Pagina 1 van 97 123451151 ... Laatste

Discussie: Dashcam in auto

R!|)|)L3R's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)

Dashcam in auto

Beste 9-Livers,

Is het toegestaan om een dashcam in je auto te installeren?
    Hij dient niet om "spectaculaire" dinges mee te recorden maar moest ik een ongeluk hebben (in m'n recht of zelf fout) dat dit mee kan dienen om alles aan te geven.
    Er gebeuren de laatste tijd al veel te veel dingen die er niet door kunnen op de baan, laat staan op parkings (daar zou de dashcam ook voor dienen, er wordt meerdere keren op de voorbumper gereden dan me lief is als ik geparkeerd sta).....

Bedankt alvast voor de info/uitleg/....
    Now owning the shooterworld under mUtt3n
    Proud owner of a Super Nintendo, Nintendo Wii, Nintendo DS, Nintendo 3DS & Nintendo Wii U
    Nintendo Network ID: mUtt3n

Zeus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja, dat is perfect legaal aangezien je filmt op publiek toegankelijke plaatsen.
    Enkel wanneer je filmt op privéterrein zal de beheerder hiervoor toestemming moeten geven.
    Uit cassatierechtspraak blijkt dat ook parkings van warenhuizen, tankstations, containerpark enz als openbare plaats worden aanzien, daar mag je dus filmen.
    De parking van, laten we zeggen, de golfclub is privé en hier mag je dus niet filmen.

In Rusland rijdt tegenwoordig iedereen met een dashcam rond, ze maken er ginder immers een sport van om voor een auto te springen en zo de verzekering op te lichten.
    Life is short, art long, opportunity fleeting, experiment uncertain, and judgment difficult

w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    kdacht ergens gehoord te hebben dat men dit niet kan gebruiken als bewijsmateriaal bij een ongeval

Mad Max's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ^^ En dan die aston martin die 292km/u reed, daar telt dat dan wel als bewijsmateriaal...
    Laatst gewijzigd door Mad Max; 20 oktober 2012 om 20:24

Zeus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tot voor 2010 was Cassatie nogal weerhoudend t.o.v. videomateriaal als rechtsgeldig bewijs, vandaag zijn ze veel soepeler en zal het als rechtsgeldig bewijs worden aanzien.

Zo'n dashcam heeft eigenlijk enkel maar voordelen, je kan zelfs eens proberen of je geen korting kan lospeuteren bij je verzekeringsagent.
    Life is short, art long, opportunity fleeting, experiment uncertain, and judgment difficult

iTrader
    39 (100%)
    OK, bedankt voor alle info alvast mannen.
    Van de verzekering ga ik zeker eens achter horen! Je weet maar nooit.
    Idd, 't is daarvan dat ik het gezien heb in Rusland Zeus
    Proud owner of a Super Nintendo, Nintendo Wii, Nintendo DS, Nintendo 3DS & Nintendo Wii U

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mocht je er een zoeken, en je hebt een Android telefoon: https://play.google.com/store/apps/d...eXJvYWRzLnYiXQ.. Appke dat ik ook al heb gebruikt, super goed.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    39 (100%)
    Doeme, nee heb ik ni, heb een Nokia C7.
    Anders idd het testen waard

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R!|)|)L3R Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Beste 9-Livers,

Is het toegestaan om een dashcam in je auto te installeren?
    Hij dient niet om "spectaculaire" dinges mee te recorden maar moest ik een ongeluk hebben (in m'n recht of zelf fout) dat dit mee kan dienen om alles aan te geven.
    Er gebeuren de laatste tijd al veel te veel dingen die er niet door kunnen op de baan, laat staan op parkings (daar zou de dashcam ook voor dienen, er wordt meerdere keren op de voorbumper gereden dan me lief is als ik geparkeerd sta).....

Bedankt alvast voor de info/uitleg/....
    In steeds meer landen is dit overigens verplicht. Meestal onder druk van de verzekeraars. Volgens mij gaat het niet lang meer duren eer Europa dit verplicht oplegt aan de fabrikanten.

Ik begrijp goed hoe ge u voelt, ze hebben verleden week op m'ne gloednieuwe auto al gereden...
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

sneax's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik heb een houder waar mijn gsm in past die echt perfect is om de baan voor mij te filmen, heb is getest gewoon om te zien hoe het er uitzag en ging perfect. Ik dacht meteen aan een camera met breedhoeklens die perfect in de 'achteruitkijkspiegelhouder' zou kunnen zitten met 32gig geheugen ofzo en die de laatste 24h in hd opneemt. Zou maar weinig plaats innemen en zou heel handig kunnen zijn.

Praktisch gezien is het omslachtig om dit constant met mijn gsm te doen. Voor automakers zou dit weer een goeie reden kunnen zijn om 100EUR aan hardware te verkopen als een optie van 900EUR ...

Ik zou het nog overwegen om aan te schaffen, moest het iets zijn van 'plaatsen en vergeten' en tis niet te duur en het werkt doeltreffend: de laatste x aantal uur opnemen op een sd kaartje, in HD en met een breedhoeklens van tegen de 180°.
    safir Thom4s

iTrader
    39 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    In steeds meer landen is dit overigens verplicht. Meestal onder druk van de verzekeraars. Volgens mij gaat het niet lang meer duren eer Europa dit verplicht oplegt aan de fabrikanten.

Ik begrijp goed hoe ge u voelt, ze hebben verleden week op m'ne gloednieuwe auto al gereden...
    Idd, daarom wil ik 't dus ook.
    Wagen is nu wel juist 4 jaar geworden maar als ge ziet wa voor krassen ik al heb door anderen..... ni normaal.....

realstiner's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Mocht je er een zoeken, en je hebt een Android telefoon: https://play.google.com/store/apps/d...eXJvYWRzLnYiXQ.. Appke dat ik ook al heb gebruikt, super goed.
    Vet bedankt!
    Act as if what you do makes a difference. It does. PSN: stainspired (MW3 - Fifa 11)
    Member of Jackstraw

Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Sorry dat ik deze thread opgraaf (nu ook niet zo oud..) ma kom

Iemand een idee waar je een goede dashcam kunt kopen? Betrouwbare website?
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

EagleEye's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    (uit ergernissen-thread)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SHFT Bekijk bericht
    Welke cam heb je gekocht? De kwaliteit ziet er goed uit! Kwil mij er ook eentje gaan halen
    De BlackVue DR400G-HD II - een 270 euro + verzending denk ik

Gekocht bij BlackVueHD.co.uk, en op 48 uur was het ding geleverd.

Vb filmpje van mijne collega (hij heeft de camera boven de spiegel gehangen):
    Dashcam #2 - YouTube

Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ziet er mooi uit (prijskaartje ook haha)
    Anyway, hoelang gaat zoiets mee?
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Pagina 1 van 97 123451151 ... Laatste

Regels voor berichten