iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is standaard op een Touring eh
    Ahja juist Het is de kniezwengel die extra kost zeker

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ahja juist Het is de kniezwengel die extra kost zeker
    Zit mee in het comfort toegang.
    Je haalt wel goede punten aan hoor.

Maar voor mij persoonlijk zijn er echt wel zaken waar ik niet over geraak. Sensatec, dat stuur en de motor zijn er twee. En die motor wil ik nog laten vallen, maar die andere twee echt niet

De motor is niet slecht, maar voor een 3 zou ik hem persoonlijk niet willen. Maar de stap naar een 320i is wel groot natuurlijk. Snap nog altijd niet goed waarom ze geen 150pk variant van de B48 leveren. Dat zou echt wel de sweet spot zijn.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Als je een BMW kan kopen dan zou ik een Audi ook niet overwegen

Ik wil niet negatief doen. Maar toch wel enkele afknappers voor mij. Sensatec, geen sportstuur en de motorisatie springen in het oog. Raar dat je dan wel elektrische zetels hebt. Ik zou hem daarvoor laten staan eerlijk gezegd.
    Idealiter vind ik gewoon diezelfde wagen, maar een 320. @MrKend54l, ik geloof dat jij het was die zei dat deze 318 toch performanter was dan m'n huidige A4. Plus chippen brengt hem naar 190pk. Dus dan zal ik daar toch niet over klagen denk ik.

Voor het aantal kilometers/prijs/opties vind ik het een sterk pakket.

Zelf zal ik toch ook nooit leren zetels kiezen tenzij budget ridicuul is.

Andere die ik gister nog vond: BMW 318ia

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Idealiter vind ik gewoon diezelfde wagen, maar een 320. @MrKend54l, ik geloof dat jij het was die zei dat deze 318 toch performanter was dan m'n huidige A4. Plus chippen brengt hem naar 190pk. Dus dan zal ik daar toch niet over klagen denk ik.

Voor het aantal kilometers/prijs/opties vind ik het een sterk pakket.

Zelf zal ik toch ook nooit leren zetels kiezen tenzij budget ridicuul is.

Andere die ik gister nog vond: BMW 318ia
    Hij is ook performanter. Maar dat zegt ook wat over je A4 natuurlijk
    Ik hou wel geen rekening met chippen, om verscheidene redenen. Maar gechipt gaat hij inderdaad naar 160-170pk. Nadeel is wel dat de koppelcurve dan niet meer zo mooi is.

Je gaat veel 318i's vinden want deze zijn heel goed over de toonbank gegaan. Ook relatief goedkoop daardoor dus. Ik zou hem wel altijd met automaat kopen.

Die tweede die je post is toch een ineens een heel pak fijner door dat stuur? Toont ineens een heel stuk mooier.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Hij is ook performanter. Maar dat zegt ook wat over je A4 natuurlijk
    In mijn ogen eerder iets over uw te hoge verwachtingen van een betaalbare famillie break, maar kom. Na 45k km en sinds gister op de kop 1 jaar ervaring kan je niet klagen over m'n A4 en de 'performance'.

Ik hou wel geen rekening met chippen, om verscheidene redenen. Maar gechipt gaat hij inderdaad naar 160-170pk. Nadeel is wel dat de koppelcurve dan niet meer zo mooi is.
    Ik ook niet hoor, maar zit ergens wel in m'n achterhoofd.

Je gaat veel 318i's vinden want deze zijn heel goed over de toonbank gegaan. Ook relatief goedkoop daardoor dus. Ik zou hem wel altijd met automaat kopen.

Die tweede die je post is toch een ineens een heel pak fijner door dat stuur? Toont ineens een heel stuk mooier.
    Op BMW Premium Selection vind je er enorm veel inderdaad, maar deze zijn de enige twee met de zwarte nieren, en verder juiste looks zoals ik een 3 touring zou willen.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ne set zwarte nieren kost 100 EUR ofzo, daar zou ik me nu niet blind op staren
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Ne set zwarte nieren kost 100 EUR ofzo, daar zou ik me nu niet blind op staren
    Het zijn de nieren, dakrailing en vensteromlijsting samen uiteraard, niet enkel de nieren.

Zwarte zijn ook geen must hoor, ik vind zo'n zwarte gewoon 1000x mooier dan enige BMW met de standaard chrome. In tegenstelling tot bij Audi waar dat dan weer omgekeerd vind.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Voor een goeie 500-600€ zijn uw dakrails en raamlijsten gewrapt trouwens.

Uiteraard is het niet origineel, en blijft het geen 10 jaar mooi. Maar ik geef het maar mee :-)

Chromedeletes zijn zeer populair tegenwoordig en zien er voor 98% factory look uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    In mijn ogen eerder iets over uw te hoge verwachtingen van een betaalbare famillie break, maar kom. Na 45k km en sinds gister op de kop 1 jaar ervaring kan je niet klagen over m'n A4 en de 'performance'.

.
    Betaalbare familie break. Een 3 zou dan wel niet in mij opkomen

Beste is nog altijd gaan testen en uw eigen oordeel erover vellen. Gekloot ben je er zeker en vast niet mee. Maar het zal inderdaad wat liggen aan de verwachtingen.

Met M-pack is de kans 99% dat ze zwarte dakrails en accenten hebben. Zwarte nieren vaak niet omdat dit heel lang aftermarket was of in een shadow uitvoering op het laatste zat. Als het enkel de nieren zijn dan kost het inderdaad 100€ en 15min werk. Heb het zelf ook gedaan met de mijne.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    . Als het enkel de nieren zijn dan kost het inderdaad 100€ en 15min werk. Heb het zelf ook gedaan met de mijne.
    Of gewoon zeggen tegen de verkoper, dan zal het waarschijnlijk 0 euro kosten en 0 min werk.

Paar jaar terug ook een premuim selection gekocht (was voor mijn broer). Auto gevonden naar zijn goesting, enkel de velg vond hij niet mooi. Andere velg gekozen en deze er ineens onder gezet, velg was een duurdere uitvoering en de banden nieuwer. (vorig banden stonden nu ook maar 6000km op). Heeft hij geen meerprijs op betaald.

Voor een niertje wat voor BMW zelf niet veel geld kost, gaan die niet moeilijk doen, anders is het naar een andere handelaar gaan.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Betaalbare familie break. Een 3 zou dan wel niet in mij opkomen
    Je snapt wel wat ik wil zeggen.

Ik weet ook niet goed hoe jullie rijden maar 99% van de tijd rij ik heel normaal netjes de snelheid die men mag hoor, en ik scheur ook niet door de bochten of iets dergelijk.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)

Ik weet ook niet goed hoe jullie rijden maar 99% van de tijd rij ik heel normaal netjes de snelheid die men mag hoor, en ik scheur ook niet door de bochten of iets dergelijk.
    Ik hou ook netjes de snelheid, maar dat wil daarom niet zeggen dat een leuker stuurende wagen niet tof is. En daarvoor moet je zeker geen topmotorisaties hebben. Een Mazda 3 is bvb een heel tof sturende hatchback terwijl die enkel met redelijk slome motoren te krijgen is. En dat is iets waar BMW in hun "lagere" uitvoeringen eigenlijk wel in scoort. Want dat stuurgevoel zit (bijna) altijd goed.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Het is meer bij het optrekken en hernemen dat je merkt dat vermogen toch wel wat doet. In de normale vermogens is het niet om heel snel te kunnen rijden, maar brengt wat extra vermogen gewoon ook meer rust met zich mee. Zo voelt hernemen wat meer kordaat en optrekken is ook soepeler. Met een lager vermogen heb je meer dat jagerige. Dus fors terugschakelen en hoog in toeren gaan om toch voldoende power te hebben. Bij meer vermogen kan je al eens van 2000 toeren gewoon een toefje gas geven en toch vlot genoeg versnellen.

Dat een motor minder tegen zijn piekbelasting zit helpt ook naar geluid toe, en brengt dus ook rust.

En normaal vermogen dan bedoel ik de range tussen 100 en 250pk. Waar ik persoonlijk zo een 170-190pk echt wel the sweet spot vindt.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Oké, en daar doet de A4 dat allemaal toch gewoon heel vlot en normaal zonder over te komen als een drastisch tekort. Is dat mijn droom auto qua vermogen en looks, uiteraard niet, maar hij voldoet absoluut. Doet een 200pk versie van dezelfde het auto het sneller/beter, allicht wel.

Bij meer vermogen kan je al eens van 2000 toeren gewoon een toefje gas geven en toch vlot genoeg versnellen
    Dat ook bijvoorbeeld, dat doe m'n A4 met ocharme 122pk echt wel gewoon vlot hoor, die moet in 7de niet terug naar 6de gaan om te versnellen, ook al rij ik reeds 130kph. Wat dat betreft kan ik over die DSG niet klagen. Het enige dat hij wel slecht doet is vanuit stilstand terug vertrekken als je hem automatisch de motor laat stilleggen. Maar dat is ook zo verholpen met een knop die je hebt.

160-170kph rijdt die ook gewoon rustig aan 2000 toeren zonder echt dramatisch veel overlast aan geluid, dus het is niet alsof er niet nog wat reserve is, al zal een vlotte versnelling daar uiteraard niet meer mogelijk zijn.

En dat denk ik ook absoluut wel te vinden in een 318iA. Je hebt wel absoluut gelijk als je zegt dat ik moet gaan test rijden uiteraard.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Deze vind ik anders ook wel top, BMW 320dA - zij het wel andere prijsklasse. Enige dat die mankeert zijn verduisterde ruiten.

Hun aanbod bij BMW premium selection is wel zowat 90% 318i.

Ik zit ook wel beetje te wachten op foto's bij deze: 320i xDrive Touring
    Laatst gewijzigd door FlatSix; 9 april 2020 om 16:00

Regels voor berichten