iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoew Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het grote probleem bij de klassieke merken die EV's lanceren is dat je afhankelijk bent van third party oplaadmogelijkheden. Ik snap nog steeds niet waarom meerdere merken hun eigen netwerk niet opzetten. Bij de VAG stal heb je daar ineens vw,audi,porsche, Skoda,seat enz.Net daar zit de kracht om die range anxiety en masse weg te werken.

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    Ik snap gewoon niet dat dealers standaard niet een aantal laadpalen hebben staan, dat moet zelfs niet van hun . Daardoor krijg je onmiddelijk een goede verdeling over heel het land en ze hebben er zelf toch ook nut aan? Tegenwoordig nog steeds heel veel dealers met ofwel de laadpalen achter gesloten poorten, ofwel helemaal geen laadpalen.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Eens met laadpalen bij dealers. Ook eens met dat merken hun eigen netwerk kunnen uitbouwen, maar dat ze het dan aub wat slim doen: zoals ThekillingGoku ook aangeeft, zelfde standaard gebruiken. En liefst nog dezelfde kostprijs en toegankelijk voor iedereen. Dat zou een mooie stap zijn om de adoptie vooruit te helpen.

Hit Hard's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het grote probleem bij de klassieke merken die EV's lanceren is dat je afhankelijk bent van third party oplaadmogelijkheden. Ik snap nog steeds niet waarom meerdere merken hun eigen netwerk niet opzetten. Bij de VAG stal heb je daar ineens vw,audi,porsche, Skoda,seat enz.Net daar zit de kracht om die range anxiety en masse weg te werken.

Dat hebben ze toch gedaan met Ionity? Dat is van BMW, Ford, Mercedes en Volkswagen samen. De meeste merken die eraan meedoen bieden dan ook laadkaarten met korting bij Ionity aan. Het is nog niet zo uitgebreid dan het supercharger netwerk van Tesla, maar met Ionity kom je ook al op veel plaatsen in Europa.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De nieuwe auto is toegekomen in de garage bij Mercedes maar die meekrijgen heeft precies nogal wat voeten in de aarde. Staat er al van vorige week en "normaal zouden we hem deze week wel ergens op de planning kunnen zetten voor uitlevering". De "papieren" die tegenwoordig allemaal digitaal geregeld kunnen worden vast krijgen is ook al zoiets ...

Bij BMW ging dat precies toch vlotter. Bij mijn 2 vorige wagens toch 2 dagen nadat de auto toegekomen was altijd mee kunnen weg rijden.

Snappen die dat nu niet dat ik mijne nieuwe auto NU wil hebben?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Doen ze hoor: https://en.wikipedia.org/wiki/IONITY

Wat wel zo is, is dat dit duidelijk trager verloopt dan bij Tesla. Nog veel plaatsen met gaten in de dekking. Nu, als die merken meer EVs verkopen zal dat ook wel sneller gaan, het zal wel wat kip-ei zijn.
    @sandervdw: zijn er niet genoeg fast-charging mogelijkheden langs snelwegen (IONITY of de Allego's bij Totals)? Die 200 km range in de winter is ook wel echt worst-case denk ik, bij -10°, dus toch eerder uitzonderlijk. Al moet ik toegeven, ik zou ook zelf niet voor een e-tron kiezen op dit moment. 300 km worst-case is voor mij toch wat de limiet.

Vedet!'s schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik vind het bijna waanzinnig dat de meeste fraude met brandstof goedkeuren. Dat is gewoon diefstal bij je wg. Nemen jullie alles wat je kan gebruiken ook mee van kantoor?

Ik mag ook enkel in B tanken, jaarlijks ga ik 3 keer naar mijn huisje in Zuid-Frankrijk.
    Ik tank dus nog net voor Aarlen (Total) en daarmee geraak ik tot in Grimaud. Hier tank ik vol en daar kom ik ook 3 weken mee toe. Terug volle tank tot aan Luxemburg. Dus 140€ diesel. Als ik daar iets bij mijn wg voor zou riskeren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Follow my Tweets @Bosse_on_wheels
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vedet! Bekijk bericht
    Ik vind het bijna waanzinnig dat de meeste fraude met brandstof goedkeuren. Dat is gewoon diefstal bij je wg. Nemen jullie alles wat je kan gebruiken ook mee van kantoor?

Ik mag ook enkel in B tanken, jaarlijks ga ik 3 keer naar mijn huisje in Zuid-Frankrijk.
    Ik tank dus nog net voor Aarlen (Total) en daarmee geraak ik tot in Grimaud. Hier tank ik vol en daar kom ik ook 3 weken mee toe. Terug volle tank tot aan Luxemburg. Dus 140€ diesel. Als ik daar iets bij mijn wg voor zou riskeren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Ik hou er mij alleszins ni mee bezig.
    Voor zover ik weet, niemand bij ons.

Maar de patrons zouden er zeker niet om kunnen lachen.

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Ik denk dat iedereen wel ongeveer weet hoe je het systeem zou kunnen belazeren en dat wordt hierboven dan ook beschreven, maar dat wil niet zeggen dat "de meeste" dat doen of zelfs maar goedkeuren.
    Heb me er zelf nooit mee bezig gehouden. Nu ik zelfstandig wel heb ik natuurlijk wel een Europese tankkaart geregeld.

iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tis niet omdat ik "het perfecte fraudeersysteem" uitgedokterd heb, dat ik dat ook uitvoer. No way.
    Dat is een spelletje, je voert dat niet echt uit he. Wie wil er nu een dief zijn.

Als je graag op grote schaal fraudeert met diesel, kap dan rode diesel in uw tank van uw prive wagen.
    Veel lagere pakkans en veel minder gedoe. Je kan er ook niet door ontslagen worden.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-be Bekijk bericht
    Doen ze hoor: https://en.wikipedia.org/wiki/IONITY
    @sandervdw: zijn er niet genoeg fast-charging mogelijkheden langs snelwegen (IONITY of de Allego's bij Totals)? Die 200 km range in de winter is ook wel echt worst-case denk ik, bij -10°, dus toch eerder uitzonderlijk. Al moet ik toegeven, ik zou ook zelf niet voor een e-tron kiezen op dit moment. 300 km worst-case is voor mij toch wat de limiet.
    Er zijn er een paar (2 locaties met 50kW palen zie ik). Voorlopig zijn die nog niet te vaak bezet, maar dat kip-ei verhaal gaat nog een tijd blijven doorgaan aangezien er nog steeds heel weinig elektrische auto's zijn. Eens dat begint te boomen, gaan die laadlocaties ook vaker volzet zijn (want meestal gaat het om belachelijk weinig plekken). En op termijn zullen er dan wel meer laadpalen komen, maar dat is een proces dat nog jaren gaat duren. En als je dan moet gaan rondrijden met de stress of de laadpaal wel beschikbaar is (ook belachelijk veel Out of order blijkbaar)...

En inderdaad, moest de worst case rond 300km zitten, zou ik me al beter voelen. Maar als je dan op e-gear gaat kijken, zie je dat er maar amper modellen zijn die dat aanbieden.

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Er zijn er een paar (2 locaties met 50kW palen zie ik). Voorlopig zijn die nog niet te vaak bezet, maar dat kip-ei verhaal gaat nog een tijd blijven doorgaan aangezien er nog steeds heel weinig elektrische auto's zijn. Eens dat begint te boomen, gaan die laadlocaties ook vaker volzet zijn (want meestal gaat het om belachelijk weinig plekken). En op termijn zullen er dan wel meer laadpalen komen, maar dat is een proces dat nog jaren gaat duren. En als je dan moet gaan rondrijden met de stress of de laadpaal wel beschikbaar is (ook belachelijk veel Out of order blijkbaar)...

En inderdaad, moest de worst case rond 300km zitten, zou ik me al beter voelen. Maar als je dan op e-gear gaat kijken, zie je dat er maar amper modellen zijn die dat aanbieden.
    50kw , daar ben je niets mee als snellaad optie. Enkel palenn met +100-150kw zijn relevant om snel bij te laden en echt te voldoen aan de reis/ trip noden.

PSN: Denjoew

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    50kw , daar ben je niets mee als snellaad optie. Enkel palenn met +100-150kw zijn relevant om snel bij te laden en echt te voldoen aan de reis/ trip noden.

Maar die zijn er nog amper/niet... Dat is effectief een kip/ei verhaal, maar ik ben liever niet die eerste kip.

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht

Daguitstapje? Even naar de kust en terug?

Blankenberge zou nog wel lukken voor mij, van thuis te vertrekken (iets van een 90km heen), maar wil je even naar de Panne (al snel 120km) ... pech ... buy a Tesla Model S (of bol naar daar aan een slakken tempo mss ). Only costs 100K.

Euuuuuh ... yeah ... no tnx. Niet dat ik dat per se doe, but still.
    Voor 't werk daarentegen is het niet de eerste keer dat ik op een dag veel km trek.

Anyway ... momenteel zie ik voornamelijk nadelen aan het hele EV verhaal en ik ben wss niet de enige die het zo ziet. Als je dan 'minder' zou betalen voor 'minder' praktische EV's ... OK dan.
    Maar 't is net omgekeerd.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Net niet. Heel het 'propriëtaire' verhaal is nu net hét probleem.
    Als je geen standaard ontwikkelt dan krijg je een probleem. Dan moet je specifiek gaan zoeken naar een laadpaal 'van VW' of een paal 'van BMW' of 'Mercedes paalke', net zoals je nu moet zien naar een 'Tesla paal'.

Tesla heeft nu ondertussen een groot netwerk en dat is een voordeel voor Tesla, maar het gebrek aan 1 globale standaard is geen voordeel voor de consument.

Stel u voor dat elk merk van laptop u een USB poort voorziet ... maar het is telkens een ANDERE, propriëtaire USB poort (beetje zoals Apple altijd speciaal wil doen met Lightning).
    Dan moet je gaan zoeken naar hardware 'compatible with MSI USB' of 'HP USB' etc.

Vroeger had je ook bij vele tablets & laptops propriëtaire opladers ... dat zie je tegenwoordig praktisch nergens nog (behalve nog bij Apple).
    Nu gaat het wel lukken een charging brick te bezigen van verschillende merken, zolang het voltage klopt en 'mobile devices' hebben voornamelijk USB-C geadopteerd.

Maar om even terug op de USB standaard vergelijking te komen ... zelfs Apple begint het licht te zien en begint stilaan USB-C aan te bieden bv.

En voor Apple (Tesla in dit verhaal) is dat een kost, want voor het gebruik van Lightning in accessoires krijgen zij telkens een soort 'licencing fee' die ze niet krijgen als het USB zou zijn.
    Dus ja ... voor Tesla is hun charger netwerk nu een sales pitch, een voordeel t.o.v. de rest.

Maar voor de consument zou het vele malen beter zijn om gewoon 1 standaard te hebben. Als je een paal vind ... kunt ge hem gebruiken, onafhankelijk uw wagen 'type'.
    Enige verschil zou dan zijn de 'snelheid' v/d specifieke charger VS de laadcapaciteit van uw batterij.
    Maar dat zou dan gewoon een kwestie van interfacing zijn dat die kan bepalen wat die kan leveren (zie USB1.1, USB2, USB3 compatibiliteit in de vergelijking).
    Wel zeer kort door de bocht uw lightning verhaal.
    Apple heeft lightning net ontwikkeld omdat micro en mini-USB net veel nadelen hadden. Het was jarenlang de betere broer van de mini en micro-USB.
    USB-C is in feite een doorontwikkeling van lightning.
    Apple was de eveneens de grondlegger Thunderbolt. Thunderbolt dat eerst over mDP (Apple ontwikkeling) liep en nu over USB-C loopt.

Wel een beetje sneu dat je zo afgeeft op Apple. Vooral omdat ze in de recente geschiedenis altijd wel betere varianten van poorten en standaard hadden. Die uiteraard enkel op hun toestellen te vinden waren. Dat zij dachten dat wat er op de markt te krijgen was, of als de standaard werd aanzien tekort schoot.
    Het is pas later dat er doorontwikkelingen en knock-offs kwamen die al de rest gebruikt. Logisch dat deze laatste twee wijder verspreid werden aangezien de groep niet-Apple veel groter is dan Apple alleen.

Het is wel een beetje een modetrend om wat minachtend over apple te doen, maar men vergeet nogal snel dat veel vooruitgang en visie op toestellen uit hun hoek komt. Zo waren zij ook de grondlegger van degelijke zakformaat muziekspelers met een platform waar je makkelijk digitale muziek op die toestellen kon zetten. Of zo was apple ook grondlegger van laptops die niet alleen performant waren, maar ook nog eens licht, van duurzaam materiaal en visueel aantrekkelijk waren. Of denk maar aan het maken van mobiele apps, de manier waarop zij duidelijke eisen en returns gaven voor ontwikkelaars terwijl Google nog wat aan het zoeken waren was zeker innoverend.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Regels voor berichten