Pagina 25 van 33 Eerste ... 15212223242526272829 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is het net niet de bedoeling dat die automatisch staat, dat die dat net zelf regelt? Wanneer je u intervaltijden handmatig aanpast, dan ben je eigenlijk al manueel u ruitenwissers aan het bedienen, dan staat die toch niet meer automatisch.
    Je kan de "gevoeligheid" aanpassen. Nu is dat natuurlijk wel iets dat je al rijdend moet kunnen doen... Maar bij Tesla moet je ook in die touchscreen zijn om uw lichten aan te zetten (stel bvb dat je die auto-stand had afgezet om god weet welke reden). Of om de klimaatbesturing te doen (ontwaseming bvb). Of de achterruitontdooiing aanzetten.

Er zijn echt wel veel dingen die je nodig hebt om gewoon uw auto te besturen, die je via een touchscreen moet bedienen. En niet alleen bij Tesla, zowat alle moderne merken doen dat.
    Die wetgeving lijkt me dus ook hopeloos verouderd ofwel gaan ze in Duitsland in hun eigen voet moeten schieten en dat soort functies via touchscreens verbieden.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dit dus. Het is toch compleet van de pot gerukt dat je een wagen bedient die een goedkeuring heeft om verkocht te worden in dat land. Keur hem dan niet goed zodat hij niet verkocht kan worden.

Geen idee hoe je dit logisch kan vinden.
    Nee dat klopt, eerst iets goedkeuren en dan iemand berechten omdat hij het gebruikt is wat gek.
    Maar ik snap wel waarom men zegt dat het voor afleiding zorgt. En men dus in de eerste plaats dit niet zou goedkeuren.

Tegenwoordig is het echt schering en inslag om alles via touch en haptic feedback te laten werken. Dat is in theorie allemaal zeer mooi, maar qua gebruiksgemak en veiligheid is dat niet alles. In de nieuwe golf en leon is het gewoon gevaarlijk om uw airco te bedienen bijvoorbeeld.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

ikbenben's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Het gaat om de snelheid van de intervallen bij de automatische ruitenwisserfunctie. Tenzij dat systeem (het leert ook bij blijkbaar) echt niet goed werkt, lijkt me toch niet echt noodzakelijk dat je daar een fysieke knop of hendel voor nodig zou hebben.
    I know, en bij de Civic kan je dat dus via de hendel doen
    Giggity

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laten we hopen dat dit de touchscreen-waanzin een beetje afremt. Vooral de volkswagen groep is hier compleet in doorgeslagen. Dit heeft alang niets meer te maken met esthetiek te maken maar is gewoon een kostenbesparing ten kosten van veiligheid en gebruiksgemak.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door camerad Bekijk bericht
    Laten we hopen dat dit de touchscreen-waanzin een beetje afremt. Vooral de volkswagen groep is hier compleet in doorgeslagen. Dit heeft alang niets meer te maken met esthetiek te maken maar is gewoon een kostenbesparing ten kosten van veiligheid en gebruiksgemak.
    "Vooral de VW groep"?
    Het is voorlopig toch echt vooral Tesla dat dit zo extreem doorvoert. In de meeste andere merken zijn de noodzakelijke dingen nog steeds aan het stuur te bedienen.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dit dus. Het is toch compleet van de pot gerukt dat je een wagen bedient die een goedkeuring heeft om verkocht te worden in dat land. Keur hem dan niet goed zodat hij niet verkocht kan worden.

Geen idee hoe je dit logisch kan vinden.
    Toch niet opmerkelijk.
    Er zal niet opgenomen zijn dat je bepaalde handelingen moet kunnen doen zonder het oog van de baan te verliezen. Nu opgelet dit is een zeer vage requirement daar je dit probleem ook kan hebben door controls aan het stuur. Je moet maar ff zoeken welke was het nu weer en welke positie/subhendeltje en dan is je focus weg.

Op oude GPS toestellen kreeg je ook oa de melding dat je deze nog mocht gebruiken indien je aan het rijden was (instellingen,...) aanpassen.

Er is trouwens een hendel aanwezig op een tesla. Deze is wel om enkele keren manueel te wissen. Adhv deze manuele interacties leert het systeem bij om op de gegeven instelling sneller te zijn. Dus in deze had hij manueel
    Heb je een IT of economische achtergrond, beu om elke dag naar Brussel af te reizen.
    Kom een wereldspeler verstekken in Zwijnaarde
    https://www.sofico.global/en/jobs

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtualdude Bekijk bericht
    Toch niet opmerkelijk.
    Er zal niet opgenomen zijn dat je bepaalde handelingen moet kunnen doen zonder het oog van de baan te verliezen. Nu opgelet dit is een zeer vage requirement daar je dit probleem ook kan hebben door controls aan het stuur. Je moet maar ff zoeken welke was het nu weer en welke positie/subhendeltje en dan is je focus weg.

Op oude GPS toestellen kreeg je ook oa de melding dat je deze nog mocht gebruiken indien je aan het rijden was (instellingen,...) aanpassen.

Er is trouwens een hendel aanwezig op een tesla. Deze is wel om enkele keren manueel te wissen. Adhv deze manuele interacties leert het systeem bij om op de gegeven instelling sneller te zijn. Dus in deze had hij manueel
    Er is imo een groot verschil tussen het bedienen van de wagen (pinkers, claxon, lichten, ruitenwissers, ...) en het bedienen van infotainment (GPS, radio, ...). Imo moet het eerste zo veel mogelijk fysieke knoppen zijn, net omdat je ze al rijdend moet kunnen aanpassen, het 2e kan je eventueel wel verwachten dat je dat enkel stilstaand doet, zelfs los van of het een touchscreen is of niet. Een gps locatie intypen gaat nooit terwijl je volle aandacht op de weg is, zelfs al heb je een draaiknop ofzo.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk bericht
    I know, en bij de Civic kan je dat dus via de hendel doen
    Ja dat zei je toch al?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virtualdude Bekijk bericht
    In veel auto's heb ik nochtans de irritante lange melding (ironisch dat dit enorm afleidt door die hoeveelheid tekst) dat je je focus op de weg moest houden als je de GPS zou bedienen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik vrees juist dat het nog veel verder zal gaan. Ik had al ergens gelezen dat BMW overweegt om "DLC" in te voeren in hun wagens. Bijvoorbeeld, een bepaald model zal altijd de verwarmde zetels bevatten maar je zal extra moeten betalen om die mogelijkheid beschikbaar te krijgen in je touchscreen voor 1 jaar lang. Dus ofwel betaal je extra om de zetelverwarming te mogen gebruiken ofwel betaal je niets extra maar zit je wel verwarmingselementen mee te sleuren zonder reden.

https://arstechnica.com/cars/2020/07...res-on-demand/

Minder varianten in je voorraad nodig => lagere kosten, meer marges, mensen die een tweedehandse BMW kopen zullen nog aan BMW moeten betalen om de extra functies vrij te krijgen .

(BMW zal niet de enige zijn die met dat idee speelt.)
    o/

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Ik vrees juist dat het nog veel verder zal gaan. Ik had al ergens gelezen dat BMW overweegt om "DLC" in te voeren in hun wagens. Bijvoorbeeld, een bepaald model zal altijd de verwarmde zetels bevatten maar je zal extra moeten betalen om die mogelijkheid beschikbaar te krijgen in je touchscreen voor 1 jaar lang. Dus ofwel betaal je extra om de zetelverwarming te mogen gebruiken ofwel betaal je niets extra maar zit je wel verwarmingselementen mee te sleuren zonder reden.

Minder varianten in je voorraad nodig => lagere kosten, meer marges, mensen die een tweedehandse BMW kopen zullen nog aan BMW moeten betalen om de extra functies vrij te krijgen .

Die mogelijkheid is er al ondertussen.

Maar, dat gebeurt al decennia lang. Mijn ouders hebben nog een Clio zonder elektrische spiegels gekocht, en nadien zelf de kabeltjes aangesloten omdat de motor er toch al in stak...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

BMW is inderdaad hier jammer genoeg ook in meegegaan, in de de nieuwe wagens is nog alles met knopjes te bedienen maar het is het nog maar de vraag hoelang dit zo blijft. Tesla was zowat de eerste die dit deed en daar vond ik het eigenlijk nog grappig en paste in het concept van een EV waarbij het het interieur een futuristisch en minimalistisch design krijgt. Maar sindsdien zijn zowat alle merken hierop gesprongen en is het gewoon volledig overdone. Ik zie het gebeuren dat binnen enkele generaties modellen dat het hebben van fysieke knoppen en analoge tellers in het interieur als premium aanzien gaat worden, dus eigenlijk terug naar af.

Bij BMW kan je al het één en ander bestellen in hun connecteddrive shop: https://www.bmw-connecteddrive.be/ap...#/portal/store
    Ik zie daar dingen staan zoals 'Adaptieve M sportophanging', dus dat wil zeggen dat die onderdelen al aanwezig moeten in zijn in de wagen ::

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    BMW is inderdaad hier jammer genoeg ook in meegegaan, in de de nieuwe wagens is nog alles met knopjes te bedienen maar het is het nog maar de vraag hoelang dit zo blijft. Tesla was zowat de eerste die dit deed en daar vond ik het eigenlijk nog grappig en paste in het concept van een EV waarbij het het interieur een futuristisch en minimalistisch design krijgt. Maar sindsdien zijn zowat alle merken hierop gesprongen en is het gewoon volledig overdone. Ik zie het gebeuren dat binnen enkele generaties modellen dat het hebben van fysieke knoppen en analoge tellers in het interieur als premium aanzien gaat worden, dus eigenlijk terug naar af.

Bij BMW kan je al het één en ander bestellen in hun connecteddrive shop: https://www.bmw-connecteddrive.be/ap...#/portal/store
    Ik zie daar dingen staan zoals 'Adaptieve M sportophanging', dus dat wil zeggen dat die onderdelen al aanwezig moeten in zijn in de wagen ::
    Dat is niet zo uitzonderlijk he. De "Adaptive M sportophanging" is gewoon de adaptieve ophanging die ze wat stijver maken...

DAB daarentegen zit daar ook in, en dat had gewoon standaard moeten zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Als ze echt beginnen met DLC's, vermoed ik dat er enorm veel mensen gaan beginnen software aan te passen om die te unlocken zonder daarvoor BMW te betalen.
    BMW hun Apple Carplay abonnement is ook al zoiets belachelijks.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Als ze echt beginnen met DLC's, vermoed ik dat er enorm veel mensen gaan beginnen software aan te passen om die te unlocken zonder daarvoor BMW te betalen.
    BMW hun Apple Carplay abonnement is ook al zoiets belachelijks.
    Dat Carplay abonnement is wel afgeschaft.

Doordat het via DLC werkt, vermoed ik dat uw auto ook continu online verifieert of de optie beschikbaar zou moeten zijn. Lijkt me dus net veel lastiger om te coderen. Het is al jaren zo dat je bepaalde opties gewoon softwarematig kon activeren he, ik vermoed net dat het zal minderen door connectiviteit.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nog over die Duitser. Bij Tesla kun je niet de gevoeligheid van de automatische ruitenwisser aanpassen. Dus hij was waarschijnlijk gewoon de snelheid van de ruitenwisser aan het instellen. En voor het deeprain algoritme er was, was de automatische ruitenwisser gewoon vaak slecht waardoor veel mensen dus zelf de snelheid gingen instellen. Ik kan best begrijpen dat bij ongevallen gekeken wordt naar wat je aan het doen was. Het gaat hier niet over een boete die je krijgt omdat een politieagent u bezig ziet op het touch screen. Vanaf ze zover willen gaan moeten ze inderdaad maar wettelijk vast leggen welke functies bedienbaar moeten zijn op welke plaatsen en auto's die hier niet aan voldoen geen goedkeuring geven.

Regels voor berichten