Pagina 24 van 33 Eerste ... 14202122232425262728 ... Laatste
    Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ook een gevaarlijk punt trouwens, wij komen daaruit om dan het kruispunt over te steken richting de komiezenstraat (bestaat nog niet op street view), en er zijn ook bewoners die daar toch tegen richting inslaan .. ook al paar keer serieus verschoten.
    Dat zijn waarschijnlijk dezelfden die klagen dat er te snel gereden wordt in hun straat.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Wil geen afbreuk doen aan uw ergernis, maar kan het zijn dat er een tijdelijke signalisatie is voor de fietsers wegens Corona (om afstand te garanderen tussen voetgangers/ tegenliggende fietsers) die je niet gezien hebt? Hier in Gent hebben ze dat op verschillende plaatsen gedaan, voor automobilisten is die signalisatie niet altijd goed zichtbaar.

Dat is dan weer mijn ergernis, op veel van die plaatsen is die tijdelijke ‘corona’-maatregelen-signalisatie niet duidelijk aangebracht of houdt niemand er zich aan. Het is pas toen ik zelf met de fiets op de Neermeerskaai reed dat ik doorhad dat dat een tijdelijke fietsstraat geworden is wegens Corona.
    In welke richting? Wat een fietspad is ook maar 1 richting tenzij anders aangewezen. Veel chauffeurs die dat blijkbaar niet weten en ambetant worden als ge op de baan rijdt en niet op het fietspad (waar ge niet op moogt rijden strikt gezien).

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    In welke richting? Wat een fietspad is ook maar 1 richting tenzij anders aangewezen. Veel chauffeurs die dat blijkbaar niet weten en ambetant worden als ge op de baan rijdt en niet op het fietspad (waar ge niet op moogt rijden strikt gezien).
    Omgekeerd ook wel veel fietsers die niet weten dat een dubbelrichtingfietspad bestaat en in zo'n situatie op de weg rijden.
    Trouwens nog een fietser-ergernis van dit weekend. Waren op bezoek bij kennissen in Vielsalm voor een paar dagen, blijkbaar ook een wielertoeristenwalhalla. Uiteraard omgereden via Luxemburg om te tanken en wat inkopen te doen, en we komen op de grote weg tussen Vielsalm en Luxemburg een groep wielertoeristen tegen, een 10-tal samen, weg zonder fietspad en ze reden netjes rechts en 2 naast elkaar, dus op zich niets aan te merken. Maar de achterste zat al een paar keer achter hem te zien naar mij, terwijl ik minstens 30m achter reed omdat ik niet kon inhalen wegens tegenliggers, toen die plots vanalles begon te roepen naar mij Toen ik kon inhalen nog een middelvinger gekregen van die vent. Mooie was wel dat diegene die vooraan reed nog zijn hand opstak, precies of die wou hem verontschuldigen voor de marginaal in zijn groep.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Mensen die toch slecht kunne inschatten hoe snel ze zijn op een rotonde eh. Ik heb dat zo vaak dat ik gewoon op de rotonde rij, en dan toch ene denkt "daar geraak ik wel voor" om dan plankgas op de rotonde te rijden, zich volledig te mispakken aan hoe scherp die is en eigenlijk dus op 20m van "topsnelheid" terug te moeten zakken naar niets en tegen dan zit je dus al in die mensen hun gat en moet je gaan remmen...

Bes86's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Daarnet ne middelvinger te zien gekregen omda nen bompa de betekenis van een verbodsbord voor werken niet snapt wanneer daar "uitgezonderd plaatselijk verkeer" bij staat.
    Die kwam vanuit de tegengestelde richting al deels op mijn rijvak rijden...

En iets eerder zat er ne fietser constant achter zich te kijken en raar te kijken waarom ik in godsnaam achter hem bleef rijden aan een lage snelheid, in een fietsstraat.
    Neen, mijnheer, als ik iemand zou willen stalken, had ik wel een knappe jonkvrouw gekozen...

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    https://maps.app.goo.gl/qMoUkTa4izu2khUj9

R0 staat in file, afrit rijdt normaal. Ik rij waar die blauwe vrachtwagen rijdt, afrit om naar Gent te gaan. Lanceert er zich ene over het verdrijvingsvlak vanaf stilstand recht in mijn pad, terwijl ik met een wagen naast mij zat dus uitwijken was niet evident.

Idioot rijgedrag :/

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    https://maps.app.goo.gl/qMoUkTa4izu2khUj9

R0 staat in file, afrit rijdt normaal. Ik rij waar die blauwe vrachtwagen rijdt, afrit om naar Gent te gaan. Lanceert er zich ene over het verdrijvingsvlak vanaf stilstand recht in mijn pad, terwijl ik met een wagen naast mij zat dus uitwijken was niet evident.

Idioot rijgedrag :/
    Altijd idioten daar. Ook van die pipo's die denken slim te zijn, iedereen voorbij snellen op middelste rijvak van de R0, om dan er hun tussen te wringen waar het splitst.

CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    vanochtend op de autostrade aan het rijden, en had plots een klein vogelstrontje op mijn voorruit.
    Die moest eraf natuurlijk en ik begon te sproeien (terwijl ik van het linkerrijvak naar het rechter ging).
    Begon de auto achter mij al met zijn faren te flikkeren en ik zag zijn ruitewissers ook aanschieten

Hij passeerde mij, dikke bmw 7, blinkend... had eigenlijk veel goesting om er terug voor te gaan rijden en toch nog keer te sproeien

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    vanochtend op de autostrade aan het rijden, en had plots een klein vogelstrontje op mijn voorruit.
    Die moest eraf natuurlijk en ik begon te sproeien (terwijl ik van het linkerrijvak naar het rechter ging).
    Begon de auto achter mij al met zijn faren te flikkeren en ik zag zijn ruitewissers ook aanschieten

Hij passeerde mij, dikke bmw 7, blinkend... had eigenlijk veel goesting om er terug voor te gaan rijden en toch nog keer te sproeien
    Moest maar niet zo dicht achter u rijden
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als de sproeier niet volledig op de voorruiten gericht staan, mag je al heel ver achter rijden om die spetters niet meer op je auto te krijgen.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Als de sproeier niet volledig op de voorruiten gericht staan, mag je al heel ver achter rijden om die spetters niet meer op je auto te krijgen.
    De veilige volgafstand aan 120 km/u is (minstens) 60m, denk niet dat je er dan nog veel van merkt, maar geen kat die zich daar aan houdt. Ik hou mij daar ook niet altijd aan, maar ik ben dan ook niet verontwaardigd als er eens ruitenwisservloeistof op mijn voorruit belandt
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Niet op de weg, maar in de auto-industrie "Function on demand"
    Je kan dus bvb parkeerassistent, DAB, ... nadien activeren op uw wagen. Dat is toch een te absurd systeem, die hardware zit volledig in de auto, de software zelfs ook al. Ze sturen enkel een registratiesleutel door. Dat is toch geldklopperij dat het niet meer normaal is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Het is al een aantal jaar geleden, maar ik reed op de autostrade achter een marginaal getunede wagen die op het linker rijvak bleef plakken aan 100 km/h. Eenmaal die door had dat de andere rijvakken vrij waren, ging die aan de kant en kon ik er langs. Die man was not amused, ik had gefaard om te laten blijken dat er plaats genoeg was op de midden- en rechterrijstrook. Wel, die onnozelaar had zijn linker koplampsproeier zo gepositioneerd dat hij links inhalende wagens kon 'bespuiten'. Ik wist eerst niet goed wat er gebeurde en ik kon er op dat moment niet echt mee lachen, maar die man had er wel zijn plezier in.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik begon te sproeien (terwijl ik van het linkerrijvak naar het rechter ging).
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Moest maar niet zo dicht achter u rijden
    of CoBalT is te vroeg naar rechts gegaan

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Gatplakker, maar dan op een moto, al zigzaggend achter mij. Miljaar ik had goesting om een noodstop te maken, maar da's dan weer poging tot moord zeker

Regels voor berichten