Pagina 63 van 63 Eerste ... 13535960616263

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Morgen haal ik de 200.000km met mijn 1-reeks 116D van september 2016 . Tot op heden enkel het onderhoud gehad en geen andere problemen. Oh jawel, 1x de riem + poelie vervangen omdat hij piepte (onder garantie), maar het was enkel geluid. Had geen effect op het rijgedrag. Hopelijk blijft het zo..hoewel ik al kan raden wat de eerstvolgende kost zal zijn: de airco. Op warme dagen (+25 graden) koelt die voor de ballen. Ik moet die echt op 15-16 graden zetten zodat hij wat afkoelt.

motorisch enzo gaat hij volgens mij nog een heel eind meegaan. Ik heb ook 0.000 olieverlies. Nog nooit moeten bijvullen.
    Op naar de 300.000km lol ...see you end of 2021
    Ik rijd ook al sinds juni 2017 met de 116d 3 cilinder B37 LCI rond. Ik heb zonet de kaap van 150.000km gehaald. En net zoals bij u 90% snelweg, met een dagelijkse rit van 80 km (enkel).
    Nog niets voorgehad, enkel het normale onderhoud. Hij voelt nog steeds als vanouds aan en ik verwacht niet meteen problemen.
    Remmen, koppeling etc. zien niet af, aangezien ik ze amper gebruik.
    Op naar de 170 of maximaal 200k km en dan verplicht een nieuwe :-) (over een half jaartje dus)

Ik hoef zelfs niet echt een nieuwe te hebben. De 1 serie rijdt echt zalig. En ja ik heb ervaring met 50+ tal wagens gaande van een citroen c1 tem. een 7 serie en alles ertussen. En toch stap ik telkens met plezier in de 1
    Laatst gewijzigd door Topgear; Gisteren om 21:53
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Topgear Bekijk bericht

Ik hoef zelfs niet echt een nieuwe te hebben. De 1 serie rijdt echt zalig. En ja ik heb ervaring met 50+ tal wagens gaande van een citroen c1 tem. een 7 serie en alles ertussen. En toch stap ik telkens met plezier in de 1
    En dat is dan "maar" een 116d, stel u eens eentje voor met meer potentie!

Wel jammer dat de 1 niet meer de 1 van vanouds is. De F40 ziet er al minder leuk uit, en dan rij je nog niet
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kwertie Bekijk bericht
    'k Rijd nu 2 weken met m'n C300de rond (estate).

Het valt wel op hoe hard BMW hier geliefd is . De 330e wordt steeds naar boven geduwd.
    Zelf ben ik ook iets meer fan van BMW dan van Mercedes, maar de BMW stond nog niet bij m'n keuzelijst, helaas. Logisch ook want de touring wordt nu (?) pas gemaakt, terwijl de lease vervangen moest worden.
    Enige nadeel waar je niet naast kan kijken is de bult in de koffer, maar ik kan er heel goed mee leven. Wekelijkse boodschappen voor een gezin van 4 kunnen perfect in de koffer zonder zetels plat te leggen. 'k Heb intussen ook dakrails voor een dakkoffer aangeschaft.

Moet toegeven dat het heel goed meevalt om mee te rijden, batterij/verbruik is ook prima, iets betere autonomie dan verwacht zelfs. Op 630km (vooral stadsritten) zit ik op 0.8L/100 en 20.7kw/h.
    Ook het feit dat dit toch een diesel is als plugin, maakt het ook nog wel 'aantrekkelijk' om toch mee op reis te gaan.
    VAA van 150 is ook een leuke meevaller . Opladen kan in minder dan 3u met gewone lader/stekker, waar ik dan zo'n 40km zuiver elektrisch mee doe.
    Ik vind het net raar om een diesel in een hybride te leggen...door de hybride aandrijving ga je die motor amper gebruiken (zie je ook in je verbruik), dan is naft toch beter? Die paar 1000km om op verlof te gaan gaan het niet doen qua jaarkms
    Cheer up, the worst is yet to come.

Noctilucus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk bericht
    Ben wel eens benieuwd wat de nieuwe regeling met de zonnepanelen gaan doen voor EV.
    Want nu kun je nog voordelig "tanken", maar vanaf volgend jaar is het gedaan met de terugdraaiende teller bij de nieuwe installaties. Als je hem dan s'avonds/s'nachts wilt opladen kun je dat niet met de stroom dat je overdag hebt opgewekt.
    Je verbruikt een 26.95kw per 100km gecombineerd in de winter, als ik het dan goed voor hebt. Aan een prijs van 0,25kwh (thuis), betaal je dan €6,75 per 100km aan elektriciteit. De prijzen aan de laadpalen ken ik niet.
    Nu zijn veel laadpalen nog goedkoop maar dat kan snel veranderen zoals één van de grote Europese aanbieders die vorig jaar hun prijs maal 3 of maal 4 deden, met tarieven die duurder uitvielen dan thuis laden.
    "... who gnaws hungrily in inconceivable, unlighted chambers beyond time and space amidst the muffled, maddening beating of vile drums and the thin monotonous whine of accursed flutes"

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    En dat is dan "maar" een 116d, stel u eens eentje voor met meer potentie!

Wel jammer dat de 1 niet meer de 1 van vanouds is. De F40 ziet er al minder leuk uit, en dan rij je nog niet
    Volledig gelijk. In die 50+ wagens die ik heb gereden zitten er toevallig ook een 120d, 118i en de F40 118i tussen.
    De 116d is al leuk, de 120d en 118i waren dat des te meer
    De F40 is met zijn FWD meteen een stuk minder. Rationeel gezien wel een betere wagen en best "ok" voor een FWD (iets groter, moderner MMI enz.), maar man geef mij toch maar een F20.
    Ik zie niet in waarom ik nu voor een 1 serie moet gaan. Ik zou evengoed voor een A3, A klasse of golf kunnen gaan..

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik rijd ook vaak de e300de en dat is toch een genot. Dieselhybride werkt perfect. Volledig elektrisch voor korte ritten, echte range is ong. 30 à 40km. In hybride modus heb je altijd die extra punch wanneer je die nodig hebt. Actieradius is zeer handig aangezien de wagen hier vooral wordt gebruikt voor langere afstanden, waardoor niet meteen moet getankt worden. En thuis altijd aan de stekker.
    Enige nadeel: kofferruimte, zeker omdat het de berline betreft.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik rijd ook al sinds juni 2017 met de 116d 3 cilinder B37 LCI rond. Ik heb zonet de kaap van 150.000km gehaald. En net zoals bij u 90% snelweg, met een dagelijkse rit van 80 km (enkel).
    Nog niets voorgehad, enkel het normale onderhoud. Hij voelt nog steeds als vanouds aan en ik verwacht niet meteen problemen.
    Remmen, koppeling etc. zien niet af, aangezien ik ze amper gebruik.
    Op naar de 170 of maximaal 200k km en dan verplicht een nieuwe :-) (over een half jaartje dus)

Heb hier na 200.000km ook nog totaal ni het gevoel dat hij oud/versleten is. Veruit de beste wagen dat ik gehad heb. Tof dat het stuur en koppeling wat zwaarder zijn dan het gemiddelde. Altijd leuk ook sneller mee door de bochten te gaan of net dat tikkeltje "te veel" gas te geven als het regent/sneeuwt en hij dan uitbreekt xD. Ben er bijna 100% zeker van dat de grote kosten uitblijven tot 300.000km.
    Op het werk is de Golf de norm..de kans is groot dat mijn volgende terug een Golf wordt. Mochten ze mij dat geven, ga ik denk ik zeggen dat ik de 116D liever bijhoud tot hij het begeeft.
    Of vraag ik terug een "oude RWD" 116D of 118D. De mijne is manueel..zou er veel rijplezier verloren gaan aan de versie met automaat? Heb na al die kms nog steeds moeite om deftig (lees zo der schokken) in eerste te vertrekken. Die koppeling neemt insane laat op. Al van in het begin zo.

Gelukkig kopen ze de wagens aan bij ons en valt de keuze mss te onderhandelen, al bestaat het model niet meer nieuw xD. 2dehands met 5-10k km kosten die al rond 20-22k incl bij dealers. No way dat een nieuwe golf 8 zo goedkoop zal zijn.
    Lol, kleine anekdote: ex-collega op het week had een Opel Insignia..op 240k km moest er een nieuwe koppeling komen...ze hebben die vervangen lol. Toen de collega vertrok had de wagen 260km.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik rijd ook vaak de e300de en dat is toch een genot. Dieselhybride werkt perfect. Volledig elektrisch voor korte ritten, echte range is ong. 30 à 40km. In hybride modus heb je altijd die extra punch wanneer je die nodig hebt. Actieradius is zeer handig aangezien de wagen hier vooral wordt gebruikt voor langere afstanden, waardoor niet meteen moet getankt worden. En thuis altijd aan de stekker.
    Enige nadeel: kofferruimte, zeker omdat het de berline betreft.
    Wat is uw gemiddeld verbruik?

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Heb na al die kms nog steeds moeite om deftig (lees zo der schokken) in eerste te vertrekken. Die koppeling neemt insane laat op. Al van in het begin zo.
    Al eens met een andere 1 serie F20 gereden om te vergelijken? Ik vond die koppeling helemaal niet moeilijk om zonder schokken te vertrekken.

Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    160 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThekillingGoku Bekijk bericht
    Zou al erg zijn anders e. Zo erg is het nu ook nog niet denk ik, zelfs zonder het 'touring' verhaal.
    Ik ben in de 530e een heel stuk ruimte kwijt (in de hoogte), maar heb nog nooit te kort geschoten voor boodschappen. OK, ik shop niet voor 4, maar toch ... boodschappen lijkt mij nu niet iets waar je snel te kort gaat komen in zake koffer ruimte. Heb feitelijk nog nooit geweten, de zetels moeten plat leggen voor naar den Delhaize te trekken.
    Uiteindelijk verlies je niets in de diepte he.

OK, ik kan geen 2 bakken bier boven op mekaar zetten, dus als je veel bakken bier wilt sleuren zal die rap vol zitten natuurlijk.
    Als je (kritische) reviews leest, dan zijn er toch die de auto enkel en alleen daarom afbreken. Zogezegd geen plaats genoeg om gewoon boodschappen te doen. Wil wel eens een foto posten wat er alsnog in kan .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door josilirios Bekijk bericht
    Ik vind het net raar om een diesel in een hybride te leggen...door de hybride aandrijving ga je die motor amper gebruiken (zie je ook in je verbruik), dan is naft toch beter? Die paar 1000km om op verlof te gaan gaan het niet doen qua jaarkms
    Vond het eerlijk gezegd ook een beetje raar, maar feit is wel dat ie daarom toch een stukje zuiniger is dan een benzine, mede ook door het gewicht van de auto.
    Motor wordt wel een stukje warm gehouden als je elektrisch rijdt, ook al draait hij niet effectief. Net om te snelle slijtage te vermijden.
    .
    Buy&Sell Moderator. Probleem? Report!

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Al eens met een andere 1 serie F20 gereden om te vergelijken? Ik vond die koppeling helemaal niet moeilijk om zonder schokken te vertrekken.
    Ik had daar in den 3 toch ook geen last van.

Regels voor berichten