Pagina 9 van 32 Eerste ... 567891011121319 ... Laatste
    Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dan woon je niet dicht bij een school.

Ik woon heel dicht bij 3 scholen. Die mannekes rijden allemaal netjes op de parkeerplaats als er geen wagen staat. En schieten zich de baan terug op. Terecht voorrang, ja. Maar een volwassen fietser zal op voorhand al lichtjes beginnen opschuiven. Die mannekes rijden tot op 2 meter van de geparkeerde wagen en slaan dan hun stuur om. Nog steeds in hun recht, en ik let daar ook heel hard op. Dat is mijn punt ook niet. Het creëert een gevaarlijke situatie vind ik, en als er ene chauffeur niet oplet ist prijs.
    Een bestuurder die niet kan anticiperen op schoolkinderen met een fiets, die dan nog een in hun recht zijn ook, mag gerust zijn rijbewijs inleveren imo.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Een bestuurder die niet kan anticiperen op schoolkinderen met een fiets, die dan nog een in hun recht zijn ook, mag gerust zijn rijbewijs inleveren imo.
    Net zoals al diegene die sms'n achter het stuur. En toch is het zo. Ik zeg alleen dat zo'n gevaarlijke situatie kan vermeden worden. Ik ben toch altijd geleerd geweest om rechtdoor te blijven rijden zodat ik geen manoeuvre hoef te doen. Als je wilt blijven volhouden met 'ik ben in mijn recht' dan doe je maar hé.

Ieder jaar wordt hier wel een kind aangereden aan één van de scholen. In hun recht of niet, ze zijn er vet mee.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Net zoals al diegene die sms'n achter het stuur. En toch is het zo. Ik zeg alleen dat zo'n gevaarlijke situatie kan vermeden worden. Ik ben toch altijd geleerd geweest om rechtdoor te blijven rijden zodat ik geen manoeuvre hoef te doen. Als je wilt blijven volhouden met 'ik ben in mijn recht' dan doe je maar hé.

Ieder jaar wordt hier wel een kind aangereden aan één van de scholen. In hun recht of niet, ze zijn er vet mee.
    Eens in de rijschool leren ze je van rechtdoor te rijden zodat je geen manoeuvre moet doen. Schoolkinderen hebben meestal geen rijbewijs, die doen het nog met de aangeleerde wijsheid van de ouders. En ik leer mijn kinderen van rechts te fietsen. De nuance van hier wel en daar niet kan je niet uitleggen aan 7-8 jarigen. Tegen dat ze oud genoeg zijn om het wel te snappen zitten ze bijna in de rijschool.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik kan het alleszins wel appreciëren wanneer fietsers uitwijken, maakt het inhalen gemakkelijker.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    En als fietser zit ik toch ook liever zo rechts mogelijk, tenzij er een duidelijk fietspad zou zijn.
    Ik kijk dan wel ff achter mij of het veilig is om terug op de baan te fietsen.

Herman De Croo's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het is al een week geleden maar ik loop er nog altijd onwaarschijnlijk gefrustreerd over.

Zondagvoormiddag volg ik ter goeder trouw een wegomleiding tot ik opeens een combi zie die me doet stoppen en de auto achter mij ook. Blijkbaar was dat laatste stuk een eenrichtingsstraat geworden en reed ik de verboden richting in.

Die omleiding is al enkele weken, maar blijkbaar was er op 1 van die boerenwegen te veel passage en hebben ze dus een aanpassing gedaan aan die omleiding dat die straat nu eenrichting is geworden. Het is een boerenweg in the middle of nowhere waar je al 100 jaar in beide richtingen mag.

Die tijdelijke aanpassing moet echt juist zijn gebeurd, want ik passeer daar toch meermaals per week. In het terugrijden kwam ik alweer 2 auto's tegen die in het verboden stukje reden.

Op een zondagvoormiddag meteen boete, 176 euro. Totaal niet in proportie met de overtreding of het gevaar. Honderzevenenzestig euro.
    Laatst gewijzigd door Herman De Croo; 26 mei 2020 om 12:57
    10% korting bij alle hotels op booking.com via deze link

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Het is al een week geleden maar ik loop er nog altijd onwaarschijnlijk gefrustreerd over.

Zondagvoormiddag volg ik ter goeder trouw een wegomleiding tot ik opeens een combi zie die me doet stoppen en de auto achter mij ook. Blijkbaar was dat laatste stuk een eenrichtingsstraat geworden en reed ik de verboden richting in.

Die omleiding is al enkele weken, maar blijkbaar was er op 1 van die boerenwegen te veel passage en hebben ze dus een aanpassing gedaan aan die omleiding dat die straat nu eenrichting is geworden. Het is een boerenweg in the middle of nowhere waar je al 100 jaar in beide richtingen mag.

Die tijdelijke aanpassing moet echt juist zijn gebeurd, want in het terugrijden kwam ik alweer 2 auto's tegen die in het verboden stukje reden.

Op een zondagvoormiddag meteen boete, 176 euro. Totaal niet in proportie met de overtreding of het gevaar. Honderzevenenzestig euro.
    Nu niet voor het een of ander, maar dit is eigenlijk een prachtig voorbeeld van hoe de meesten rondrijden uit gewoonte en niet op de borden letten.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)

Die tijdelijke aanpassing moet echt juist zijn gebeurd, want in het terugrijden kwam ik alweer 2 auto's tegen die in het verboden stukje reden.

Pfft, inderdaad. Dat is gelijk stevig...

Moeder ooit beboet omdat ze op gehandicapte plaats stond, gegevens van de gemeente toonde later aan dat die paal die middag gezet was en moeder stond er sinds de ochtend.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Nu niet voor het een of ander, maar dit is eigenlijk een prachtig voorbeeld van hoe de meesten rondrijden uit gewoonte en niet op de borden letten.
    Geef ik ook toe. Ik ga er intuitief (en dat is foutief) vanuit dat bij de omleiding telkens een oranje pijl gaat staan, zeker als de verkeerssituatie is gewijzigd

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Geef ik ook toe. Ik ga er intuitief (en dat is foutief) vanuit dat bij de omleiding telkens een oranje pijl gaat staan, zeker als de verkeerssituatie is gewijzigd
    Hier is er zo eeen straat die het afgelopen jaar 3x van richting is veranderd. Daar gebeuren ook continu fouten. In het midden van die straat is een T-splitsing en je kan nu enkel uit de T komen om dan naar de 2 kanten te rijden. Vroeger was dat niet zo. Maar de GPS kan u dus nooit tonen hoe je daar nu eigenlijk moet geraken (want vroeger was die T in de andere richting ...
    Ik vind het een terechte ergernis dat dit soort dingen vaak worden aangepast, op basis van een paar klachten.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Hier is er zo eeen straat die het afgelopen jaar 3x van richting is veranderd. Daar gebeuren ook continu fouten. In het midden van die straat is een T-splitsing en je kan nu enkel uit de T komen om dan naar de 2 kanten te rijden. Vroeger was dat niet zo. Maar de GPS kan u dus nooit tonen hoe je daar nu eigenlijk moet geraken (want vroeger was die T in de andere richting ...
    Ik vind het een terechte ergernis dat dit soort dingen vaak worden aangepast, op basis van een paar klachten.
    Jep, hier ook zo een straat. Dat bord wordt weggenomen als er een camion aan de loskade van de Carrefour moet lossen.. zodra ze dat doen is dat in principe tweerichting. Wisselt dus meerdere keren per dag

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Die tijdelijke aanpassing moet echt juist zijn gebeurd, want ik passeer daar toch meermaals per week. In het terugrijden kwam ik alweer 2 auto's tegen die in het verboden stukje reden.

Wat is het nu? 176 of 167 euro?
    Boete is wel buiten proportie..

Vogroth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Aan de straat aan het station... Int begin dat ik de trein pakte daar heb ik ook spook gereden omdat ik het niet wist... -_- zonder aankondiging of niks hupla ineens eenrichting...
    Ik ga dan gewoon nie achteruit rijden za, voor Da klein stukje van een 300m (hoe het nu is, geen idee, ik rij daar al maanden/jaar nimeer)...
    Ze zouden beter aan de baan van de ijsbaan iets doen, ge hobbelt bijna uit uwe wagen van de putten daar :/

Maar om dan zo een zware boete te geven, gaat er toch wel over. Denk dat een waarschuwing ook wel voldoende is...
    Xboxlive: Vogroth Steam: MrsMetalCookie Battlenet: Vogroth#2386
    The Custombeast: NZXT H440 Red/Black - i5-6600k CPU - 3,5 GHz - SYTHE Fuma tower power SCFM-1000 - MSI Z170 Gaming Pro Carbon - MSI GTX 1070 gaming x 8G - Corsair 16GB DDR4 Red 3000 mhz - Corsair RM550X - WD 1TB - SAMSUNG SSD 256GB - SAMSUNG 24 Inch monitor - CORSAIR K70 RGB Rapidfire - CORSAIR SABRE RGB - SEHNHEISER GSP350

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    Wat is het nu? 176 of 167 euro?
    Boete is wel buiten proportie..
    174 euro, zo duw je mensen in de problemen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogroth Bekijk bericht
    Aan de straat aan het station... Int begin dat ik de trein pakte daar heb ik ook spook gereden omdat ik het niet wist... -_- zonder aankondiging of niks hupla ineens eenrichting...
    Ik ga dan gewoon nie achteruit rijden za, voor Da klein stukje van een 300m (hoe het nu is, geen idee, ik rij daar al maanden/jaar nimeer)...
    Ze zouden beter aan de baan van de ijsbaan iets doen, ge hobbelt bijna uit uwe wagen van de putten daar :/

Maar om dan zo een zware boete te geven, gaat er toch wel over. Denk dat een waarschuwing ook wel voldoende is...
    Ja, dit stuk he: https://goo.gl/maps/QJ6S9nHgdbXCR5oXA elke keer een raadsel hoe je daar nu mag rijden.
    Imo weet de politie goed genoeg dat die verandering verwarrend is, en dan mag je daar wel een periode enkel waarschuwingen geven...

En inderdaad, die baan aan de ijsbaan begint schandalig te worden. Er zijn er hier zo nog een paar in de buurt waarvan ik denk dat ze bewust slecht gehouden worden als snelheidsremmer.

Regels voor berichten