Pagina 59 van 90 Eerste ... 94955565758596061626369 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is uiteindelijk toch niet de Skoda Octavia geworden. Wat verder zitten rondneuzen op de configurator en zag dat de Superb Hybride goedkoper was in TCO.
    Skoda Octavia Combi Style, € 696 TCO
    Skoda Superb Combi Style (Hybride): € 668 TCO
    Dus ja dat was een makkelijke keuze, mooiere wagen, meer opties en een hybride
    Aanvraag is ingediend nu nog wachten op goedkeuring en dan 9 maand levertermijn...

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2613114 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het is uiteindelijk toch niet de Skoda Octavia geworden. Wat verder zitten rondneuzen op de configurator en zag dat de Superb Hybride goedkoper was in TCO.
    Skoda Octavia Combi Style, € 696 TCO
    Skoda Superb Combi Style (Hybride): € 668 TCO
    Dus ja dat was een makkelijke keuze, mooiere wagen, meer opties en een hybride
    Aanvraag is ingediend nu nog wachten op goedkeuring en dan 9 maand levertermijn...
    Voornamelijk veel minder VAA.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    VAA is voor de werknemer hé, geen effect op TCO (tenzij je tewerkgesteld wordt door je eigen vennootschap).

TCO op de hybrides wordt vooral positief beïnvloed door de 100% aftrekbaarheid, niet alleen de wagen maar alle kosten eraan gerelateerd! Dan ook nog lagere CO2 solidariteitsbijdrage, interessantere verworpen uitgaven etc,...

Ge hoort me niet klagen hoor, mijn bijna 70K€/300pk bolide geeft me net onder de 180€ VAA, leuk na men 318d 150 PK die 280 € VAA gaf ...

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

ThekillingGoku's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    VAA is voor de werknemer hé, geen effect op TCO (tenzij je tewerkgesteld wordt door je eigen vennootschap).

TCO op de hybrides wordt vooral positief beïnvloed door de 100% aftrekbaarheid, niet alleen de wagen maar alle kosten eraan gerelateerd! Dan ook nog lagere CO2 solidariteitsbijdrage, interessantere verworpen uitgaven etc,...

Ge hoort me niet klagen hoor, mijn bijna 70K€/300pk bolide geeft me net onder de 180€ VAA, leuk na men 318d 150 PK die 280 € VAA gaf ...

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    I know. Maar waarom zou dat niet tellen.
    Als WN trek je u de kost van de WG in principe niet aan. Toch niet verder dan om te kunnen bemachtigen wat je wil.

Als hij zelfstandig is en zich de TCO persoonlijk moet aan trekken moet hij even goed privé nog die VAA af dokken.

Dus een hybride is momenteel gewoon veel beter in dat aspect.

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Ik denk dat zijn wagen max 3 jaar oud is. De bedragen liggen vast bij ons en desondanks zijn dat de laatste 8 jaar toch altijd wagens van hetzelfde niveau gebleven. Volgens jouw logica zou iemand telkens moeten downgraden. En dan spreken we over een V90, een ondertussen "volwassen" model waar ze de markt al volledig hebben afgeroomd.
    Vind jij het dan logisch dat je voor 1000 euro 8j geleden exact evenveel zou krijgen als 1000 euro nu? Auto's zijn ook gewoon onderhevig aan inflatie.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn vrouw heeft 2 weken geleden een nieuwe Tiguan van het werk gekregen, eerste bedrijfswagen. Ze moest bij Volkswagen kiezen, maar dat vond ze geen probleem want "dat zijn toch ook leuke auto's?'
    Ze komt van een 118d E87 met 230.000km op de teller, en ik kan u zeggen dat ze met extreem veel tegenzin in de Tiguan stapt. Nu pas "snapt ze" wat er zo leuk is aan een BMW.

Een Tiguan is ook wel een heel andere auto .

Ik heb een Seat Ibiza FR 1.0Turbo met 115pk en das echt zalig die bak , heel sportief , laag verbruik , betrouwbaar ,heel tevreden van en grote koffer door het MQB platform van Volkswagen.

Ik denk dat een Seat ibiza FR dichter aanleunt bij zo'n 1reeks kwa rijgedrag , misschien dat ze zoiets ook is kan proberen is maar een voorstel .

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht

Ik denk dat een Seat ibiza FR dichter aanleunt bij zo'n 1reeks kwa rijgedrag , misschien dat ze zoiets ook is kan proberen is maar een voorstel .
    Lol.

Neem het van iemand aan die eigenaar is geweest van beide wagens op hetzelfde moment. Onvergelijkbaar.

Een Tiguan is gewoon een SUV een een VAG product pur sang eh. Dat koop je niet voor zijn gesofisticeerde rijbeleving.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Lol.

Neem het van iemand aan die eigenaar is geweest van beide wagens op hetzelfde moment. Onvergelijkbaar.

Een Tiguan is gewoon een SUV een een VAG product pur sang eh. Dat koop je niet voor zijn gesofisticeerde rijbeleving.
    Er is op deze moment wel geen betere wagen in die klasse. Q3, X3, GLC komen niet aan de hielen van een Tiguan qua ruimte, praktisch, ...

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Er is op deze moment wel geen betere wagen in die klasse. Q3, X3, GLC komen niet aan de hielen van een Tiguan qua ruimte, praktisch, ...
    Pakt dan ne Skoda he als ruimte en praktische voor u belangrijk is.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Lol.

Ik heb 20u rijles gehad met 118d en de baanligging is zeker en vast vergelijkbaar , alleen rijd een seat ibiza fr veel beter en uw model was een oud model van de seat ibiza .

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Ik heb 20u rijles gehad met 118d en de baanligging is zeker en vast vergelijkbaar , alleen rijd een seat ibiza fr veel beter en uw model was een oud model van de seat ibiza .
    Het is al heel moeilijk om een wagen uit een lager segment te vergelijken met een uit een hoger. Daarnaast is een FWD al moeilijk te vergelijken met een RWD. En bijkomend is het ook vrij lastig om met die handicaps gelijkaardig te zijn aan unaniem de beste in zijn segment.

Een Ibiza is een dynamisch afgestelde wagen daar niet van. Maar het blijft wel een dynamisch VAG product. Altijd tevreden mee geweest, maar hij dient wel correct in zijn klasse geplaatst te worden.

Ik zeg een Tiguan koop je niet voor zijn gestoficiceerde rijbeleving.

Uw repliek "Hij is wel de betere wagen in zijn klasse op vlak van ruimte!". Je ondersteunt met andere woorden mijn punt
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Er is op deze moment wel geen betere wagen in die klasse. Q3 -> Q5?, X3, GLC komen niet aan de hielen van een Tiguan qua ruimte, praktisch, ...
    Wat is je use case dan dat je per se een Tiguan zou nodig hebben waar het bij een Q5, X3, GLC, ... onmogelijk of onhandig zou zijn?
    Die paar extra liters aan ruimte gaan echt het verschil niet maken. Of je moet echt al een heel specifieke use case hebben.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Pakt dan ne Skoda he als ruimte en praktische voor u belangrijk is.
    Het ging over SUVs, en met de Kodiaq komt Skoda nog niet echt in de buurt van een deftige Tiguan.

Ik zeg een Tiguan koop je niet voor zijn gestoficiceerde rijbeleving.

Uw repliek "Hij is wel de betere wagen in zijn klasse op vlak van ruimte!". Je ondersteunt met andere woorden mijn punt
    Klopt, ik vulde gewoon aan. Maar welke normale SUV heeft dan wel een spannende rijbeleving?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Wat is je use case dan dat je per se een Tiguan zou nodig hebben waar het bij een Q5, X3, GLC, ... onmogelijk of onhandig zou zijn?
    Die paar extra liters aan ruimte gaan echt het verschil niet maken. Of je moet echt al een heel specifieke use case hebben.
    Ik denk niet dat ik ergens zei onmogelijk of onhandig. Ik merk gewoon op bij m'n vriendin en haar collega's alsook bij de mijne dat zo'n Tiguan er eigenlijk altijd bovenuit springt qua wat je krijgt. De achterbank bijvoorbeeld is een wereld van verschil.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb altijd gedacht dat een Tiguan in de basis een Touran is maar dan met een SUV kleedje aan.

Gonzo the Great's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Klopt, ik vulde gewoon aan. Maar welke normale SUV heeft dan wel een spannende rijbeleving?
    Een spannende SUV ga je binnen een normaal budget niet vinden, maar de ene rijdt misschien wel toffer dan de andere.
    Tiguan heb ik niet mee gereden wegens geen VW of Audi meer bij ons sinds dieselgate, maar wel met een X1 en een XC40.
    En een X1 rijdt zoals hij eruit ziet, als een verhoogde 1-serie: Ik wou ook echt als in een SUV zitten, en de afstand zetel/bodem is niet veel anders dan bij een gewone 1. Een goeie motor en automaat kon mij niet doen vergeten dat dit reed als een verprutste 1-serie.
    Daarmee vergeleken rijdt een XC40 iets meer als een jeepke (heb ooit nog met een ouw Wrangler gereden, en vond dat heel plezant rijden), en vind dat dus vele toffer.

Regels voor berichten