Pagina 22 van 33 Eerste ... 1218192021222324252632 ... Laatste
    MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Ik zou me echter wel wat zorgen maken over de automaat en de rest van de aandrijflijn wanneer je motor plots bijna 70% meer koppel gaat produceren!
    Kijk vooral hoe die koppelcurve loopt. Als een raket omhoog, maar daalt ook met toerental mee.
    Leuk op papier die 700nm en 400pk piek. Hoe dit concreet rijdt dat is een ander paar mouwen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Kijk vooral hoe die koppelcurve loopt. Als een raket omhoog, maar daalt ook met toerental mee.
    Leuk op papier die 700nm en 400pk piek. Hoe dit concreet rijdt dat is een ander paar mouwen.
    Klopt, maar je zit natuurlijk wel altijd nog een pak boven het origineel. Ik vermoed ook niet dat hij uiteindelijk even snel is als een M3, maar het zijn wel vrij extreme cijfers voor zo'n wagen.

Vooral de versnellingsbak lijkt me wel een risico. Weer niet of die elektromotor nu voor of na de versnellingsbak zit, maar die bak is niet gebouwd om 700Nm (als elektromotor na de versnellingsbak zit, maakt dat wel minder uit)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is deels ook een resultaat van die elektromotor die vanaf 0 rpm 245 Nm buitenpompt dat je dat immens startkoppel krijgt.

Wanneer ik de mijne plankgas geef vanaf stilstand dan slaaft de tractiecontrole ook bijna tilt hoor, stevig werken moet die doen om de wielspin tegen te gaan.

IS ook de reden dat een goede chauffeur die correct zijn gaspedaal kan doseren snellere 0-100 tijden neerzet met de DSC af (de meesten doen 5.2-5.3 sec met dsc af en rond de 6 sec met dsc aan!).

Op de M-sport zoals de mijne heb je ook launch control, geen idee of die een getunede motor even goed in het gareel kan houden.

Op Bimmerpost zit een Belg (Dave72) die de zijne bij BR-Performance heeft laten tunen, kwam uit op 423 PK en 718 Nm, hij rapporteert 0-100 runs net over de 4 seconden.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Klopt, maar je zit natuurlijk wel altijd nog een pak boven het origineel. Ik vermoed ook niet dat hij uiteindelijk even snel is als een M3, maar het zijn wel vrij extreme cijfers voor zo'n wagen.

Vooral de versnellingsbak lijkt me wel een risico. Weer niet of die elektromotor nu voor of na de versnellingsbak zit, maar die bak is niet gebouwd om 700Nm (als elektromotor na de versnellingsbak zit, maakt dat wel minder uit)

Is een M3 geen AWD? Is er trouwens op dit ogenblik een g20 M3 al op de markt? Ik dacht dat alvast de M340i alleen in x-drive verkrijgbaar was...Dat zal bij zulke vermogens en koppels wel een enorme impact op acceleratietijden hebben...De hybride moet dan ook nog eens een 200 kg batterij mee op gang trekken...

Versnellingsbak is een specialleke hé, voor zover ik weet vervangt in die ZF de elektromotor de koppelconverter (dus zit voor de bak, vandaar dat je wanneer je elektrisch rijdt de bak nog steeds kan voelen schakelen), er is weinig info van terug te vinden exact hoeveel pk/koppel je aan de ingang van die bak mag afleveren.

Wat wel een feit is, is dat diezelfde hybride versnellingsbak met 113 PK elektromotor gebruikt wordt in de 745e, maar dan met een 6 cilinder 3-liter benzinemotor eraan die het totaal op net geen 400PK en 600 Nm koppel brengt.
    Dus zo heel veel hoger komt die getunede 330e niet als je het zo bekijkt.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)

Versnellingsbak is een specialleke hé, voor zover ik weet vervangt in die ZF de elektromotor de koppelconverter (dus zit voor de bak, vandaar dat je wanneer je elektrisch rijdt de bak nog steeds kan voelen schakelen), er is weinig info van terug te vinden exact hoeveel pk/koppel je aan de ingang van die bak mag afleveren.

Wat wel een feit is, is dat diezelfde hybride versnellingsbak met 113 PK elektromotor gebruikt wordt in de 745e, maar dan met een 6 cilinder 3-liter benzinemotor eraan die het totaal op net geen 400PK en 600 Nm koppel brengt.
    Dus zo heel veel hoger komt die getunede 330e niet als je het zo bekijkt.
    Maar bij ZF kan je die 8-traps in verschillende "sterktes" krijgen. Dus ik ben niet zo zeker dat het exact dezelfde spec versnellingsbak is in de 745e.

Wel gek dat het mogelijk is om die cijfers te halen, en BMW dan zelf zo geen model op de markt brengt (M3e ofzo?)

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Maar bij ZF kan je die 8-traps in verschillende "sterktes" krijgen. Dus ik ben niet zo zeker dat het exact dezelfde spec versnellingsbak is in de 745e.

Wel gek dat het mogelijk is om die cijfers te halen, en BMW dan zelf zo geen model op de markt brengt (M3e ofzo?)

De gewone ZF 8 bakken heb je inderdaad in verschillende sterktes (tussen 300 en 900Nm), maar het is geen gewone ZF bak hé.
    Deze is volledig herwerkt om een geïntegreerde hybride aandrijflijn te zijn met interne elektromotor.

Voor zover ik kan terugvinden hebben ze bij ZF drie hybride versnellingsbakken, een "milde" hybride met 15 KW elektromotor, een "gewone hybride" met 40 KW elektromotor en een "plug-in" hybride met 90 KW elektromotor.
    Ze hebben dan ook nog een 100KW model, maar dat is een heel ander beest en gebruikt een hydrodynamisch systeem.

Het zou me redelijk kostelijk lijken dat ze binnen die 3 hybride oplossingen ook nog eens versies met verschillende koppelcapaciteit gaan maken, kan natuurlijk altijd...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Is deels ook een resultaat van die elektromotor die vanaf 0 rpm 245 Nm buitenpompt dat je dat immens startkoppel krijgt.
    Bij de normale tune is de curve vlak, wat je ook zou verwachten aangezien de elektromotor een vrij constante curve heeft en de benzine ook.
    Ergens zit er in deze tune dus iets wat ervoor zorgt dat de aandrijfcombinatie niet dat piekkoppel kan vasthouden.

Persoonlijk zou ik vragen om de tune op aan te passen zodat het koppel lager in piek is, maar wel constanter.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bij de normale tune is de curve vlak, wat je ook zou verwachten aangezien de elektromotor een vrij constante curve heeft en de benzine ook.
    Ergens zit er in deze tune dus iets wat ervoor zorgt dat de aandrijfcombinatie niet dat piekkoppel kan vasthouden.

Persoonlijk zou ik vragen om de tune op aan te passen zodat het koppel lager in piek is, maar wel constanter.
    Inderdaad.
    Nummers verkopen misschien, maar vertaalt zeker niet altijd naar rijplezier!

Bij de hybrides heb je altijd blijkbaar dat wegvallende koppel, zie maar naar de curves van de niet gechipte versies (in het wit op de grafiekjes), koppel daalt ook vanaf 4500 toeren, maar ik kan je wel verzekeren dat je dat niet voelt, vermogen blijft wel nog steeds stijgen (dus het sneller draaien van de motor compenseert het minderen van het koppel).

Op de getunede versie met de b48b20a motor (de 320i) is die drop in koppel er ook maar veel minder aggressief als bij die getunede 330i motor (een dikke 20Nm drop tussen piek koppel en koppel aan 4500 RPM), en vanaf 4500 RPM zakt die aan exact dezelfde rate dan de niet gechipte.
    Wat me doet denken dat vanaf die 4500rpm het de elektromotor is die minder koppel gaat leveren (daar heeft de tuner geen invloed over).

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kerel die zonder kijken oversteekt net voorbij een zebrapad en dan fars doet wanneer ge hem er op wijst.
    Dude als ge een zebrapad voorbij stapt dan verwacht ik niet dat ge nog gaat oversteken. Al helemaal niet omdat ge ni kijkt.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

CoBalT's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Daarjuist tegen gekomen via FB
    https://autostrada.tv/blog/belg-geef...Mu45GAYeIsul8k

hilarisch
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht

hilarisch
    Ooooh, Ouch, dat gaat wel een zware worden Dat is volgens mij sowieso rijbewijs kwijt. En terecht...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CoBalT Bekijk bericht

hilarisch
    Ze mochten toch een cirkelke getrokken hebben rond de auto's waar het over ging. Had geen idee waar de beschrijvingen over gingen tot vlak op het einde.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Ze mochten toch een cirkelke getrokken hebben rond de auto's waar het over ging. Had geen idee waar de beschrijvingen over gingen tot vlak op het einde.
    Ik zie nochtans maar 1 "car on the right merging onto the highway"

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Idd, ik dacht eerst dat het ging om de auto die filmde. Dat hij zonder reden naar het middenvak ging en dat iemand anders daardoor is beginnen flippen ofzo. Maar er gebeurde dan de hele tijd niets tot je op het allerlaatste dan ziet over welke auto's het echt gaan

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Idd, ik dacht eerst dat het ging om de auto die filmde. Dat hij zonder reden naar het middenvak ging en dat iemand anders daardoor is beginnen flippen ofzo. Maar er gebeurde dan de hele tijd niets tot je op het allerlaatste dan ziet over welke auto's het echt gaan
    =>
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Ik zie nochtans maar 1 "car on the right merging onto the highway"
    Tekst lezen van in het begin...

Regels voor berichten