Pagina 6 van 39 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    Sir.WarCry's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, zo macheert dat in Japan. Hier hebt de zogenaamde "live houses" wat in principe gewoon kleine concertzaaltjes zijn. Die hebben dan een drumstel en een aantal versterkers al klaar staan. Ge hebt ook een hoop repetitiestudio's die hetzelfde werken. Daarom dat ik ook zo luchtjes kan zeggen van "daarna ga ik eens op de Hughes&Kettner beginnen spelen".

Dat heeft idd wel een effect op uw eigen sound, ja. Het probleem is ook dat iedereen hier in Tokio in piepkleine appartementjes woont en er vaak geen plaats is om een lampenbak te zetten, behalve voor pro muzikanten. Er zijn ook wel groepen die hun eigen materiaal hebben en die sleuren dat dan allemaal mee met een camionetje. Da's niet direct iets waar ik het geld voor heb hier. (en kheb ook geen rijbewijs. )

Mijn eerste gitaar was een strat-kopie van het merk Phoenix met een gebroken halspen. Uiteindelijk verkocht voor 25 euro aan een kotgenootje in Leuven die hem toch wou hebben ondanks dat ik heel duidelijk gezegd heb hoe onherstelbaar kapot em was.

Kheb soms ook wel goesting om een bas te kopen maar kga het laten voor de moment. Die van Chapman Guitars vind ik er wel ferm uit zien en er zijn ook een redelijk veel interessante merken die alleen de Japanse markt bedienen. Edwards bijvoorbeeld. Da's een dochterbedrijfje van ESP en die hebben een aantal hele mooie basgitaren. Deze heb ik al vaak naar staan kijken in de winkel: イケベ楽器店Website | Edwards E-AM-150QM (Black Cherry)

Edit: Khad ff uw vraag over samenspel gemist. In de studio hebben we al wel eens last gehad met een slechte bas amp, ja. We reserveren nu altijd een kamer waarvan we weten dat er een goeie amp staat. Kheb ook eens aan een ander groepke in de studio gevraagd of dat niet lastig was om altijd met een andere amp te spelen. De drummer begon van "nee" en werd direct onderbroken door de gitarist van "jawel!".

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier zo pedalboard van onze gitarist.
    Helft mag hij wegdoen voor op te treden.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...e21c6d22f6.jpg

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    Sorry voor mogelijke dt-fouten! | Last.fm

iTrader
    2 (100%)
    Uiteindelijk toch beslist om iets nieuw te kopen ipv een upgrade voor mijn sz520

Is terug een Ibanez (RGDIX6) geworden. Sinds vrijdag in mijn bezit en voorlopig zeer tevreden van.

http://i23.photobucket.com/albums/b3...psrxknockg.jpg

http://i23.photobucket.com/albums/b3...ps98hvnl7m.jpg

Stierkoe's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Na lang overwegen heb ik mij een Kemper Profiling Amplifier besteld. De powerhead versie om alle mogelijkheden open te houden.

Als speakers ga ik eerst m'n huidige studio monitors proberen: Presonus Eris E5. Die zijn zeker geen high end (~250 euro) dus ik weet niet of ik veel mag verwachten. Alternatief kan ik hem voorlopig aansluiten op de speaker van m'n Blackstar HT-5 combo.

Vermoedelijk verkoop ik binnenkort een heleboel effect pedaaltjes. Een probleem is wel dat de meesten zelfbouw zijn, dus ik weet niet of ik daar vanaf geraak. Misschien als de prijs laag genoeg is?

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Welke effect pedaaltjes zijn het wel?
    Zal mss 1tje kopen

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hina Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Welke effect pedaaltjes zijn het wel?
    Zal mss 1tje kopen
    - Boss RC-3 Loop Station
    - Boss AC-3 Acoustic Simulator
    - EHX Small Clone (chorus)
    - tc electronic polytune (v2)

Van de zelfbouw:
    - TS808 Tube Screamer kloon
    - RAT kloon
    - Tripple Wreck kloon
    - reverb met alleen een "mix" knop
    - delay "echo base"
    - compressor "engineer's thumb"

En nog wat specialetjes zoals een splitter/mixer en wah-wahs met mods.

Mogelijk neem ik eens een demo op van al die zelfbouw pedaaltjes. Als ik iets verkoop of weggeef post ik het hier nog eens .

iTrader
    0
    De Roadhouse in Gent sluit blijkbaar, net gelezen op hun facebook pagina. Heeft iemand nog een aanrader voor een luthier in ofwel Brugge of Gent?

Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    2 vragen/problemen waar ik al een tijdje mee zit:

- Hoe kan meer clean sustain krijgen? Ik heb een krachtige attack, maar mijn sound verdwijnt vrij snel wanneer ik een noot lang aanhoud.

- Mijn cab geeft een rammelend geluid op bepaalde noten (rond de C) en enkel vanaf een bepaald volume. Ik denk dat het iets moet zijn dat meetrilt aan de kist, gezien het enkel op bepaalde frequenties gebeurt. Ik heb de speaker grill er eens afgehaald, maar het geratel blijft. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Mijn setup: MM StingRay --> FX (Boss GEB-7 altijd aan) --> Ampeg PF-350 --> Fender Rumble 410

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hayrus Bekijk bericht
    2 vragen/problemen waar ik al een tijdje mee zit:

- Hoe kan meer clean sustain krijgen? Ik heb een krachtige attack, maar mijn sound verdwijnt vrij snel wanneer ik een noot lang aanhoud.

- Mijn cab geeft een rammelend geluid op bepaalde noten (rond de C) en enkel vanaf een bepaald volume. Ik denk dat het iets moet zijn dat meetrilt aan de kist, gezien het enkel op bepaalde frequenties gebeurt. Ik heb de speaker grill er eens afgehaald, maar het geratel blijft. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen?

Mijn setup: MM StingRay --> FX (Boss GEB-7 altijd aan) --> Ampeg PF-350 --> Fender Rumble 410
    Mss een compressor sustainer bijdoen aan je setting?
    Boss Compression Sustainer CS-3 ofzo?

Rammelgeluid: mss eens cab openen ofzo? Deeltje dat loszit/speakers los?

En proficiat he!

Sir.WarCry's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat sustain betreft zou ik eerder uw gitaar eens meenemen naar een luthier. Ik heb zelf niet genoeg kennis om te zeggen waar het aan kan liggen maar sustain problemen kunnen vaak opgelost worden door de gitaar tegoei af te stellen.

Hina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bezig met vi.be aan te maken van ons band en ik kan geen foto's bijvoegen...
    Iemand ook problemen?

Edit: werkt terug

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Hina; 16 maart 2016 om 12:39

stagepotato's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Serieus man, elke keer als Ibanez een super cool model uitbrengt waarvan ik denk 'die moet ik hebben!' is het model alleen te koop in de VS....

Deze dus
    Last.FM
    PS4 ID: lodevangou

Avalius's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Zo micro amp gekocht om wat te prutsen was reviews aan het bekijken en kwam dit tegen..

https://www.youtube.com/watch?v=TTUj-oJsa3s

Lol :P
    Case: Antec Six Hundred v2 Mobo: ASROCK Z75 Pro3 PSU: Corsair TX 750W
    CPU: i7 3770K @ 4.4Ghz + Scythe Mugen 3 GPU: GTX 980ti
    RAM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600mhz SSD: Samsung 840 Series 500gb HDD: WD Caviar Green 2TBx2

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalius Bekijk bericht
    Zo micro amp gekocht om wat te prutsen was reviews aan het bekijken en kwam dit tegen..

https://www.youtube.com/watch?v=TTUj-oJsa3s

Lol :P

Maar even serieus, mogen we hier wel mee lachen?

Ik heb onlangs nog een belachelijke recording van mezelf teruggevonden. Na enkele gefaalde pogingen van de intro van "Little Wing" vergat ik de recorder uit te zetten en begon ik willekeurige riffs en dergelijke te spelen. Sunshine of your love zat er ook tussen . Op een bepaald moment begin ik uit frustratie zowat willekeurige noten te spelen met alle effectpedalen aan. The result was epic

Avalius's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stierkoe Bekijk bericht

Maar even serieus, mogen we hier wel mee lachen?

Ik heb onlangs nog een belachelijke recording van mezelf teruggevonden. Na enkele gefaalde pogingen van de intro van "Little Wing" vergat ik de recorder uit te zetten en begon ik willekeurige riffs en dergelijke te spelen. Sunshine of your love zat er ook tussen . Op een bepaald moment begin ik uit frustratie zowat willekeurige noten te spelen met alle effectpedalen aan. The result was epic
    Manier van spelen lach ik nie mee. Durf zelf ook nog uit den bocht gaan, gewoon in zen bloot bovenlijf en zo super nonchalant .. Epic gewoon. Iedereen moet ergens beginnen, maar die manier van reviewen das echt fuck the world mentaliteit. ;-)
    Case: Antec Six Hundred v2 Mobo: ASROCK Z75 Pro3 PSU: Corsair TX 750W
    CPU: i7 3770K @ 4.4Ghz + Scythe Mugen 3 GPU: GTX 980ti
    RAM: Kingston HyperX 16GB DDR3 1600mhz SSD: Samsung 840 Series 500gb HDD: WD Caviar Green 2TBx2

Pagina 6 van 39 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Regels voor berichten