Pagina 35 van 35 Eerste ... 253132333435

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Life doesn't work that way.

Al goe & wel als je op vakantie gaat & uw stops gaat plannen op voorhand & uw GPS telkens instelt om naar het volgende charging punt te bollen.
    Maar iemand die gewoon overdag op de baan is tijdens de werkuren wil echt geen 40+ minuten verbrassen elke dag om elke 2u wat te gaan chargen.

Dat stops plannen zou mij gewoon al een ambetant gedoe zijn bv.
    We zullen zien hoe lang het nog duurt eer elk tankstation dat je tegen komt voldoende superchargers staan heeft voor alle types EV's om het zonder alles op voorhand uit te stippelen leefbaar te maken.

Nu ... ik denk dat er weinig zijn die zullen te kort komen met 600km, ook voor hen die wat km doen. Maar als je dan zegt dat dit 'te veel' is ... wa's dan niet te veel? 300? 400?
    Want dan wordt het alweer ambetanter in veel meer gevallen.

Stel dat je de wagen 1x niet hebt opgeladen thuis, gewoon vergeten in steken ... en je doet er 150/dag (wat niet zo extreem is) 1 dag met 300 lukt dan, maar de dag daarna ben je gejost & ben je weer verplicht 20 minuten of zo aan een supercharger te gaan hangen. Dus jah ... als het te weinig is wordt het gewoon niet meer comfortabel.

Als je vergeet te tanken, da's simpel e ... op 2 minuten terug vol. Moet je geen half uur gaan uit trekken om uw wagen vol te krijgen.

Anyway ... lang verhaal kort ... wat range is écht wel nodig om een EV comfortabel te bezigen in dagdagelijks gebruik.
    Voor iemand die écht veel kilometers rijdt, kan het mogelijks nog een issue zijn (dan gaat het wel over dagelijks enkele 100-en km. Voor al de rest zou die range moeten voldoen.
    De reden dat het voor iemand met véél km's niet werkt, is dat je per nacht maar een 450-ish km kan bijladen (en dat is op 11kW laat staan dat die piekvermogenbelasting erdoor komt). Dus als je daar in de buurt zit, dan zal je nooit een EV kunnen gebruiken behalve als de efficiëntie van de motor nog de hoogte in zou gaan.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Anyway ... lang verhaal kort ... wat range is écht wel nodig om een EV comfortabel te bezigen in dagdagelijks gebruik.
    Ik doe ook normaal 100km per dag en heb echt nog geen angstzweet gehad ze. Uw auto thuis insteken is gewoon een gewoonte. De meeste mensen die zo'n verhalen verkondigen hebben zelf geen ervaring met EV rijden of zijn gewoon heel de dag op de baan en dan is range ook wel belangrijk want uw werkdag plannen om een half uur te gaan laden is minder evident. En voor vakantie moet je geen tussenstops inplannen want dat doet de GPS automatisch.
    Laatst gewijzigd door Xcessive-; Gisteren om 13:07

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Want wie staat er ook wekelijks op de snelweg "Oei vergeten tanken, dit had ik niet zien aankomen."

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Want wie staat er ook wekelijks op de snelweg "Oei vergeten tanken, dit had ik niet zien aankomen."
    In prakijk is dat een non-issue he. Ik ben nog nooit een stilgevallen tesla tegengekomen. Er is een zéér gelimiteerde groep mensen waar de range nog echt een issue is vanaf je rond die 450km WLTP zit. Dat is meer dan ik met mijn naftbak moet rijden, en ik heb zelden 2x op 1 dag moeten tanken.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    In prakijk is dat een non-issue he. Ik ben nog nooit een stilgevallen tesla tegengekomen. Er is een zéér gelimiteerde groep mensen waar de range nog echt een issue is vanaf je rond die 450km WLTP zit. Dat is meer dan ik met mijn naftbak moet rijden, en ik heb zelden 2x op 1 dag moeten tanken.
    Daarbovenop komt dan nog dat het gross hier met diesels rijdt die effectief 800-900km kunnen rijden. De gemiddelde benzine wagen met een normale tank rijdt heus geen 600-700km voor ze gaan tanken ook niet hoor.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Daarbovenop komt dan nog dat het gross hier met diesels rijdt die effectief 800-900km kunnen rijden. De gemiddelde benzine wagen met een normale tank rijdt heus geen 600-700km voor ze gaan tanken ook niet hoor.
    Ik heb nog een grandland x automaat gehad en dat was 500km vooraleer ik terug moest tanken.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Life doesn't work that way.

Al goe & wel als je op vakantie gaat & uw stops gaat plannen op voorhand & uw GPS telkens instelt om naar het volgende charging punt te bollen.
    Maar iemand die gewoon overdag op de baan is tijdens de werkuren wil echt geen 40+ minuten verbrassen elke dag om elke 2u wat te gaan chargen.

Dat stops plannen zou mij gewoon al een ambetant gedoe zijn bv.
    We zullen zien hoe lang het nog duurt eer elk tankstation dat je tegen komt voldoende superchargers staan heeft voor alle types EV's om het zonder alles op voorhand uit te stippelen leefbaar te maken.

Nu ... ik denk dat er weinig zijn die zullen te kort komen met 600km, ook voor hen die wat km doen. Maar als je dan zegt dat dit 'te veel' is ... wa's dan niet te veel? 300? 400?
    Want dan wordt het alweer ambetanter in veel meer gevallen.

Stel dat je de wagen 1x niet hebt opgeladen thuis, gewoon vergeten in steken ... en je doet er 150/dag (wat niet zo extreem is) 1 dag met 300 lukt dan, maar de dag daarna ben je gejost & ben je weer verplicht 20 minuten of zo aan een supercharger te gaan hangen. Dus jah ... als het te weinig is wordt het gewoon niet meer comfortabel.

Als je vergeet te tanken, da's simpel e ... op 2 minuten terug vol. Moet je geen half uur gaan uit trekken om uw wagen vol te krijgen.

Een EV zou moeten milieuvriendelijker zijn dan een ICE. Wanneer je zoveel accu's in een auto steekt, blijft daar niet zoveel meer van over: te hoge voetafdruk voor de productie van de accu's, hoger verbruik van de wagen. dat gewicht zorgt ook op vlak van verkeersveiligheid een probleem.

150 km/dag is al veel meer dan het gemiddelde, en volgens mij stop je met die wagen ook wel ergens. Geen nood voor een SUC dus, gewoon opladen aan een trage lader terwijl je ergens bent (11 kWh -> dus à rato van 30-50 km/h opladen). In Noorwegen staan in grote steden laadpalen bij zowat alle parkeerplaatsen in grote steden.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Een EV zou moeten milieuvriendelijker zijn dan een ICE. Wanneer je zoveel accu's in een auto steekt, blijft daar niet zoveel meer van over: te hoge voetafdruk voor de productie van de accu's, hoger verbruik van de wagen. dat gewicht zorgt ook op vlak van verkeersveiligheid een probleem.

150 km/dag is al veel meer dan het gemiddelde, en volgens mij stop je met die wagen ook wel ergens. Geen nood voor een SUC dus, gewoon opladen aan een trage lader terwijl je ergens bent (11 kWh -> dus à rato van 30-50 km/h opladen). In Noorwegen staan in grote steden laadpalen bij zowat alle parkeerplaatsen in grote steden.
    Hier ga je ervan uit dat ze er meer batterijen insteken. De kans is groter dat ze batterijen met een hogere energiedichtheid hebben gevonden (aangezien het model in omvang niet gegroeid is...). Bijgevolg ook geen extra gewicht en mogelijks ook kleinere voetafdruk bij productie.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Mag er wel wezen, Octavia RS in de typische kleur

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht

Mag er wel wezen, Octavia RS in de typische kleur
    Wel zéér lelijke velgen imo :S

Ik blijf het ook wat raar vinden dat de PHEV een RS wordt, hij is helemaal niet zo snel. Ze hadden waarschijnlijk beter er een apart sub-label (iV...) voor gemaakt.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Wel zéér lelijke velgen imo :S

Ik blijf het ook wat raar vinden dat de PHEV een RS wordt, hij is helemaal niet zo snel. Ze hadden waarschijnlijk beter er een apart sub-label (iV...) voor gemaakt.
    Ja ook helemaal geen fan van
    Er komt blijkbaar al een Octavia Iv maar die zou maar 204pk hebben, beetje zoals de GTD, GTI en GTE van de golf alleen die RSiv is wel vreemd
    7,3 naar de 100 geloof ik ? had er ook wel meer van verwacht

Komt er ook totaal nietmeer aan uit aan dat heel VAG concern, A3, Golf, Octavia, Leon allemaal de zelfde motoren en toch zijn ze weer allemaal anders

Regels voor berichten