Pagina 14 van 47 Eerste ... 410111213141516171824 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vergeet wel niet dat Cronos een van de grootste (zoniet het grootste) wagenpark heeft van België en daardoor gigantische kortingen heeft.
    Een kleine speler kan daar niet aan komen. Althans bij Mercedes is het verschil toch redelijk wat hebben ze mij verteld.
    Klopt, in het geval van BMW 20% op de basisprijs en 500€ op de opties. Maar bij Brainbridge krijg je 16% denk ik. Bij Juvo kreeg ik 15%.
    Dus zelfs met vrij kleine bedrijven lopen die kortingen al wel wat op. Zelf kreeg ik (puur als zelfstandige met 1 wagen) 11% op de totaalprijs.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ik vind een 330e helemaal niet interessant als auto.. Fiscaal gezien natuurlijk wel.
    That's kinda the whole point eh.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    That's kinda the whole point eh.
    Tuurlijk, maar 't is gewoon afwegen of ik wil betalen voor de i ipv de e..

Ik wil eigenlijk opnieuw een coupé, dus ik ga sowieso wachten tot de nieuwe 4GC te configureren valt. Dan zie ik wel waar ik uitkom.. dan zit ik ineens niet met dat dilemma, er is dan enkel maar i of d

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tuurlijk, maar 't is gewoon afwegen of ik wil betalen voor de i ipv de e..

Ik wil eigenlijk opnieuw een coupé, dus ik ga sowieso wachten tot de nieuwe 4GC te configureren valt. Dan zie ik wel waar ik uitkom.. dan zit ik ineens niet met dat dilemma, er is dan enkel maar i of d
    Ge moet dan wel nog kiezen of je de i vanvoor of vanachter wil. i4 of 4xxi is toch iets anders
    En je vergeet de belangrijkste letter uit het alfabet. de M.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ge moet dan wel nog kiezen of je de i vanvoor of vanachter wil. i4 of 4xxi is toch iets anders
    En je vergeet de belangrijkste letter uit het alfabet. de M.
    M zal het sowieso niet worden. Dat is er wat over helaas. Max een 430i.

Is die i4 qua looks nu al definitief? Kan je eens een foto posten van hoe die eruit gaat zien? Laatste keer dat ik hem zag was het toch niet wat ik ervan verdacht had..

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    M zal het sowieso niet worden. Dat is er wat over helaas. Max een 430i.

Is die i4 qua looks nu al definitief? Kan je eens een foto posten van hoe die eruit gaat zien? Laatste keer dat ik hem zag was het toch niet wat ik ervan verdacht had..
    Voor zover ik begrepen heb, wordt die quasi identiek als die 4 die ze nu hebben getoond. Het zou eigenlijk een motorisatie-versie van de 4 worden, maar door zijn EV-situatie wel met een paar andere elementen er in.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Voor zover ik begrepen heb, wordt die quasi identiek als die 4 die ze nu hebben getoond. Het zou eigenlijk een motorisatie-versie van de 4 worden, maar door zijn EV-situatie wel met een paar andere elementen er in.
    Aha ok, dat is natuurlijk een ander verhaal. Dan is dat ook een serieuze kanshebber.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik frons meer dat ik korting krijg bij pakweg Bouwfirma's omdat ik een btwnummer kan ingeven.
    Zoals ik het had gehoord komt dat omdat die dat ergens kunnen inbrengen ofzo.

Heb met mijn bouw al een paar keer gehad dat ze zeiden van, weet je wat ik factureer het door naar dat bedrijf dan kan ik extra korting geven en die factuur dat door naar u, zo heb jij de korting.

Zo heeft bv de keurder van elektriciteit de factuur opgestuurd naar de groothandel en die stuurde dat door naar mij, zo moest ik 20% minder betalen.
    Zelfde verhaal met grondwerken. Grondwerker zei op laatste ik stuur de factuur wel door naar u metser, die stuurt de factuur naar u, dan kan ik meer korting geven. De mester stuurde dan de factuur bedrag rechtstreeks door naar mij in zijn factuur.
    Normaal was het steeds de bedoeling dat ik rechtstreeks met hun afrekenende. Maar op het einde van de dag was het vaak, weet je wat jongen ik ga het zo regelen, dan moet je minder betalen.

Voor de metster en groothandel was dat een nul operatie. En de grondwerker, keurder kan dan iets doen waardoor ze die extra korting ergens konden ingeven.

Soit OT:

Heb jij al met de 330e en 330i gereden (omdat je geinteresseerd bent in 330e)?
    Mij valt het altijd op dat de 330e hoger op zijn poten staat als een 330i (kan fout zicht zijn). Ik ga er ook vanuit dat 330e een stuk zwaarder weegt.
    Ik vroeg mij af of je dat verschil tussen beide auto's hard voelt, aan het rijgedrag?
    Laatst gewijzigd door Bimmer; 5 juni 2020 om 11:45

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Toch niet voor zover de concept die ze voorgesteld hebben.
    Ok, concept is uiteraard niet final, maar ik denk wel dat ze @minimum een heel ander interieur in gedachten hebben voor de productie wagen dan de standaard 3/4 layout.
    https://www.youtube.com/watch?v=JvxWhWc2VR0

En natuurlijk, zoals we al gezien hebben bij de i3 (zijnde, ze kunnen écht wel gatlelijke wagens maken voor productie) ... zullen we wel wat foefkes zien aan de buitenkant ook.

Nu soit ... we'll see eh.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Zoals ik het had gehoord komt dat omdat die dat ergens kunnen inbrengen ofzo.

Heb met mijn bouw al een paar keer gehad dat ze zeiden van, weet je wat ik factureer het door naar dat bedrijf dan kan ik extra korting geven en die factuur dat door naar u, zo heb jij de korting.

Zo heeft bv de keurder van elektriciteit de factuur opgestuurd naar de groothandel en die stuurde dat door naar mij, zo moest ik 20% minder betalen.
    Zelfde verhaal met grondwerken. Grondwerker zei op laatste ik stuur de factuur wel door naar u metser, die stuurt de factuur naar u, dan kan ik meer korting geven. De mester stuurde dan de factuur bedrag rechtstreeks door naar mij.

Voor de metster en groothandel was dat een nul operatie. En de grondwerker, keurder kan dan iets doen waardoor ze die extra korting ergens konden ingeven.

Soit OT:

Heb jij al met de 330e en 330i gereden (omdat je geinteresseerd bent in 330e)?
    Mij valt het altijd op dat de 330e hoger op zijn poten staat als een 330i (kan fout zicht zijn). Ik ga er ook vanuit dat 330e een stuk zwaarder weegt.
    Ik vroeg mij af of je dat verschil tussen beide auto's hard voelt?
    Huidige generatie nog niet gereden. Bij vorige wel met 330e en paar motorisaties van de de gewone, maar niet de 30i (maar wel zelfde gewicht). Je voelt bij de 330e wel dat hij wat meer weegt, maar véél minder dan je zou denken. Als je ermee op circuit gaat rijden, ga je dat merken, maar voor gewoon dagelijks verkeer is dat gewicht geen issue. Uiteindelijk weegt hij 1800kg, dat is 100kg meer dan een 520d, ook weer niet zo extreem.

Wat je wél voelt, is het gewicht op de dempers. Ik zou aanraden om de adaptieve dempers te nemen, want de standaard dempers zijn wel wat steviger bij de 330e.
    Dus voel je dat gewicht: ja. Zo erg dat het hinderlijk is: nee

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Toch niet voor zover de concept die ze voorgesteld hebben.
    Ok, concept is uiteraard niet final, maar ik denk wel dat ze @minimum een heel ander interieur in gedachten hebben voor de productie wagen dan de standaard 3/4 layout.
    https://www.youtube.com/watch?v=JvxWhWc2VR0

En natuurlijk, zoals we al gezien hebben bij de i3 (zijnde, ze kunnen écht wel gatlelijke wagens maken voor productie) ... zullen we wel wat foefkes zien aan de buitenkant ook.

Nu soit ... we'll see eh.
    Als je de gecamoufleerde modellen ziet, zie je wel dat het traditioneler wordt:

Zegt niks over het interieur, maar ik denk dat ze deze keer gesnapt hebben dat mensen gewone wagens in elektrische vorm willen.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Dat is net wat ik niet snap. Het is toch overduidelijk dat mensen idd gewoon een mooie moderne wagen willen... futuristische zever hebben we niks aan.

Als deze rechtstreeks de concurrentie kan aangaan met de model 3 + de afwerking van de huidige 3-reeks, dan gaat die toch potten breken? (523pk, 600km range, ook al is dat in de realiteit lager)

iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Huidige generatie nog niet gereden. Bij vorige wel met 330e en paar motorisaties van de de gewone, maar niet de 30i (maar wel zelfde gewicht). Je voelt bij de 330e wel dat hij wat meer weegt, maar véél minder dan je zou denken. Als je ermee op circuit gaat rijden, ga je dat merken, maar voor gewoon dagelijks verkeer is dat gewicht geen issue. Uiteindelijk weegt hij 1800kg, dat is 100kg meer dan een 520d, ook weer niet zo extreem.

Wat je wél voelt, is het gewicht op de dempers. Ik zou aanraden om de adaptieve dempers te nemen, want de standaard dempers zijn wel wat steviger bij de 330e.
    Dus voel je dat gewicht: ja. Zo erg dat het hinderlijk is: nee
    Battery pack weegt iets van een 120 kg of zoiets dacht ik.
    En ja, je voelt dat het er is als je die wagen in de bochten gooit. Maar ook énkel indien je die in de bochten zou gooien.

Bij normaal rijgedrag (99% v/d tijd dus) voel je dat totaal niet.
    Die heeft bv. voldoende macht om meer dan vlot genoeg in gang te schieten (o.a. dankzij het onmiddelijke E-koppel natuurlijk).
    In een normaal geval, waar je gewoon het verkeer volgt, bochten of geen bochten, ga je dat niet merken.

Bij mij zit er weliswaar adaptief onderstel op.

Anyway ...
    Ga je dankzij het hybrid verhaal een andere rij-ervaring hebben? -> ABSOLUUT!
    Ga je last hebben van het extra gewicht? -> Not really.
    Kun je het voelen? -> Sometimes.

Als je de gecamoufleerde modellen ziet, zie je wel dat het traditioneler wordt:

Zegt niks over het interieur, maar ik denk dat ze deze keer gesnapt hebben dat mensen gewone wagens in elektrische vorm willen.
    Laat ons hopen dat het geen tweede i3 wordt.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    43 Post(s)
    Dat is net wat ik niet snap. Het is toch overduidelijk dat mensen idd gewoon een mooie moderne wagen willen... futuristische zever hebben we niks aan.

Als deze rechtstreeks de concurrentie kan aangaan met de model 3 + de afwerking van de huidige 3-reeks, dan gaat die toch potten breken? (523pk, 600km range, ook al is dat in de realiteit lager)
    Klopt, al snap ik niet waarom die zoveel PK's krijgen.
    1) Je verliest al 1/3e van uw mogelijks publiek omdat die geen verzekering kunnen krijgen voor zo'n wagen
    2) van de overige 2/3e gaat er een hele hoop bij zijn die zoveel niet willen betalen voor verzekering. De Tesla Model 3 kwam bij mij op 2000€/jaar en dat zal voor de i4 niet minder zijn...
    3) Om petrolheads te overhalen zijn die PK's handig, maar voor het grootste deel van de bevolking is eentje met 300PK echt al méér dan genoeg.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Klopt, al snap ik niet waarom die zoveel PK's krijgen.
    1) Je verliest al 1/3e van uw mogelijks publiek omdat die geen verzekering kunnen krijgen voor zo'n wagen
    2) van de overige 2/3e gaat er een hele hoop bij zijn die zoveel niet willen betalen voor verzekering. De Tesla Model 3 kwam bij mij op 2000€/jaar en dat zal voor de i4 niet minder zijn...
    3) Om petrolheads te overhalen zijn die PK's handig, maar voor het grootste deel van de bevolking is eentje met 300PK echt al méér dan genoeg.
    Ik denk dat de verzekering ook wel efkes mag meegaan met de tijd hé. Met 300pk hang je even snel in het decor als met 500pk. Al zeker als je ziet dat die wagens afgeladen vol zitten met rijhulpsystemen. Tractiecontrole is bijvoorbeeld ook een pak beter dan bij een ICB, die kan veel veel sneller reageren.

Regels voor berichten