Discussie: De bedrijfswagen topic - Deel II
-
30 april 2020, 19:54 #1
- Lid sinds
- 1/09/02
- Locatie
- Peutie
- Berichten
- 7.664
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 4 Post(s)
- Reputation
- 8/105
De bedrijfswagen topic - Deel II
Na meer dan 10.000 posts in deel 1, is het tijd voor deel 2.
Deel 1 is nog steeds hier te vinden: https://www.9lives.be/forum/mobilite...gen-topic.htmlVanaf nu gaan we verder op BeyondGaming!
In deze thread wordt uitgelegd hoe je jouw account kan migreren.no votesMet citaat reageren
-
-
30 april 2020, 19:56 #2
- Lid sinds
- 27/08/06
- Locatie
- /
- Berichten
- 16.511
- iTrader
- 28 (97%)
- Mentioned
- 23 Post(s)
- Reputation
- 149/419
Net daarom dat een 7-serie wel sjiek is, maar toch allesbehalve heel speciaal. Een range rover zit ook in die prijsklasse bijvoorbeeld.
Je bent geen sukkelaar als je met een 7er rijdt. Maar het is ook niet spectaculair onhaalbaar. Met echt geld bedoel ik inderdaad wel enkele miljoenen te spenderen. Die kerel van the Sky is the limit met zijn bedden reed bijvoorbeeld ook vrolijk met zijn Bentley naar Zeeland. Schril contrast met die Romy die ver gek werd met haar Panamera.
Gisteren sprak mijn collega mij over zijn opportuniteit om een penthouse van 800k te kopen, dat hij daar toch wel over aan het denken was om het te doen. Ik moest even slikken, maar dat deed me beseffen dat er echt wel mensen zijn die serieus vermogend zijn, ook al zijn ze gewoon werknemer.
Begonnen met betaalbare bedden en masse te verkopen toen nog niemand dat deed buiten Ikea en consoorten. Dat is nu afgesplitst in BedWorld waar zijn jongste zoon in staat.
In eigen winkel naar het luxesegment gegaan met dito cliënteel. En dan spreek ik niet over nen Tempur ofzo he, maar bedden waar matrassen op liggen die al 30k per stuk kosten. Met custom made handgemaakt textiel etc...
Ook ni vergeten dat die mens quasi fin de carriere zit en pas de laatste 5j ofzo echt goed aant leven is.
Die van Mio Caro heeft een bedrijf dat nog maar 7j bestaat en pas sinds 2016 echt winst is beginnen draaien. Beets-Patteet bestaat al 20 jaar.
Dat die zot werd van "maar" ne Panamera is toch ook weer een denkwijze van kust van mijn gat hoor. Die is 37 jaar, heeft een huis waar ge u ni voor moet schamen, een kasteel van ne winkel en nen auto van toch rap 140k. Nu niet voor teen of tander maar iemand die met nen BMW instapper ligt rond te tuffen moet daar toch niet direct op neerkijken...no votesMet citaat reageren
-
30 april 2020, 20:45 #3
- Lid sinds
- 15/01/17
- Locatie
- Vlaanderen
- Berichten
- 260
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 2 Post(s)
- Reputation
- 6/38
Panamera zag je (te) veel rijden vanwege de hybride fiscaliteit. Dat heeft toen een hoop mensen aangetrokken die geen bal geven om sportieve wagens, maar het paste wel goed in hun boekhouding. Die zouden absoluut niet tot het doelpubliek behoren moest de fiscaliteit niet zo interessant geweest zijn.
Vandaar de misschien ietwat verkeerde perceptie hoe "haalbaar" die wagens zijn voor de doorsnee zelfstandige. Eenmaal je een model veel ziet rijden, ga je al snel denken dat zoiets goed betaalbaar is, want het speciale is er nu eenmaal af.no votesMet citaat reageren
-
30 april 2020, 21:04 #4
- Lid sinds
- 3/08/02
- Locatie
- Gavere
- Berichten
- 37.520
- iTrader
- 23 (100%)
- Mentioned
- 57 Post(s)
- Reputation
- 267/1281
Uhm, het geld moet er uiteindelijk nog gelegd worden hoor. Wie met een Panamera Hybrid rijdt heeft echt wel een hart voor auto's. Anders geef je dat soort geld uit aan iets anders dat fiscaal ook interessant is maar veel minder in de kosten snijdt.
no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 08:23 #5
- Lid sinds
- 1/08/04
- Locatie
- De K.
- Berichten
- 29.745
- iTrader
- 51 (100%)
- Mentioned
- 11 Post(s)
- Reputation
- 189/826
Maar concreet over die Romy. Het klopt wat je zegt, maar neem wel in acht dat haar huis ook wel een groot stuk de verdienste is van haar ex-vriend die in het vastgoed zit. En dat haar winkel nog lang niet afbetaald is.
Daarbij kan ik haar als zakenvrouw niet smaken, ze heeft iets mooi uitgebouwd. Maar als je op TV naar Duitsland rijdt en daar inkopen gaat doen in een graaibak om uw winkel te bevoorraden dan ben je echt niet goed bezig. Dat is heel uw merk gewoon onderuit halen.Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
PSN:Mrkend54lno votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 09:35 #6
- Lid sinds
- 11/09/12
- Locatie
- Aarschot
- Berichten
- 17.431
- iTrader
- 1 (100%)
- Mentioned
- 14 Post(s)
- Reputation
- 138/547
no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 09:42 #7
- Lid sinds
- 1/08/04
- Locatie
- De K.
- Berichten
- 29.745
- iTrader
- 51 (100%)
- Mentioned
- 11 Post(s)
- Reputation
- 189/826
no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 10:24 #8
- Lid sinds
- 24/08/10
- Locatie
- Scheldewindeke
- Berichten
- 3.008
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 11 Post(s)
- Reputation
- 13/378
Degene die dat niet zijn kopen in diezelfde categorie een Tesla S.
Mocht de Taycan aan 100K staan voor directiewagens en jonge 2dehands, zou een kanshebber zijn om de mijne te vervangen, als de fiscaliteit blijft wat ze is natuurlijk. Normaal is die er over voor mijn job, maar omdat die full elektrisch en dus "ecologisch" is kan je dat dan weer wel redelijk verantwoorden imo. Maar voorlopig staan de goedkoopste idd aan +-120k, en dat vind ik er net nog over eerlijk gezegd.no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 11:20 #9
- Lid sinds
- 11/09/12
- Locatie
- Aarschot
- Berichten
- 17.431
- iTrader
- 1 (100%)
- Mentioned
- 14 Post(s)
- Reputation
- 138/547
Ik denk nu wel dat er onder de S rijders ook veel autoliefhebbers zitten hoor?
Zij met dat geld, maar niet autoliefhebber, rijden met een Auris hybride of zoiets,...no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 11:33 #10
- Lid sinds
- 27/08/06
- Locatie
- /
- Berichten
- 16.511
- iTrader
- 28 (97%)
- Mentioned
- 23 Post(s)
- Reputation
- 149/419
Als je daar niet tegen kan dan hoop ik dat ge een héél groot budget hebt, want dan moet ge ofwel maatwerk bestellen (en niet van die noord-afrikaanse prullen gelijk café costume he, dan spreken we over Caraceni of Liverano bv) ofwel bij de écht haute couture merken gaan in hun normale winkels. Want de meeste outlets liggen ook al vol met speciale collecties voor die winkels, gemaakt uit dunnere en lichtere stoffen en producties in azie of afrika ipv hun europese ateliers.
Dat diene winkel niet afbetaald is is maar logisch. Het ding staat er nog maar net en bedrijfsvastgoed loopt over pakweg 15 jaar. Maar 650k brutomarge draaien met 200k+ winst uit ne klerenwinkel, dan zijde niet debiel.
Ik ben wel akkoord dat er mensen in dat programma komen die echt te lomp zijn om dood te doen. Diegene die er in komen om hun verhaal te vertellen zonder teveel m'as tu vu dat vind ik interessant (gelijk Martens, Naessens, Van den Brande, etc..). Maar diegene die het doen om fame en fortune te verwerven, die vallen toch rap door de mand ze. Haar nieuwe vlam Niels Lagrange is daar het lichtend voorbeeld van. Te lomp om te denken, te lui om te werken, surft van faillissement naar faillissement (zijn poetsbedrijfke is ook al overkop) en teert gewoon op het feit dat zijn gedupeerden met de kosten zitten. En dan maar show verkopen met zijne lambo waar em geen 2 kermisprijzen mee gereden krijgt om achteraf uitspraken te doen als "in amerika zijt ge ne loser als ge nog nooit failliet zijt gegaan". Beneden Jambers-niveau.no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 11:36 #11
- Lid sinds
- 25/11/11
- Locatie
- Heist-op-den-Berg
- Berichten
- 20.822
- iTrader
- 4 (100%)
- Mentioned
- 48 Post(s)
- Reputation
- 195/814
Het is nu toch echt niet dat een nieuwe Panamera zo goedkoop is. In het huidige gamma vind ik dat er porsches in het "haalbare" gamma vallen, de 718 en de Macan, al de rest is te duur, zelfs al zijn ze fiscaal interessant.no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 11:54 #12
- Lid sinds
- 27/08/06
- Locatie
- /
- Berichten
- 16.511
- iTrader
- 28 (97%)
- Mentioned
- 23 Post(s)
- Reputation
- 149/419
Exact ook wat ik al wou aanduiden. Een "simepel" Panamera kost al rap 140-150k (want efkes serieus, niemand koopt dat zonder opties he). Net set velgen kost begot al 5000 EUR.
Een Panamera zit in hetzelfde budget als een S of 7, nu ook niet direct autos waarvan ge zegt 'ah als het dat maar is'.no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 12:11 #13
- Lid sinds
- 29/07/15
- Locatie
- Kortrijk
- Berichten
- 6.928
- iTrader
- 0
- Mentioned
- 4 Post(s)
- Reputation
- 64/144
no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 12:29 #14
- Lid sinds
- 27/08/06
- Locatie
- /
- Berichten
- 16.511
- iTrader
- 28 (97%)
- Mentioned
- 23 Post(s)
- Reputation
- 149/419
vanaf is het woord ja
Als ik gewoon de (verplichte) lader, buitenkleur, velgen die op iets trekken, sportstoelen en wat basic opties gelijk zelfdimmende spiegels, achteruitrijcamera (ja dat is niet standaard voor 110k...), cruise control, stoelverwarrming
dan kom ik op 135.000 EUR
En eigenlijk hebt ge dan echt wel een karig uitgeruste auto voor in dat segmen te rijden.no votesMet citaat reageren
-
1 mei 2020, 12:36 #15
- Lid sinds
- 3/08/02
- Locatie
- Gavere
- Berichten
- 37.520
- iTrader
- 23 (100%)
- Mentioned
- 57 Post(s)
- Reputation
- 267/1281
no votesMet citaat reageren