Pagina 1 van 2 12 Laatste
    Yorn!'s schermafbeelding
    iTrader
    0

Question Geslaagd voor rijexamen B maar nog geen vast rijbewijs.

Hoi,

Ik heb een vraagje...
    Ik ben gisteren mij rijexamen gaan doen en ben hiervoor geslaagd. Nu heb ik vandaag de papieren ingediend bij het districtshuis en kan pas op 11 augustus mijn vast rijbewijs B ophalen.

Nu zou het kunnen dat ik een van de dagen ga rijden, alleen, en is het dan in orde dat ik mijn voorlopig rijbewijs bij heb en het papier van het examencentrum waarop staat dat ik geslaagd ben?

Of moet ik écht wachten tot ik mijn vast rijbewijs in handen heb?

Alvast bedankt,
    Yorn.
    no votes  

Robust²'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wow, da's wel schandalig lang wachten, hier krijg ik dat op 5min mee
    Ik zou het er niet op riskeren om zonder te rijden, volgens mij kan dat gewoon niet echt legaal zijn.
    -Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
    -Practicality sucks, I'm in this for the fun.
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?
    no votes  

Kemblin's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik heb ook nog een week met dat papier rondgereden, ik denk/hoop wel dat ze dat door de vingers zien als je tegengehouden wordt. Maar ik had wel een voorlopig rijbewijs waarmee ik alleen mocht rijden, dus dan is dat zeker geen probleem.
    there you go
    no votes  

Yorn!'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robust² Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wow, da's wel schandalig lang wachten, hier krijg ik dat op 5min mee
    Ik zou het er niet op riskeren om zonder te rijden, volgens mij kan dat gewoon niet echt legaal zijn.
    Ik weet het... Ik had gerekend op maandag/dinsdag aangezien het hier altijd wat langer duurt... Ik had beter naar 't stad gegaan, dan het ik het ook direct.
    Mja, niks aan te doen .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kemblin Bekijk bericht
    ik heb ook nog een week met dat papier rondgereden, ik denk/hoop wel dat ze dat door de vingers zien als je tegengehouden wordt. Maar ik had wel een voorlopig rijbewijs waarmee ik alleen mocht rijden, dus dan is dat zeker geen probleem.
    Ik mag dus niet alleen rondrijden... Ik zit er ook niet mee in voor het wel te doen, ik denk dat het niet zo'n gigantische ramp is wnr ik word aangehouden...
    Maar dan gaan ze hier thuis er weer niet mee kunnen lachen .
    no votes  

iTrader
    0
    Je zou maar iets moeten tegenkomen, dan zullen de gevolgen wel wat serieuzer zijn hoor
    -Honestly, have you ever heard of somebody looking back on his life thinking: "Oh, I should have travelled less and mowed the lawn more often"?
    no votes  

Destroyer's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    bwa.... hij is wel degelijk geslaagd, dus moet toch in staat worden geacht met een wagen te kunnen rijden, + ik dacht dat zo'n papier vd gemeente ook volstond, zeker ben ik echter niet,

is toch wat vergelijkbaar als ge u rijbewijs verliest ofzo, vaak krijgde eerst zo'n papier mee, en alst klaar is haalde u rijbewijs af, ondertussen moogde ook rijden hé, ok volledig hetzelfde is het niet maarja...

waarom dit niet meteen gevraagd aan het gemeenteloket?
    no votes  

Yorn!'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je zou maar iets moeten tegenkomen, dan zullen de gevolgen wel wat serieuzer zijn hoor
    Dat ook weer waar...
    Maar hier thuis zijn ze er dus blijkbaar van overtuigd dat het dus wel mag... Aangezien ik een geldig rijbewijs en het vaste is in aanvraag.

Achja, ik zal men fiest dan nog maar ff gebruiken... Tenzij het echt niet anders kan (lees te ver/te lui).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroyer Bekijk bericht
    bwa.... hij is wel degelijk geslaagd, dus moet toch in staat worden geacht met een wagen te kunnen rijden, + ik dacht dat zo'n papier vd gemeente ook volstond, zeker ben ik echter niet,

is toch wat vergelijkbaar als ge u rijbewijs verliest ofzo, vaak krijgde eerst zo'n papier mee, en alst klaar is haalde u rijbewijs af, ondertussen moogde ook rijden hé, ok volledig hetzelfde is het niet maarja...

waarom dit niet meteen gevraagd aan het gemeenteloket?
    Niet direct aan gedacht . En ik kreeg een briefje mee waarop stond wnr ik het mocht komen halen, had het vlug weggestoken in men zak want ik moest nog weg.
    Daarnet thuis is gelezen en er stond 11 augustus op .
    no votes  

iTrader
    0
    Nu, eens bellen naar je verzekering en je hebt antwoord, als zij het ok vinden kan het niet zoo erg zijn lijkt me.
    no votes  

Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Thuis vinden ze het goed, en gij gaat toch maar met de fiets blijven rijden?
    Normaal is het toch omgekeerd?

anyway, maat van mij heeft dat ook zo gedaan, met papier blijven rijden terwijl rijbewijs in aanvraag was.
    Heeft zelf een ongeval gedaan, en geen probleem.
    Vorige nick: "conquerpoy_123"
    no votes  

Yorn!'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nu, eens bellen naar je verzekering en je hebt antwoord, als zij het ok vinden kan het niet zoo erg zijn lijkt me.
    Aah, strak plan. Strax eens horen hoe de verzekeringsmaatschappij heet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door conquerpoy_123 Bekijk bericht
    Thuis vinden ze het goed, en gij gaat toch maar met de fiets blijven rijden?
    Normaal is het toch omgekeerd?

anyway, maat van mij heeft dat ook zo gedaan, met papier blijven rijden terwijl rijbewijs in aanvraag was.
    Heeft zelf een ongeval gedaan, en geen probleem.
    Njaa, het is nu echt niet super noodzakelijk, maar het zou gewoon handiger zijn aangezien ik morgen wrs vertrek op weekend en dat zou ik zelf kunnen rijden ipv mezelf in een overvolle wagen te proppen...

Maar het was gewoon omdat ik een beetje schrik had wnr ik aangehouden zou worden of een ongeval zou hebben, dat alles direct werd ingetrokken en ik mss weer alles opnieuw moest doen .

Bedankt voor de hulp, nu kan ik dit weekend met een gerust hartje gaan rijden .
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorn! Bekijk bericht
    Hoi,

Ik heb een vraagje...
    Ik ben gisteren mij rijexamen gaan doen en ben hiervoor geslaagd. Nu heb ik vandaag de papieren ingediend bij het districtshuis en kan pas op 11 augustus mijn vast rijbewijs B ophalen.

Nu zou het kunnen dat ik een van de dagen ga rijden, alleen, en is het dan in orde dat ik mijn voorlopig rijbewijs bij heb en het papier van het examencentrum waarop staat dat ik geslaagd ben?

Of moet ik écht wachten tot ik mijn vast rijbewijs in handen heb?

Alvast bedankt,
    Yorn.
    Je bent in overtreding op de rijbewijswetgeving indien je op die manier gaat rijden. Je bent slechts houder van het B rijbewijs wanneer je dit effectief bent gaan afhalen, op dat ogenblik wordt dat ook geregistreerd.
    www.politieforum.be
    I only speed when the lights go on!
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroyer Bekijk bericht

In principe mag je niet rijden, je moet trouwens steeds drager zijn van het rijbewijs indien je je voertuig bestuurt.
    www.politieforum.be
    no votes  

iTrader
    0
    De verzekering is niet bevoegd om uitspraken te doen over het al dan niet mogen rijden, je kan enkel eens navragen wat zij zouden doen ingeval een ongeval. Weet dat het rijden zonder houder te zijn van een rijbewijs, zorgt dat de verzekering zijn verhaalrecht kan uitoefenen en de schade volledig op jou verhalen.
    www.politieforum.be
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorn! Bekijk bericht
    Ik mag dus niet alleen rondrijden... Ik zit er ook niet mee in voor het wel te doen, ik denk dat het niet zo'n gigantische ramp is wnr ik word aangehouden...
    Maar dan gaan ze hier thuis er weer niet mee kunnen lachen .
    Inbreuken op de voorwaarden van het rijbewijs worden voor de politierechtbank gebracht, met alle gevolgen vandien. Gezien je op dat ogenblik nog maar een voorlopig hebt, en zonder begeleider stuurt, kunnen de gevolgen wel eens vervelend worden.
    www.politieforum.be
    no votes  

«Vision»'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Maw vr alle zekerheid de fiets maar pakken voor die 12 dagen. Daar zal het nu ook niet meer op steken he.
    no votes  

Pagina 1 van 2 12 Laatste

Regels voor berichten