Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0

Tips ivm leren autorijden

Zijn hier nog mensen die momenteel leren autorijden?
    Ik ben er in de kerstvakantie aan begonnen en leer het van m'n vader.
    Misschien is 't wel leuk om hier je ervaringen/tips uit te wisselen?

Zo vroeg ik me af hoe ver jullie al stonden na 3 lessen (dus pakweg 3 uur rijden)?
    Ik moet nog leren schakelen (tijdens het rijden) en kan eigenlijk pas sinds die 3de les echt op m'n gemak doorrijden. Ben wel nog niet op de openbare weg geweest.
    no votes  

BuYcKi's schermafbeelding
    iTrader
    238 (99%)

PSN: BuYcKi
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja I know, maar er is toch een enorm verschil tussen 'leren autorijden' en een praktisch examen afleggen, vind ik?
    Nu ja, we zien wel ;p
    no votes  

SarahBaptie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jakobhc Bekijk bericht
    Zijn hier nog mensen die momenteel leren autorijden?
    Ik ben er in de kerstvakantie aan begonnen en leer het van m'n vader.
    Misschien is 't wel leuk om hier je ervaringen/tips uit te wisselen?

Zo vroeg ik me af hoe ver jullie al stonden na 3 lessen (dus pakweg 3 uur rijden)?
    Ik moet nog leren schakelen (tijdens het rijden) en kan eigenlijk pas sinds die 3de les echt op m'n gemak doorrijden. Ben wel nog niet op de openbare weg geweest.
    Na pakweg 3 uur rijden reed ik al op de openbare weg, de allereerste keer heb ik geoefend op een lege parking. Dus enkel aangezet en mss ke na 2de gaan.

Eenmaal ik da kon ging de rest allemaal zeer snel. Alles vlot doen leer je toch met de tijd, daar is geen haast bij.

Zolang je nie heel de tijd stil valt en de verkeersregels kent kan je al vo 90% rijden
    no votes  

iBMW's schermafbeelding
    iTrader
    84 (100%)
    Er is één grote tip die ik u kan geven om te leren autorijden: ga naar de rijschool... 't Is duur, maar ge leert er wel rijden zoals ze op het examen van u verwachten dat ge rijdt. Leren rijden op de manier van "onze pa" kan wel eens tegenvallen
    En alle tips die er bestaan kunnen ze u bij de rijschool geven.

Heb zelf nu 4 uurtjes rijles erop zitten bij de rijschool en dat gaat goed vooruit. Wij zijn meteen op de openbare weg begonnen met starten en stoppen in een rustig zijstraatje en dan na een kwartiertje al vertrokken, de baan op. Tweede les een paar keer stilgevallen op drukke kruispunten (beetje stresserend...) en ik vergeet constant in mijn spiegels te kijken, maar voor de rest gaat alles al heel goed vind ik .

Had wel al wat virtuele "ervaring" met racing, en trucking simulators op de pc (hoe verwaarloosbaar die dan ook mag zijn). Toen ik dat tegen de instructeur zei (=een jongevrouw), lachte ze mij natuurlijk wel grandioos uit, maar het heeft toch wel wat geholpen geloof ik.

Woensdag ik de 3de les
    no votes  

iTrader
    19 (100%)
    Ben eind september begonnen, eerst uurenhalf op parking oefenen. Dan op de openbare weg begonnen, uiteraard de rustigere straten eerst. Ondertussen toch al minstens 30-40 uur gereden, en gaat vlot.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Tips : ten allen tijde weten wat er voor U, naast U en achter U gebeurt.
    no votes  

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Dat is inderdaad zeer belangrijk. Daarom zeker om de zoveel seconden eens een blik naar achteren werpen met behulp van je binnenspiegel.

En ook: goed vooruit kijken, niet enkel de vijf meter voor je wagen in de gaten houden. Zeker in bochten is het belangrijk dat je de bocht inkijkt en analyseert wat er verderop komt. Zo zal je minder snel voor verrassingen komen te staan.
    no votes  

Mad Max's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb ook rijles gevolgd. Ik kon eigelijk al per auto rijden dus de eerste les reed ik direct al op de openbare weg. 3de les de autostrade op om in Antwerpen wat gaan rond te rijden. Schakelen gaat normaal vrij snel een automatisme worden.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iBMW Bekijk bericht
    Er is één grote tip die ik u kan geven om te leren autorijden: ga naar de rijschool... 't Is duur, maar ge leert er wel rijden zoals ze op het examen van u verwachten dat ge rijdt. Leren rijden op de manier van "onze pa" kan wel eens tegenvallen
    Hangt puur van uw vader/moeder/... af. Mijn pa is voortdurend op de baan en had al een aantal andere mensen leren rijden, dus was het niet bepaald een nadeel om het ook van hem te leren. En ik kan zeggen dat dat uitstekend is gegaan.

Beste tip om te leren autorijden, naar mijn mening? VEEL rijden. Het technische (sturen, schakelen) is het gemakkelijkst aan autorijden, inzicht kweken is het moeilijkste en komt enkel door ervaring.
    no votes  

Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ik heb leren rijden met mijn vader en dat ging in het begin goed. Eerste stappen hier in het weekend in het industrieterrein en dan na een uurtje op de verbindingswegen tussen de gemeenten hier. Vond ik al vrij rap maar uiteindelijk zijn we dan verder en verder gegaan. Leren parkeren deed ik gewoon op de openbare weg, niet op zo van die oefenterreinen ofzo.

Het probleem was wel dat mijn pa vond dat ik al goed kon rijden en dat hij dus eigenlijk gewoon wat aan het rondkijken was. Hij lette niet echt mee op de weg. Ik was naar het einde toe in feite mezelf aan het leren rijden want hij gaf geen opmerkingen meer. Uiteindelijk kon ik dus niet goed rijden aangezien ik niet kon voorsorteren op een middenberm. Was daar voor gebuisd de eerste keer.

Heb dan een evaluatieles gedaan bij de rijschool die op een korte maar krachtige les mij tips gaf (kostte met inschrijvingsgeld €125...). Dat voorsorteren heb dan ik zelf uitgezocht. Tweede keer was ik wel geslaagd. Dusja, mijn pa was meer een bijzitter dan echt begeleider.
    no votes  

SarahBaptie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    De een heeft het ook al sneller mee dan de andere.

Ikzelf was er nog vrij snel mee weg, sinds ik beginnen rijden ben, 4x stilgevallen en sinds dien nooit meer, eerste 2 ke bij mijn eerste bezoek in de auto, 3de keer door stress aan druk kruispunt en 4de keer op een helling.

Tip: als ge kan aanzetten op ne helling zonder eerst wa achteruit te bollen zal ge nooit mee stil vallen
    no votes  

iBMW's schermafbeelding
    iTrader
    84 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Hangt puur van uw vader/moeder/... af. Mijn pa is voortdurend op de baan en had al een aantal andere mensen leren rijden, dus was het niet bepaald een nadeel om het ook van hem te leren. En ik kan zeggen dat dat uitstekend is gegaan.

Beste tip om te leren autorijden, naar mijn mening? VEEL rijden. Het technische (sturen, schakelen) is het gemakkelijkst aan autorijden, inzicht kweken is het moeilijkste en komt enkel door ervaring.
    Ik heb dan ook nergens beweerd dat elke vader/moeder/kennis slecht rijles kan geven eh. Ne rij-instructeur zou anders geen kinderen mogen krijgen
    no votes  

partyboy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij ons thuis ook, ons Pa heeft ons 3 hier thuis en nog 2 kinderen van vrienden leren rijden en allen van de eerste keer door, toch maar lekker die rijlessen uitgespaard .

Maar ja het hangt er natuurlijk zwaar vanaf, ni elke ouder kan da zo goe aanleren en ni iedereen is er zo snel mee weg met autorijden.
    no votes  

Vimeo's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Wat ben ik toch blij dat ik 20 uur rijles met de rijschool heb mogen volgen van mijn ouders..

Zelf zou ik nooit van hun les willen krijgen. Mijn ouders komen daar zelf ook openlijk voor uit dat zij dat ook niet zouden kunnen.

Wat betreft het rijden zelf: op technisch vlak zal alles vrij snel gaan. Deftig sturen, zacht remmen, vlot schakelen.. Maar zoals iemand al zei, inzicht in het verkeer krijg je pas door veel te rijden. Op uw rij-examen wil de examinator zich vooral veilig voelen bij jou in de auto, én hij moet zich dat je deftig kan anticiperen in het verkeer.

Probeer ook steeds 2 auto's voor u al eens even te kijken wat die aan 't doen is. Is hij aan 't remmen, begin dan zelf ook niet te remmen maar hou u wel klaar in het geval dat je ook moet remmen. Door zo te rijden heb ik toch al enkele situatie's op voorhand deftig kunnen inschatten..

Let op, alle tips kunnen voor andere mensen misschien net even anders zijn..
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten