iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popsnor Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mag binnenkort ook een nieuwe wagen bestellen.
    Momenteel tijwel ik tussen 2 wagens, namelijk een Audi a4 berline 163PK automaat vs een BMW 320d 163PK automaat.

Ben ondertussen met beide wagens gaan testrijden maar de keuze maken hierin is geen makkelijke opgave.
    Als ik kijk naar de opties wint de audi aangezien deze super in onze leasing zit, maar de bmw oogt wat moderner binnenin.

audi a4 met volgende opties:
    • Business Pack Plus
    • Sportzetels voorin
    • Hemelbekleding zwart
    • Met leder bekleed 3- spakig multifunctiesportstuur Plus onderaan afgeplat
    • Verduisterde zijruiten (vanaf de B stijl) en achterruit
    • Akoestische beglazing portierruiten vooraan
    • Verlichtingsmodule pack 2
    • Bang & Olufsen Sound System met 3D-geluid
    • Audi Smartphone Interface
    • Audi Hill Assist: Vertrekhulp
    • Achteruitrijcamera

BMW 320dA met volgende opties:
    • ACO Business Edition
    • Business Pack
    • Zonnewerend glas achteraan
    • Verwarmde zetels vooraan
    • Hemelbekleding zwart
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dan ging ik toch voor de A4, die BMW is toch vrij kaal te noemen, terwijl die A4 behoorlijk mooi is uitgerust.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door popsnor Bekijk bericht
    Dat is mijn gedacht ook, bij de testrit heb ik een super goed uitgeruste meegekregen en nu wil de vriendin eerder een bmw als een audi.
    Als ik ga kijken naar luxe springt de audi er zeker bovenuit , deze week nog eens naar Mercedes kijken naar wat de mogelijke opties zijn.
    Zou je geen offerte voor een 318dA kunnen krijgen? Prestaties vallen best wel mee (heb lang met een F31 318d gereden, deftig koppel vanuit lage toeren met automaat gaf best wel wat rijplezier), en dan kunt ge misschien wel nog wat extra opties erin draaien?

Zeker als de 150PK 318d een mogelijkheid is (ipv de gereduceerde lease 138PK), verschil met de (gereduceerde) 164PK van de 320d is niet zo héél groot, die ZF bakken doen het echt wel goed hoor met iets minder straffe motoren.

iTrader
    32 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Zou je geen offerte voor een 318dA kunnen krijgen? Prestaties vallen best wel mee (heb lang met een F31 318d gereden, deftig koppel vanuit lage toeren met automaat gaf best wel wat rijplezier), en dan kunt ge misschien wel nog wat extra opties erin draaien?

Zeker als de 150PK 318d een mogelijkheid is (ipv de gereduceerde lease 138PK), verschil met de (gereduceerde) 164PK van de 320d is niet zo héél groot, die ZF bakken doen het echt wel goed hoor met iets minder straffe motoren.
    Is de gereduceerde in power, zeer jammer maar niets aan te doen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik dacht dat er leasing maatschappijen waren die wel 150pk toe lieten dus je kan altijd eens vragen. Dit zal dan wel iets duurder uitkomen.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xcessive- Bekijk bericht
    Ik dacht dat er leasing maatschappijen waren die wel 150pk toe lieten dus je kan altijd eens vragen. Dit zal dan wel iets duurder uitkomen.
    Nee want is fixed list en motorisatie en voorziene opties mogen niet gewijzigd worden (denk dat het anders iets van 10 euro / maand is als ik afga op directlease en me goed herrinner)
    Touring 318dA kan wel heb je iets meer optiebudget zelfs Maar Audi is qua opties nog altijd stuk meer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    Heb nog steeds niet de Android auto update gekregen op mijne G20 330e.

Gaat blijkbaar voor productiejaar 2019 slechts in de tweede helft van het jaar zijn, productiejaar 2020 zijn ze nu aan het krijgen...

Zie er toch wel naar uit, vooral hoe ze de implementatie op de instrumentencluster en HUD uitgewerkt gaan hebben...
    Android auto is officieel niet beschikbaar in België dus vrij logisch dat het nog niet in je auto zit zonder dat je het zelf doet

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Android auto is officieel niet beschikbaar in België dus vrij logisch dat het nog niet in je auto zit zonder dat je het zelf doet
    Android Auto is nog niet beschibaar op de gsm. Maar auto's met hopen die android auto ondersteunen .
    Berenod bedoelt dat BMW de update van de wagen nog niet gepusht heeft. Ik vind er nog geen enkel deftig filmpje van online (buiten de promo van BMW), dus ik vermoed dat de roll-out niet vlot loopt.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    41 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Android Auto is nog niet beschibaar op de gsm.
    Dat klopt eigenlijk ook niet meer helemaal. Sinds Android 10 zit AA standaard in Android en zou dus zonder extra foefelen moeten werken op auto's die het ondersteunen, zelfs in België.

Ook updates van AA werken nu gewoon via de Play Store in België.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dat klopt eigenlijk ook niet meer helemaal. Sinds Android 10 zit AA standaard in Android en zou dus zonder extra foefelen moeten werken op auto's die het ondersteunen, zelfs in België.

Da's een schoon zaak. Was dat beu om iedere keer manueel te moeten updaten.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)

Klopt (en meer en meer smartphones hebben nu Android 10). Wel benieuwd hoe dat draadloos stuk werkt. Had liever toch ook de mogelijkheid voor bekabeld gehad...

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    167 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ja en nee.
    Op mijn Huawei emui 10 (android 10) heb ik geen android auto en moet ik het manueel doen.
    Dus niet ieder GSM merk doet er aan mee.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Het zijn echt niet de leasemaatschappijen die die andere motoren niet toelaten.
    Ik heb hier nu ook enkele jaren gereden met de 193pk 420d. Daar heeft niemand van de leasemaatschappij iets over gezegd. Eén van de verkopers in de BMW garage had me dat ook aangegeven, ik heb toen eens goed gelachen.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    31 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Ik heb hier nu ook enkele jaren gereden met de 193pk 420d. Daar heeft niemand van de leasemaatschappij iets over gezegd. Eén van de verkopers in de BMW garage had me dat ook aangegeven, ik heb toen eens goed gelachen.
    Dat hangt van de inschrijving in. Als hij in Brussel/Wallonië wordt ingeschreven, krijgt die hoogstwaarschijnlijk de gereduceerd vermogen-mapping. Voor Vlaanderen maakt dat geen verschil.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    41 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    Ja en nee.
    Op mijn Huawei emui 10 (android 10) heb ik geen android auto en moet ik het manueel doen.
    Dus niet ieder GSM merk doet er aan mee.
    Ik denk dat Huawei zowat het buitenbeentje is op dat vlak, zelfs Xiaomi behoudt het wel gewoon in Miui. De relatie tussen Huawei en Amerika zal er ook wel niet goed aan doen, plus Huawei heeft dacht ik ook een eigen car mode waardoor ze AA liever niet ondersteunen.

Maar men moet het er tegenwoordig dus wel actief uitstrippen dus bij nagenoeg alle merken heb je het wel vanaf Android 10.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Toch wel hoor. Enkele jaren geleden heb ik een 418 besteld via Ald en toen ook gevraagd hierachter en het was niet mogelijk om de 150pk te nemen. En bij ons werd er niet gewerkt met een tool of beperkingen vanuit de werkgever uit. Wij hadden compleet vrije keuze in merken en opties.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat hangt van de inschrijving in. Als hij in Brussel/Wallonië wordt ingeschreven, krijgt die hoogstwaarschijnlijk de gereduceerd vermogen-mapping. Voor Vlaanderen maakt dat geen verschil.
    Toch wel hoor. Enkele jaren geleden heb ik een 418 besteld via Ald en toen ook gevraagd hierachter en het was niet mogelijk om de 150pk te nemen. En bij ons werd er niet gewerkt met een tool of beperkingen vanuit de werkgever uit. Wij hadden compleet vrije keuze in merken en opties.
    Goh ... het is in deze de lease firma die den BIV zal betalen eh. Dat wordt weliswaar wel mee gerekend in uw maandelijks bedrag, maar overal waar men iets kan winnen, zal men dit wel doen.

En voor sommige wagens zal het wss interessant zijn om dat te doen en andere niet.
    In de Walen & BXL is het nl. op de PK's dat je aangerekend wordt. Het is echter geen 'rechtlijnige' berekening o.b.v. de exacte waarde, maar het werkt met schalen (waar 5K het hoogst aangerekende bedrag is).
    En wss zal het soms net een schaal lager vallen zeker door met gereduceerd vermogen te werken VS een andere motorisatie waar het niet uit maakt.

Wegentaks zal ook wel een rol spelen hier, want die zal bij een zwaardere motorisatie ook wel hoger zijn, but still.

Zo is het bv. voor mijn hybrid versie een kostelijk grapke aan BIV, waar dat (momenteel) in VL nog 0,0 EUR is.
    Anderzijds is het dan wel zo dat als je in BXL een Mustang GT (nen échten!) wilt inschrijven dat u dat 5K kost & in VL zal u dat dan eerder 15K kosten.

P.S. Het zullen vooral die all-package, lease only, bedrijven zijn die daar echt op hameren lijkt mij.
    Bij ons bolt er geen enkele rond die fiscaal verlaagd is. Wij werken dan eerder met een bank om de wagens te financieren (full lease of fin lease via Belfius).

Master S's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voorlopige leveringsdatum van mijne A3 is 26/10. Half juli uiteindelijk besteld geraakt bij den dealer.
    Game PC: Intel i7-8700K @5GHz - Corsair Hydro H115i - Asus ROG Maximus X Formula - Corsair Dominator Platinum 32GB DDR4 3200MHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G - Samsung 970 EVO NVMe M.2 120GB SSD - Samsung 850 EVO 1TB SSD - Corsair HX750i - be quiet! Dark Base Pro 900 Black - Asus ROG Swift PG348Q G-SYNC monitor - Logitech Z623 2.1 - Corsair Strafe RGB MX Silent - Logitech G502 / PS4 Pro 1TB / A/V: LG OLED55E6V - Yamaha YSP-2200 - Panasonic DP-UB820EFK 4K DV Blu-ray player

Regels voor berichten