisend voor bron en versterking. Als je er veel geld wil tegenaan gooien, zeker ook eens een Stax-systeem beluisteren (elektrostatisch ipv dynamisch).
    Ik bedoelde vooral end-game voor mijn portemonee

Ik ga eens kijken waar ik hem kan beluisteren, de zeer hoge highs is iets wat idd constant terug kwam. Mijn Schiit Valhalla 2 zou perfect zijn voor de HD800, planars zijn niet echt een optie voor deze amp.
    LASTfm ~ Discogs TURN IT UP! A little louder

Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mag ik dan eens komen luisteren?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)