iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JuG Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je iemand inhaalt langs rechts & die beslist dan om ineens naar links in te voegen. Bij gevolg zit hij tegen u op zit omdat hij u bv niet gezien heeft. Wie is dan in principe in fout? Jij die rechts inhaalt? Of hij die een manoeuvre maakt?
    Jij, normaal gezien.

En nog eentje: Ik kijk altijd enorm goed voor ik op een snelweg met drie rijvakken van links naar het midden ga. Als iemand net op dat moment hetzelfde doet, maar komende van rechts, dan maak je allebei een manoeuvre, wie is dan in fout eigenlijk?
    Ook jij.
    no votes  

Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Als je iemand inhaalt langs rechts & die beslist dan om ineens naar links in te voegen. Bij gevolg zit hij tegen u op zit omdat hij u bv niet gezien heeft. Wie is dan in principe in fout? Jij die rechts inhaalt? Of hij die een manoeuvre maakt? Niet dat je dat wil meemaken aan pak 120 op de snelweg natuurlijk
    Twijfelgeval tussen gedeelde schuld of hij die een manoeuvre maakt. Hangt een beetje af van de plaats waar de rechtsinhaler geraakt wordt, maar de balans neigt toch eerder naar hij die het manoeuvre maakt, voor het rechts inhalen krijg je waarschijnlijk eerder gewoon een boete.

En nog eentje: Ik kijk altijd enorm goed voor ik op een snelweg met drie rijvakken van links naar het midden ga. Als iemand net op dat moment hetzelfde doet, maar komende van rechts, dan maak je allebei een manoeuvre, wie is dan in fout eigenlijk?
    Nogmaals afhankelijk van waar juist geraakt maar normaal gedeelde schuld indien ze elkaar horizontaal rammen.
    It's only luxury when you ain't got it, it's lifestyle when you can't live without it

PSN: darkchild777
    no votes  

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    144 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cma Bekijk bericht
    OT: 't Lief van mijn beste maat heeft haar rijbewijs maar heeft wel nog nooit autostrade gedaan!
    Hangt er uiteraard van af hoe lang ze haar rijbewijs heeft, maar toen ik mijn rijbewijs net had, had ik ook nog nooit op de snelweg gereden. Ik heb leren rijden met de rijschool en die hebben mij dat nooit laten doen... Achteraf gezien had ik er misschien zelf om moeten vragen maar toen stond ik er niet bij stil. Eerste keer dat ik dan alleen moest invoegen op de snelweg was het toch spannen .

On topic: Mensen die met vanalles bezig zijn en daardoor seconden lang voor een groen licht staan.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Ik moest op mijn tweede rijles van mijn pa al op de autostrade rijden
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ari Gold Bekijk bericht
    Nogmaals afhankelijk van waar juist geraakt maar normaal gedeelde schuld indien ze elkaar horizontaal rammen.
    Ben er vrij zeker van dat deze echt aan degene ligt die van het linkervak komt. De redenering zijnde dat de andere "van rechts" komt. Heb de discussie al meerdere keren zien passeren.
    Bvb:
    Het grote ergernis topic deel IV - Pagina 69
    Het grote ergernis topic deel VI - Pagina 55 (post van 17/10/13)

Hoe de wegcode dat precies ondersteunt weet ik niet en zou ik eens moeten bekijken.
    no votes  

iTrader
    0
    Een half uur minder file met die dwaze pijltjes.. Er misschien eens aan gedacht dat het vakantie is?
    no votes  

Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ben er vrij zeker van dat deze echt aan degene ligt die van het linkervak komt. De redenering zijnde dat de andere "van rechts" komt. Heb de discussie al meerdere keren zien passeren.
    Bvb:
    Het grote ergernis topic deel IV - Pagina 69
    Het grote ergernis topic deel VI - Pagina 55 (post van 17/10/13)

Hoe de wegcode dat precies ondersteunt weet ik niet en zou ik eens moeten bekijken.
    Ah wist ik niet dat in dat geval voorrang van rechts geldde. Dan heb ik niks gezegd.
    It's only luxury when you ain't got it, it's lifestyle when you can't live without it

PSN: darkchild777
    no votes  

iTrader
    144 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door n9ne Bekijk bericht
    Ik moest op mijn tweede rijles van mijn pa al op de autostrade rijden
    BAM! Even voor de wolven worden gesmeten. Mijn ouders wilden niet met mij rijden... Blijft wel grappig, eerste keren autostrade vond ik echt spannend, maar als je dat enkele jaren later bekijkt, is het echt niets meer. Al zijn er wel nog steeds veel mensen (ook in mijn omgeving) die echt schrik hebben wanneer ze moeten invoegen en dat dan maar aan 70km/u proberen te doen.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    BAM! Even voor de wolven worden gesmeten. Mijn ouders wilden niet met mij rijden... Blijft wel grappig, eerste keren autostrade vond ik echt spannend, maar als je dat enkele jaren later bekijkt, is het echt niets meer. Al zijn er wel nog steeds veel mensen (ook in mijn omgeving) die echt schrik hebben wanneer ze moeten invoegen en dat dan maar aan 70km/u proberen te doen.
    Jups, en ik was mij ook zo aan het concentreren dat ik het niet doorhad. Sla hier maar rechts af. En hier ook. BAM invoegstrook van de autostrade :') 't was wel kalm dus alles goed verlopen.

Dat traag invoegen krijg ik ook iets van. Ik rijd nu met nen 1300 diesel en das echt hatelijk. Dan laat ik mij altijd wat afzakken zodat ik toch nog wat snelheid kan maken tegen het einde toe.
    no votes  

cma's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karry98 Bekijk bericht
    Hangt er uiteraard van af hoe lang ze haar rijbewijs heeft, maar toen ik mijn rijbewijs net had, had ik ook nog nooit op de snelweg gereden. Ik heb leren rijden met de rijschool en die hebben mij dat nooit laten doen... Achteraf gezien had ik er misschien zelf om moeten vragen maar toen stond ik er niet bij stil. Eerste keer dat ik dan alleen moest invoegen op de snelweg was het toch spannen .

On topic: Mensen die met vanalles bezig zijn en daardoor seconden lang voor een groen licht staan.
    Al vrij lang hoor, denk toch zeker al van september.
    no votes  

iTrader
    144 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cma Bekijk bericht
    Al vrij lang hoor, denk toch zeker al van september.
    Damn, dat is inderdaad echt wel lang. Dwing haar anders eens gewoon om dat te doen. Of zoals n9ne hierboven postte, haar nietsvermoedend naar een oprit laten rijden: Nu links, dan rechts, enz... en hopen dat ze het niet doorheeft. Mijn zus heeft ondertussen haar rijbewijs al een jaar en vermijdt de snelweg ook zo vaak als ze kan. Liever 20 minuten omrijden dan de autostrade op te moeten. Begrijpe wie begrijpen kan...
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Mijn vrouw heeft haar rijbewijs al 11 of 12 jaar en heeft, denk ik, sindsdien nooit op de autosnelweg gereden.
    Voor haar werk heeft ze geen snelweg nodig, voor boodschappen en dergelijke te doen ook niet en als we samen ergens heen gaan rij ik altijd.

Maar het is geen rampchauffeur. Ze heeft het gewoon niet nodig
    no votes  

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    da zijn dus dingen da er bij mij echt ni inkunnen eigenlijk. dat het in de rijopleiding niet verplicht is een aantal in uur in regen te rijden, een aantal uur autostrade, een aantal uur in de spits, etc...
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.
    no votes  

iTrader
    32 (94%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Mijn vrouw heeft haar rijbewijs al 11 of 12 jaar en heeft, denk ik, sindsdien nooit op de autosnelweg gereden.
    Voor haar werk heeft ze geen snelweg nodig, voor boodschappen en dergelijke te doen ook niet en als we samen ergens heen gaan rij ik altijd.

Maar het is geen rampchauffeur. Ze heeft het gewoon niet nodig
    Bij een vriendin van mij is het erger, die durft zelfs een autostrade niet over te steken! Zoals de A12, daar zijn vaak kruispunten met lichten, 1 keer heeft ze zich aan de kant gezet en haar vriend gebeld omdat ze niet durfde over te steken. En op een autostrade zelf rijden is al helemaal uit den boze. Ja.. snappen wie snappen kan.
    no votes  

iTrader
    144 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    da zijn dus dingen da er bij mij echt ni inkunnen eigenlijk. dat het in de rijopleiding niet verplicht is een aantal in uur in regen te rijden, een aantal uur autostrade, een aantal uur in de spits, etc...
    Autostrade zou inderdaad zeker verplicht moeten zijn, maar in de regen rijden... Ik denk niet dat dat praktisch haalbaar is aangezien je regen niet kan 'bestellen'. Je hebt echter wel een punt dat het belangrijk is om in verschillende omstandigheden te rijden: spits, rustige momenten, autostrade, bebouwde kom, enz...
    no votes  

Pagina 214 van 360 Eerste ... 114164204210211212213214215216217218224264314 ... Laatste

Regels voor berichten