Pagina 21 van 27 Eerste ... 11171819202122232425 ... Laatste
    stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik vind bij de 3 Duitse premiums doorgaans de breaks mooier dan de berlines, maar bij de A6 heb ik ook wel wat problemen met de kont. Die chroom lijn idd, maar hij lijkt ook nogal hoog en vol te staan. Vond de vorige in dat opzicht mooier.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik vind van 90% de break versies een pak knapper dan de berlines.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    A6 vind ik niet mooi, nieuwe Cla geeft me zo een triest gevoel precies doet me aan achterkant wat denken aan een triestig manneke

Daarnet achter Volvo S60 en die is ook wel mooi!

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    A6 vind ik niet mooi, nieuwe Cla geeft me zo een triest gevoel precies doet me aan achterkant wat denken aan een triestig manneke
    idem.

Maar met die diffuser eronder toch mooie wagen.

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.hln.be/auto/deze-lordsto...ruck~a789f95d/

Nog een nieuwe uitdager voor de cybertruck, naast Rivian. Toch raar dat nieuwe automerken de laatste jaren als paddestoelen uit de grond springen.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    28 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht

Nog een nieuwe uitdager voor de cybertruck, naast Rivian. Toch raar dat nieuwe automerken de laatste jaren als paddestoelen uit de grond springen.
    Ze willen allemaal een stuk van de koek maar voorlopig raken velen nog niet verder dan coole photoshops en eventueel een al dan niet (half) werkend prototype...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht

En hoeveel ervan brengen effectief ooit een model (of meer dan 1) op de markt?
    Er zijn er héél veel die een elektrische wagen gingen uitbrengen, en ondertussen allemaal een stille dood zijn gestorven.

Bekijk dit bvb https://www.businessinsider.nl/the-1...onal=true&r=US
    Elk model dat daar staat heeft een "is expected to be delivered" etc. Geen enkele die effectief al is afgeleverd...

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ze willen allemaal een stuk van de koek maar voorlopig raken velen nog niet verder dan coole photoshops en eventueel een al dan niet (half) werkend prototype...
    Inderdaad, met bijpassende idiote cijfers over 0-100 tijden en PK's...

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ik ben ook vaker fan van de berline dan de break versie. De A4 is een uitzondering, dat model vind ik gewoon echt niet zo mooi in berline versie.
    En Audi maakt ook wel zeer mooie break versies. De breaks van BMW vind ik een stuk minder mooi.

Trouwens voor een surfplank maakt het niet uit of je nu een berline of break hebt, je moet sowieso de achterbank neerklappen.
    Die mens heeft ne 7-zitter gekocht.
    Dat in de vorm van een Tiguan AllSpace.

En dat de achterbanken plat moeten zal logisch zijn voor zo'n gigantisch (lang) speelgoed er in te proppen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    En hoeveel ervan brengen effectief ooit een model (of meer dan 1) op de markt?
    Er zijn er héél veel die een elektrische wagen gingen uitbrengen, en ondertussen allemaal een stille dood zijn gestorven.

Bekijk dit bvb https://www.businessinsider.nl/the-1...onal=true&r=US
    Elk model dat daar staat heeft een "is expected to be delivered" etc. Geen enkele die effectief al is afgeleverd...
    Niet allemaal e. Een aantal van die modellen zijn al opgeleverd (bv. Rimac & pakweg Taycan).
    En een aantal komen uit de hoek van 'gekende' merken, dus 't is maar een kwestie van tijd.

Tesla zal ooit wel af komen met de Roadster, maar die is altijd te laat.
    Lotus verwacht ik wel dat ze zullen leveren na alle beloftes die ze al gedaan hebben. Denk persoonlijk nu niet dat dit model hun beste keuze was om te maken met hun 'nieuwe centen' (gezien de rest van hun line-up), but we'll see if they can sell out.

Anyway ... in de supercar space komen die nieuwkes vaker tot productie omdat ze er zo weinig stuks van produceren.
    Voor die markt van de pick ups moet men eigenlijk ineens kijken naar meer massa productie en net dat zal een probleem zijn voor vele nieuwkomers. HECK ... zelfs een gigant als Tesla heeft er nog steeds problemen mee (uiteindelijk zijn ze nog steeds 'nieuwkomer' in de auto-space).

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Nieuwe Octavia RS staat te configureren op het tjechische site. Ik denk dat ik zo goed als alles heb gekozen en kom op +-41k uit voor de Benzine en voor de Plug-in

Als particulier zijnde, wat zouden jullie doen ? Benzine of Plug-in ? Indien de aankoopprijs +- gelijk is

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Nieuwe Octavia RS staat te configureren op het tjechische site. Ik denk dat ik zo goed als alles heb gekozen en kom op +-41k uit voor de Benzine en voor de Plug-in

Als particulier zijnde, wat zouden jullie doen ? Benzine of Plug-in ? Indien de aankoopprijs +- gelijk is
    Ik gok dat de restwaarde voor de benzine hoger gaat liggen, maar de running kost voor de hybride is wel een stuk lager. Probeer eerst eens een TCO te berekenen voor beide, aangezien die wel ver uit elkaar kan liggen terwijl de aankoopprijs gelijk is.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)

Lijkt me vreemd dat de hybride maar even duur zou zijn?

Indien dit inderdaad is, in Vlaanderen op dit ogenblik zou ik zeker de hybride overwegen.Voorlopig nog steeds 0€ BIV en 0€ wegentaks.

Indien je thuis kan laden aan nachttarief, of idealiter wanneer je zonnepanelen hebt, terugdraaiende teller en nog beter, wat overschot op uw zonnepanelen capaciteit, dan wordt het helemaal voordelig.

Hoeveel profijt je gaat doen hangt ook veel af van uw profiel, heel veel korte ritten binnen de batterijcapaciteit, of veel lange autosnelweg ritten heeft een enorme impact op je kost/km.

De normaal stevige meerprijs van een hybride is als particulier meestal niet terug te verdienen zonder de fiscale voordelen die bedrijven hebben op een hybride, maar als de aankoopprijs gelijk is, is het een no-brainer zou ik denken.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht

Indien dit inderdaad is, in Vlaanderen op dit ogenblik zou ik zeker de hybride overwegen.Voorlopig nog steeds 0€ BIV en 0€ wegentaks.

Indien je thuis kan laden aan nachttarief, of idealiter wanneer je zonnepanelen hebt, terugdraaiende teller en nog beter, wat overschot op uw zonnepanelen capaciteit, dan wordt het helemaal voordelig.

Hoeveel profijt je gaat doen hangt ook veel af van uw profiel, heel veel korte ritten binnen de batterijcapaciteit, of veel lange autosnelweg ritten heeft een enorme impact op je kost/km.

De normaal stevige meerprijs van een hybride is als particulier meestal niet terug te verdienen zonder de fiscale voordelen die bedrijven hebben op een hybride, maar als de aankoopprijs gelijk is, is het een no-brainer zou ik denken.
    Maar dan overweeg je enkel de prijs . De hybride doet bvb 0-100 in 7.3s, dat is ongeveer hetzelfde als de uitgaande diesel-RS (en die is toch altijd beschouwd als "niet de echte").
    De benzine doet het in 6.8s trouwens, maar zal vooral een pak minder gewicht door een bocht moeten gooien.

Dus als je graag op de limiet rijdt, zal die bij de benzine wel een stukje verder liggen dan bij de hybride.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht

Benzine komt op 41,5k, plug-in op 41,4k zelfs

Voorlopig is het inderdaad nog zo met de BIV, maar zoals ik het heb begrepen is de benzine leverbaar in B vanaf november, de plug-in van februari 2021. De vraag is wat ze gaan doen qua fiscaliteit vanaf 2021
    Meeste ritten zijn altijd woonwerk verkeer (+-24km waarvan 14 autostrade) tenzij de vriendin eens voor het werk de baan op moet, maar dat is ook uitzonderlijk eens meer dan 100km/dag
    Indien het nog zou lukken komen er nog wel zonnepanelen dit jaar en anders is er inderdaad het nachttarief

Ga het nog even afwachten wat dit geeft qua prijzen in België natuurlijk want hun vanaf prijzen liggen wel lager dan hier volgens mij.
    @sandervdw wat is de TCO waarde ? Denk dat ik die pas kan berekenen als hij hier ook op de markt is, niet ?

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Benzine komt op 41,5k, plug-in op 41,4k zelfs

Voorlopig is het inderdaad nog zo met de BIV, maar zoals ik het heb begrepen is de benzine leverbaar in B vanaf november, de plug-in van februari 2021. De vraag is wat ze gaan doen qua fiscaliteit vanaf 2021
    Meeste ritten zijn altijd woonwerk verkeer (+-24km waarvan 14 autostrade) tenzij de vriendin eens voor het werk de baan op moet, maar dat is ook uitzonderlijk eens meer dan 100km/dag
    Indien het nog zou lukken komen er nog wel zonnepanelen dit jaar en anders is er inderdaad het nachttarief

Ga het nog even afwachten wat dit geeft qua prijzen in België natuurlijk want hun vanaf prijzen liggen wel lager dan hier volgens mij.
    @sandervdw wat is de TCO waarde ? Denk dat ik die pas kan berekenen als hij hier ook op de markt is, niet ?
    Verzekering zou volgens mij hetzelfde moeten zijn. BIV en VB kan je al simuleren. Brandstofkost kan je proberen uit te rekenen.
    Restwaarde zal wat onzeker zijn...

Regels voor berichten