Pagina 3 van 32 Eerste 123456713 ... Laatste

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zoals ik zei, 't zal nooit voor iedereen goed zijn, en in dit geval zijn wij nu misschien diegene die nog wat moeten wachten, maar is dat nu echt het allerbelangrijkste in deze?
    Iedereen kan zo'n lijstje maken over zijn eigen hobby he, dat wil niet zeggen dat de regels plots moeten veranderen.
    Mij stoort niet persé het feit dat autorijden niet meer mag (oké, ik vind dat jammer, maar goed), maar wel het feit dat motorritjes dan wel mogen. Er is echt geen logica te bedenken om dat te splitsen. Dat is hetzelfde als ze nu zouden zeggen "fietsen mag niet, enkel met een bakfiets!"

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    't is te merken dat motards weer buitenmogen.

Enerzijds een paar dikke machines gezien, mooi opgeblonken... Anderzijds een paar psychopaten op superbikes die hem opentrokken op een baan van 70. Het leek alsof die mij tegen 150 passeerden en het zal er niet ver vanaf gezeten hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Met moto en auto toe te laten kan je ook weer een nieuwe poort naar misbruik openzetten, "he wat doe je in de buurt van je ouders huis?", "ik ben hier gewoon maar een motorritje aan het maken hoor, geheel toevallig dicht bij mijn ouders".
    Dus ja ik snap heel goed dat ze enkel de kleinere groep toelaten (de motards) om dan toch maar te kunnen zeggen dat ze iets toegeven.
    Want als ze de auto toelaten, heeft niemand nog schrik om ver te rijden omwille van de 250 euro boete. De drempel om eens bij familie/vrienden binnen te glippen is veel kleiner.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Typisch... En het duidelijk maken is onbegonnen werk.
    Inderdaad. Heb dan maar uitgestapt en ze nen djoef op haar bakkes gegeven.
    Don't think you are, know you are...

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Weer eens de allerachterlijkste weggebruikers tegengekomen.

Wielertoeristen..

Ik rij op een smal fietspad, links van mij geparkeerde auto's, rechts voetpad van 20cm breed en dan huizen.

Komen er 2 idioten achter mij die onmiddelijk beginnen roepen.

1) ge kunt sowieso al niet met 2 naast elkaar zonder ongelukken te doen
    2) 1,5m afstand lukt dan zeker niet

En ik ga niet stoppen en aan de kant gaan voor een paar wannabe Tom Boonen ze. Als ze willen doorrijden moeten ze maar een route zoeken die daarvoor geschikt is. Of ergens een piste of Francorchamps of zo afhuren.

Beetje verder een kruispunt en daar vliegen ze me voorbij mompelend tegen elkaar "ja, tzal weer enen met oordopjes in zijn oren zijn".

Mijn antwoord: "kheb u wel gehoord ze achterlijken aap" hebben ze zelf wss niet gehoord. Aan den boer op zijn fiets die aan de zijstraat stond te wachten zijn gezicht te zien had hij mij wel gehoord...
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Blij te zien dat de pre-corona idioten deze week ook terug van de partij waren.
    Gatplakkers iedere dag 's ochtends en 's avonds en het is niet dat ik tremp.
    Volvo xc60 die +-150 km/u in zone 70 reed en mij voorbij vloog. Een straat met s-bocht waar dan nog geregeld volwassenen en kinderen fietsen.
    Net voor uw neus de steenweg opdraaien zodat je alles kan toesmijten.
    Links pinken en voorsorteren, ik rechts. Gaan ze zonder zien naar rechts en knallen ze bijna op u.
    Fiat 500 abarth die geregeld in mijn gat plakt 's ochtends, eens na het werk tegengekomen in tegenrichting. Kwam heel vlot af todat ik een geparkeerde auto op mijn vak had.
    Vertaagde en ging met een slakkengang voorbij de geparkeerde en míj. Enige reden kan zijn dat hij mij wou vastrijden. Ik denk een serieus gefrustreed manneke, maar als dat zijn pleziertje van de dag is. Wie ben ik dan om hem dat niet ge gunnen?
    En ga zo maar door.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zondagrijders..
    • Net voor de werken van den E17 t.h.v. Gentbrugge (richting Kortrijk) kwam er ne Nissan Primera me een bomma erin mij nog efkes inhalen, tot ze zag dat er ook ne flitsbak stond. Dat was voor haar het teken om DIRECT het rechtervak op te draaien, terwijl ik daar reed.
      Geluk dat ik kon uitwijken én dat de camion achter mij wat kon afremmen, of 't stond in de gazet.
    • Mensen die geen constante snelheid kunnen houden bij die werken.
    • Ne kerel die stoïcijns op het middenvak bleef rijden tegen een niet-constante snelheid. Bij momenten haalde hij mij traag in om dan wat terug te zakken tot hij 500m achter mij was. Altijd maar hetzelfde... Tot aan de trajectcontrole t.h.v. Waregem: dat deed hem plots hard remmen (toen hij weer voor mij was).
      Omdat zijn snelheid er compleet uit was, besloot ik hem dan maar in te halen tegen 125km/h... Maar dat had mijnheer blijkbaar niet graag, want hij versnelde weer tot zeker 140km/h. Sinds dat moment niet meer gezien, gelukkig.
    • Nen bompa die het normaal vond om rotondes tegen 15km/h te nemen.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bes86 Bekijk bericht
    Zondagrijders..
    • Nen bompa die het normaal vond om rotondes tegen 15km/h te nemen.
    Wat is daar mis mee?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb den indruk dat den helft van de fietsers/voetgangers denken dat in corona-tijden geen auto's meer rijden. Dat in combinatie met de grote hoeveelheid fietsers op de weg, waarvan 65% anders nooit met de fiets rijdt, en het is levensgevaarlijk. Heb er dit weekend weer 3 omgereden. 't Begint kostelijk te worden.
    Don't think you are, know you are...

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    De wannabe-evenepoel's van deze tijd zijn precies vergeten hoe een fietspad eruit ziet. Mijne claxon draait overuren

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Bij mij ook weer feest:

- Bompa op de E19 die volgens mij 60km/u reed, hij wordt dan ingehaald door vrachtwagens en doet wegwerpgebaren naar die chauffeurs om duidelijk te maken dat ze zot zijn... Ik nam net de afrit toen ik ter hoogte van hem kwam en tegen 90km/u vloog ik hem nog voorbij, moest dus wel echt heel traag rijden.
    - Stond op een parking van een klant en toen ik terug aan mijn wagen stond, merkte ik meteen dat er iemand rechts achteraan (aan de zijkant) tegen was gereden. Een veeg aan krassen van +/- 20cm hoof op 30cm. Ik neem aan dat het iemand was die de plaats rechts van mij wilde bezetten, maar niet goed kon mikken. Uiteraard ook geen briefje achtergelaten. Uiteindelijk nog navraag gaan doen bij de receptie of er iemand iets was komen zeggen, zonder succes.
    - Iemand zonder geduld die aan werken waar de snelheid is gelimiteerd tot 70km/u (autostrade) in mijn gat plakt en teken doet met zijn lichten dat ik sneller moet gaan. 90% van mijn kilometers zijn autosnelweg en ik rij zeker door (zonder te overdrijven), maar aan werken respecteer ik altijd de limiet, echt ALTIJD. Ik begrijp niet dat iemand het ok vindt om de veiligheid van de mensen die daar aan het werk zijn, in het gedrang te brengen voor wat gewonnen minuten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    - Bompa op de E19 die volgens mij 60km/u reed, hij wordt dan ingehaald door vrachtwagens en doet wegwerpgebaren naar die chauffeurs om duidelijk te maken dat ze zot zijn... Ik nam net de afrit toen ik ter hoogte van hem kwam en tegen 90km/u vloog ik hem nog voorbij, moest dus wel echt heel traag rijden.
    De minimum snelheid op snelwegen bedraagt 70km/h. In mijn ogen ligt die snelheid te laag. Ze zouden die gerust mogen optrekken naar 90km/h. Het zou niet toegestaan mogen zijn dat vrachtwagens (gelimiteerd tot 90km/h) ander verkeer inhalen.

- Iemand zonder geduld die aan werken waar de snelheid is gelimiteerd tot 70km/u (autostrade) in mijn gat plakt en teken doet met zijn lichten dat ik sneller moet gaan. 90% van mijn kilometers zijn autosnelweg en ik rij zeker door (zonder te overdrijven), maar aan werken respecteer ik altijd de limiet, echt ALTIJD. Ik begrijp niet dat iemand het ok vindt om de veiligheid van de mensen die daar aan het werk zijn, in het gedrang te brengen voor wat gewonnen minuten.
    Dit is zo ergerlijk. Dit wordt bij werken telkens ruim op voorhand aangegeven. Ik bol dan rustig uit naar 110, 90 en tenslotte 70 km/h om dan op cruise control verder te gaan. Zonder overdrijven, steken bijna alle auto's mij nog steeds aan >100km/h voorbij om dan een beetje uit te bollen tussen 80-100km/h en serieus te remmen als ze een flitser tegenkomen.
    Vrachtwagens houden gewoon 90km/h aan en steken brave chauffeurs links voorbij.

Wagens die wel trachten 70km/h te volgen, hebben dan weer moeite een constante snelheid aan te houden..

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht
    De minimum snelheid op snelwegen bedraagt 70km/h. In mijn ogen ligt die snelheid te laag. Ze zouden die gerust mogen optrekken naar 90km/h. Het zou niet toegestaan mogen zijn dat vrachtwagens (gelimiteerd tot 90km/h) ander verkeer inhalen.
    .
    Is dat niet verhoogd naar 80 sinds 2020? Of is dat iets voor 2021? Is in elk geval al beslist.
    Daarnaast, als je toch 80 rijdt met een personenwagen en je doet dat op een stuk waar vrachtwagens niet mogen inhalen met een accordeon aan camions er achter, kan de politie nog steeds bekeuren op onaangepaste snelheid, maar ze moeten het wel zien natuurlijk

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Volgens mij reed hij echt nog geen 70km/u, als ik zie hoe snel ik hem voorbij was aan 90km/u moet het verschil volgens mij een pak meer dan 20km/u zijn geweest. Hoe dan ook heb je wel een punt dat 70km/u sowieso al absurd traag is. Kerel reed rond in een Octavia zonder aanhangwagen of zo, dus echt geen enkele reden om zo traag te rijden. En dan nog wat gebaren naar de vrachtwagenchauffeurs...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)

Dit is zo ergerlijk. Dit wordt bij werken telkens ruim op voorhand aangegeven. Ik bol dan rustig uit naar 110, 90 en tenslotte 70 km/h om dan op cruise control verder te gaan. Zonder overdrijven, steken bijna alle auto's mij nog steeds aan >100km/h voorbij om dan een beetje uit te bollen tussen 80-100km/h en serieus te remmen als ze een flitser tegenkomen.
    Vrachtwagens houden gewoon 90km/h aan en steken brave chauffeurs links voorbij.

Wagens die wel trachten 70km/h te volgen, hebben dan weer moeite een constante snelheid aan te houden..
    Ik rij sowieso zelden te snel, maar bij werken let ik er specifiek op omdat ik het respecteer dat die mensen daar staan en hun leven riskeren. Maar dan zie ik er zo vaak nog voorbij vliegen (en dan niet tegen 5km/u te snel maar gewoon aan 120 he). Hetzelfde bij bvb de werken op de ring van Mechelen. Dat zijn 2 versmalde rijstroken, bochtig, veel oneffenheden. En dan vliegen ze u nog steeds tegen 90 voorbij. Imo véél te weinig controle op. In USA staat bij alle wegenwerken op autostrades gewoon een dedicated agent bij.

Regels voor berichten