RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Gaan de remmen die vermogenstoename aankunnen op circuit? Geen idee wat voor remmen daar op zitten, misschien heeft zo'n cup wel wat marge nog. Idem voor koeling.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Nijntje's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gaan de remmen die vermogenstoename aankunnen op circuit? Geen idee wat voor remmen daar op zitten, misschien heeft zo'n cup wel wat marge nog. Idem voor koeling.
    Als de remmen er door zouden gaan worden deze geupgrade maar zouden voldoende marge moeten hebben.
    Je leest super goede dingen over de stopping power van de Cup 250 en hoor ook alleen maar goede feedback van andere eigenaars.
    IF YOU'RE NOT HAVING FUN.. SPEND MORE MONEY

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje Bekijk bericht
    Ik ging eigenlijk een exige cup 430 kopen maar heb me bedacht om een aantal redenen:

Speciale actie bij Lotus die 3 jaar garantie en 3 jaar onderhoud gratis geeft op de Cup 250. Als ik hem binnen een jaar bv zou uptraden heeft die nog altijd die 2 jaar wat normaal standaard is.

Running cost op circuit is groot verschil. Banden, remmen en brandstof, scheelt echt enorm tov de 200kg zwaardere exige.

Inschrijving en wegentaks zijn van zo’n andere grootorde (7k inschrijving tov 800 ofzo) voor een wagen die veel in de garage gaat staan, dus leek me gewoon niet zo boeiend. Ook al is het financieel haalbaar, je moet ook niet onnodig geld in brand steken. Als deze in de garage blijft kost mij dat nog geen 400 euro per jaar aan taks.

Moet uiteindelijk vooral fun hebben en de Cup 250 geeft een racecar feel aan een deftige runningcost en hogere betrouwbaarheid (exiges hebben issues met oververhitting transmissie ed.)

Denk met wat power te bumpen dat ik meer dan snel genoeg ben op track. Je kan veel later remmen dan gt3’s, de aero is super sterk op de cup 250 en geeft zoveel bochtensnelheid,... Als je kan rijden in een cup 250 laat je een matige piloot in een gt3 echt zweten op bochtige omlopen zoals Zolder of Assen. Nummerplaat UNDERDOG was helaas niet meer beschikbaar
    Klopt niet, zwaardere wagens hebben dezelfde remafstand als lichtere wagens indien de remmen correct gedimensioneerd zijn. Een lichte wagen heeft minder stopkracht nodig maar er is ook minder gewicht op de banden waardoor er ook minder grip is.

https://www.brembo.com/en/company/ne...s-2018-ranking

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jvc Bekijk bericht
    Klopt niet, zwaardere wagens hebben dezelfde remafstand als lichtere wagens indien de remmen correct gedimensioneerd zijn. Een lichte wagen heeft minder stopkracht nodig maar er is ook minder gewicht op de banden waardoor er ook minder grip is.

Zo duidelijk kan ik dat daar niet uit afleiden, De GT3 heeft 32.9m nodig (staat op die URL), de Elise Club Racer (volgens mij qua remmen identiek aan de Cup 250) aan 32.4m.

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Zo duidelijk kan ik dat daar niet uit afleiden, De GT3 heeft 32.9m nodig (staat op die URL), de Elise Club Racer (volgens mij qua remmen identiek aan de Cup 250) aan 32.4m.
    Ik vind op pagina 3 onderaan terug dat een GT3 30,7m nodig heeft. Maar ik bedoel gewoon dat het normaal gezien niet veel zal schelen want ze hebben allebei goede remmen, dan maakt gewicht niet uit. Een Panamera zal niet veel langer nodig hebben dan een Lotus Elise.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Die lijst zegt niet veel want het zijn vooral de banden (compound) die de remafstand bepalen en niet de remkracht. Elke wagen heeft voldoende krachtige remmen. Goede remmen kunnen meer warmte opslaan en afgeven (grote schijven) of kunnen beter tegen de hitte (materiaalkeuze) en dat is vooral belangrijk op circuit.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    2 (75%)

Bestaat heel wat discussie over maar simpele Newton formule voor dit laat zien dat meer massa meer kinetische energie is en dus kost het meer tijd het te stoppen. Het is het omgekeerde van acceleratie, en als je wel eens iemand achterop de fiets hebt, merk je ook dat je meer kracht moet zetten om te versnellen.

Het enige voordeel van meer gewicht is wellicht een groter raakoppervlak met de grond. De band is "platter" zeg maar. Maar dat lijkt mij in geen geval opwegen tegen het nadeel.
    Een massa in beweging wil in beweging blijven en je kan maar zo snel stoppen als de band kan blijven grippen.

Denk dat fifth gear hier een test had gedaan met een mazda om vervolgens een man van 'stevig' kaliber in de wagen erbij te stoppen en de remweg was beduidend langer.
    Een rubber bootje stop je ook makkelijker dan de Titanic...

Maar genoeg science talk:

Net even bij de dealer geweest. Oh wat is ie mooi!

SO MUCH CARBON

Video 2: https://www.youtube.com/watch?v=vy4MYCh8_Ok

Ook meteen eerste ritje gemaakt met Z-platen, helaas niet ikzelf, richting de PPF wrapper. In principe zaterdag klaar, dan het interieur aanpakken!

Ik ga een leuke zomer tegemoet!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Hor convertible is zo'n Elise eigenlijk? Ik heb nog nooit iemand dat dak er irl zien afhalen (of opzetten) eigenlijk . Het ziet eruit alsof het wel wat werk is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    2 (75%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Hor convertible is zo'n Elise eigenlijk? Ik heb nog nooit iemand dat dak er irl zien afhalen (of opzetten) eigenlijk . Het ziet eruit alsof het wel wat werk is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Paar schroeven en er zit een softtop bij die sneller erin en eruit kan. Past in de ‘koffer’

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Bestaat heel wat discussie over maar simpele Newton formule voor dit laat zien dat meer massa meer kinetische energie is en dus kost het meer tijd het te stoppen. Het is het omgekeerde van acceleratie, en als je wel eens iemand achterop de fiets hebt, merk je ook dat je meer kracht moet zetten om te versnellen.

Het enige voordeel van meer gewicht is wellicht een groter raakoppervlak met de grond. De band is "platter" zeg maar. Maar dat lijkt mij in geen geval opwegen tegen het nadeel.
    Een massa in beweging wil in beweging blijven en je kan maar zo snel stoppen als de band kan blijven grippen.

Denk dat fifth gear hier een test had gedaan met een mazda om vervolgens een man van 'stevig' kaliber in de wagen erbij te stoppen en de remweg was beduidend langer.
    Een rubber bootje stop je ook makkelijker dan de Titanic...
    Klopt wat je zegt van Newton maar die houdt geen rekening met de wrijving met de grond. Banden en gewicht van de auto doen veel. Een Elise Cup zal ongeveer dezelfde remafstand hebben als een Porsche GT3.

Hier een Panamera vs gewone Lotus Elise:
    Porsche Panamera Turbo vs Lotus Elise 111 S : Duel 4842699
    De Elise remt 5m langer.

Zalige auto btw, daar ga je enorm veel plezier aan hebben!

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0

Dat klopt inderdaad in theorie. In theorie hangt je grip ook niet af van de breedte van je banden.

In de praktijk is het echter niet zo simpel en zal minder gewicht wel tot beter remmen leiden.

iTrader
    2 (75%)
    De Summit Technologies Raptor 8 is geleverd!
    Echt vette kit. Zeer stevig, nul flex en goeie feedback van de knoppen.

iTrader
    4 (100%)
    De Summit Technologies Raptor 8 is geleverd!
    Echt vette kit. Zeer stevig, nul flex en goeie feedback van de knoppen.

Toch wel vet om zo'n knoppen te hebben. Doet denken aan Ferrari

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Wa ik mij nu vooral afvraag: In welken auto zit gij hier?
    Ik krijg de indruk dat ik die HUD al eens voor mij gehad heb, maar kan 't nie direct thuisbrengen...

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Wa ik mij nu vooral afvraag: In welken auto zit gij hier?
    Ik krijg de indruk dat ik die HUD al eens voor mij gehad heb, maar kan 't nie direct thuisbrengen...
    Wilde gok: C63

Pagina 280 van 292 Eerste ... 180230270276277278279280281282283284290 ... Laatste

Regels voor berichten