iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moest je daar eigenlijk specifiek snel voor zijn? Of waren er nog wel een hoop te bestellen?

En specifiek een reden voor de "Belgian Legends", want die zit uiteindelijk toch in de prijsklasse van een GT3

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Zoals ik al in mijn post vertelde heb ik de laatste beschikbare/bestelbare.
    En waarom specifiek deze? Ten eerste is dit model mijn persoonlijke favoriet. Een GT3 vind ik minder mooi/elegant en een beetje te extreem sportief voor straatgebruik.
    Waarom de Limited Edition Jacky Ickx? Omdat ik deze prachtig vind door zijn gepersonaliseerde uitvoering en verschijning. Natuurlijk heb ik deze ook gekocht omdat deze exclusief is. Ik hoop ik dat het een schot in de roos is. Hiermee bedoel ik eentje die zijn waarde behoudt en met wat geluk later een collectors item wordt.
    75 exemplaren, dat is vlug op.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M2Competition Bekijk bericht
    Zoals ik al in mijn post vertelde heb ik de laatste beschikbare/bestelbare.
    En waarom specifiek deze? Ten eerste is dit model mijn persoonlijke favoriet. Een GT3 vind ik minder mooi/elegant en een beetje te extreem sportief voor straatgebruik.
    Waarom de Limited Edition Jacky Ickx? Omdat ik deze prachtig vind door zijn gepersonaliseerde uitvoering en verschijning. Natuurlijk heb ik deze ook gekocht omdat deze exclusief is. Ik hoop ik dat het een schot in de roos is. Hiermee bedoel ik eentje die zijn waarde behoudt en met wat geluk later een collectors item wordt.
    75 exemplaren, dat is vlug op.
    Aha, dat had ik gemist in de post
    Hij is zeker klassevoller dan een GT3, en het is nu niet dat ze traag zijn he en ik vind het een fantastische kleur. Maar schrok toch best van de prijs eigenlijk (idem toen ik de prijs van de Speedster zag ). Kans zit er in dat het een collector's item wordt natuurlijk, als eerste special edition van zijn generatie... Ik denk wel dat ik er niet bewust weinig mee zou kunnen rijden, zelfs al is een M2 het alternatief .

Ik vind de 992 wel echt een topgeneratie van Porsche, de eerste moderne waarvan ik het gevoel heb dat het binnen 30 jaar een classic kan zijn.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    De prijs van die Belgian Legend valt toch mee? Is behoorlijk compleet uitgerust, pak een gewone C4S en customise die en ge zit toch dik in de buurt qua prijs
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Op zulke gelimiteerde edities kun je fluiten naar korting. Heeft mij 205k gekost
    Pijnlijk
    Nu goed ik denk naar exclusiviteit dat het wel gaat aflopen. Hij zal wel iets beter zijn waarde behouden, maar ik denk niet dat het een investering zal zijn als ik het een beetje bekijk heb je gewoon 20k extra betaald voor een 4S met wat handtekeningen en een unieke kleur.

Waar niks mis mee is natuurlijk. Rationeel kan je een aankoop van een 992 moeilijk noemen je zal ongetwijfeld hard genoeg werken voor zo een wagen te kopen. Of je zou zo een Knokke le zoute nouveau riche moeten zijn
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @M2Competition : proficiat met de aankoop. Je hebt 2 ferme bakken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Aha, dat had ik gemist in de post
    Hij is zeker klassevoller dan een GT3, en het is nu niet dat ze traag zijn he en ik vind het een fantastische kleur. Maar schrok toch best van de prijs eigenlijk (idem toen ik de prijs van de Speedster zag ). Kans zit er in dat het een collector's item wordt natuurlijk, als eerste special edition van zijn generatie... Ik denk wel dat ik er niet bewust weinig mee zou kunnen rijden, zelfs al is een M2 het alternatief .

Ik vind de 992 wel echt een topgeneratie van Porsche, de eerste moderne waarvan ik het gevoel heb dat het binnen 30 jaar een classic kan zijn.

Laat ons hopen dat het een classic wordt. We zullen het over 20 á 30 jaar wel zien als ik tegen dan de auto nog heb
    Uiteraard is de hoofdreden dat ik deze wagen gewoon mooi en exclusief vind en er zal zeker en vast met gereden worden. Het is niet de bedoeling om deze, bij manier van spreken, te laten roesten in mijn garage.
    Of ik er met ga track racen zoals ik van plan ben met mijn M2 weet ik nog niet. Oké de wagen zal net zoals mijn M2 een volledige Xpel folie krijgen maar ik ben, op dit moment, niet happig om met zo iets exclusief de risico's te gaan opzoeken. Toertochten en meetings daarentegen ga ik wel doen want zo een exemplaar mag je toch showen?

Op vlak van opbrengen heb ik in Duitsland er al eentje zien aangeboden worden voor 350k. Hoe deze daar gaat geraken zal niet via de officiële weg zijn want ze zijn enkel voor België.
    Wil ik dus winst maken dan zou ik hem nu per direct moeten verkopen. Maar dat is mijn bedoeling niet. Allez nu toch niet want moest er mij effectief iemand zoveel geld aanbieden zou ik toch eens nadenken. Je kunt er gewoon 2 C4S met aankopen
    Dat boekje van de Belgium Legend Edition (niets meer dan een mooie brochure), dat je krijgt als je de wagen aankoopt, wordt al verkocht voor 150 euro

Voor ik effectief mijn handtekening heb gezet wou ik eerst testrijden om zeker te zijn van mijn keuze. Dat was geen enkel probleem en ik heb met de C4S, C2S en een standaard Cayman mogen rijden.
    De Cayman is, voor mij persoonlijk, een mooie Porsche op vlak van exterieur en interieur maar de motor was een enorme tegenvaller. Oké het was een gewone Cayman met 300Pk maar op vlak van fabrieksprijs komt deze wagen kwasie overeen met de prijs van een M2 Competition. Wat je het mooiste vind op vlak van interieur en exterieur kun je over discussiëren maar over de motor prestaties valt niet te discussiëren. Mijn M2 Competition is er een beest tegen.
    Over de Cayman GTS en nieuwe GT4 kan ik geen uitspraken doen maar deze kosten, fabrieksprijs, toch snel 20 á 40k meer dan een M2 Competition. Als ik de prestaties bekijk zou ik durven zeggen M2C>Cayman, M2C=Cayman GTS, M2C<Cayman GT4.

Vervolgens de C2S getest.Terug uiterlijk en interieur zijn persoonlijke smaak maar als ik het vergelijk met mijn M2C of met de Cayman is dit toch next level.
    Kwa motor prestaties kan ik het volgende er over zeggen: een doodskist op 4 wielen wanneer je er, zoals afgelopen vrijdagochtend, op natte banen met aan het rijden bent.
    Ik heb mijn M2C redelijk onder de knie maar deze 2S is gewoon een zot kot er tegen. Patineren, glijden, scheef gaan. Ik heb geen enkele keer een kick down kunnen doen omdat ik die auto gewoon niet meester was. Met wat ik deed was die push in uw kont al niet normaal dus ik wil niet weten wat dit moet geven bij een kick down of een launch control in combinatie met het chrono pakket. Zo extreem ervaar ik het niet met mijn M2 Competition. Was echt next-level.
    Ook het snelheidsgevoel is anders dan mijn M2. Je zit nog maar aan 100km/u maar toch lijkt het door die push al veel sneller te gaan.
    Zou ik deze wagen kopen? Ja als ik in tropisch land zou wonen waar het altijd mooi weer is of als je het puur zou gebruiken voor track racen.

De volgende was de C4S. Op vlak van interieur en exterieur was deze identiek aan de C2S. Kwa prestaties, op de natte baan, was deze veiliger en sneller dan de C2S maar kwa push is het precies beetje minder. Kwa push nog steeds next-level als ik het vergelijk met mijn M2 Competition maar door de 4wiel aandrijving is het wat minder spannend en spectaculair. Maar het bevestigde wel dat dit voor mij de meest verstandige keuze is voor een wagen waarmee je gaat cruisen.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Zou ik deze wagen kopen? Ja als ik in tropisch land zou wonen waar het altijd mooi weer is of als je het puur zou gebruiken voor track racen.
    Overdrijf je nu niet een beetje?
    Je moet opletten, dat staat vast. Maar met een 2S valt toch perfect normaal te rijden in slecht weer. Uw gaspedaal is geen aan/ af schakelaar eh, en je MOET niet altijd in sport rijden

Ik hoop overigens dat een 992 next level is tegenover een M2 het zou maar erg zijn
    Alleen wel jammer dat uw schakelpook ook terug te vinden is in een VW golf die 8x zo goedkoop is
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Efkes dimmen met de emoji's Kendl
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Overdrijf je nu niet een beetje?
    Je moet opletten, dat staat vast. Maar met een 2S valt toch perfect normaal te rijden in slecht weer. Uw gaspedaal is geen aan/ af schakelaar eh, en je MOET niet altijd in sport rijden

Ik hoop overigens dat een 992 next level is tegenover een M2 het zou maar erg zijn
    Alleen wel jammer dat uw schakelpook ook terug te vinden is in een VW golf die 8x zo goedkoop is
    Al gewoon dat jij alleen kritiek kunt geven

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Proficiat met uw nieuwe aankoop !

Prachtige autocollectie dat jij hebt

De zaken gaan goed lol

Geniet ervan

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Al gewoon dat jij alleen kritiek kunt geven
    Bedoel dat je dat van die schakelpook? Dat is geen kritiek maar een mopje hoor!
    En ja ik zet bewust geen emoji's!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Ik vind trouwens wel dat Porsche een trackday op Le Mans mag organiseren met alle Belgian Legends...

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zeer mooie aankoop M2.COMP.
    Zou zelf heel graag een 992 hebben als daily. Zou een top alternatief zijn voor men Benz.
    Vind het een prachtige wagen en de mooiste 911 sinds de 993. Lekkere butch kont. Wel heel duur tegenwoordig de Carrera. Base model zou toch 14-15k goedkoper mogen.
    Starten aan 100k+ voor een base carrera is toch echt wel overdreven imho.

Ga je veel plezier van hebben. Wil geen domper zijn maar die special edition zou ik niet teveel waarde aan hechten. Porsche braakt special editions uit alsof het niks is. Denk dat je daar niet echt veel van moet verwachten. Enige 'speciale' porsches die het goed doen zijn de speedsters. Wel een hele nette kleur! Zou voor mij de perfecte daily zijn! (dan zit ik nog altijd wel zonder trekhaak haha, the struggle is real)
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Net een toffe mail ontvangen!

Beste 'mijn naam',

Als nieuwe eigenaar van de Porsche 911 Carrera 4S Belgian Legend Edition bent u zelf ook deel geworden van de legende. U mag uzelf feliciteren!

Om dit te vieren nodigen wij u uit in Zuffenhausen, waar het hart van ons merk klopt. Samen met u reizen we een hele dag doorheen de geschiedenis van Porsche, via sportieve prestaties en talrijke anekdotes. Dit is ook een unieke kans om de productie en de knowhow van Porsche van dichtbij te ontdekken.

Binnenkort krijgt u van ons het complete programma van deze exclusieve uitstap.

Met sportieve groeten,
    Porsche België

Dagindeling:
    8.30u: Afspraak aan de luchthaven van Brussel Zaventem
    11.15u: Aankomst te Stuttgart & transfer naar Zuffenhausen
    12.30u: Lunch
    13.30u: Fabrieksbezoek en bezoek aan het Porsche Museum
    16.30u: Ontdekking 911 Belgium Legend Edition in het hart van de Exclusive Manufaktur
    21u:Terugkeer naar Brussel
    22u: Aankomst in Brussel

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    18 Post(s)
    Dat is wel leuk dat ze dat doen (mag natuurlijk ook wel ).

Ik weet dat je vroeger je Porsche in de fabriek kon gaan ophalen incl bezoek, maar geen idee of ze dat nu nog doen nu ze meer "bereikbare" modellen hebben.

Regels voor berichten