Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste
    Mr.vincieboy's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)

Lening eerste wagen.

Gegroet,

Nu kom ik eigenlijk even met een vraagje. Ik ben op zoek naar mijn eerste wagen. Deze gaat ongeveer een 5000 euro kosten en ik zou er moeten voor lenen. Ik heb niet het volledige bedrag en anders ben ik meteen blut.

Nu mijn vriendin heeft vast werk. Maar ik werk nog onder interim basis. Zou het voor mij mogelijk zijn om te lenen? Of is het onmogelijk omdat ik geen vast werk heb?

Nu wil ik toch rap een topicje maken voor ik naar de bank stap XD

Greetz

Vince Omey
    World of Warcraft, damn waar ben ik mee bezig
    no votes  

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In principe wel. De ene bank zal al moeilijker doen dan de andere, maar voor dat bedrag gaat je termijn niet zo lang zijn en het bedrag dat je per maand moet af betalen niet zo hoog zijn. In principe ga je wel iemand moeten hebben die borg staat, maar zelfs voor interim contracten laten ze zoiets meestal toe.

Nu, ik ben niet tegen lenen voor een wagen, ik heb het zelf ook gedaan en ik heb er geen spijt van, maar probeer wel eerst eens na te gaan of je niet met een familie lid (ouders voornamelijk) tot een akkoord kan komen. Hetzij om aan te duiden als borg, hetzij om van hun het bedrag te lenen. Op die manier kan je, mits duidelijke afspraken op papier, spelen met de termijnen en de bedragen. Zeker voor zo'n bedrag.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Bedankt voor het antwoord! Ik zie lenen ook een beetje als geforceerd sparen. En familie is jammer genoeg geen optie.
    Zou U toevallig een bank weten die er niet zo moeilijk over doet? Bij de KBC ben ik frontaal buiten gevlogen.
    Dit is de bank die ik al 11 jaar gebruik en niet lang meer zal gebruiken...
    no votes  

Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is een moeilijke zaak. Ik weet niet om welke redenen ze uw lening bij KBC geweigerd is. Het kan zijn dat interim werk als te onveilig beschouwd wordt. In dat geval kan je misschien met je vriendin een overeenkomst afsluiten. (Al is dat ook niet eenvoudig, zeker mocht het ooit tussen jullie mislopen.) Zij kan misschien wel een lening aangaan die jij afbetaald voor haar.

Ik ben bij Fortis een lening aangegaan toen ik 3 maand vast werk had en mijn ouders stonden borg. Ze hebben daar toen niet moeilijk over gedaan. Op 10 minuten was ik buiten met een lening. Dat was natuurlijk wel een jaar of 2 voor de financi├źle crisis losgebarsten is.

Maar ik ken eigenlijk wel mensen die zonder werk of met interim werk ooit aan een kleine lening geraakt zijn. Geen idee welke banken ze hadden of welke andere factoren er speelden.
    no votes  

yannickvdb's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.vincieboy Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt voor het antwoord! Ik zie lenen ook een beetje als geforceerd sparen. En familie is jammer genoeg geen optie.
    Zou U toevallig een bank weten die er niet zo moeilijk over doet? Bij de KBC ben ik frontaal buiten gevlogen.
    Dan vrees ik ervoor. Geen enkele bank staat te springen om aan een nieuwe klant onmiddellijk een lening te geven..
    Of je moet naar mevrouw Leemans, cofidis en consoorten gaan.
    Maar dat zou eigenlijk mijn ALLERLAATSTE keuze zijn.
    no votes  

Psychodweep's schermafbeelding
    iTrader
    184 (100%)
    Bij BNP gaan ze u geen lening geven als je geen vaste job hebt, en indien je een vaste job hebt, mag het terug betalen bedrag per maand maar 20% van je netto inkomen bedragen per maand.
    Nu is het veel moeilijker om een lening te krijgen, het duurde ook een week ofzo, ze moesten dat dossier doorsturen naar hun verzekeraar (AG insurance dacht ik) en dan wachten op antwoord etc....
    no votes  

HashQ's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Het feit dat je geen lening krijgt bij KBC heeft weinig met KBC te maken ze, FSMA legt vanalle regels op aan banken ivm leningen en die moeten gewoon een stevig dossier hebben dat aantoont dat je zeker uw lening gaat kunnen afbetalen.

In uw ogen lijkt dat vanzelfsprekend, maar zonder een vast contract om voor te leggen is dat eigenlijk helemaal zo zeker nog niet...
    Lacrosse
    no votes  

Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.vincieboy Bekijk bericht
    Bij de KBC ben ik frontaal buiten gevlogen.
    Ik denk dat dat vooral aan het kantoor ligt, niet aan de bank. Ik heb ook bij KBC geleend voor mijn wagen. Ik had toen tijdelijk contract (nu nog altijd eigenlijk). Ik moest m'n drie laatste loonbrieven meebrengen en 10 minuten later stond ik buiten met een lening voor een niet onaardig bedrag (€15k) tegen een niet onaardige rente (3%). Over borg is nooit gesproken geweest.

Het feit dat ik slechts een gedeelte van de aankoopprijs leende, na aankoop ook nog €3.000 reserve op m'n rekening had en een redelijk werkzeker profiel (ingenieur) heb heeft er mss wel wat aan geholpen natuurlijk.

€5.000 is wel een kleine lening. Het lijkt me interessanter om eens na te gaan of je niet via familie dit kan financieren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yannickvdb Bekijk bericht
    Of je moet naar mevrouw Leemans, cofidis en consoorten gaan.
    Maar dat zou eigenlijk mijn ALLERLAATSTE keuze zijn.
    NOOIT naar zo'n consoorten gaan. Dat zou zelfs geen keus mogen zijn .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Bij BNP gaan ze u geen lening geven als je geen vaste job hebt, en indien je een vaste job hebt, mag het terug betalen bedrag per maand maar 20% van je netto inkomen bedragen per maand.
    De regel is bij mijn weten dat je minstens €900 per maand moet overhouden van je loon om een normaal leven mee te kunnen leiden. Als je dus €1.900 netto verdient kan je een lening krijgen t.e.m. een maandelijkse aflossing van €1.000. Althans, dat zegt mijn bankier toch .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    602 (100%)
    Collega van me die op interim basis werkt heeft een lening van 12.000€ gekregen , en werkt er ook nog maar twee maand , moeder zal wellicht borg gestaan hebben. welke bank weet ik niet .
    no votes  

senpuppy's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Record Bank & Citybank doen normaalgezien niet moeilijk. Citybank heeft vaak een scherp tarief (hebben in het verleden wel wat issues gehad met Visa e.d maar mijn vorige garagist financierde via hen en was wel lovend).

Als je 5000€ gaat lenen op 30 maand zit je op ong 190€/maand. Hou er rekening mee (afhankelijk van je eigen inbreng) dat een 2dehands wagen mss wel eens een extra onderhoud kan nodig hebben (in vergelijking met een nieuwe). Afhankelijk,vd leeftijd en de verkoper is het zelfs het best om dadelijk een onderhoud te laten doen (afhankelijk ook van de leeftijd vd,wagen).

Welke wagen zou je nemen?
    no votes  

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Ik denk dat dat vooral aan het kantoor ligt, niet aan de bank.
    Inderdaad, voor de lening van ons huis zat er ook enorm veel verschil tussen verschillende kantoren van dezelfde bank.

Ik zou zeker ook eens gaan luisteren bij een ander kantoor van KBC. En zeg als ze moeilijk doen ineens dat als je geen deftige lening kan krijgen bij hun, dat je dan KBC verlaat voor een andere bank.
    Tegenwoordig zie je bij veel autoverkopers reclame voor leningen rechtstreeks bij hun, dat is misschien ook een optie.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Ik zou een opel astra aankopen bij een garage. Heeft groot onderhoud gehad en ik heb er een jaar garantie op.

Zeker bedankt voor alle tips. Ik ga nog eens naar een ander KBC kantoor gaan luisteren. Ik ga misschien ook eens naar de axa bank. Goede vrienden van mij houden zo een kantoor open je weet maar nooit XD
    no votes  

Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    De beste tip misschien heb ik hier nog niet gelezen: kan je niet gewoon een paar maanden met de fiets/ov gaan werken en een tandje bijsteken met sparen. Je zegt dat je al een deel van het geld hebt, dan moet dat toch snel bij elkaar gespaard zijn imo en dan spaar je jezelf de miserie uit van een lening en ga maar weg bij KBC, ze zijn daar alleen maar goed om u te pluimen, als ge ze zelf nodig hebt ist altijd den hond zen kl*ten
    no votes  

AnthraX.PLayeR's schermafbeelding
    iTrader
    53 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    De beste tip misschien heb ik hier nog niet gelezen: kan je niet gewoon een paar maanden met de fiets/ov gaan werken en een tandje bijsteken met sparen. Je zegt dat je al een deel van het geld hebt, dan moet dat toch snel bij elkaar gespaard zijn imo en dan spaar je jezelf de miserie uit van een lening en ga maar weg bij KBC, ze zijn daar alleen maar goed om u te pluimen, als ge ze zelf nodig hebt ist altijd den hond zen kl*ten
    Wat Chilliewillie88 (love the Simpsons reference van Barney) zegt is nog niet eens zo gek. In hoeverre zou dat mogelijk zijn? Als je nog thuis woont en je hebt al een deel van die 5k bij elkaar gespaard zou je het best kunnen redden door 2-3 maanden keihard te sparen. Makkelijker gezegd dan gedaan maar ook nog eens voordeliger dan lenen bij de bank.
    no votes  

iTrader
    0
    Kan je niet gewoon op je rekening voor een korte periode in de min gaan of een visakaart? Ik had beide als student dus mogelijk is het wel.

Ik heb me eerder dit jaar als student een wagen gekocht, ik had reeds een visa (voor online aankopen, wordt verder niet gebruikt). Om nog een korte periode te overbruggen heb ik mijn rekening in de min laten gaan voor enkele maanden. Nadien die dienst van in de min gaan weer stopzetten natuurlijk. Maar als ik dit als student al kon dan moet dat voor iemand die als interim werkt zeker geen probleem zijn, ik weet natuurlijk ook niet wat je eigen inrbeng zou zijn in die 5000 euro dan maar het is misschien het overwegen waard.
    no votes  

Pagina 1 van 6 12345 ... Laatste

Regels voor berichten