iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Welke all season autobanden?

Omdat ik weet dat ik niet telkens ga switchen tss zomer en winter twijf ik tusen Michelin CROSSCLIMATE + of CONTINENTAL AllSeasonContact. Welke is beter?

Zijn deze banden veel beter dan budget banden?

Heeft iemand ook een goede aanrader voor all season runflat banden? Zijn die echt zo oncomfortabel?

Thx

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb de Michelin CrossClimates op mijn auto liggen en ben er heel tevreden van.
    Ik kan niet vergelijken met een andere allseasonband, want heb nooit een andere gehad.

In november 2015 heb ik CrossClimates laten plaatsen op mijn Citroën C4, de banden die er op lagen waren Michelin Energy Savers.
    Je voelt zeker wel een verschil in grip.

Toen ik begin 2017 mijn huidige auto (Renault Megane GT Grandtour) gekocht heb, heb ik er ineens CrossClimates laten op zetten, daar heb ik ondertussen al zo'n 43.000 km mee gedaan en de banden doen het nog steeds heel goed.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik had op mijn vorige auto Vredestein Quatraq 4 (of 5) liggen. Heel content van.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als ik mij goed herinner van een test dat ik eens gezien heb, was de Michelin CROSSCLIMATE de enige band die ontwikkeld is op basis van een zomerband. Al de rest vertrekt van een winterband.
    Nu, ik heb zelf ook al verschillende all-seasons gekocht, genre goedkoop en tot nu toe van allemaal tevreden. Maar deze dienen nu éénmaal niet voor sportief rijgedrag.
    Een all-season blint gewoon nergens in uit. Die zijn gewoon goed als je geen set zomer en winterwielen wilt en geen limieten van uw wagen opzoekt.
    Maar toch betere grip in de winter dan met een klassieke zomerband en iets minder grip in de zomer dan een degelijke zomerband.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik heb ook de Crossclimates liggen vooraan en nog niet veel minpunten ontdekt (buiten dat ze voor een Michelin wat snel slijten). Toen ik de achterste moest vervangen kwam op dat moment de Goodyear Vector G2 als beste uit de tests, dus achteraan heb ik die gelegd.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In Vlaanderen, waar het toch nauwelijks sneeuwt, zou ik gaan voor de Michelins. Die zijn in de zomer het beste van alle all seasons, in niet veel minder slecht in de winter.
    @Remake, wat versta je onder snel slijten? Hoeveel km's?
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB26DETT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In Vlaanderen, waar het toch nauwelijks sneeuwt, zou ik gaan voor de Michelins. Die zijn in de zomer het beste van alle all seasons, in niet veel minder slecht in de winter.
    @Remake, wat versta je onder snel slijten? Hoeveel km's?
    Zal er een 50.000km uitgehaald hebben, terwijl mijn primacy hp's er 80.000 gehaald hebben. Scheelt imo toch serieus dan.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Ik had op mijn vorige auto Vredestein Quatraq 4 (of 5) liggen. Heel content van.
    Ik rij momenteel met die crossclimates omdat die toen met een actie goedkoper waren maar op de vorige auto lagen er ook quatraqs en was daar eigenlijk even tevreden over.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Zal er een 50.000km uitgehaald hebben, terwijl mijn primacy hp's er 80.000 gehaald hebben. Scheelt imo toch serieus dan.
    50.000 vind ik toch niet slecht voor een all season. Sowieso een zachtere compound dan een zomerband.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik zit nu aan 43.000 km met mijn CrossClimates en het ziet er naar uit dat ik toch zeker de 70.000 of misschien wel 80.000 km ga halen met die banden.
    Mijn Michelin Energy's deden niet beter.

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hangt er echt vanaf waar en hoe je gaat rijden.

Zoals anderen hier al gezegd hebben zijn de winters in België (en Vlaanderen zeker) niet echt van die aard dat winterbanden broodnodig zijn (winters zijn hier toch vooral nat, en op natte ondergronden hebben winterbanden een significant langere remweg), dus als je inderdaad voornamelijk het natte Vlaemsche Land doorkruist, zou ik gaan voor de Michelin, die op een zomerband gebaseerd is, puur vanwege de betere remprestaties (dat het een hardere compound is die minder snel slijt, en je dus meer levensduur uit de band krijg is ook mooi meegenomen). Als je daarentegen jezelf toch regelmatig in de Ardennen terug kunt vinden, of woont in een regio waar er niet consequent dooimiddelen ingezet worden op hellingen, ga dan voor een op een winterband gebaseerde 4-seizoensband.

Hier rijden we al 2 jaar met kneiterharde Bridgestone Ecopia banden, banden met verlaagde rolweerstand. Nog nooit een schuiver gemaakt, en dat is met winterse uitstapjes naar Malmedy en Bastogne.

Regels voor berichten