Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    M`n nieuwe Kawasaki Versys 650 is besteld.

Ik had een tweedehandse van 2009, maar durfde er niet echt grote ritten meer mee maken en zeker niet met twee op de motor.
    En nu kwam m`n vrouw zelf af met dat ze dat wel mist, dus direct naar de motorhandelaar gereden en een nieuwe besteld.
    Enige spijtige was dat de felgroene kleur die ze op de 1000 hebben, niet op de 650 bestaat, dat is daar zo`n kakki groen. Dus het is een zwarte geworden met de groene streep in. En aangezien we ook koffers willen ineens maar het grand tourer pakket besteld, met handkappen, koffers, gps houder, 12v aansluiting en mistlichten.
    De lokale economie is weeral volop gesteund.
    Nu nog twee weekjes wachten.

Als iemand geïnteresseerd is in een Versys 650 van 2009, laat maar weten he.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Lexx's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn hier mensen die al eens een "vakantie/trip" met de moto hebben gedaan (in groep)?

Droom echt al heel lang om eens zo'n trip te maken doorheen Europa (richting oostenrijk/italie en de alpen dan).
    Weet niet goed waar te beginnen (al is het maar met de voorbereiding/whatever)

Of als iemand leuk leesmateriaal heeft waar ik kan beginnen..
    "You don't stop riding because you get old, you get old because you stop riding."

Vliegende Cisse's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maak u lid op 2fast4u.be, lees, maak kennis, neem deel aan ritjes, en schrijf u eens in voor de meerdaagsen.
    Wel altijd het oosten moto walhalla: Eifel, moezel, zwarte woud.

Tapatalk!
    Wie ben ik? -> Keyboard-arcaderacer, Gixxer-flyer, E30-drifter
    Carpe diem!
    Insanus sanus est..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    M`n nieuwe Kawasaki Versys 650 is besteld.

Ik had een tweedehandse van 2009, maar durfde er niet echt grote ritten meer mee maken en zeker niet met twee op de motor.
    En nu kwam m`n vrouw zelf af met dat ze dat wel mist, dus direct naar de motorhandelaar gereden en een nieuwe besteld.
    Enige spijtige was dat de felgroene kleur die ze op de 1000 hebben, niet op de 650 bestaat, dat is daar zo`n kakki groen. Dus het is een zwarte geworden met de groene streep in. En aangezien we ook koffers willen ineens maar het grand tourer pakket besteld, met handkappen, koffers, gps houder, 12v aansluiting en mistlichten.
    De lokale economie is weeral volop gesteund.
    Nu nog twee weekjes wachten.

Als iemand geïnteresseerd is in een Versys 650 van 2009, laat maar weten he.
    Ik heb een felgroene versys 650 uit 2018. Technisch hetzelfde als de nieuwe. Super moto. krachtig genoeg om deftig met twee te rijden. Ruimte genoeg om veel materiaal mee te nemen.

Mijne zoon heeft hem wel op zijn zij gelegd int weekend. Die is 15, zot van auto's en moto's en wou eens proberen. Nu heeft hij al een paar keer met een brommerke en de 125 van de madam op en af gereden aan de garage, maar die dingen wegen maar een goeie 100 kg. Het rijden lukte goed, maar stoppen was iets minder. Voetje te laat gezet, beetje overhellen en de 230 kg topzware moto hou je niet meer tegen. Handvatbescherming en framebescherming hebben hun werk goed gedaan. De kleine was enkel een beetje aangedaan.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren examen gedaan! De praktijk manoeuvres gingen goed van de eerste keer. Dat was echt een hele opluchting want ik wou echt gewoon die manoeuvres gedaan hebben. Openbare weg is helaas net gebuisd omdat mijn bochtenwerk nog niet helemaal goed zit. En dat is ook terecht van de examinator. We hebben heel veel geoefend op de praktijk, maar dus minder op openbare weg. In elk geval mag ik nu een voorlopig rijbewijs aanvragen, een moto kopen en op het gemak ervaring beginnen opdoen!
    ...

Tigerr's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibokio Bekijk bericht
    Gisteren examen gedaan! De praktijk manoeuvres gingen goed van de eerste keer. Dat was echt een hele opluchting want ik wou echt gewoon die manoeuvres gedaan hebben. Openbare weg is helaas net gebuisd omdat mijn bochtenwerk nog niet helemaal goed zit. En dat is ook terecht van de examinator. We hebben heel veel geoefend op de praktijk, maar dus minder op openbare weg. In elk geval mag ik nu een voorlopig rijbewijs aanvragen, een moto kopen en op het gemak ervaring beginnen opdoen!
    Grats op de manoevers alvast ! dat is inderdaad de eerste stap richting moto en zelf rijden !
    alleen nog eens de stress van een examen ma bon !

happy riding en stay safe !!
    -= PMA ALL DAY =-
    -= One Life, One Chance =-

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Succes, en proficiat

Tapatalk!
    Carpe diem!
    Insanus sanus est..

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tibokio Bekijk bericht
    Kleine tip: stel dat examen niet te lang uit. Ik ben dat een hele tijd vergeten en had mijn examen dan een kleine 2 weken voor mijn manoeuvres verliepen. Uiteraard weer gebuisd door een stommiteit, en dan hemel en aarde moeten verzetten om toch nog op tijd een nieuw examen te kunnen plannen, op de allerlaatste dag. Zeer veel stress voor dat examen toen!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    80 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar kan men best een tweedehands voertuig halen?

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sheik Yerbouti Bekijk bericht
    Waar kan men best een tweedehands voertuig halen?
    ofwel koop je particulier via 2e hands of andere dergelijke sites.
    ofwel geef je iets meer uit en koop je via dealers (de meesten hebben er wel staan) maar dan is hij wel nagekeken en meestal nog garantie ook.
    -= PMA ALL DAY =-

Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gebruiken jullie iets van navigatie op de moto? GPS, smartphone?

Ik ben namelijk op zoek naar iets, maar weet nog niet goed wat. Gsm houder is goedkoop, maar de sensor van de camera zou kunnen kapot gaan door de trillingen lees ik vaak online.. Een echte gps is duur, maar kan wel tegen een stootje. Dus ik wou eens zien wat jullie precies allemaal gebruiken
    ...

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik gebruik gewoon google maps met enkel het geluid. Dat werkt goed genoeg, maar perfect is het niet want ik mis toch regelmatig wel eens een bocht
    Ook is dat daar duidelijk niet voor gemaakt want af en toe zegt mevrouw google dan ja ik ga uw route veranderen want het is file, als je dit niet wil druk dan op nee. En dan zit ik daar schoon met mijn telefoon in mijn zak natuurlijk.

Pieter3770's schermafbeelding
    iTrader
    194 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    TomTom Rider 550 hier.
    Connecties leggen met de Sena en de gsm is zeer frustrerend, maar eenmaal het werkt is het top.
    De ingebouwde "plan een spannende route" werkt best goed. Gebruik ik dus geregeld on the fly als ik zomaar wat wil gaan rijden zonder vooraf een route te zoeken online of eentje te maken.
    Van zodra je eens aan georganiseerde ritten gaat mee doen is een gps gewoon noodzakelijk.
    (al kan je natuurlijk ook apps op je gsm ervoor installeren - TomTom Go bijvoorbeeld)

De TomTom live flitsers hebben me ook al geregeld een boete bespaard.
    En ondertussen kan ik door de zoomstand altijd hetzelfde te houden ook al inschatten hoe fel een bocht is en er dus vlotter doorgaan dan wanneer ik de bocht blind had moeten nemen.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tomtom hier ook. geen spijt van.
    die doen regelmatig cashback acties en als je dan al een goedkopere webshop vind koop je zeer goedkoop de laatste nieuwe tomtom versie.
    -= PMA ALL DAY =-

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook TomTom Rider.
    Beste investering ooit.
    GPS kost trouwens niet meer dan een beetje smartphone
    De houder zijn contactpunten zijn wel een bekend minder punt. Die falen wel na enkele 10-duizend km. Gewoon vervangen. Kost ook geen been eh.
    Carpe diem!
    Insanus sanus est..

Regels voor berichten