nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    eigleijk kei dwaas maar vanmorgen voor ik vertrok even de instellingen van het geluidssysteem in de wagen wat aangepast.
    Bass en Tremble wat aangepast en de balance meer op de speakers acther mij gezet.

Veel beter dan ervoor.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

DBK's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorige week een paar dagen gaan fietsen in Spanje. Vermits ze daar niet echt meedoen aan fietspaden moesten we altijd op de baan fietsen. Ik ben echt aangenaam verrast geweest over hoe de Spaanse chauffeurs rijden ten opzichte van fietsers. Héél hoffelijk, als ze voorbijsteken rijden ze liefst op een andere rijstrook of laten ze 2m of meer afstand tussen. Lukt het niet blijven ze geduldig achter je rijden tot ze veilig kunnen passeren. Zelfs op heel drukke banen nooit schrik gehad.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al twee maanden geen goede momenten meer?

Enfin: daarstraks op weg naar het werk zie ik opeens een brandweer afkomen, ik ga dus mooi opzij voor hun, maar voeg tegelijkertijd direct terug in achter de brandweer. Aangezien zij niet veel harder gingen dan de toegelaten snelheid kon ik er mooi achter blijven hangen. Gevolg: iedereen ging netjes aan de kant voor de brandweer en dus meteen ook voor mij, aangezien zij moeten wachten vooraleer de baan terug vrij is om in te voegen. Meteen een paar minuten sneller op mijn werk dan gewoonlijk
    Real Madrid CF | Club Brugge KV

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinkman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Al twee maanden geen goede momenten meer?

Enfin: daarstraks op weg naar het werk zie ik opeens een brandweer afkomen, ik ga dus mooi opzij voor hun, maar voeg tegelijkertijd direct terug in achter de brandweer. Aangezien zij niet veel harder gingen dan de toegelaten snelheid kon ik er mooi achter blijven hangen. Gevolg: iedereen ging netjes aan de kant voor de brandweer en dus meteen ook voor mij, aangezien zij moeten wachten vooraleer de baan terug vrij is om in te voegen. Meteen een paar minuten sneller op mijn werk dan gewoonlijk
    Ik vind dat toch maar asociaal gedrag. Het gebeurt wel vaker dat ik dat zie gebeuren, soms hele treintjes. De situatie wordt er op die manier alleen maar gevaarlijker en irritanter op.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Ik vind dat toch maar asociaal gedrag. Het gebeurt wel vaker dat ik dat zie gebeuren, soms hele treintjes. De situatie wordt er op die manier alleen maar gevaarlijker en irritanter op.
    Ik zou niet weten wat daar asociaal aan is tbh? In een file zodat je een hoop plaats kan winnen oké, maar hier in deze situatie? Die brandweer ging niet harder als 80 ongeveer, dus ik kon perfect 75 CC rijden zonder dat die ver weg reed.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zou niet weten wat daar asociaal aan is tbh? In een file zodat je een hoop plaats kan winnen oké, maar hier in deze situatie? Die brandweer ging niet harder als 80 ongeveer, dus ik kon perfect 75 CC rijden zonder dat die ver weg reed.
    Moet je nu echt vragen wat er asociaal is aan een honderdtal andere voertuigen 10 seconden ontnemen zodat jij een paar minuten kan winnen?

Mensen met iet of wat van verstand staan trouwens wat langer aan de kant voor het geval dat er meerdere hulpdiensten na elkaar volgen.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Moet je nu echt vragen wat er asociaal is aan een honderdtal andere voertuigen 10 seconden ontnemen zodat jij een paar minuten kan winnen?

Mensen met iet of wat van verstand staan trouwens wat langer aan de kant voor het geval dat er meerdere hulpdiensten na elkaar volgen.
    Na die brandweer kwam er in de verste verte niets meer, dus dan voeg ik meteen terug de baan op ja, dat ik daarna de brandweer kan bijhouden op 75 CC en zo wat tijd win, daar ga ik me echt niet schuldig of asociaal over voelen hoor. 't Is niet dat ik die brandweer ging blijven volgen mocht die vol gas geven, dan bleef ik gewoon op mijn snelheid rijden. Nu was het gewoon een feel good momentje.

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Na die brandweer kwam er in de verste verte niets meer, dus dan voeg ik meteen terug de baan op ja, dat ik daarna de brandweer kan bijhouden op 75 CC en zo wat tijd win, daar ga ik me echt niet schuldig of asociaal over voelen hoor. 't Is niet dat ik die brandweer ging blijven volgen mocht die vol gas geven, dan bleef ik gewoon op mijn snelheid rijden. Nu was het gewoon een feel good momentje.
    Als ik me niet vergis, is zoiets zelfs strafbaar.
    (Ik meen me te herinneren dat er dan teruggegrepen wordt op het feit dat ge inhaalt terwijl er in beide rijrichtingen verkeer in beweging is en gij eigenlijk inhaalt terwijl ge dan anderen hindert, "tussen" de rijvakken rijdt én dus te weinig tussenafstand laat.)
    Ge moogt dus van geluk spreken dat er geen lokale politiecombi plaats maakte voor de brandweer.

Het is verder sowieso asociaal en riskant rijgedrag:
    1. Ge profiteert van het feit dat uw voorliggers niet binnen de seconde terug naar het midden van hun rijvak gaan om hun weg te vervolgen nadat de brandweer gepasseerd is.
    2. Sommige bestuurders gaan misschien te snel uit van de hoffelijkheid van hun medeweggebruikers (aangezien iédereen opzij is gegaan), om zonder te kijken in hun spiegels terug hun weg te vervolgen & u in uw flank rammen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Of hoe iemand zijn feel good moment ineens verandert in een strafbaar feit
    Weer het gepaste voorbeeld van zichzelf de koning van de baan te achten, maar tegelijk de overtredingen aan elkaar te rijgen.

Ik bereid me al voor op een post in de ergernis thread, "een idioot die in de slipstream van een brandweerwagen aan het rijden was".
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    ...
    Maar wie zegt dat hij tussen rijvakken reed? Ik vrees dat je veel getypt hebt voor niets

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk ook dat het hier een situatie is waarbij iedereen op een andere rijvak ging rijden ipv dat de brandweer tussen de rijvakken moest rijden.
    Dat zou verklaren waarom pinkman niet weet wat er asociaal aan is.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Laat 'm toch, zure 9livers!
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis, is zoiets zelfs strafbaar.
    (Ik meen me te herinneren dat er dan teruggegrepen wordt op het feit dat ge inhaalt terwijl er in beide rijrichtingen verkeer in beweging is en gij eigenlijk inhaalt terwijl ge dan anderen hindert, "tussen" de rijvakken rijdt én dus te weinig tussenafstand laat.)
    Ge moogt dus van geluk spreken dat er geen lokale politiecombi plaats maakte voor de brandweer.

Het is verder sowieso asociaal en riskant rijgedrag:
    1. Ge profiteert van het feit dat uw voorliggers niet binnen de seconde terug naar het midden van hun rijvak gaan om hun weg te vervolgen nadat de brandweer gepasseerd is.
    2. Sommige bestuurders gaan misschien te snel uit van de hoffelijkheid van hun medeweggebruikers (aangezien iédereen opzij is gegaan), om zonder te kijken in hun spiegels terug hun weg te vervolgen & u in uw flank rammen.
    Strafbaar Dat wil ik nog wel eens zien.

Ik zal nog eens de situatie zo goed mogelijk proberen te schetsen om duidelijkheid te schaffen. Ik reed op de Tiensesteenweg van Diest naar Tienen in de richting van Tienen, daar zijn logischerwijs twee rijstroken en zone 70 afwisselend met zone 50 (bebouwde kom hier en daar). Wanneer ik de brandweer opmerk rijd ik ergens halfweg de route in zone 70. Ik maak gebruik van de eerstvolgende bushalte (was niet ver meer) om snel plaats te maken voor de aanstormende brandweer. Eenmaal de brandweer gepasseerd is kijk ik of er nog verkeer aankomt, dat was niet het geval dus ik voeg terug in op mijn rijstrook. Ik trek eventjes door tot ik aan 75 zit en ik zet m'n CC aan. Op dat moment rijd de brandweer hooguit 100 meter voor mij, ik maak dus nergens gebruik van een zogezegde slipstream zoals iemand hier zei, noch dat ik vlak achter de brandweer zou plakken. Vervolgens moeten enkele voertuigen plaatsmaken voor de brandweer, maar die kunnen dus niet direct terug invoegen op de rijstrook aangezien ik daar iets achter rijd. Daar profiteer ik inderdaad van.

Ik zie dus echt niet in wat hier asociaal of gevaarlijk aan is. Er is een verschil als de brandweer tegen volle snelheid ging en ik daar vlak achter zou plakken, dan rijd ik inderdaad veel te hard en dat is dus strafbaar, wat ik nu doe? Geen idee wat er strafbaar aan is. Dat ik profiteer van het feit dat mijn voorliggers niet direct de baan terug op kunnen? Zeker juist, maar asociaal? Ik zie niet in wat daar asociaal aan is, moet ik dan afremmen en teken doen dat die voor mij mag invoegen en zo misschien achterliggend verkeer hinder? Neen. En wat betreft uw tweede puntje, als dat gebeurt dan zijn die mensen in fout en niet ik.

Soit, ik dacht ik ga dit topic nog eens bumpen met naar mijn gevoel een goed momentje, maar ik begin te begrijpen waarom hier 2 maanden niet is gepost. Jammerlijke reacties.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik denk ook dat het hier een situatie is waarbij iedereen op een andere rijvak ging rijden ipv dat de brandweer tussen de rijvakken moest rijden.
    Dat zou verklaren waarom pinkman niet weet wat er asociaal aan is.
    De brandweer bleef inderdaad op het rechter rijvak rijden, dus degene in de tegenovergestelde richting moesten nergens aan de kant gaan. Nadat de brandweer passeerde bleef ik ook constant op hetzelfde rijvak rijden, ik heb mij dus nergens tussen gewurmd en al zeker geen tegenliggers gehinderd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dus het gaat hier effectief om auto's die moeten uitwijken van de weg af?
    Dan is het wel asociaal ja...
    Ik dacht dat je eerder bedoelde dat je 2 rijstroken hebt en iedereen uitwijkt naar de rijstrook waar de brandweer niet op rijdt.

Geen idee of het expliciet vermeld zou staan in de wetgeving, maar deze situatie lijkt mij alleszins niet correct.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Dus het gaat hier effectief om auto's die moeten uitwijken van de weg af?
    Dan is het wel asociaal ja...
    Ik dacht dat je eerder bedoelde dat je 2 rijstroken hebt en iedereen uitwijkt naar de rijstrook waar de brandweer niet op rijdt.

Geen idee of het expliciet vermeld zou staan in de wetgeving, maar deze situatie lijkt mij alleszins niet correct.
    Klopt. Ik ben uitgeweken naar een bushalte en andere auto's naar het fietspad, de berm of een graskantje. Het zal in jullie ogen misschien asociaal zijn, maar ik vraag me dan sterk af wat jullie zouden doen. Elke auto terug voorlaten door zelf te gaan remmen en dan eventueel achterliggend verkeer te hinderen?

Maar wettelijk gezien heb ik volgens mij toch echt niets verkeerd gedaan hoor. Ik kan me vergissen, maar iemand met kennis van zaken mag me daar altijd op wijzen.

Pagina 122 van 123 Eerste ... 2272112118119120121122123 Laatste

Regels voor berichten