Pagina 52 van 62 Eerste ... 242484950515253545556 ... Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enira Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die eerste is gewoon een veredelde oprit.
    Die eerste link betreft dat wegje net na die hoeve. Je moet al bijna stoppen als je vlak naast die hoeve rijdt, om dan een eventuele auto op te merken die van rechts komt.

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    In een bos op een bosweg, mag je niet rijden met de wagen, ook al kom je nergens enig verbodsbord tegen en is het perfekt berijdbaar. Het mag gewoon NIET.
    Zo is het mij toch altijd aangeleerd en gezegd.

Maar weet er iemand het wegcode artikel dat zegt dat dit niet mag? Ik vind dat artikel niet meteen terug.

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    In een bos op een bosweg, mag je niet rijden met de wagen, ook al kom je nergens enig verbodsbord tegen en is het perfekt berijdbaar. Het mag gewoon NIET.
    Zo is het mij toch altijd aangeleerd en gezegd.

Maar weet er iemand het wegcode artikel dat zegt dat dit niet mag? Ik vind dat artikel niet meteen terug.
    Artikel 14 van het bosdecreet:

" In de bossen en op de boswegen is geen enkele vorm van gemotoriseerd verkeer toegelaten, behalve om technische redenen zoals onderhoud en exploitatie, of wanneer dit verkeer noodzakelijk is voor het beheer en de bewaking, voor de veiligheid van de bezoekers en in door een toegankelijkheidsregeling of een bosbeheerplan vastgestelde bijzondere omstandigheden."

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Voorbeelden genoeg van die typische baantjes die door een dorp lopen, waar een verdwaalde halve veldweg op uitkomt, en waar dan voorrang van rechts geldig is. Waar quasi nooit een auto uit komt, en mettertijd ook niemand meer voor afremt, ook al zie je absoluut niets tot op het allerlaatste moment.

Ik passeer hier wel eens:
    https://www.google.be/maps/@50.86983...7i13312!8i6656
    https://www.google.be/maps/@50.87996...7i16384!8i8192
    Compleet ridicuul om daar voorrang van rechts toe te passen. Gewoon voorrangsweg van maken. Veel veiliger.
    Bij die tweede zie ik niet echt het probleem.
    En die eerste is denk ik een misverstand, dat bord doelt wellicht op het kruispunt een paar tiental meter verder. Maar dat huis staat tegen de straat aan, dus daar kan je geen bord meer zetten.
    Want dat is gewoon een oprit meteen achter dat bord, geen straat.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voorrang van rechts, vroeger was het nog verwarrender: voorrang eenmaal afgestaan was je hem kwijt.

Ik weet nog één van mijn eerste rijlessen (onder dat oude systeem).

Ze hadden recent een kruispunt heraangelegd in de geburen maar nogal vrij debiel (lees geen enkel bordje terug gezet, dus elke arm voorrang van rechts). Nu bij die heraanleg kwam er dus een situatie, waarbij dat voorrang verlenen op dat kruispunt levensgevaarlijk was en iedereen die dat punt kende gaf em gewoon af aan de oude tak van "doorstromend verkeer" om niet in de prak gereden te worden. Want zo was de oude situatie daar.

Komt er zo nen instructeur met een marinake achter het stuur mij oppikken en zij moet nog enkele kilometers rijden tot bij haar thuis en dan pak ik over. Op dat gevaarlijk heraangelegd kruispunt dwingt madam mega aggressief haren voorrang af en coupeert de stroom verkeer, ik zat daar in die auto: "jezus, maria en alle heiligen van den almenak". Eenmaal als zij afgezet was en ik aan't stuur zat zegt dien instructeur: "awel, die ree goe he, die durft al haren voorrang af te dwingen".

Ik zat daar. Totuiteindelijk wel tegen het einde van mijn lessen van instructeur gewisseld, der waren ook nogal wa kosten aan dien mens.

Met momenten als ik in de "brousse" kom zien sommige kruispunten der nog een restant van die oude regelgeving uit.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Bij die tweede zie ik niet echt het probleem.
    En die eerste is denk ik een misverstand, dat bord doelt wellicht op het kruispunt een paar tiental meter verder. Maar dat huis staat tegen de straat aan, dus daar kan je geen bord meer zetten.
    Want dat is gewoon een oprit meteen achter dat bord, geen straat.
    Zien er plekjes uit waar je telkens opnieuw stapvoets moet gaan rijden. Als er van rechts iemand afkomt die vlotjes rijdt, zie je die pas de laatste paar meter of 2. Neem daarbij stopafstand aan 50 km/u = 26.8m, aan 30 km/u = 12.9m ...

Imo terechte ergernis.
    Laatst gewijzigd door Destel; 15 oktober 2020 om 09:34
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voorrang van rechts, vroeger was het nog verwarrender: voorrang eenmaal afgestaan was je hem kwijt.

Ik weet nog één van mijn eerste rijlessen (onder dat oude systeem).

Ze hadden recent een kruispunt heraangelegd in de geburen maar nogal vrij debiel (lees geen enkel bordje terug gezet, dus elke arm voorrang van rechts). Nu bij die heraanleg kwam er dus een situatie, waarbij dat voorrang verlenen op dat kruispunt levensgevaarlijk was en iedereen die dat punt kende gaf em gewoon af aan de oude tak van "doorstromend verkeer" om niet in de prak gereden te worden. Want zo was de oude situatie daar.

Komt er zo nen instructeur met een marinake achter het stuur mij oppikken en zij moet nog enkele kilometers rijden tot bij haar thuis en dan pak ik over. Op dat gevaarlijk heraangelegd kruispunt dwingt madam mega aggressief haren voorrang af en coupeert de stroom verkeer, ik zat daar in die auto: "jezus, maria en alle heiligen van den almenak". Eenmaal als zij afgezet was en ik aan't stuur zat zegt dien instructeur: "awel, die ree goe he, die durft al haren voorrang af te dwingen".

Ik zat daar. Totuiteindelijk wel tegen het einde van mijn lessen van instructeur gewisseld, der waren ook nogal wa kosten aan dien mens.

Met momenten als ik in de "brousse" kom zien sommige kruispunten der nog een restant van die oude regelgeving uit.
    Ik heb op het examen van mijn rijbes CE 6 punten afgetrokken gekregen omdat ik vertraagde aan een kruispunt waar ik voorrang had.
    Ik reed op een voorrangsweg langs een wijk, elke zoveel meter een zijstraat vanuit de wijk. Het was woensdag kort na de middag, kindjes nog onderweg van school. Dus ik liet effe da gas los voor elk kruispunt om te kunnen anticeperen. Volgens de examinator had ik voorrang en moest ik gewoon blijven doorrijden.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Ik heb op het examen van mijn rijbes CE 6 punten afgetrokken gekregen omdat ik vertraagde aan een kruispunt waar ik voorrang had.
    Ik reed op een voorrangsweg langs een wijk, elke zoveel meter een zijstraat vanuit de wijk. Het was woensdag kort na de middag, kindjes nog onderweg van school. Dus ik liet effe da gas los voor elk kruispunt om te kunnen anticeperen. Volgens de examinator had ik voorrang en moest ik gewoon blijven doorrijden.
    Mijn rij-instructeur in het begin duwde op gas als ik vertraagde terwijl ik voorrang had.
    Je hebt voorrang dus je moet niet vertragen voor hem.

Kennis van me mocht na 5 minuten terugkeren naar examencentrum omdat hij verkeerdelijk voorrang gaf aan een vrachtwagen die volgens hem niet wilde stoppen.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Een bijkomende ergernis van den voorrang van rechts, waar ik bijna dagelijks mee geconfronteerd wordt:
    Kruispunt. Er komt ene aan, maar aan die zijn rechterkant komt er ook ene aan. Waarbij tegelijkertijd van die zijne rechterkant ook ene komt. En zo sta je daar al snel met 4. Blok.

En dan begint het. Er begint iemand te vertrekken, tegelijkertijd met iemand anders. Beide remmen. Beiden doen gebaren naar elkaar van: 'ga jij maar eerst'. Beide willen terug tegelijkertijd vertrekken..

Zo ne zever is dat hier, dagelijks.
    Don't think you are, know you are...

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bompaization Bekijk bericht
    Artikel 14 van het bosdecreet:

" In de bossen en op de boswegen is geen enkele vorm van gemotoriseerd verkeer toegelaten, behalve om technische redenen zoals onderhoud en exploitatie, of wanneer dit verkeer noodzakelijk is voor het beheer en de bewaking, voor de veiligheid van de bezoekers en in door een toegankelijkheidsregeling of een bosbeheerplan vastgestelde bijzondere omstandigheden."
    Ah merci.

Want een ergernis van mij is dat de GPS -als je niet oppast/oplet- je gewoon doodleuk het bos instuurt omdat de GPS dit als rijbaan/weg aanziet en berekend heeft dat de tijd en/of afstand tot het einddoel korter is.

Zo heb ik toch ook eens mijn wagen moeten keren, omdat het eerste deel van de weg een asfalt weg was, maar dan ineens overging naar een bospad (en géén enkel bord want de wetgeving verwacht dat je dat wel weet) De GPS stuurde mij gewoon door dat bosweggetje.

En ik vind dat levensgevaarlijk. Niet alle mensen gaan dit weten en ik kan mij voorstellen dat er dan af en toe toch wel iemand gewoon door het bos rijdt met de wagen. (als de GPS dat aangeeft). Maar goed een GPS doet wel meer zulke kemels (zie post van gisteren )
    Laatst gewijzigd door makila; 15 oktober 2020 om 12:22

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassie82 Bekijk bericht
    Mijn rij-instructeur in het begin duwde op gas als ik vertraagde terwijl ik voorrang had.
    Je hebt voorrang dus je moet niet vertragen voor hem.

Kennis van me mocht na 5 minuten terugkeren naar examencentrum omdat hij verkeerdelijk voorrang gaf aan een vrachtwagen die volgens hem niet wilde stoppen.
    Allez bon het eerste dat ze u proberen op bewust te maken is defensief rijden. Zulk volk verdient gewoon om de leswagen perto te rijden (als het ni den uwe is).

Zelfs na 14 jaar rijbewijs met 500.000+ km op den teller als ik het niet vertrouw vertraag ik van nature.

Akkoord als ge iemand attent maakt op't feit dat hij of zij dit onbewust doet. Mijnen lesgever was feitelijk constant aan't kankeren dat ik 67-68 reed waar ik 70 mocht dat ik der gewoon der al geen goesting meer in had om die mens het komende uur constant te horen staan zagen. Voor dien mens ni te horen zagen waarde een heel uur op u kilometer teller aan't kijken en had ge niks gezien van het verkeer rondom u. Allez bon wa wilde dan ook, andere wagen dan dat ge gewoon zijt eerste of tweede les en die manne sturen u soms naar kanten waar ge het allemaal ni meer kent. Ni meer dan normaal denk ik dan.

Zo is ene keer gezien hoe die van mijn broer het aanpakte en ik ben geswitcht en de andere buiten gebonjourd. Dien van mijn broer lag vele meer tips te geven over het verkeer en hoe te reageren op de situatie, defensief leren rijden. In't begin begon die met wat tips en klein dingeskes om u wat zelfvertrouwen te geven. Dat deed dien van mij allemaal ni. En zei gewoon feitelijk niks over het feit dat als ik de situatie niet vertrouwde ff enkele kilometertjes minder reed. Da was toen feitelijk ne lesgever, dien daarvoor was meer nen bijzitter dien wa boertig commentaar kwam geven op alles wa ge verkeerd aan't doen waart.

Achteraf denkte wel als ge oud zijn: da ons ma en ons pa zoveel geld betaald hebbe voor dien eerste lul.
    Laatst gewijzigd door Enira; 15 oktober 2020 om 15:32

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Jama hoe moet iedereen ooit dat nu weten dat het daar vroeger zo was en er dan maar colletief beslist is dat iedereen daar het zo verder doet?
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zelfs na 14 jaar rijbewijs met 500.000+ km op den teller als ik het niet vertrouw vertraag ik van nature.
    Ik rij sinds 1997. Mocht ik overal voorrang genomen en vol doorgeknald hebben waar ik recht op had, was ik al 20 keer dood geweest en 40 perte-totale's gehad.
    De ochtenden en weekends zitten ook veel weg 2 kinderen in de wagen de afgelopen 14 jaar. Dat heeft mij zeker ook aangepast in het rijden met de wagen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Jama hoe moet iedereen ooit dat nu weten dat het daar vroeger zo was en er dan maar colletief beslist is dat iedereen daar het zo verder doet?
    Gewoonte is nogal vrij stug, als dat dan samenvalt met het veranderen van de voorrangs regels op een plaats die voor de gemiddelde bestuurder lijkt als een voorrangsweg. Zo krijg je dus inderdaad chaos, en de meesten doen wat ze denken dat juist is: welke was geen voorrang van rechts. . Het feit dat iedereen collectief bleef verder doen was dat het gewoonweg zeer onduidelijk was, je moest feitelijk expliciet letten dat je geen fout aan het maken was. Ge zou eens moeten weten hoeveel accidenten er gebeuren juist nadat een voorrangs situatie gewijzigd is.

In den tijd dacht de lokale overheid dat ze de snelheid van verkeer konden remmen door een voorrang van rechts te introduceren op dat punt. Werkte niet, en verwarde iedereen. Dan hebben ze koppig proberen vol te houden door aan elke tak een hindernissen parkour te maken met bomen, bloembakken en ander klein grut waar ze om de vijf botten tegen zaten.

Nu een decennia later is de originele verkeersstroom terug gepriorizeerd door middel van een bordje dat aanduid wat de voorrangs weg is en een stop bord met witte streep op de twee takken. Het is terug zoals vroeger, het heeft wel de wissel van een politieke familie nodig gehad om te breken met die koppigheid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Ik rij sinds 1997. Mocht ik overal voorrang genomen en vol doorgeknald hebben waar ik recht op had, was ik al 20 keer dood geweest en 40 perte-totale's gehad.
    De ochtenden en weekends zitten ook veel weg 2 kinderen in de wagen de afgelopen 14 jaar. Dat heeft mij zeker ook aangepast in het rijden met de wagen.
    Ik zou vooral veel schoolgaande jeugd overhoop gereden hebben denk ik.
    Laatst gewijzigd door Enira; 16 oktober 2020 om 13:26

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik rij richting verkeerslichten die voor mij op groen staan. Naast de weg staan fietsers te wachten voor de overgang, zij hebben natuurlijk rood. Ik kom aangereden tegen 50km/u.

1 van de wachtende fietsers (zo'n deliveroo/takeaway bezorger), met een kap op zijn hoofd zodat die enkel recht voor zich uit kon kijken, beslist dan ineens op door het rood te rijden.
    Ik vol in de remmen en vol aan het toeteren. Hij kijkt nog niet eens om en steekt tergend traag over.
    Ipv dat hij recht oversteekt, volgt hij nog voor 10m de rijbaan om dan over te steken. En dan zijn handje in de lucht te steken.
    Man man.

Regels voor berichten