Pagina 12 van 39 Eerste ... 2891011121314151622 ... Laatste
    Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Yuw de manne, lang geleden. Ben het wachtwoord van mijn oude account vergeten en mijn oude hotmail waar ik de reset mail moet ontvangen crasht altijd bij conversie naar dieje nieuwe microsoft live.

Schoon thuisstudioke. Is dat een Focusrite Scarlett 2i2 dat ik daar zie?

Ik ben bandloos op de moment maar da's wel ok. Een dikke maand geleden wel nog eens kunne optreden met een tijdelijk groepke en dat heeft enorm veel deugd gedaan. Buiten dat gewoon vollen bak aant concentreren op m'n lessen.

't Is ook de bedoeling dat ik dees jaar 1 lieke ga opnemen met mijn oud groepke maar we zien nog wel hoe dat gaat. In het verleden liep niet alles van een lijen dakje met bepaalde mensen daarin.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir WarCry III Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Schoon thuisstudioke. Is dat een Focusrite Scarlett 2i2 dat ik daar zie?
    Thanks!
    Scarlett 6i6.

iTrader
    0
    I see. Ik heb een 2i2 dus heb rap ff opgezocht wat het verschil is. Op het eerste zicht vrij gelijkend aan de 2i2 maar dan met aparte monitoring van de 2 kanalen, line inputs, spdif in en out en MIDI in en out. Aan de koptelefoon en het gebrek aan studio speakers te zien heb ik niet de indruk dat ge die extra's gebruikt.

Op zich zou ik ook wel een thuis studioke willen. Op de moment huur ik altijd wat tijd in de studio waar we repeteren en ga daar dan zitten met mijn laptop en m'n Focusrite. Het handige daaraan is dat ge spotgoedkoop toegang hebt tot allerlij high-end gear maar het lastige is dat de drempel hoger ligt. Ik moet m'n gerief meesleuren naar daar en zien dat ik eerst genoeg geoefend heb want het kost geld 't moet in de 2 of zo uur die ik heb gebeuren he.

Hebt gij uw trouwens al eens met re-amping bezig gehouden? Ik trek altijd tegelijk de amp een DI track in de 2 kanalen respectieflijk maar kzit nog met wat vragen over Lo-Z, Hi-Z signalen en LXR kabels.
    Laatst gewijzigd door Sir WarCry III; 18 april 2017 om 08:28 Reden: typfout

iTrader
    1 (100%)
    I see. Ik heb een 2i2 dus heb rap ff opgezocht wat het verschil is. Op het eerste zicht vrij gelijkend aan de 2i2 maar dan met aparte monitoring van de 2 kanalen, line inputs, spdif in en out en MIDI in en out. Aan de koptelefoon en het gebrek aan studio speakers te zien heb ik niet de indruk dat ge die extra's gebruikt.

Op zich zou ik ook wel een thuis studioke willen. Op de moment huur ik altijd wat tijd in de studio waar we repeteren en ga daar dan zitten met mijn laptop en m'n Focusrite. Het handige daaraan is dat ge spotgoedkoop toegang hebt tot allerlij high-end gear maar het lastige is dat de drempel hoger ligt. Ik moet m'n gerief meesleuren naar daar en zien dat ik eerst genoeg geoefend heb want het kost geld 't moet in de 2 of zo uur die ik heb gebeuren he.

Hebt gij uw trouwens al eens met re-amping bezig gehouden? Ik trek altijd tegelijk de amp een DI track in de 2 kanalen respectieflijk maar kzit nog met wat vragen over Lo-Z, Hi-Z signalen en LXR kabels.
    Ik heb een tof setjes Krk's als studio monitors. Ze staan gewoon nog in mijn andere kamer.
    De 2 headphone outs was eigenlijk de grootste beweegreden voor de 6i6.
    Spdif is ook we handig als ik vanuit de 11rack ga.
    Reamping heb ik me weinig mee bezig gehouden eigenlijk. Da's eerder interessant als iemand anders u een dry signal stuurt en gij de amp ertegen knalt.

iTrader
    0
    Gisteren was het weer hetzelfde evenement waar ik vorig jaar met mijn groepke heb opgetreden. Dat was wel efkes the feelz om daar nu bandloos te zitten en een paar dezelfde groepen als vorig jaar te zien die wel samen gebleven zijn en nieuwe nummers hadden. Verschillende mensen vroegen mij ook waarom mijn groep er dit jaar niet stond en zeiden dat we keigoed waren vorig jaar. Ach ja. Kheb mezelf nu voorgenomen om volgend jaar kost wat kost een groepke samen te roepen voor daar weer op te treden. Al is het maar 1 showke.

iTrader
    0
    En allez... den dag nadat ik dat gepost heb zijn we met alle leden van mijn vorige groepke de bassiste haar babyke van 2 maand gaan bezoeken. Het was de eerste keer sinds juli vorig jaar dat alle 4 samen in dezelfde kamer waren. De zangeres gaat in juni dit jaar definitief terug naar huis. ('t Is een Zwitserse) Nu is er beslist dat we samen toch nog 1 afscheidsoptreden gaan doen. Jammer dat we in de tussentijd niet gewoon zijn samen gebleven en nieuwe nummers geschreven hebben maar kheb er toch zin in.

J.Brown's schermafbeelding
    iTrader
    22 (96%)
    vraagje voor de kenners hier:

Heb een "fiesta red" Fender Jag-Stang die maar stof staat te rapen en ga hem dus verkopen. Het gaat om de Japanse reissue uit 2003-2005.
    Is in zeer goede staat, nog origineel gelaten en amper gebruikt.

Aangezien die uit productie blijkt te zijn, kan ik de waarde er niet goed van inschatten. Wat is een correcte prijs of hoe kan ik dat achterhalen? merci
    Laatst gewijzigd door J.Brown; 3 mei 2017 om 09:50

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Brown Bekijk bericht
    vraagje voor de kenners hier:

Heb een "fiesta red" Fender Jag-Stang die maar stof staat te rapen en ga hem dus verkopen. Het gaat om de Japanse reissue uit 2003-2005.
    Is in zeer goede staat, nog origineel gelaten en amper gebruikt.

Aangezien die uit productie blijkt te zijn, kan ik de waarde er niet goed van inschatten. Wat is een correcte prijs of hoe kan ik dat achterhalen? merci
    Afhankelijk van de staat: 2/3 van de aankoopprijs

iTrader
    0
    Heeft iemand ervaring met deze gitaar/shop?
    https://www.thomann.de/gb/fender_cd60_ce_bk.htm

Ik heb de indruk dat de 'Aankoopadvies' thread enkel voor Tech is. Aangezien m'n vraag toch vrij specifiek is, vraag ik het liever hier
    Dank!

iTrader
    0
    Thomann is een bekende gerespecteerde winkel. Die kunt ge wel vertrouwen. Wat de gitaar betreft zou ik het niet weten. Ik heb niet zoveel kennis van akoestische gitaren.

Persoonlijk ben ik wel geen fan van een gitaar online kopen. Een gitaar moet ge uitgeprobeerd hebben imo. Soms hebt ge gitaren die er prachtig uitzien en geweldig klinken maar uw gewoon totaal niet liggen en dat weet ge pas wanneer ge ze vast gehad hebt.

iTrader
    0
    Thomann is een bekende gerespecteerde winkel. Die kunt ge wel vertrouwen. Wat de gitaar betreft zou ik het niet weten. Ik heb niet zoveel kennis van akoestische gitaren.

Persoonlijk ben ik wel geen fan van een gitaar online kopen. Een gitaar moet ge uitgeprobeerd hebben imo. Soms hebt ge gitaren die er prachtig uitzien en geweldig klinken maar uw gewoon totaal niet liggen en dat weet ge pas wanneer ge ze vast gehad hebt.
    Thanks!
    Ik denk dat ik maar eens naar de winkel stap om wat modellen te testen. Zijn er nog dingen waar ik moet op letten?
    Het positieve aan online bestellen is dat ik iig niet moet doen alsof ik weet waarover ik spreek..

iTrader
    0
    Wanneer ik een gitaar koop speel ik altijd elke noot op de toets eens om te horen of er ergens fretbuzz zit. Fretbuzz betekent dat de snaar tegen een fret knettert terwijl die trilt, moest ge het niet weten. Ik kijk ook altijd na of er geen te hoge of te lage frets zijn. Dat doe ik door een bankkaart op 2 of 3 frets tegelijk te zetten en te kijken of die mooi vlak blijft als ik zo de hele toets afga. Voor de rest gewoon wat spelen en luisteren of de klank iets voor mij is en voelen of ik de gitaar makkelijk bespeelbaar vind.

Waarom zou je in een winkel moeten doen alsof ge weet waarover ge spreekt? Ge zult niet de eerste klant zijn die geen expert is.

Toen ik mijn bas kocht heb ik aan de winkelier een lijst gegeven van degenen die ik wou uitproberen en gevraagd om een statief naast mij te zetten. Ik probeerde er eerst twee uit en de beste van die 2 ging op het statief. Daarna gewoon altijd de volgende daarmee vergeleken was en als die beter was, ging die op het statief en gaf ik de vorige terug aan de winkelier. Degene die het laatst op het statief stond nam ik dan mee naar huis.

iTrader
    1 (100%)
    Warcry, fretbuzz en hoge actie zou absoluut geen reden mogen zijn om een gitaar wel of niet te kopen: beide kan je namelijk gemakkelijk zelf verhelpen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tailball Bekijk bericht
    Warcry, fretbuzz en hoge actie zou absoluut geen reden mogen zijn om een gitaar wel of niet te kopen: beide kan je namelijk gemakkelijk zelf verhelpen.
    Fretbuzz hangt er vanaf. Soms is het makkelijk te verhelpen met afstellen en soms niet. Over hoge actie heb ik niks gezegd. Wel over frets van ongelijke hoogte.

iTrader
    1 (100%)
    Dan heb ik niks gezegd

Pagina 12 van 39 Eerste ... 2891011121314151622 ... Laatste

Regels voor berichten