Pagina 1 van 43 1234511 ... Laatste
    Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread - Deel XI

Na meer dan 11.000 posts in deel 10, is het tijd voor deel 11.

Je kan deel 10 nog steeds hier vinden: https://www.9lives.be/forum/mobilite...deel-10-a.html

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Deze avond bij het halen van frietjes was ik nagenoeg zelf bijna zo plat als een patat. Goed geladen vrachtwagen rijdt zeer kort achter mij en ik zie chauffeur wat GSM'en. Ik begin dus goed vroeg al te pinken dat ik ga afslagen naar de parking van de frituur vanop de weg waarop we rijden, waar je 70 mag. Ik pink goed op tijd, ik vertraag netjes, schol niets of die had me gewoon mee gemaaid...

Dan bij het naar huis rijden vrouwtje dat niet al te veel zin had haar spiegels te gebruiken, komt gewoon opzij vanop de oprit en klaar. Doet er niet toe dat ik daar al reed..

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mensen die in een parkeervak rijden, klote scheef staan en toch denken 'yup, goed genoeg'.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mensen die in een parkeervak rijden, klote scheef staan en toch denken 'yup, goed genoeg'.
    Zie ik bij mij op het werk ook veel. Sinds een paar jaar moeten we daar verplicht achteruit parkeren ivm veiligheid. Een deel van de parking zijn echter visgraten en dat is voor veel mensen 2 niveau's te moeilijk. Het is nochtans niet moeilijk: gewoon op voorhand al draaien en dan in uw spiegels kijken en dan kunt ge nog corrigeren.
    Als er nog niet veel volk staat is het natuurlijk ook mogelijk om gewoon vooruit in een parkeerplaats te rijden, maar veel mensen kunnen in dit geval blijkbaar enorm moeilijk inschatten wanneer de achterkant van hun auto net de lijn gepasseerd is.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Iets zegt mij dat er vandaag weer veel files en ongevallen gaan zijn...

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chauffagist Bekijk bericht
    Iets zegt mij dat er vandaag weer veel files en ongevallen gaan zijn...
    Zolang de meeste bureaumannekes die altijd haast hebben en zichzelf belangrijk vinden nog thuis kunnen werken, zal het wel meevallen. Er zullen er natuurlijk wel een deel vergeten zijn hoe ze moeten rijden en voordien trok het ook al op niet veel.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Zolang de meeste bureaumannekes die altijd haast hebben en zichzelf belangrijk vinden nog thuis kunnen werken, zal het wel meevallen. Er zullen er natuurlijk wel een deel vergeten zijn hoe ze moeten rijden en voordien trok het ook al op niet veel.
    Hoe zie je dat juist in het verkeer dat het bureaumannekes zijn en zichzelf belangrijk vinden?

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Hoe zie je dat juist in het verkeer dat het bureaumannekes zijn en zichzelf belangrijk vinden?
    Er zijn verschillende aanwijzingen. Nummerplaathouders van leasemaatschappij, de kledij en rondrijden op het tijdstip waarop arbeiders al aan het werk zijn. Dat ze zich belangrijk voelen, zie je aan de rijstijl.
    O ja, voor het hier weer op zijn 9lives' verder gaat: Het gaat hier duidelijk niet over elk bureaumanneke, maar over diegene die dus denken dat ze belangrijker zijn dan een ander.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Li1quid's schermafbeelding
    iTrader
    99 (98%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Er zijn verschillende aanwijzingen. Nummerplaathouders van leasemaatschappij, de kledij en rondrijden op het tijdstip waarop arbeiders al aan het werk zijn. Dat ze zich belangrijk voelen, zie je aan de rijstijl.
    O ja, voor het hier weer op zijn 9lives' verder gaat: Het gaat hier duidelijk niet over elk bureaumanneke, maar over diegene die dus denken dat ze belangrijker zijn dan een ander.
    Welk bureaumanneke heeft jou ooit gekwetst?
    PSN: Li1quid

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Welk bureaumanneke heeft jou ooit gekwetst?
    Geen enkele eigenlijk, ik erger mij gewoon aan het type dat ik beschreef.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Gevaarlijkste chauffeurs vind ik toch nog altijd de jonge gastjes die pas hun rijbewijs hebben, maar denken dat ze kunnen rijden zoals de beste.

Die kunnen gevaar precies niet inschatten. Oh ja 70 in zone 30 is toch stoer, op een fietsstraat voorbij de school!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Gevaarlijkste chauffeurs vind ik toch nog altijd de jonge gastjes die pas hun rijbewijs hebben, maar denken dat ze kunnen rijden zoals de beste.

Die kunnen gevaar precies niet inschatten. Oh ja 70 in zone 30 is toch stoer, op een fietsstraat voorbij de school!
    Zie ik nu wel niet enkel bij jonge gastjes ze. Ik zie er veel dingen uitsteken waarvan ik denk: "serieus, lijkt u dat nu een goed plan?".

Nu ivm die fietsstraten, ze overdrijven er wel mee. Hier is ook een fietsstraat waar ik standaard te snel rij (als er geen fietsers zijn, obviously).
    https://www.google.com/maps/@51.0786...7i13312!8i6656
    Oké, dat is een straat die vaak gebruikt wordt door fietsers om naar school te rijden. Maar de overige 23u van de dag is dat gewoon een baan tussen de velden waar niemand komt.

Nog een ergernis (zelfde baan, is ondertussen wel aangepast):
    https://www.google.com/maps/@51.0787...7i13312!8i6656

Welke pipo heeft die voorrang van rechts ooit bedacht?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Hier in Aarschot is er ook zo'n baan waar om de 100m een straat uit een woonwijk voorrang heeft op de gevoelsmatig duidelijke hoofdbaan...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Hier in Aarschot is er ook zo'n baan waar om de 100m een straat uit een woonwijk voorrang heeft op de gevoelsmatig duidelijke hoofdbaan...
    Ja, dat is irritant, maar wat mij hier vooral stoort is het feit dat het dus voorrang van rechts is vlak na de spoorweg (die serieus bergop ligt, en met een borduur en doorlopend fietspad). Je zie die straat dus niet als je daar aankomt waardoor ge technisch gezien op de spoorweg moet gaan stil staan (of heel traag aan komen rijden). Was echt een compleet idiote situatie.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ja, dat is irritant, maar wat mij hier vooral stoort is het feit dat het dus voorrang van rechts is vlak na de spoorweg (die serieus bergop ligt, en met een borduur en doorlopend fietspad). Je zie die straat dus niet als je daar aankomt waardoor ge technisch gezien op de spoorweg moet gaan stil staan (of heel traag aan komen rijden). Was echt een compleet idiote situatie.
    Aangeven aan lokaal bestuur.
    Die mogen altijd een wijziging doen aan infrastructuur door bv borden als het hun bevoegdheid is en anders een wijziging aanvragen aan de bevoegde instanties.

Regels voor berichten