Pagina 43 van 43 Eerste ... 333940414243
    sluysen's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die site is echt wel goed om akkoorden en dergelijke te leren. Zijn lessen om nummers te leren maken mij iets te nerveus en zijn een pak minder. Daar kan ik eerder op youtube 'martymusic' en 'guitarlessons365' aanraden.
    Thanks, hoe meer kanalen ik kan bekijken hoe beter dan kan ik idd zoeken wat me meeste ligt
    *insert signature here*

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir WarCry III Bekijk bericht
    Misschien dat een Hellraiser Extreme meer weegt dan. Dit is het model dat ik heb. Wordt niet meer gemaakt. https://www.schecterguitars.com/vaul...3-12-10-detail

Is in ieder geval aanzienlijk zwaarder dan andere gitaren dat ik heb en komt in de buurt van de LPs die ik al heb vast gehad. Heeft ook een neck through wat gewone Hellraisers (en Les Pauls, kweet het) niet hebben.
    Ik had een gewone Hellraiser C-1, dus geen Extreme. Ik weet toch dat die redelijk licht hing tijdens optredens, zeker tegenover m'n ltd eclipse die ik toen had.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zowel Justin als Marty zijn inderdaad goeie aanraders. Gitaar tabs leren lezen (is poepsimpel) en eventueel guitar pro of gratis equivalent tuxguitar installeren is ook niet slecht. Websites als https://www.ultimate-guitar.com staan vol tabs. Er is ook https://www.songsterr.com maar dat zijn vooral dezelfde tabs maar dan met een in-browser equivalent van guitar pro en bepaalde features achter een paywall.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik ben een 9 tal jaren geleden ook begonnen met marty, zeker aanrader voor beginners! Die heeft ondertussen ook echt veel video's dat je altijd wel iets vindt wat je ligt.

"mahalodotcom" (youtubekanaal) ook goed voor als je al ietsje meer gevorderd, snel een nieuw nummer wil leren, maar het toch nog simpel wil houden.

Als je redelijk wat tabs kan lezen en enige snelheid heb kun je ook gewoon op yt zoeken naar: "[insert naam van liedje] guitar lesson/play along tabs on screen"

Goeie beginners liedjes zijn "green day- time of your life" (voor te picken) en .... "oasis-wonderwall" (voor ritme). Al denk ik wel dat de meeste gitaristen die 2 nummers (kots)beuh gehoord zijn.

ontopic: Na een 2-3 jaar geen elektrische gitaar meer gespeeld te hebben, en een 3-tal maanden geen akoestische, de elektrische terug opgepakt. De "smoothness" is er wel wat uit, hopelijk komt dat snel terug =/ .

Ivm met zware gitaren: mijn elektrische nu is ook vrij zwaar (ibanez ndm2, signature model van The Offspring), heeft dat enig nut met materialen die beter klinken fzo? Mijn epiphone sg400 weegt 1/3 of 1/2 van die andere
    Laatst gewijzigd door taylor; 15 juli 2020 om 16:19

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Bij een elektrische gitaar gaat dat amper een factor zijn. Er zijn zoveel factoren, uw gitaar, snaren, pickups, versterkertype, het hout waaruit de klankkast van uw versterker (of uw cab) bestaat, etc. Al hebben ze elk hun eigen karakteristieken. Ik speelde vroeger op een ESP Eclipse met EMG 81/85 pickups over een Peavey 6505 en een Orange 4x12 cab. Dat gaat natuurlijk een heel andere klank geven dan een Fender strat over een fender amp.

Gewicht bij een elektrische heeft imho voornamelijk te maken met speelcomfort.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou is een nieuwe versterker willen aanschaffen en ik twijfel nog tussen 3 modellen:

Blackstar Id core 2×20W
    Marshall mg30fx
    Boss katana

Iemand die ervaring heeft met 1 van deze 3 ?

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield Bekijk bericht
    Ik zou is een nieuwe versterker willen aanschaffen en ik twijfel nog tussen 3 modellen:

Blackstar Id core 2×20W
    Marshall mg30fx
    Boss katana

Iemand die ervaring heeft met 1 van deze 3 ?
    Is er een reden waarom je versterkers zoekt met ingebouwde effecten?

Puur op traditie van de merken kan je er volgens mij van uitgaan dat Blackstar de betere versterker heeft, Boss de betere effecten heeft en Marshall gewoon Marshall is.

Ze zullen alle 3 min of meer evenwaardig zijn
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Is er een reden waarom je versterkers zoekt met ingebouwde effecten?

Puur op traditie van de merken kan je er volgens mij van uitgaan dat Blackstar de betere versterker heeft, Boss de betere effecten heeft en Marshall gewoon Marshall is.

Ze zullen alle 3 min of meer evenwaardig zijn
    Dat lijkt mij handiger en goedkoper om mee te werken als met pedalen. Ben nog maar 2 jaar bezig en hoe goed mijn huidige blackstar fly ook is ik zou naar een iets grotere versterker willen gaan.

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik hoor veel goeds over die katana. Verder geen ervaring mee.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb hier een katana en ben daar heel tevreden van. Zeker zien dat je de MKII hebt want ik heb blijkbaar nog de MKI. Daar hebben ze mij bij keymusic liggen gehad. Ik denk niet dat ik daar nog veel naartoe ga gaan, die doen makkelijk zo'n dingen. Volgende keer eens thormann proberen
    There's no such thing as too much snow

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik zou ook voor de Katana gaan.

Regels voor berichten