Pagina 68 van 68 Eerste ... 18586465666768

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zo creëer je zwart geld ipv wit te wassen?
    Lijkt mij ook. Ik kan me met de beste wil niet voorstellen hoe deze constructie nuttig is om te witwassen .

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht
    Werkgever maakt daar geen probleem van - enige voorwaarde is dat er met de kaart word getankt - bonnetjes zal idd veel lastiger zijn.

Een vriendin van me werkt bij een klein bedrijfje (6 of 7 mensen geloof ik) en daar heeft de zaakvoerder zowaar een kleine witwascarrousel: Iedereen heeft een tankkaart (zonder bedrijfswagen) waarvan mondeling is afgesproken dat dit max. 50 €/maand is, alles wat meer getankt wordt moet cash (excl. BTW) betaald worden.

Ik denk dat weinig volkeren zo creatief zijn dan de Belgen
    Ik denk eerder dat de zaakvoerder dat doet om te vermijden dat de tankkaart belastbaar wordt bij iedereen. Zo kan die argumenteren dat de tankkaart van het personeel enkel voor beroepsgebruik is.

Dus betaalt hij (waarschijnlijk met zwart geld dat hij zelf liggen heeft.) de kosten terug van de brandstof van zijn personeel boven die 50€.

alles wat meer getankt wordt moet cash (excl. BTW) betaald worden. Dat snap ik nu niet direct. Hij heeft geen facturen hiervan dus die is sowieso de BTW kwijt?
    o/

djoew's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Ik denk eerder dat de zaakvoerder dat doet om te vermijden dat de tankkaart belastbaar wordt bij iedereen. Zo kan die argumenteren dat de tankkaart van het personeel enkel voor beroepsgebruik is.

Dus betaalt hij (waarschijnlijk met zwart geld dat hij zelf liggen heeft.) de kosten terug van de brandstof van zijn personeel boven die 50€.

alles wat meer getankt wordt moet cash (excl. BTW) betaald worden. Dat snap ik nu niet direct. Hij heeft geen facturen hiervan dus die is sowieso de BTW kwijt?
    Het is eerder andersom lijkt me. Hy brengt de gehele tankfactuur binnen +btw en ontvangt dan het saldo ex btw. Eerder generatie van zwart geld....

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    PSN: Denjoew

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djoew Bekijk bericht
    Het is eerder andersom lijkt me. Hy brengt de gehele tankfactuur binnen +btw en ontvangt dan het saldo ex btw. Eerder generatie van zwart geld....

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk
    Zoals ik het lees hebben ze een tank kaart, is de 'limiet' 50 EUR en de rest is op kosten v/d werknemer. Dus een 'bonus' van 50 EUR (netto, ale ... in natura ).
    Gezien je niet echt een harde limiet zitten hebt op de kaart zelf zal die elke maand een 'afrekening' moeten doen met de WN om het bedrag dat die 'er over zit' terug te vorderen.

Daarom dat ik eerder aan gaf van 'wat een administratie dat wel niet moet zijn' en 'dat daar vrij veel tijd moet in kruipen' (afhankelijk van aantal werknemers onder dat systeem).

NO WAY dat die WG zelf (met zwart geld of niet) de rest gaat bij passen. Anders heb je geen nood aan die limiet.

Ook ... 't zou gewoonweg niet interessant zijn voor hem om met z'n zwart geld te betalen voor producten die je officiëel op de zaak kunt zetten. Kost gewoon een pak meer dan.
    Ook ... de tankkaart an sich is in principe niet belast, de wagen wordt belast. Heb zelf nog nooit een tankkaart gehad zonder wagen, dus ik weet niet of men er in dat geval apart belastingen op gaat vorderen, maar toch.
    Laatst gewijzigd door ThekillingGoku; Gisteren om 14:51

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Zoals ik het lees hebben ze een tank kaart, is de 'limiet' 50 EUR en de rest is op kosten v/d werknemer. Dus een 'bonus' van 50 EUR (netto, ale ... in natura ).
    Gezien je niet echt een harde limiet zitten hebt op de kaart zelf zal die elke maand een 'afrekening' moeten doen met de WN om het bedrag dat die 'er over zit' terug te vorderen.

Daarom dat ik eerder aan gaf van 'wat een administratie dat wel niet moet zijn' en 'dat daar vrij veel tijd moet in kruipen' (afhankelijk van aantal werknemers onder dat systeem).

NO WAY dat die WG zelf (met zwart geld of niet) de rest gaat bij passen. Anders heb je geen nood aan die limiet.
    Aaah, dus het wordt verrekend achteraf.

Dat is toch wel veel gefoefel voor weinig geld. Als die al daarmee zit te prutsen, met wat zit die dan allemaal niet te prutsen .
    o/

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is idd het creëren van zwart geld, administratie valt mee (6 werknemers) omdat er gewoon elke maand een factuur met daarop het bedrag per tankkaart volgt, de werknemers betalen dan gewoon elke maand het bedrag boven de 50 € rechtstreeks aan de zaakvoerder.

Dat is dus 3-5K zwart geld per jaar ofzo + nog wat belastingvoordeel.

Enerzijds triest maar anderzijds is het (veelal laag geschoolde) personeel tevreden want de jobs zijn slecht betaald (vriendin die er werkt heeft +/- 1850 € bruto).

Eén van onze arbeiders heeft een aantal jaar gewerkt bij een relatief groot bedrijf (+150 mensen) en daar hadden de arbeiders de mogelijkheid om overuren te laten uitbetalen in natura zaken (laptops, gsm, gereedschap, elektrisch toebehoren, bouwmateriaal ....) - was best populair onder de werknemers omdat ze eveneens geen BTW hoefden te betalen, konden genieten van soms grote kortingen, .... terwijl overuren boven de limieten vrij fors belast worden. Op die schaal zal dat wel een duidelijke administratieve kost hebben.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door contextbinder Bekijk bericht

Eén van onze arbeiders heeft een aantal jaar gewerkt bij een relatief groot bedrijf (+150 mensen) en daar hadden de arbeiders de mogelijkheid om overuren te laten uitbetalen in natura zaken (laptops, gsm, gereedschap, elektrisch toebehoren, bouwmateriaal ....) - was best populair onder de werknemers omdat ze eveneens geen BTW hoefden te betalen, konden genieten van soms grote kortingen, .... terwijl overuren boven de limieten vrij fors belast worden. Op die schaal zal dat wel een duidelijke administratieve kost hebben.
    Die limiet ligt op 180 uren. Alles tot dat valt onder het fiscale gunstregime, je betaald dus bijna geen drol belastingen daarop. Dat zijn 15 uren op maandbasis, wat toch al fors is als je daarover gaat.

Ik schrik er niet van dat een werkgever de illusie hoog wilt houden om iets voor te stellen aan zijn werknemers dat voor hem beter uitkomt. Overuren betalen met laptops, je moet het niet gekker bedenken.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Die limiet ligt op 180 uren. Alles tot dat valt onder het fiscale gunstregime, je betaald dus bijna geen drol belastingen daarop. Dat zijn 15 uren op maandbasis, wat toch al fors is als je daarover gaat.

Ik schrik er niet van dat een werkgever de illusie hoog wilt houden om iets voor te stellen aan zijn werknemers dat voor hem beter uitkomt. Overuren betalen met laptops, je moet het niet gekker bedenken.
    180? Ik dacht 120?

En in een gemiddeld magazijn is 15 uren overuren per maand echt peanuts.

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    180? Ik dacht 120?

En in een gemiddeld magazijn is 15 uren overuren per maand echt peanuts.
    https://www.groups.be/1_93753.htm?rdeLocaleAttr=nl

Is al van vorig jaar zo. Voorheen was het 130u.

Uiteindelijk zit je dan toch met een structureel probleem als al je medewerkers 180uren per jaar werken. Dat wilt zeggen dat ze 4,5 werkweek meer hebben gewerkt. Dan moet je gewoon meer mensen aannemen

Je kan u ook de vraag stellen waarom men dit doet, om een centje bij te verdienen. Maar kan je niet beter dan een flexijob zoeken?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je kan u ook de vraag stellen waarom men dit doet, om een centje bij te verdienen. Maar kan je niet beter dan een flexijob zoeken?
    Ik doe liever overuren dan dat ik er een flexijob bij zou nemen..

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)

Met extra opties op de auto heb ik ook al gehoord.

Mijn auto deze morgen binnengedaan voor motorissue lampje dat brand. Om 16u niets gehoord, naar receptie garage bellen ging niet want sloeg altijd af. Dan maar verkoop gebeld maar die konden het enkel doorgeven.
    Dan maar naar de lease gebeld voor vervangwagen. Die zeggen 'a wij hebben nog niets gehoord van garage ivm onderhoud' maar soit heb vervangwagen (Ford fiesta, enjoy met 2m!)
    Om 17u belt garage 'ja we weten wat probleem is maar hebben nog geen toestemming gekregen van de leasing 2

Wie moet ik geloven

Besides heb datzelfde lampje nog al eens weten branden en was zelfde spelletje tussen garage en lease. Weet zelfs niet of ze het toen opgelost hebben of gewoon even uitgeschakeld

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    En nog geen klein beetje.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik zou mijn vakantie ook als overuren willen laten uitbetalen dit jaar. Bedoel dan niet de wettelijke maar de adv-dagen want officieel werk ik 36u/week maar 40 effectief maw heb er zo 24. En je kan er dit jaar niet veel mee

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Ligt eraan natuurlijk. Maar puur financieel is een flexijob wel interessant.
    Ik ken iemand en die zijn flexijob is werken in de discotheek. Dat is geld verdienen met uitgaan uiteindelijk

Regels voor berichten